Testy opon zimowych Kleber KRISALP HP

Kleber
Producent Kleber
Model KRISALP HP
Sezon Opony zimowe
Kleber KRISALP HP -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 955

Opinie o oponie Kleber KRISALP HP

r2projekt

opony te zakupiłem po długim namyśle i oglądaniu tu na portalu podobnych cenowo i rozmiarem. Teraz już wiem, że był to właściwy wybór. Ja jeżdżę oplem Astrą, na specjalnym sportowym zawieszeniu, lubię czasem wejść szybciej w zakręt i ogólnie stawiam bardziej na trakcję niż na komfort. Także oponki spisują się bez zarzutu. W ostatnie dni zostały przetestowane w skrajnie ciężkich warunkach. Tną bardzo dobrze śnieg i muldy ze śniegu, nie tracą przyczepności. Oczywiście na lodzie to musiała by być opona z kolcami aby spisywała się na 6, ale ta oponka daje radę. W deszczu i na bardzo mokrej nawierzchni również świetnie odprowadza wodę, nie czuć specjalnie uślizgu koła, co również daje dodatko sztywne niskie zawieszenie. Sama rzeźba bieżnika została bardzo dobrze zaprojektowana. Oczywiście zdarzają się lepsze oponki, ale w tym przedziale cenowym to te są dobrym wyborem. Następne jakie bym polecał to Nasze krajowe Dębica Frigo i Frigo2, na nich jeździłem w poprzednich sezonach i za tą oferowana cenę ok.166 zł nie znajdziecie lepszych. Oczywiście może czasem są dość toporne ale ze śniegiem i błotem pośniegowym radzą sobie rewelacyjnie. pozdrawiam wszystkich miłośników 4 kółek

Rafał

Kleber robi naprawde porzadne opony za uczciwe pieniadze. Opony sa warte kazdej wydane na nie zlotowki. Opony te sa zdecydowanie lepsze od tanich polskich Debic czy Kormoranów i na pewno lepsze od Barumów Polarisów 2. Te tanie wynalazki mozna od razu odroznic jezeli ktos wyobrazi sobie siebie na zakrecie przy dodatniej temp w zimie. Tanie opony maja bardzo miekki kord ktory po prostu robi sie jak plastelina przy +10 i wchodzac szybciej w zakret mozna sie po prostu zabić! Kleber to jedyna z niewielu opon w tej cenie ktora zachowuje sztywnosc przy dodatnich temp. Ponadto ma swietne sprawdza sie na szybkich odcinkach autostrad przy ujemnej temp. Zachowanie samochodu jest tylko minimalnie gorsze niz na letnich oponach. Kirslap zdecydowanie gorzej wypada przy hamowaniu na morkrym i nie zgodze sie tutaj z testem ADAC. Hamowanie na mokrym asfalcie jest wyraznie gorsze niz letnich opon. Główne zalety: Sztywna opona, sprawdzajaca sie w górach na podjazdach i nie sprawiajaca problemów przy dodatniej temp i szybkiej jezdzie autostradowej.

obiektywny

Opony Kleber Krisalp HP użytkuję od 2003 roku. Przejechałem na nich około 60 000 km. W moim odczuciu (a jeździłem już na wielu oponach) opona jest bardzo dobra. Jazda w górach i to bardzo stromych (słowackie tatry) nie sprawia tym oponkom żadnego problemu. Suchy i mokry asfalt, zdecydowanie dobrze nawet przy prędkościach 150 - 160 km/godz. z załadowanym boksem dachowym. Jest przy tym cicha jak na oponę zimową i porównywalna z moją letnią oponą continental contact. Bardzo dobrze odprowadza wodę wcale nie gorzej niż Alpine A3, a z błotem pośniegowym radzi sobie bardzo dobrze. Dlatego jestem zaskoczony czytając niektóre opinie negatywne na temat tej opony. Mam wrażenie że osoby które to piszą jeżdżą samochodem w niedziele do kościoła. Nigdy mnie nie zawiodły, a w związku z tym że mam je już 5 lat (i można by na nich jeszcze pojeździć) dzisiaj zamówiłem nowy model Krispal HP2. Myślę że będzie jeszcze lepszy. Gorąco polecam te niedoceniane opony. Pozdrawiam wszystkich zadowolonych użytkowników Klebera.

pajus2006

Opony te zakupiłem po długim namyśle właśnie w tym sklepie internetowym gdyż jest to najlepszy z tego typu sklepów. Teraz już wiem, że był to właściwy wybór. Opinia dotyczy tylko sezonu zimowego gdyż są to opony przeznaczone do jazdy w niskich temperaturach. Do jazdy w okresie wyższych temperaturach opony te nie nadają się do jazdy gdyż są za miękkie. Jeżdżę Golfem IV i jeżdżąc sam bez rodziny lubię czasem wejść szybciej w zakręt. W trakcie jazdy głównie stawiam bardziej na zachowanie się pojazdu w trakcie jazdy. Opony te spisują się bez zarzutu a jeżdże na nich drugą zimę. Tną bardzo dobrze śnieg i muldy ze śniegu, nie tracą przyczepności. Oczywiście do lodu to tylko opony z kolcami, ale i te oponki spisują się na 5. W deszczu i na bardzo mokrej nawierzchni świetnie odprowadzają wodę. Oczywiście zdarzają się lepsze oponki, ale w tym przedziale cenowym to te są bardzo dobrym wyborem. Tak więc polecam ten sklep i te oponki - rewelacyjnie. Pozdrawiam wszystkich miłośników motoryzacji.

Mariusz Stachurski

Już drugi raz mam w samochodzie opony Klebera. Poprzednim razem zakupiłem je razem z pojazdem i spodobały mi się od razu. Do nowego samochodu postanowiłem kupić jeszcze raz takie same Krisalp HP tyle tylko, że to kolejna unowocześniona edycja tych opon. Jestem BARDZO zadowolony! Znakomicie spisują się na sypkim i ubitym śniegu, dobrze radzą sobie z pokonywaniem pośniegowego błota, a na mokrej nawierzchni też się nieźle spisują. Wydłuża się droga hamowania na lodzie, ale w porównaniu z innymi oponami wydaje mi się i tak krótsza, dlatego dałem pełne 6. Problemem może być tylko ścieralność którą oceniłem niżej ze względu na szybkie wytarcie śladów po odlewach tzw"cycków". Już po kilkunastu kilometrach spokojnej jazdy te które miały kontakt z podłożem zniknęły. Wygląd opony mógłby być troszkę bardziej "agresywny", ale przecież nie po to są tego typu opony. Wiem już na pewno, że jeśli zużyją mi się te opony, kupię następne; będą to znowu Kleber Krisalp HP, które WSZYSTKIM GORąCO POLECAM!!!

Grzegorz

Witam, wlasnie mina sezon i pora na pierwsze opinie. Jestem zdecydowanie zadowolony. Jezdze plynnie i spokojnie, co nie znaczy ze wolno, pokonuje tez dosc spore dystanse i te opony sa do takiej jazdy idealne. Rozmyslnie kupilem opony o wyzszym profilu na zime i po tym sezonie moge taka operacje polecic wszystkim (poza dresikami z......jacymi zygzakiem po osiedlowych uliczkach). Wystawione oceny wyrazaja moja opinie. A co do konkretow 1. na trasie sa ciche 2. miekkie i przez to bardzo konfortowe 3. nawet przy relatywie sporych predkosciach (okolo 170) pewne. 4. W terenie gorzystym droga gruntowa snieg spisywaly sie bardzo dobrze - dobra przyczepnosc i kierunkowosc dalo sie dojechac nawet tam, gdzie teoretycznie konieczne sa lancuchy. 5. Scieralnosc - na razie sa ok bieznik starl sie nieznacznie na osi napedowej - tyl jak nowy. Trzymaja geometrie. Tak wiec serdecznie polecam

PIOTREK

witam. powiem tak, srednie opony, ale nie ma co sie dziwic, jaka cena taka jakosc. bardzo wytrzymałe na scieranie, dobrze zachowuja sie na sniegu, jezeli chodzi o deszcz i lod, to slizgaja sie, jedynie co zauwazyłem, ze dobrze hamuja na deszczu. minus to taki, ze powyzej +5 stopni zachowuja sie jak łyzwy i to samo w drugą strone, przy -5 stopniach robią sie twarde, i tak samo sie slizgaja, nie spełniaja juz swojej roli, mogą służyc jako dobre kopacze na sniegu i to wszystko o ich zaletach. ci co maja dobre letnie opony, to to samo powiedza ze letnia opona przy małych mrozach zachowuje sie lepiej niz ta zimówka. jest to typowa opona na snieg, ale niestety, u nas drogi sa odsniezane i juz ta opona z asfaltem i lodem ma problemy. nie polecam, miałem wczesniej debice i były troszke lepszae, bardziej uniwersalne.

Mariusz

Opona bardzo dobrej jakości, świetnie zachowuje się na drodze. Niezależnie czy jest to sypki lub ubity śnieg albo lód radzi sobie bardzo dobrze. Oczywiście trzeba umiejętnie naciskać pedał gazu żeby nie stracić przyczepności przy starcie, ale nawet jeśli juz się zdarzy, to nie ma problemu, że wyślizgana powierzchnia pod oponą uniemożliwi nam start. świetnie odprowadza wodę i błoto śniegowe co jest potrzebne przy wyprzedzaniu i przebijaniu się przez koleiny wypełnione po brzegi wodą. Jedyne co może niepokoić to szmery w czasie szybszej jazdy po suchym asfalcie. Słychać że zmieniliśmy opony na zimowe ale to pewnie dlatego że bieżnik jest wysoki. Nie jest to denerwujące i szybko o tym zapominamy a już na pewno podczas jazdy po mokrej nawierzchni kiedy to krople wody głośniej stukają o nadkola niż szumi Kleber.

Arek

Tak naprawdę to niewiele mniej jeżdżę poza miastem, ale nie ma opcji "po 50%" zaznaczyłem więc "przeważnie miasto". Jeżdżę szybko, ale nie przesadzam i nie wariuję w każdych warunkach pogodowych. Bardziej niż agresywnie jeżdżę dynamicznie. Mam je od nowości. Nie piszę, że zdecydowanie je kupię, bo następne nowe auto może mieć w pakiecie inne opony, albo spodobają mi się inne. Jednak gdy nie będę miał czasu na szukanie ciekawych opon - na pewno kupię te. Zdecydowanie lepsze niż moje letnie Pirelli P6000. Z tamtych nie jestem aż tak zadowolony (mają podniszczone lamelki - powyrywały się). W Kleberach nie ma tego efektu. Bardzo dobre na śnieg, dobre na lód. Zdarzyło mi się za długo pojeździć na nich tej wiosny i super zachowywały się w temperaturach + 15 do 20 stopni. Bardzo słabo się ścierają.

Bartoszewicz

Jazda na świeżym śniegu bardzo przyzwoita pod warunkiem, że swieży śnieg leży na podłożu twardym, nie śliskim. Nawet znaczna śnieżyca nie przeszkadza w prowadzeniu bez niespodzianek. Jestem zadowolony. Jazda na mokrym sniegu równiez przyzwoita a guma prowadzi się ponad dobrze. Chociaż wydaje się, że w tym przypadku zastosowałbym nieco inną rzeźbę gumy. Co dotyczy świeżego śniegu na podłożu śliskim (na lodzie, starym mocno zbitym lodzie) jest nieco gorzej, szczególnie przy większych szybkościach trzeba uważać - ale pomaga ABS. Ogólnie guma zachowuje się bardzo przyzwoicie: cicha, o nieznacznej ścieralności. Na mokrej powierzchni jest niemal idealna, równiez w wiekszych kałużach. Słowem - przyzwoita guma za rozsądną cenę. Będę obserwował produkty tej firmy, może na przyszłość coś sobie wybiorę.

mokrymir

Opona zimowa, a komford jak na letniej. Bardzo cicha. Wlasciwie nie czuje roznicy w miekkosci i cichosci miedzy letnia, a zimowa. Jedzie sie jak na filcowych kapciach. posluszna jakby sie jechalo tramwajem. Jesli zas chodzi o trakcje na sniegu. To tez sie zachowuje jakby byla letnia. no bez przesady. Srednie parametry spelnia. Ale to nie jest uczucie jakby sie jechalo na gasienicach. Ale poniewaz zimy u nas lagodne ostatnio i jezdze zazwyczaj po miescie, to jest OK. Kleber w tej klasie letni to poezja. Ale jako zimowa, taka sobie. Ale jej zalety cichosci i komfortu sa nie do przecenienia. to opona zimowa o zaletach komfortu opony letniej. Ale jako zimowa w gory, nie polecam.

tomek

Witam, Kupując opony myślałem o swoim budżecie. Te oponki wydały mi się gwarantować minimum jakości przy akceptowalnej cenie. Na codzień jeżdżę w mieście, jednak wybrałem się i w góry - Bukowina Tatrzańska była w tym roku mocno zasypana. Były odcinki, gdzie sugerowano założenie łańcuchów, a ja sam widziałem wiele aut, które sobie nie radziły. Oblodzenie, lub w innych miejscach breja głęboka na kilkanaście cenymetrów. Opony poradziły sobie bez zarzutu. Nawet mogę powiedzieć, ze byłem zaskoczony. Zarówno przy małych, jak i większych prędkościach czyłem się całkiem bezpiecznie. Co do trwałości i ścieralności, to raczej intuicyjnie się wypowiadam. Mam nadzieję, że będzie dobrze.

Staszek

Zakup z dystansem ale naprawde super oponka po przejechaniu 15 tk moge powiedziec ze trzyma sie drogi naprawde dobrze, nie sciera sie bardzo w czasie zimy jaka teraz mamy:) ale te pare dni co bylo sniegu spisywala sie naprawde dobrze - fakt jazda po miescie gdzie bylo bloto posniegowe - nie mialem nigdy najmnijeszego problemu z ruszeniem. Na mokrej nawierzchni to idealnie - naprawde dobrze. A cisza w aucie mmmm fajnie wcale nie szumia w porownaniu do innych zimowek. Zakrety nie ucieka i nie plywa (nie pisze ze przy 100 km/h bo na sliskiej i mokrej drodze to przepraszam bardzo ale tak to sie nie jezdzi). Moge polecic z czystym sumieniem. Co do wygladu to kwestia gustu:)

slawek

mówiąc szczerze na pewno są opony posiadajace lepsze właściwości trakcyjne ale kleber moim zdaniem niewiele odbiega jakoscią wykonania od przodujacych firm, smiało moge powiedzieć iz na śniegu i błocie pośniegowym opony spisują sie bardzo dobrze, ponadto są bardzo dobrze wykonane jeżeli chodzi o strukture gumy i bieznik, jest to naprawde bardzo dobre wykonanie i nie ma tu mowy o jakimkolwiek ząbkwaniu bieznika przez co opona nawet po pewnym okresie uzytkowania nadal pozostaje cicha i na pewno duzym atutem jest jej cena, podsumowując w tem przedziale cenowym sa to najlepsze opony na rynku i chcąc sobie kupic dobre opony w rozsądnej cenie kleber jest dobrym rozwiazaniem

janko muzykant

Opony oceniam jako poprawne, bardzo ciche jak na zimówki, dobry komfort jazdy, mam jednak poważne zastrzeżenia do przyczepności bocznej na puszystym śniegu, kilka razy zdarzyło się, że auto nawet przy nieznacznej prędkości nie chciało skręcić, tylko jechało prosto na skręconych kołach (wcześniej używałem Kormoranów i wydaje mi się, że zapewniały nieco lepszą przyczepnośc, przynajmniej w pierwszym sezonie używania, były jednak znacznie głośniejsze, na ubitym śniegu jest znacznie lepiej, na lodzie trudno oczekować cudów, tu dobrą przyczepność mogą zapewnić tylko opony z kolcami. Trudno oceniać trwałość - za mały przebieg. Badrzo dobra realcja jakości do ceny.

omek z kielc

Jedyne co mi się spodobało w tej oponie( ta opona wyżej) to cena!Bardzo przeciętna zarówno na sniegu, breji , a o lodzie zapomnij!wracałem z Zakopca po oblodzeniach i samochód udało mi ssię utrzymać na jezdni chyba cudem- cały czas myszkował , nie trzymał kursu nawet przy 40 km/h.pod górę po śniegu bardzo słabo- szybko zapełnia lamele i jakoś umiarkowanie się pozbywa śniegu. Hałas w normie, po mokrym tak sobie,duże opory toczenia=duże spalanie, jak się zrobi 10 st. pow. zera nie do jazdy!Po wodzie lepiej, ale i tak przeciętnie!Do michelinów , dunlopów , goodyearów bardzo daleko- prawie przepaść! Z serca odradzam- polecam micheliny alpine i dunlopy.pozdo

Tom36 Wrocław

Jeździełm poprzednio na innych Kleberach zupełnie inna konstrukacja bieżnika. Byłem bardziej zadowolony. Ogólnie jest ok. ale na mokrym śniegu, błocie pośniegowym występują boczne uślizgi więc trzeba uważać. Na wodzie, ubitym śniegu całkiem całkiem. Być może uślizgi spowodowane tym, że przy dieslu gdzie cięższy silnik dodaje 100 kg powoduje ze tył auta jest nadsterowny. Jednak bardziej byłem zadowolony z poprzedniego modelu (jednak przy Lanosie, lżejszy przód auta). To oczywiście subiektywne odczucia. Na wodzie i ubitym śniegu prwadzą się dobrze. Na lodzie żadne nie mają szans. Raczej do spokojnej jazdy. W tym roku nie założyłem łańcuchów.

ser

Dobre opony, przejechałem na nich 3 zimy, 2 razy nie zmieniałem na lato więc przeszły dużo! Prawda, że są zjechane, ale na to co napisałem powyżej mają prawo takie być, dlatego za ścieralność 6! Pierwsza i druga zima bardzo dobrze trzymają się drogi szczególnie na ośnieżonych nawierzchniach, przy trzeciej jest trochę gorzej ale biorąc pod uwagę że przejechały gorące lato... Jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o zużycie paliwa w okresie letnim, szczerze bez większych zmian średnio 6,5 l/100 km jak w zimie. Przyznaję, że z drugim latem już przesadziłem, ale przy spokojnej jeżdzie i to przejechałem bez problemów. Życzę bezpiecznej jazdy!

Michał

Opona jak za ta cene ok. Chociaz był przypadek kilka kilometrow po założeniu, ze zaskoczyła mnie na suchej nawierzchni, podczas hamowania zablokowały mi się kola przy stosunkowo średnim hamowaniu, ale mógłbyc jakiś piasek więc wybaczam. Powiem tak, poprzednio miałem Peugeota 106 na którym również miałem poprzedni model tej opony. Byłem bardzo zadowolony! dlatego tez zdecydowałem się na ponowny zakup. Teraz jestem troche rozczarowany, gdyż średnio zachowuje się ta opona przy lekkiej mżawce łatwo łapie uslizg przy ruszaniu, przy hamowaniu lepiej. Na śniegu jest za to nie zastapiona! górka czy hamowanie nie stanowi żadnego problemu.

BoRuCh

Opony godne polecenia ze względu na niską cenę i oferowane możliwości trakcyjne, zarówno hamowanie jak i jazda w zakrętach na mokrej nawierzchni nie robi na oponie żadnego wrażenia, mogę mieć zastrzeżenia co do trakcji na mokrej nawierzchni, ale to może wina 8-zaworowego silnika 2.0, który ma dość znaczy nisko położony moment obrotowy. Trakcja na śniegu jest poprawna jak i hamowanie, natomiast mogę mieć delikatne zastrzeżenie co do ostrych zakrętów na śniegu, auto wpada w dużą podsterowność. Mimo wszystko jestem zadowolony z ww. opon i jak tylko będą produkowane i przystępne cenowo zdecyduje się na nie ponownie. Pozdrawiam

Łysy

Kiedyś jeździłem na tych oponach i wydawało sie że są bardzo dobre. Niestety dzisiaj po przesiadce na Michelin Alpin A2 czy Goodyear UG7 nie mogę powiedzieć że są bardzo dobre. To tak jak ktoś jeździ Mondeo to powie, że to świetne auto (bo taka prawda), ale jak już wsiądzie do beemki to niestety blask poczciwego Mondziaka przygasa. Tu jest tak samo. Klebery dość szybko tracą przyczepność, na śniegu, lodzie, wodzie i na suchym. Ja wychodzę z założenia, że na bezpieczeństwie się nie oszczędza i kupuję najlepsze opony na jakie mnie stać. Nigdy nie wiadomo czy te kilka metrów nie uratuje nam życia. Pamiętajmy o tym.

meti

potwierdzam swoja opinię z ubiegłej zimy wystawiona miesiac po zakupie. Po 1 sezonie zimowym nie widac zużycia (wyglądaja tak jak powinny po paru tysiącach km), W róznych warunkach pogodowych spisywały się dobrze lub bardzo dobrze. Według mnie najlepiej spisują sie w śniegu zarówno suchym jak i mokrym. Na lodzie zalecam ostrozność - ale to chyba u każdej opny.Trochę szumią przy szykiej jeździe po suchym asfalcie. cena w tym roku jeszcze lepsza niz w ubiegłym - 196zł/szt. !!!! do tego felgi stalowe za kilkadziesiąt złotych i za 1000 zł mamy rewelacyjny komplet zimówek na których pojeździmy kilka sezonów. POLECAM

dnc

Opony ciche. Nie słychać ich podczas jazdy, nawet szybkiej (nie huczą tak jak Barumy). Na równej nawierzchni dobrze trzymają się drogi. Auto nie płynie. Zasługą jest twardszy bieżnik. Praktycznie się nie starł, a zimę mieliśmy w tym roku nędzną i ciepłą. Niestety to co w tym wypadku jest zaletą, na naszych tragicznych drogach lokalnych jest wadą. Przez swoją twardość czuć i słychać niemal każdą dziurę i nierówność na drodze. Wydaje się jakby z auta zaraz miało całe zawieszenie wyskoczyć. Generalnie jestem jednak za. Ale trzeba pamiętać, że jak się mieszka tam gdzie są kiepskie drogi, lepiej kupić coś miękkiego.

Melkor34

Opony średniej klasy, zakupione po sugestii Pana z firmy Oponeo, który obsługiwał moje zamówinie, przyznam szczerze skusiła mnie promocja cenowa. Po notach jakie wystawiłem widać jak oceniam opony. Jazda po suchej drodze w normie, to samo dotyczy jazdy po śniegu. Na mokrej drodze już jest troszkę gorzej, przy mocniejszym hamowaniu potrafi skręcić kołami. Ogólnie opona spełnia swoje zadanie. Natomiast słabo wypada jeśli chodzi o hałas, jest bardzo głośna, do tego twarda, co powoduje słabsze wybieranie nierówności skutkujące dość głośnymi odgłosami zawieszenia (zawieszenie w samochodzie w 90% nowe).

Koyot

Na lodzie trzymają się bardzo słabo trzeba uważać (ABS przy małej prędkości jeszcze pogarszał hamowanie, znacznie je wydłużając). Na śniegu zachowują się bardzo dobrze (dobre w przyśpieszaniu, trzymaniu bocznym i hamowaniu). Na mokrym asfalcie poniżej 5 stopni zachowanie dobre. Lepiej trzymają się drogi od letnich opon (szczególnie przy ruszaniu trudniej zerwać przyczepność). Skutecznie odprowadzają wodę. Na suchym asfalcie średnio głośne i dosyć miękkie. Ogólnie ocena pozytywna, bo do prywatnego auta też kupiłem takie miesiąc temu. Sprawdzone i godne polecenia jako opony średniej klasy.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.