infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Pon - Wt 7 - 22 Środa31.05 nieczynne Czw -Pt 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Montaż opon w warsztacie – jak znaleźć odpowiedni?

Wymiana opon jest jednym z najczęstszych powodów wizyt w serwisach samochodowych. Teoretycznie można wykonać to samodzielnie, jednak znacznie bezpieczniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług fachowca, ponieważ nie każdy warsztat wykona to w odpowiedni sposób.

Montaż opon w warsztacie – jak znaleźć odpowiedni?

Ocena warsztatu

Jeśli chcemy mieć pewność, że wybraliśmy dobry serwis wymiany opon, powinniśmy przede wszystkim sprawdzić opinie w Internecie oraz w innych dostępnych źródłach. Warto przyjrzeć się wnętrzu warsztatu, jakości sprzętu i czystości pomieszczeń. Brud i bałagan nie świadczą o zbyt dużej staranności mechanika. Obserwujmy też pracę wulkanizatora, by zauważyć ewentualne źle wykonane czynności. Prawdziwy fachowiec powinien wiedzieć, jak zdjąć oponę z felgi nie uszkadzając ich oraz pamiętać o odpowiednim wyważeniu koła i sprawdzeniu ciśnienia we wszystkich oponach.

Unikać należy również sezonowych stacji wymiany, ponieważ personel takich firm zazwyczaj nie ma dużego doświadczenia. Okazuje się bowiem, że coraz częściej zdarzają się w takich miejscach przypadki niewłaściwego montażu, co kończy się ponowną wizytą z reklamacją lub co gorsza kolizją na drodze. Zły montaż opon może bowiem prowadzić do dyskomfortu podczas jazdy, uszkodzenia opon, a nawet utraty panowania nad pojazdem.


Montaż opon

Pracownicy serwisów wulkanizacyjnych, szczególnie na początku okresu zimowego, chcą obsłużyć jak najwięcej klientów. Działając w pośpiechu łatwo jednak o błędy. Jednym z nich jest złe dokręcenie koła. Bywa, że mechanik stosuje tylko klucz udarowy. Pominięcie dokręcenia śrub kluczem dynamometrycznym jest niedopuszczalne. Może to doprowadzić do odkręcenia lub uszkodzenia koła w czasie jazdy. Montaż koła przy zbyt rozgrzanej piaście natomiast powoduje zapieczenie śrub. Widząc takie działanie, poznamy, że nie mamy do czynienia z prawdziwym fachowcem.

Zaalarmować nas powinien też brak przygotowania opon do montażu - stopka opony i brzegi felgi powinny zostać oczyszczone i uszczelnione pastą montażową. Koniecznie trzeba też sprawdzić czy opony kierunkowe zostały zamontowane we właściwą stronę, patrząc na oznaczenia na oponie. Tylko prawidłowy montaż opon zapewni dobrą przyczepność i bezpieczeństwo.


Wyważanie kół

Nieprawidłowe wyważenie kół wpływa na szybsze zużycie opon, układu kierowniczego i elementów zawieszenia. Szczególną uwagę należy zwrócić na sprzęt do wyważania, jakim dysponuje serwis. Nadal zdarzają się warsztaty posiadające zużyte i wręcz archaiczne urządzenia. Powinno nas to zniechęcić już na wstępie. Nowy sprzęt zgodny jest z aktualnymi standardami i dostosowany do używanych obecnie opon. Dobrze jeśli serwis posiada wyważarkę z testem drogowym. Urządzenie gwarantuje większą skuteczność poprzez sprawdzenie opony w warunkach jezdnych.

wymiana opon
Montaż koła w warsztacie samochodowym

Wymiana opon z czujnikami ciśnienia

Duże ryzyko uszkodzenia opon występuje podczas wymiany ogumienia z czujnikami ciśnienia. Podstawą jest wyposażenie warsztatu we właściwy sprzęt do montażu i programowania czujników. Jeśli go nie ma, warto udać się gdzie indziej. Duże znaczenie ma też doświadczenie mechanika. Brak kwalifikacji może sprawić, że wulkanizator uszkodzi oponę, nieumiejętnie posługując się montażownicą. Przy okazji warto wymienić elementy eksploatacyjne czujników, zanim się zużyją.


Ciśnienie w oponach

Prawidłowo napompowana opona ma znacznie wyższą żywotność. Warto zwrócić uwagę na to, jakim gazem napełniane są opony. Zalecane jest używanie azotu, który ze względu na swoje właściwości obniża ryzyko wystąpienia wahań poziomu ciśnienia, które ma miejsce podczas zmiany temperatury. Może za to zwiększyć trwałość opon nawet pięciokrotnie wydłużając czas eksploatacji. Nie każdy warsztat zapewnia jednak możliwość pompowania kół azotem.

Przed oddaniem samochodu do użytku mechanik powinien jeszcze sprawdzić ciśnienie w oponach. Jeśli tego nie zrobił, warto samodzielnie zrobić to na stacji paliw, a w przyszłości udać się do renomowanego serwisu wulkanizacyjnego.

Komentarze

brak komentarzy

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu