infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 22:00
Sobota - Niedziela 8.00 - 16.00

Opony radialne i diagonalne

Czym różni się opona diagonalna od radialnej?

Opony radialne i diagonalne

Opony radialne

To opona, w której nitki warstw kordu sięgają do stopek i ułożone są pod kątem prostym w stosunku do linii środkowej bieżnika i której osnowa jest ograniczona przez praktycznie nierozciągliwe obwodowe opasanie. Opona ta, chociaż droższa w produkcji i podatniejsza na uszkodzenia mechaniczne, zapewnia lepsze prowadzenie samochodu. Duża sztywność bieżnika oraz znaczna elastyczność boków opony radialnej powodują, że bieżnik przylega całą szerokością do nawierzchni przy dużej prędkości jazdy, tak po prostej, jak i w czasie pokonywania zakrętów. Większa sztywność czoła bieżnika zmniejsza opory toczenia, a tym samym ogranicza zużycie paliwa.

Opony diagonalne

To opona, w której nitki warstw kordu sięgają do stopek i ułożone są pod zmiennym kątem, mniejszym od 90 stopni w stosunku do linii środkowej bieżnika. Zaletą opony diagonalnej jest duża odporność na uszkodzenia mechaniczne, cichobieżność, prosta konstrukcja. Jej wadą jest odkształcanie czoła bieżnika podczas poruszania się opony z dużą prędkością na zakrętach, co w efekcie zmniejsza powierzchnię przylegania czoła bieżnika do nawierzchni. Opony diagonalne mają także spore opory toczenia, co zwiększa zużycie paliwa.

Opony radialne i diagonalne
Opony radialne i diagonalne.

Komentarze

John Dunlop 28 kwietnia 2011

Ten sam kretyński artykuł, powielany na dziesiątkach stron, a piszący nie ma pojęcia, o czym mówi. Cyt: "Opony diagonalne powodują większe zużycie paliwa, bo mają spore opory toczenia" jest oczywistą bzdurą. Jeśli ktoś chce polemizować, to niech wyjaśni, czemu niby opony diagonalne mają wyższe opory toczenia, ha?

mycha 10 czerwca 2011

mają wyższe opory toczenia na drogach utwardzanych, ponieważ są dostosowane do nierówności terenu

Einstein 3 listopada 2011

@John Dunlop Otóż opony diagonalne mają większe opory toczenia a co za tym idzie swiększają spalanie ponieważ jesteś idiotą.

opona 22 lutego 2012

Czekam na jakiś obszerny artykuł na temat OPON DĘTKOWYCH. Niestety w internecie można znaleźć na ten temat zaledwie 2, 3 zdania...

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu