Testy opon zimowych Platin Winter RP 30

Platin
Producent Platin
Model Winter RP 30
Sezon Opony zimowe
Platin Winter RP 30 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 45

Opinie o oponie Platin Winter RP 30

AirLoki

Od 5 lat zimą używamy tylko tych opon. Myśle ze wiem o tych oponach wszystko! Opona spisuje sie dobrze na suchej i mokrej nawierzchni nie ma problemu z kierowalnością i aquaplaningiem. Lecz gdy spada snieg i robi sie lod opona staje sie nerwowa i nigdy nie wiem czego sie po niej spodziewac. Bardzo szybko traci kontrole i kierowalnosc, ciezko ruszc pod gore na sniegu, o lodzie nie wspominajac. Ja jezdze spokojnie wiec kolizji nie mialem ale moi koledzy w listopadzie mieli w sumie 9 kolizji! Nie nadają sie do szybszej jazdy. Mysle ze lepiej za podobne pieniadze mozna kupic opony znanej marki jak Dunlop czy Kleber. Moja zona ma w prywatnym aucie klebery i są naprawde pewne w kazdych warunkach.

Luks

Ogólnie są w porządku. Trzymanie na śniegu jest po prostu dobre, na lodzie jest już dużo gorzej. Opony te najlepiej spisują się na mokrej nawierzchni, gdyż świetnie hamują (chyba nawet lepiej niż letnie Maloya Crono), z zakrętami trochę gorzej, ale i tak nieźle. Jednak przy wysokich temperaturach (mniej więcej powyżej umownych 7+) trzeba uważać, ponieważ na suchym i ciepłym asfalcie łatwo tracą przyczepność, zdarza im się zabuksować nawet bez wciskania gazu w podłogę. Oponki są w miarę komfortowe, dobrze amortyzują nierówności nawierzchni, uważam że są ciche jak na zimówkę, choć podczas jazdy jest wyraźnie słyszalne łagodne szumienie, mi jednak ono nie przeszkadza. Myślę, że jest produkt godny polecenia za rozsądne pieniądze.

Luck

Ogólnie przyzwoite opony. świetne trzymanie na mokrej nawierzchni, zwłaszcza jeśli chodzi o hamowanie. Na suchym asfalcie jest ok, aczkolwiek przy temperaturach ok 10 st. C trzeba już uważać, łatwo wtedy zrywają przyczepność przy ruszaniu i na szybko pokonywanych zakrętach, generalnie większość zimówek tak ma. Właściwości trakcyjne na śniegu oceniam jako wystarczające, dają rady nawet w gdy jest sporo śniegu, z tego co zauważyłem, zdecydowanie słabiej trzymają na ośnieżonych zakrętach, hamowanie idzie im odczuwalnie lepiej. Subiektywnie w miarę lekko się toczą, przeciętne tłumienie nierówności, lekko szumią, ale nie jest to uciążliwe. Ogólnie produkt godny uwagi, świetna alternatywa dla drogich opon klasy premium.

Jaro

Bardzo fajna opona, produkowana we francji lub w rumunii, w zależności od rozmiaru. U mnie trzeci sezon będą jeździły, kupione nówki, żadnego bicia ani bąbli. Made in France. Platin to podobno wyrób Continentala. Na sypkim śniegu rewelacja, trochę gorzej na lodzie ale na lód to najlepsze są łańcuchy albo kolce;) błoto pośniegowe to też nie problem dla tej opony, na mokrym czyli na wodzie nie miałem żadnych przygód więc moim skromnym zdaniem oki. Na suchym głośniejsze od letnich Firestonów Firehawk ale to norma, zimówki zazwyczaj są głośniejsze niż letnie. ścieralność dla mnie zadowalająca choć 10.000 km to nie jest dużo. Zdecydowanie polecam

NaMi

Dystans krótki, śniegu i lodu jeszcze nie było, na razie mogę ocenić zachowanie na mokrej nawierzchni w temperaturach 0-8stopni. Nowe zachowują się bardzo pewnie, zobaczymy jak dalej... Moja ocena jest właściwie wynikiem świeżych wrażeń z porównania tych Platinów z letnimi Bridgestonami Turanza, które właśnie zdjąłem. Bridge wyząbkowały po kilkunastu tys. km więc wyły jak łożyska do wymiany. + dla Platina - są na prawdę ciche jak na zimówki. drugi plus to przyczepność na mokrym - też w porównaniu (nieco niesprawiedliwym bo lato z zimą)-Platin pobił Bridga-trzyma lepiej. Tylko tak dalej na śnigu i lodzie

Jarek

Bardzo ciekawa opona ze względu na zachowanie w różnych warunkach zimowych. Na śniegu każdym i mokrej nawierzchni bardzo pewnie, gorzej jest na podłożu gdzie pojawia się lód, ale w tym przypadku nie ma super opon, zwłaszcza w podobnym przedziale cenowym. Wydaje sie jednak, że głównym jej mankamentem to podwyższony poziom halasu ale tylko na drodze suchej. Myślę, że opona warta wzięcia pod uwage przy zakupie. To rzeczywiście alternatywa dla markowych opon innych producentów. W tym samym czasie testowana przez znajomego na mercedesie 250 i równie dobrze zdała egzamin jak u mnie.

Hadson

Najgorsze opony jakie kiedykolwiek widziałem. Odradzam wszystkim. Często na nich mam sytuacje gdzie przy hamowaniu i skręcaniu auta w jedną stronę auto sunie jak saneczki do przodu. Na śniegu jeszcze jakoś się trzymają ale na błocie pośniegowym dramat. Kilka razy uderzyłem w krawężnik. Cudem uniknąłem wypadku. Naprawdę odradzam. Mam te opony jeszcze nie zużyłem ich i są w miarę dobrym stanie ale zmieniam na nowe innej firmy. W porównaniu do Frigo Dębicy dramat. Niestety zaprzestali produkcji Frigo i robią Frigo 2. Te są równie beznadziejne.

Marcin

Oponę polecił mi znajomy wulkanizator, na początku sceptycznie podchodziłem do firmy ale aspekt finansowy przemawiał na korzyść. Po pierwszych kilometrach troszeczkę żałowałem zakupu, ale po przejechaniu ok 600mkm kiedy opona się dotarła stwierdziłem że opona jest coraz lepsza. Z błotem pośniegowym rodzi sobie naprawdę dobrze, na ubitym śniegu rewelacja, troszeczkę gorzej jest na sypkim. Wcześniej jeździłem na Dunlop WinterSport M2 i do niej mogę porównać to korzystniej wypada Platin. Ogólnie uważam że jest to dobra opona za rozsądną cenę.

Darek1gdynia

Najlepszy kompromis pomiędzy ceną a właściwościami jezdnymi tej opony. Mam takie opony w dwóch samochodach, każdym średnio robię w okresie zimowym ok. 20000 rocznie. Po pierwszym zakupie zdecydowałem się je ponownie kupic do drugiego pojazdu. Najlepsze właściwości moim zdaniem opona wykazuje na śniegu i błocie pośniegowym. Na lodzie nie ma chyba takiej opony która dałaby radę chyba, że z kolcami. Dobre odprowadzanie wody. Ponownie kupiłbym tą oponę ale tylko zimową bo letnie są kiepskie. Pozdrawiam.

Paweł

Z1wracam honor tym gumom. Po przejechaniu ok 1000 km opony jakby sie "rozchodziły" - poprostu rewelacja. Po zakupie zauwazyłem ze lamele sa bardzo ciasno zbite obok siebie a po 1000 km zaczeły pieknie pracowac. To chyba jedna z lepszych opon zimowych nie wiem czy nie przewyzsza starszych opon Continentala. Trzeba przyznac ze zespołowi Continentala udało sie zrobic naprawde godna polecenia opone i to w bdb pieniadzach.

ldz

uważam, że skala ocen 1-6 w tak wielu kategoriach, może być obiektywnie wypełniona tylko przez speca od opon, który używał dziesiątków rodzajów opon. Od razu odrzucajcie opinie - genialne albo fatalne. Moja subiektywana opinia jest taka, że przy świeżym śniegu na letnich oponach bezpieczenie czuję się przy 30km/h, na tych Platinach zimowych 50km/h więc róznica jest ogromna.

mariusz

Bardzo dużo jeżdżę i przejchałem kilkanaście tyś na Platinach. Jestem bardzo zadowolony, szczególnie że wydałem na te oponki niewiele. Czytam opinię i zauważyłem pewną powtarzalność: użytkownicy krytykujący Platina i zachwalający Debicę robią dokładnie identyczne błędy ....."leprza", "przważnie"....hmm ciekawe czy te opinie mogą być rzetelne;-)"

vegochomik

opona moim zdaniem dobra trzyma sie na mokrym asfalcie bardzo dobrze, dobrze jezdzi po śniegu, nie wpada sie w poślizg {4 cm śniegu}, na lodzie trzeba uwazać opona dość głośna na suchym asfalcie, ale bardzo polecam ta opone, moim zdaniem 200% lepiej jeżdzić na tej zimówce niż na letnich naprawde warto

Jacek

przejechały dwa sezony dobrze, ale na szczescie trzeci jest mokry bo na sniegu i lodzie juz sie ślizga i nie mam pewności - spodziewałem sie więcej skoro jest dobra, niemiecka i spod skrzydel Continentala, jezdziłem czasem zdecydowanie, ale bez kreslenia po asfalcie i "palenia gum".

Piotr O

opony głośne, szczególnie na betonowych drogach niemieckich, jeżeli droga jest oszroniona lub przy silnym mrozie lepiej nie skręcać kierownicą, nie wyprzedzać tylko jechać prosto przed siebie bo przy skrętach i przyśpieszaniu auto staje się niestabilne, opony głośne i na śniegu też słabiutkie.

Pavel

Opona beznadziejna jezeli chodzi o szybką jazde na mokrej, słabo trzyma na zakretach, na mokrej nawierzchni bardzo słaba, na suchej daje rade. Jej przeznaczenie to tylko jazda po śniegu. Bardzo ładnie radzi sobie w zaspach i podjazdach pod strome wzniesienia, z hamowaniem duzo gorzej.

tk

fajne oponki jestem zadowolony. z mankamentów to pow. 140 zaczynaja buczeć. bylem na nich w Karpaczu tydz. temu i spisywaly sie b. dobrze. Podjazd do pensjonatu pod osnieżoną stroma górke no problem. i do tego tanizna!!

Paweł

spodziewałem sie wiecej bo niby z koncernu Continentala ale obok Continentala to chyba leżało. Najgorsze opony zimowe jakie miałem na aucie. Spodziewałem sie toszke wiecej, lepiej używki ale renomowanych firm.

ada¶

nie wiem co napisać.dramat.w 2004 w styczniu pojechałem do włoch.przody zniknęły.w tegoroczny weekend listopadowy pojechałem do paryża i znowu po 3500 km przody zniknęły.pod każdym względem katastrofa.

feliks ¶wiszczypała

Zastanowię się nad ponownym zakupem tych opon,pierwsza zima super jazda ale już w tę zimę trochę a nawet dużo gorzej,nie wiem czym to spowodowane, zużyciem czy może się przegżały

Jaro

średniej klasy opona zimowa, jedna z najtanszych na rynku, można ją kupić juz od 150 zł za sztukę, jakośc mniej więcej taka jak opon matador

Piotr

Bardzo dobrze mi się jeździ na tych oponach. Bardzo dobrze się sprawują zarówno na śniegu jak i na suchej drodze. Mogę tylko polecić.

Jao

Ja za to nie jestem zadowolony kupilem ta opone za namowa znajomego moim zdaniem nasza Polska Debica jest znacznie lepsza!

Hubert

Opony wyjątkowo tania w porównaniu z konkurencją. Niestety przy moim naprawdę agresywnym stylu jazdy nie sprawdza się.

jurej

Jestem zadowolony z wyboru. Auto może mało wymagające, ale nie ma co przepłacać jeśli nie zobaczysz różnicy...

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.