Testy opon zimowych Nokian WR

Nokian
Producent Nokian
Model WR
Sezon Opony zimowe
Nokian WR -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 507

Opinie o oponie Nokian WR

Michał

Kupiłem je po długim namyśle ale miałem wcześniej letnie Nokiany które wziąłem przypadkiem na auto, które po roku zamierzałem sprzedać. Okazało się, że biją na łeb Continentale, które miałem wcześniej na felgach. Jeżdżę spokojnie ale dość szybko. Pierwsze wrażenia bardzo dobre, za te pieniądze wprost rewelacja. Poprawne i pewne zachowanie na suchej i mokrej nawierzchni, hamowałem gwałtownie na mokrej autostradzie przy prędkości ok. 190 km/h (temperatura ok. +1) - bez problemów. Wyjeżdżanie z zasp - lekko i łatwo, na śniegu, zarówno sypkim jak i rozjeżdżonym, po gwałtownym przyspieszeniu na dwójce koła lekko buksują ale nie tracą całkowicie przyczepności. Komfort jazdy OK. Na lód żadne opony nie są dobre więc nie ma nawet co komentować. Jeśli szukasz dobrych, pewnych opon za dobrą cenę - to jest właśnie to. Poprzednio używałem zimówek Kleber, Uniroyal, Dunlop i Viking, Nokiany niczym nie ustępują bardziej znanym oponkom warte są więc polecenia. Opiszę swoje wrażenia po sezonie bo po 1000 km nie jest to pełny obraz. Ale mam wrażenie, że wybór był trafny.

Niecierpliwy Jegomo¶ć

Zakup dokonany po opiniach innych nabywców. dostawa terminowa, przed ostatecznym zamówieniem 2-krotna zmiana opon (bez jakichkolwiek uwag ze strony sprzedającego). opony miękkie, przyjemne podczas jazdy, cicho wybieraja nierówności (kobiety zauważają różnicę). przy zmianie nawierzchni slyszalna różnica, czasem przydatna. przy jeżdzie ~160 km/h poziom halasu akceptowalny (powiedzialbym porównywalny z letnimi). na wilgotnej jezdni na której pojawia się zamróz, kola lubia czasem się slizgnąć przy starcie lub hamowaniu. przy jezdzie na lukach (wylot z W-wy) z predkością ~160 km/h wrażenie znoszenia pojazdu, ale cóż są miękkie.p rzez wode można smialo przejeżdzać bez zmiany kierunku jazdy i szarpania kierownicą, chyba że sa to glębokie kaluże wtedy szarpnie, ale samochód nie traci nadto kierunku jazdy. śnieg szczątkowo powiedzialbym, ale na chlapie kola nie zjezdzają na boki i trzymaja kierunek jazdy... ale myslę że po zimie moznaby powiedzieć więcej.

Robert

WR poprzedniej zimy jezdzily z tylu, tej z przodu. Na obu osiach zachowuja sie nad wyraz dobrze. Szczegolnie dobrze ciagna na sniegu a w tym roku nie ma problemu ze sterowalnoscia. Zachecony tymi wynikami kupilem pare Nokianow W na tylna napedzana os. Obie opony WR i W dobrze trzymaja na boki zapewniajac napedzanej tylnej osi duzy margines poslizgu co zacheca do szybszej jazdy na lukach. Na lodzie tylnonapedowe autko bez ESP jest bardzo latwo utrzymanc na torze jazdy choc trzeba wiedziec jak. W przyszlym sezonie WR wraca na tyl ale tylko ze wzgledy na to aby oponki sie rowno scieraly. Po zeszlym sezonie opony zuzyly sie mniej niz 1mm choc w wiekszosci jezdzily po asfalcie - taka byla zima. Sztywnosc boczna do przyjecia a wraz z podniesionym progiem poslizgu bocznego daja duzy komfort na sniegu. Podobnie oceniam model Nokiana W ktory teraz jezdzi na tyle. Ogolnie jestem zadowolony z zakupu.

jp

Na suchym - bez zastrzeżeń - bardzo dobrze, jak na zimową w tym rozmiarze (w sumie to całoroczna jest...). Na mokrym także nie mam uwag, dobrze odprowadza, nie ściąga itd. Na śniegu pewien problem - po założeniu nie mogłem się ślizgać, a lubię;-) (wymagają zdecydowanie intensywniejszej pracy gazem i kierownicą niż poprzednie Dunlopy M2). Na lodzie wszystko bez kolców jest tragiczne, a kolce u nas zabronione... (a nie ma tu opcji "nie oceniam", więc 4 żeby średniej nie zaniżać -- nie są gorsze niż pozostałe na których jeździłem). Hałasują mniej niż moje poprzednie letnie (jakieś Micheliny, teraz założyłem Firestone FHSZ80 - po sezonie przyjdzie czas na ocenę). W sumie mało przejechałem do oceny ścieralności, ale na razie oznak zużycia brak (a ocenić trzeba...). Generalnie bardzo polecam na warunki, jakie u nas panują (lub budżetową Savę S3).

Jarechek

Bardzo długo wstrzymywałem się od wydawania opinii na temat opon, których używam bo nie czuję się ekspertem w tej dziedinie. Do tej pory użytkowałem opony (zimowe) GoodYear'a i Firestone'a, Nokian WR był wyborem ekonomicznym więc nie liczyłem na nic specjalnego. Okazało się jednak że się myliłem, opony są bardzo dobre. Pracowałem poza miastem więc codzienne dojazdy w bardzo różnych warunkach pogodowych to dla mnie najlepszy wykładnik ich walorów. Zdarzyło się nawet, że cofałem i wjechałem tyłem w kopiec odgarniętego śniegu. Tył auta zawisł, znajomi zaproponowali wyciągnięcie auta ciągnikiem, lecz nim kolega dobrnął do ciągnika ja już wyjechałem i to tyle co do zachowania tych opon na śniegu. Co do tekstu reklamowego który sugeruje ich dobre zachowanie na lodzie to włóżcie to między bajki - na lód tylko kolce.

ZYX

Wiec tak: na mokrym asfalcie porażka! ślizga nie trzymają sie przy hamowaniu i starcie. Dzisiaj miałem okazje sprawdzic na pierwszym sniegu i tez nie za dobrze, co prawda śnieg jest mokry i pewnie złe zachowanie na mokrym asfalcie równiez przekłada sie na mokry śnieg, no ale wcześniej miałem dębica frigo i było lepiej znacznie. Przed zakupem radze przejechac sie na tych oponach bo będziecie naprawde niezadowoleni jesli kupicie je na podstawie opinii.

BUBA

Opony bardzo przecietne. Choc cenowo atrakcyjne. Ale nie tego spodziewałem się po zimówce. Być moze spowodowane jest to szaleństwem producentów aut do coraz wiekszych rozmiarów opon. To trzeci sezon zimowy na nokianie i jest przeciętny we wszystkim, ani zły ani dobry. Dla mnie jest zbyt twardy w zimie. Miałem kiedyś kormorana s-100 w nubirze 185/65 14 i wyciągał mi auto spod Gubałówki jak było śniegu po pachy. Nokian by tego chyba nie zrobił - chyba, że to kwestia rozmiaru i auta. ogólnie nie mogę powiedzieć, ze sa złe, ale nastepne będą chyba inne. Po tej zimie beda do wyrzucenia. Na plus to solidna i mocna konstrukcja, lecz właściwosci użytkowe takie sobie.

Seba

Zachęcony opiniamy które czytałem o tej oponie zakupiłem cały komplet. Nie mam zastrzeżeń co do zachowania na drodze, bo bardzo ładnie trzymają się zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Duże kałuże nie są już straszne. Bardzo ładnie odprowadzają wodę. Niestety jest jeden minus. I to bardzo duży... mianowicie ich głośność. W czasie jazdy miejskiej jest po prostu nieakceptowalny. Są tak niesamowicie głośne, że ma się wrażenie zapsutych łożysk we wszystkich kołach. Słychać nieustanne buczenie. W zeszłym sezonie jeździłem na letnich oponach Nokiana i są super natomiast zimówka pod względem głośności jest niesamowitą porażką. Na miejską zimę zdecydowanie Dunlop lub Michelin.

pjon

Moim zdaniem opony kiepskie jak na zimowe warunki. Mieszanka gumy chyba zbyt twarda w okolicach 0 stopni. Zbyt często ślizgają się na lekko przymarzniętym podłożu, w takich właśnie warunkach zero trzymania bocznego, zawiodły mnie dwa razy na drogach osiedlowych - na zakręcie 90 stopni w który wchodziłem ledwo toczącym się autem, przywaliłem w krawężnik jak należy. Przy ruszaniu nawet z 2-go biegu lubią się ślizgać, przy dojeżdżaniu do skrzyżowań lepiej też uważać bo potrafią pociągnąć nawet przy sprawnym ABSie. Można je polecić ale chyba do jazdy niekoniecznie figurowej na lodzie i to najlepiej na zamarzniętym jeziorze na którym były rzekomo testowane.

Maciek

Na mokrym asfalcie to jakby je ktos maslem posmarowal. Hamowania nie ma. Podsterownosc okropna. Nie wiem czy akurat ten rozmiar jakos sie marnie zachowuje czy co, bo widze, ze opinie niezle. Jezdzilem na Goodyear UltraGrip i bylo bez zarzutow, wiec raczej nie jest to problem zawieszenia. Na sniegu bylo calkiem niezle, nawet mile zaskoczenie. Spadlo jakies 30 cm swiezego sniegu, ale wyjechalem z zasypanego parkingu bez problemu. Niemniej jednak 90% zimowego sezonu to jazda po mokrym a to po prostu tragedia. Szybko sie tez zdarly, chociaz jezdzone tylko w zimie, 20000 km (2 sezony) i do smietnika, 2 mm bieznika tylko zostalo.

Komor

Opona dzisiaj zaliczyła swój test w czechach na nieodśnieżanych drogach w wyskokich partiach gór. Rewelacja, 3 osoby + lekkie bagaże i opony nic za nic nie chciały dać uciec autu z toru, przy gwałtownym hamowanie rzadko pracował ABS, fakt że opony nowe, ale poradziły sobie na 6. W mieście w miare ciche. Na mokrym wiadomo jak każda zimówka troche słabiej, ale suchym bardzo dobrze sie trzymają. Na lodzie troche zrywały przyczpność ale nie tak jak w starych zimówkach Kleber. Te same jeżdże w Avensisie T25 i też niczego sobie. Bardzo fajne oponki, jak za te piniądze to chyba najlepszy możliwy zakup! Gorąco polecam WR!

Sartek

Naprawdę warto polecić tę oponę. Na suchej nawierzchni absolutnie żadnych problemów, opona jest bardzo cicha, na śniegu w górach ani razu nie musiałem się posiłkować łańcuchami, choć niektóre samochody na podjazdach nie dawały rady. Do ścieralności też nie mam żadnych zastrzeżeń. Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to zrywanie przyczepności na mokrej nawierzchnii podczas ruszania (na zimowych Kleberach efekt ten był mniejszy), ale wystarczy przy ruszaniu nie dusić pedału w podłogę i problem znika sam :). Cena opon również jest konkurencyjna, także mogę je z czystym sumieniem polecić wszystkim zainteresowanym!

piker

To już 2 opony tej firmy, pierwsze za długo nie były testowane bo znikły wraz z pojazdem. Ale na tych przejechałem troche i sie nie zawiodłem jak do tej pory. W miedzy czasie miałem pare awaryjnych hamowań - wyszedłem obronną ręką, pewnie dlatego m.in, że miałem takie oponki a nie inne. Uważam, że jest to optymalny wybór miedzy bezpieczeństwem i kosztem opony. Jak na mój samochod, który ma trochę przerośnietą moc w stosunku do ciężaru to dawało się go doskonale utrzymywać w ryzach - polecam innym. Uwaga jesli ktoś nie lubi zbytnio szumu to niech dobrze dobierze rozmiar lub zastanowi się nad czymś innym :)

Piotr

Te opony są poprostu świetne. Przejechałem nimi 15000 km i mniej więcej wyrobiłem sobie zadnie na ich temat. Jeżeli chodzi o jazdę po sniegu to są niesamowite. Mokra nawierzchnia - dzięki kierunkowemu bieżnikowi świetne odprowadzanie wody. Zachowanie na lodzie jak każda opona zimowa. Jeżdżąc po lodzie pomóć nam może tylko zdrowy rozsądek. Dobrze się jeździ rónież na suchej nawierzchni, przy czym jak na oponę zimową jest w miarę cicha. Zadne michelliny, żadne good yeary tylko NOKIAN. Następne opony zdecydowanie będą Nokiany i jeszcze następne też :) W końcu finlandia jest przez większość roku w śniegu

Mariusz

Zakupiłe opony z zamiarem bezpiecznej jazdy podczas zimowych warunków, czyli, snieg, błoto, śliskie nawierzchnie. Duże rozczarowanie, na śniegu opony zakopały się, na lodzie i błocie pośniegowym (którego u nas jest najwięcej) jeździ się jak na łyżwach. Może samochód jest za szybki do tych opon (ale to diesel i rusza bardzo wolno), może jest za ciężki, albo opony są na inny śnieg. W Finlandii nie odśnieża się dróg i faktyczenie jazda po ubitym śniegu na tych oponach jest rewelacyjna. Tylko jak często występuje w Polsce świeży, ubity przez samochody śnieg? Każdy musi wybrać sam.

Rower

Witam Mogę powiedzieć w sumie nie wiele bo tyle też na tych oponkach przejechałem ale to wystarczyło by poznać je na dwóch rodzajach nawierzchni. Więc w/w opony w sumie nieźle sprawują się na suchej nawierzchni aczkolwiek mogły by mieć lepszą przyczepność co do głośności też nie jest żle ALE na mokrej nawieżchni totelne dno prawie tak sie zachowują jak opony typowo letnie na śniegu, śliskie jak cholera do dupy takie opony ąż się boję jak przyjdzie prawdziwa zima chyba założę spowrotem letnie opony przynajmniej nie będę miał do nikogo pretensji jak gdzieś przyp.....

Maciek

Malo na razie przejechalem, sniegu jeszcze nie mialem okazji widziec, ale na mokrej drodze jest po prostu tragedia. Przyczepnosc taka, jaka mialy poprzednie opony, zdarte do 3 mm Goodyear. Nie wiem czy zrobili jakies modyfikacje tego modelu Nokian w tym roku czy co, bo widze, ze generalnie opinie dobre, ale na razie jestem bardzo zawiedziony. Hamowanie na mokrym asfalcie to jakby probowal sanki na lodzie zatrzymac. Zakrety tez kiepsko, auto jedzie prosto zamiast skrecac. Nie sadze zeby to byla wina zawieszenia, bo na letnich Toyo, auto sie trzymalo jak na kleju.

Robert Tomaszewski

Opony zimowe Nokian WR kupilem ze wzgledu na chwilowy brak innych, ktore zamowilem uprzednio. Byly drozsze ale mily pan przedawca dal upust. Mimo poczatkowych obaw po zalozeniu nowych opon i przejechaniu juz pierwszych kilometrow z radoscia stwierdzilem, ze Nokiany sa cichsze niz letnie Firestone'y. Nie jestem ekspertem ale moja subiektywna ocena jest bardzo pozytywna. Opony pewnie trzymaja samochod na jezdni nawet na sniegu i mokrej nawierzchni. Jesli ktokolwiek poszukuje bardzo dobrych opon za srednia cene to warto rozwazyc zimowe Nokiany.

Darek

dotychczas uzywałem polskich opon na zime - FRIGO Dębica które oceniam b.wysoko szczególnie w extremalnych sytuacjach - śnieg, lód błoto i wiejskie drogi - w pełnym śniegu mogłem robić dzieciom kuligi na 10 sanek i bez problemu przebijałem sie przez zaspy...;) ale wracając do NOKIANów - też uwazam, ze spełniaja swoją rolę zimą...chociaż w przypadku jazdy po lodzie...sa mniej przyczepne niż wcześniej wspomniane FRIGO. Na suchej nawierzchni są dośc ciche jak na zimówki... i komfort jazdy b.dobry. ogólnie polecam chociaż nadal jestem fanem FRIGO ;)

Edward

Z zakupionych opon jestem zadowolony podczas jazdy w warunkach zimowych spisują się bardzo dobrze, w traktcie jazdy po śniegu (błoto pośniegowe, miękki śnieg, ubity)samochód sprawował się dobrze, w głębszym śniegu odczuwało się opory toczenia w chwili wjazdu w dany śnieg, ale potem było dobrze, na suchej nawierzchni słychać szum opon ale wydaje mi się to zrozumiałe. Muszę dodać że poruszałem się w zimie na tych oponach z prędkością do 120 km/h oraz to że nie miałem problemu z ruszaniem pod górę nawet w głębszym śniegu.

Bogdan ¦lagowski

Już drugi sezon użytkuję te opony i mogę stwierdzić ze dla moich potrzeb i stylu jazdy są to opony o rewelacyjnych własnościach jezdnych.Nawet na na oblodzonej nawierzchni zachowują się pewnie.Obawiałem się troszeczkę zjawiska aquplaningu ale i w tym przypadku opony sprawują sie znakomicie.Wg. mnie to NOKIANY WR posiadają wyjątkową zdolność dostosowania się do zmiennych warunków drogowych.Na podkreślenie zasługuje również duża stabilność podczas pokonywania zakrętów oraz wyjątkowa jak na opony zimiwe cichobieżność

Karol

Bardzo dobra opona. Finlandia to na prawdę miejsce gdzie znają się na śniegu. Faktycznie nieco inna opona niż WR G2, które mam teraz, ale jak na napęd na jedną oś to na prawdę opony warte kupienia. Bardzo dobre zachowanie zimą na mokrym asfalcie. Natomiast śnieg to ich żywioł. Jeżeli ktoś potrafi choć trochę jeździć to te opony dużo potrafią. Polecam Nokiany z całą odpowiedzialnością. A jak ktoś chce mieć ideał, to niech sobie kupi coś ze stałym napędem 4x4, nokiany i żima na prawdę staje się przyjemnością z jazdy!

Qba

Znakomity stosunek możliwości do ceny. Wypróbowana w górach, na ubitym, zmrożonym i kopnym śniegu, grubym błocie pośniegowym, na mokrym i suchym. W porównaniu do GY Eagle UG GW3 znacznie lepsza na śniegu. Bardzo stabilna, kierowalna i przewidywalna. Przyspieszanie ze zmianą kierunku przy nierównej przyczepności (np. wyprzedzanie na ośnieżonej i rozjeżdżonej drodze) bez niespodzianek. Rycie w śniegu po same osie - bez obaw, że nie wyjadę. Nie jest głośna, ale do najcichszych nie należy, szczególnie na mokro.

Wojcieszyn

opony zdecydowanie tansze od gy ultragrip 7 ale tez znacznie gorsze. Jedyna przewaga to ze sa od nich bardziej ciche ale i tak czuc spora roznice miedzy nimi a np. letnimi michelinami pilot premacy. Na suchym i na mokrym przy hamowaniu troche za szybko abs sie wlacza. Trzymanie w zakretach bardzo dobre zachowanie na sniegu takze. Ale jak za ta cene to bardzo oponki polecam (gy ug7 prawie dwa razy drozsze). To czy je kupie znowu bedzie zalezalo czy bede mial kase na conti ts810 albo gy ug7.

Marycha

Nie wiem skąd się biorą te negatywne opinie, może z tego że niektórzy ludzie poprostu nie umieją jeździć w zimie. Ja mam te oponki w firmowym samochodzie i jestem z nich bardzo zadowolony. W końcu któz może robić lepsze zimówki od skandynawów. Jak już wspomniałem mam samochód firmowy, a jak wiadomo firmowych się nie szczędzi, a robie 280 km dziennie, może zużycie opony nie jest niskie, za to trzyma sie rewelacyjnie i do tej pory mnie nie zawiodła. Autko jest używane w terenie górzystym.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.