26.05.2022 08:41
0

Opony klasy średniej

Autor: opony.com.pl

Opony klasy średniej, zarówno zimowe, letnie jak i całoroczne, są interesującym kompromisem pomiędzy kosztem nabycia a osiągami. Czym różnią się od wersji premium i ekonomicznej, kto powinien po nie sięgnąć oraz jakie modele cieszyły się w ostatnim roku największym zainteresowaniem? 

Opona klasy średniej a ekonomiczna i premium – czym różnią się od siebie?

Opony klasy średniej to produkty, które łączą w sobie dobrą jakość wykonania i optymalne osiągi. Koszt ich zakupu jest przystępny dla większości właścicieli samochodów, którzy wymagają znacznego poziomu bezpieczeństwa podczas jazdy przy zmiennej pogodzie. Klasa średnia opon będzie więc odpowiednia do pojazdów, które raczej nie wyróżniają się wysokimi osiągami czy sportowym charakterem. Wśród jej najważniejszych cech należy wymienić dobrą jakość gumowej mieszanki oraz właściwości jezdne wyższe, niż w przypadku modeli z najniższej półki cenowej.

Czym różnią się opony klasy średniej od egzemplarzy z segmentu premium? Produkty ze średniej półki cenowej wykorzystują sprawdzone, choć nie najnowsze technologie, które kilka lat wcześniej wprowadzane były przez czołowe branżowe marki. Gwarantują więc bardzo dobre osiągi, ale nie tak wysokie, jak najdroższe ogumienie na rynku. Są jednak doskonałym kompromisem cenowym, pomiędzy swoimi właściwościami, a ceną, jakie trzeba za nie zapłacić.

Jaka jest natomiast różnica pomiędzy klasą średnią opon i segmentem ekonomicznym? Najtańsze, budżetowe ogumienie zadowoli oszczędnych i rozważnych kierowców, którzy przemieszczają się stosunkowo powoli i ostrożnie, po dobrze utrzymanych drogach. Oferuje ono nie najgorsze parametry jezdne oraz niezbędną przyczepność. Wybierając je warto mieć na uwadze, że wzór bieżnika czy użyta do produkcji mieszanka raczej nie zapewnią dodatkowych, wysokich osiągów.

Kto powinien wybrać opony klasy średniej?

Opony klasy średniej – letnie, zimowe bądź całoroczne – będą dobrym rozwiązaniem dla kierowców posiadających zarówno mniejsze, miejskie samochody, jak i większe auta o dużej mocy. Sprawdzą się w sytuacji, gdy przemieszczamy się głównie po mieście, zarazem umożliwiając komfortowe i bezpieczne podróżowanie także po drogach szybkiego ruchu.

Kto powinien wybrać opony klasy średniej? Takie egzemplarze zaspokoją potrzeby użytkowników, którzy preferują przede wszystkim umiarkowany styl kierowania, sporadycznie jeżdżąc w bardziej dynamiczny sposób. Opony klasy średniej na lato lub zimę są najlepszą propozycją dla kierowców poszukujących produktu w rozsądnej cenie, dla których liczy się bezpieczeństwo sezonowej jazdy. Ogumienie całoroczne bez problemów poradzi sobie z kolei w zróżnicowanych warunkach pogodowych.

Opony klasy średniej – ranking

Poszukując najlepszego ogumienia ze średniego segmentu cenowego, dobrze będzie zwrócić uwagę na opinie użytkowników, którzy mieli już okazję korzystać z wybranego modelu. W poniższym rankingu znajdują się najlepiej oceniane przez kierowców w 2021 roku opony z tego segmentu cenowego.

Opony letnie klasy średniej – ranking

  1. Uniroyal RainSport 5
    Ranking - opon letnich klasy średniej wygrał Uniroyal RainSport 5. Kierowcy chwalą go za rewelacyjne właściwości na mokrych nawierzchniach, także w trakcie ulewnego deszczu. Zwracają uwagę na wysoką przyczepność, niski poziom hałasu i atrakcyjną cenę zakupu.
  2. Falken Azenis FK510
    Na drugim miejscu rankingu zobaczymy model Falken Azenis FK510. Jego użytkownicy są zadowoleni z bardzo dobrego przylegania do nawierzchni oraz wysokiej skuteczności hamowania. Podkreślają także niski poziom szumu oraz skuteczność tłumienia nierówności.
  3. Kleber Dynaxer HP4
    Pierwszą trójkę zamyka Kleber Dynaxer HP4. Wśród jego najważniejszych atutów kierowcy wymieniają ograniczony hałas w czasie jazdy, skuteczność hamowania w suche i deszczowe dni oraz atrakcyjny wygląd ogumienia.

Sprawdź inne opony letnie w naszym serwisie.

 

Opony zimowe klasy średniej – ranking

  1. Fulda KRISTALL MONTERO 3
    Ranking – opony zimowe klasy średniej – wygrywa Fulda KRISTALL MONTERO 3. Lokatę tą zapewniły jej niskie opory toczenia oraz dobra przyczepność i sterowność na ośnieżonych nawierzchniach, połączone z atrakcyjną ceną zakupu.
  2. Kleber Krisalp HP3
    Na drugim miejscu zobaczymy opony zimowe klasy średniej Kleber Krisalp HP3. Użytkownicy chwalą je za świetne przyleganie do suchych, mokrych i ośnieżonych dróg, bezkonkurencyjny koszt nabycia oraz niski poziom hałasu w trakcie jazdy.
  3. Uniroyal MS Plus 77
    Podium rankingu obejmującego opony zimowe klasy średniej zamyka Uniroyal MS Plus 77. Kierowcy doceniają go za wysoką jakość wykonania, skuteczne tłumienie nierówności oraz efektywne odprowadzanie wody i błota pośniegowego.

Sprawdź inne opony zimowe w naszym serwisie.

 

Opony całoroczne klasy średniej – ranking

  1. Kleber Quadraxer 2
    Ranking – opony całoroczne klasy średniej zwycięża Kleber Quadraxer 2. Model ten wygrał dzięki świetnym opiniom o osiągach w deszczowe i śnieżne dni, wysokim komforcie podróżowania oraz niewygórowanej cenie zakupu.
  2. Fulda Multicontrol
    Godne polecenia opony całoroczne klasy średniej to Fulda Multicontrol. Drugą lokatę zapewniła im bardzo dobra trwałość, wysoka przyczepność na mokrych nawierzchniach, skuteczność sterowania i ograniczony szum w czasie jazdy, które docenili respondenci.
  3. Falken Euroall Season AS210
    Produktem godnym uwagi jest również Falken Euroall Season AS210. Użytkownicy chwalą go za atrakcyjny wygląd bieżnika, odporność na aquaplaning, dobre właściwości na ośnieżonych drogach oraz świetne zachowanie na suchym asfalcie.

Sprawdź inne opony całoroczne w naszym serwisie.

 

Kompromisem pomiędzy ceną zakupu a optymalnymi właściwościami jezdnymi są opony klasy średniej. Czy warto je kupić do swojego samochodu? Jak potwierdzają liczne opinie kierowców, takie ogumienie zapewnia bardzo dobre parametry niemal w każdych warunkach, cechując się wysoką trwałością i wygodą eksploatacji. Aby zyskać pewność wyboru najlepszego rozwiązania, dobrze jest zdecydować się na modele, które zajęły wysokie miejsca w powyższym rankingu opon klasy średniej.



Komentarze