infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 22:00
Sobota - Niedziela 8.00 - 18.00

Zmiana opon letnich na zimowe

  • środa, 23 września 2009
  • Dariusz Walisiak, Training Manager w Grupie Goodyear
  • Wyświetleń: 18418
  • 5 komentarzy
  • autor:

Kiedy należy wymienić opony letnie na zimowe? Czy warto czekać na pierwszy śnieg?

Zmiana opon letnich na zimowe

Opony zimowe powinny być montowane, kiedy temperatura w ciągu dnia spada poniżej 7°C. O wyższości opon zimowych nad letnimi można przekonać się już kiedy pojawiają się pierwsze poranne przymrozki. Często w tym okresie dzienna temperatura jest o wiele wyższa. Dlatego też błędem jest branie pod uwagę średniej temperatury w ciągu doby. Kiedy rano wyjeżdżamy do pracy lub wracamy wieczorem do domu temperatury często mogą być minusowe lub oscylować wokół zera.

Warto podkreślić, że mieszanka gumowa stosowana w oponach zimowych różni się od tej w oponach letnich i jest specjalnie przystosowana do pracy w niskich temperaturach. Kolejnym elementem wyróżniającym opony zimowe jest mocniej ponacinany bieżnik, który skonstruowano tak, aby dobrze odprowadzał wodę lub błoto pośniegowe, często występujące na zimowych drogach.

Oprócz szerszych rowków opony zimowe wyróżnia o wiele większy stopień lamelizacji, tj. ilości nacięć nazywanych lamelkami. Właśnie dzięki większej liczbie lamelek, a co za tym idzie – także krawędzi, opona zimowa jest w stanie wyhamować samochód na śliskiej nawierzchni lub ubitym śniegu

Dodatkowe krawędzie pełnią rolę „pazurów”, które „wgryzają” się w drogę pomagają w hamowaniu.Grupa Goodyear Polska - jako jeden z niewielu producentów opon - oferuje opony zimowe marek Goodyear i Dunlop, posiadające zaawansowane technologicznie lamele trójwymiarowe (np. lamele waflowe będące najnowszą generacją technologii 3D-BIS). Opony takie gwarantują bezpieczeństwo na najwyższym poziomie oraz możliwość czerpania przyjemności z jazdy w zimie (dobre przyspieszanie i hamowanie, jak również przeniesienie napędu). Większy stopień ponacinania opony zapewnia lepsze właściwości jezdne, a budowa trójwymiarowych lameli powoduje, iż konstrukcja klocków w takiej oponie jest sztywniejsza i zapewnia równomierne zużywanie się bieżnika jak również poprawia trakcję oraz przyczepność w różnych zimowych warunkach drogowych.

Aby uniknąć kolejek w czasie wzmożonego ruchu podczas wymiany opon w sezonie, Grupa Goodyear zaleca montowanie opon zimowych już w październiku biorąc pod uwagę aktualne warunki atmosferyczne. Wcześniejsza wymiana opon nie będzie miała większego wpływu na nadmierne zużycie bieżnika, a pozwoli kierowcom na szybkie, komfortowe skorzystanie z usług autoryzowanego serwisu oponiarskiego.

Komentarze

15 października 2010

sleeper 26 października 2010

zmieniam w czwartek, zima i tak przyjdzie a zaoszczedze na czasie i staniu w kolejkach

nina 27 października 2012

a ja jeszcze nie zmienilam bo leze chora

37itra 28 października 2012

Ktoś z Was wie czy opony asymetryczne dzielą się na prawe i lewe? Bo zakładając według opisu na oponie, żezba bieżnika w ogóle do siebie nie pasuje, a przecież kierunki kostek i lamelek powinny się zgadzać.

sean 29 października 2012

opony asymetryczne nie dzielą się na lewe i prawe. tak już ma być. W przypadku opon rajdowych asymetrycznych zdarza się że występują opony lewe i prawe.

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu