Testy opon zimowych Fulda KRISTALL MONTERO 2

Fulda
Producent Fulda
Model KRISTALL MONTERO 2
Sezon Opony zimowe
Fulda KRISTALL MONTERO 2 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 670

Opinie o oponie Fulda KRISTALL MONTERO 2

Arek z Gdańska

Przejeździłem na tych oponach kilka zimowych sezonów (ok.40 - 50 tyś km) i czuję się w obowiązku OSTRZEC (!!!) (gdyż widzę że opony są b.popularne) potencjalnych nabywców, żeby NIE kupowali tych beznadziejnych opon. Oczywiście moja opinia jest oparta na doświadczeniach z pierwszą generacją , ale nie sądzę,że producent zmienił te opony na tyle, aby znacząco poprawić ich jakość. Skusiłem się na zakup tych opon ze względu na markę (fulda=niemiecka solidność;), na ich wygląd i oczywiście na przyzwoitą cenę . I tu właściwie można zakończyć wymienianie zalet. Reszta to rzecz jasna wady... Opony katastrofalnie zachowują się na mokrej nawierzchni , hamowanie w deszczu trzeba planować z dużym wyprzedzeniem (nie ma w tym żadnej , podkreślam żadnej ironii i przesady), a ponowny start np. ze świateł zawsze poprzedzony jest poślizgiem. Podobnie sytuacja przedstawia się na suchej nawierzchni przy temperaturze w zakresie od ok. -5 do +5 stopni , sytuacja poprawia się dopiero gdy temperatura podniesie się do około +10 stopni , ale przecież mówimy tu o oponach zimowych więc ta poprawa nie ma żadnego znaczenia. Na śniegu - czy to na sypkim , świeżym , czy na ubitym - też niestety bardzo rozczarowują . Krótko podsumowując te zimowe opony nie zapewniają żadnego bezpieczeństwa zimą. Równie bezpiecznie czuję się jesienią na oponach letnich , a zimowe zakładam tylko po to żeby je zużyć. Aaa i jeszcze jedno - szlag mnie trafia , że te opony zużywają się tak wolno -absolutnie nie uznaję tego za zaletę. Zdecydowanie ODRADZAM zakup tych opon . Tanisze i dużo lepsze są Barum Polaris na których też przejeździłem ok. 40 tyś km, w tym wypadku można powiedzieć, że otrzymuje się przyzwoitą jakość za rozsądną cenę, a w wypadku opon Fulda Kristall Montero tego powiedzieć nie można.

Krystian

PLUSY: - są bardzo ciche przy prędkościach powyżej 70km/h (kolega ma w Octavii Barumy i dziwi się że Fuldy są aż tyle cichsze- miłe to hehe.) - świetnie radzą sobie "w śniegu" - IDELANIE sprawują sie na mokrej nawierzchni (na moich letnich oponach zawsze po deszczu ASR miało bardzo dużo pracy! - po zmianie na zimówkę byłem baaaardzo zdziwiony,,, znacznie a nawet BARDZO znacznie mniejszy uślizg przy gwałtownym ruszaniu... to największa zaleta tej opony! - w błocie śniegowym również bardzo dobrze - może to szaleństwo... ale jechałem na nich 205 km/h i dały radę );; WADY: - przy prędkości 50-60km/h wydają dziwne odgłosy,,, wolniej lub szybiej odgłosy zanikają,,,,dziwne - uważam że maja zbyt delikatne/mało odporne "boki" opony wcześniej miałem Firestony oraz Klebery. FIRESTONY: zalety: niskie opory toczenia, ciche, dobre na śniegu.. wady: fatalne na mokrej nawierzchnii, i problemy z wyważeniem (opinia nie tylko moja... ) KLEBER: -wady: najgorsze na mokrej nawierzchni, po 15 tyś km buczą i wydają dziwne odgłosy, poźlizgi boczne to standard!!! zalety: mało ścieralne ale co z tego jak po 2 sezonach wydają takie dźwięki że odechciewa sie jeździć....! Uważam ze z tej 3-jki FULDY są najlepsze ..... najbardziej optymalny wybór...... ale uważam że wszystkie wady wyjdą w następnym sezonie... w razie pytań GG: 3354921

Piotr

Mam mieszane odczucia co do tych opon. Ogólnie wydają mi się dobre, ale mam pewne wątpliwości, które są efektem pewnego zdarzenia. Było to w grudniu jeszcze przed opadami śniegu. Temperatura była powyżej zera, a nawierzchnia była mokra. Na zjeździe na autostradę (znam dobrze ten zjazd) na łuku wpadłem w poślizg, tył mi zarzuciło trzykrotnie, w końcu udało mi się wyprowadzić auto na właściwy tor jazdy i pojechałem dalej. Po tym zdarzeniu nabrałem olbrzymiego dystansu do tych opon i zacząłem jeździć ostrożniej. Na śniegu samochód dobrze się prowadzi, do momentu gdy nie wpadnie w poślizg. W poślizgu mam wrażenie że nie mam nad nim kontroli. Koła dość łatwo wpadają w uślizg podczas przyspieszania (napęd na przednie koła, samochód długi i ciężki), kontrolka ASR miga. Zrobiłem parę wypadów na narty w góry. Opony dobrze spisywały się na stromych podjazdach, zjazdach i łukach. Oczywiście już wtedy jeździłem zachowawczo. W moim samochodzie opony są prawie niesłyszalne, szum dochodzący nie jest nieprzyjemny dla ucha. Dotyczy to pełnego zakresu prędkości. Po przejechaniu 5000 km zużycie opon jest w normie, nie zauważyłem żadnych uszczerbień, pęknięć, przetarć itp. Ze względu na przystępną cenę polecam te opony wyłącznie osobom, które jeżdżą spokojnie.

Rysiek

Jest dość dobra opona w stosunku do ceny ale szybko traci kontakt z nawierzchnia, zwlaszcza przy hamowaniu i ruszaniu. Start ze swiatel wyglada jak malucha albo gluchy slizg i szum. Zapomnieć należy o szybkim ruszeniu czy pokonaniu zakretu na nawierzchni okolo -2 - +5 st C jeszcze jak jest mokro bo akurat pada i mamy nie rozgrzane oponu, jedzie sie jak na plastikach. Inaczej sprawa sie ma jak rano startuje z cieplego garażu ~+17st C, autko trzyma sie drogi ale czuc jak opony traca temperature i przyczepnosc mimo szybkiej jazdy i zmusznia opon do grzania się w czasie jazdy. Jest też inny istotny czynnik dzialajacy niekorzystnie na ich prace, a mianowice nacisk kontaktowy i powstajaca sila tarcia, autko jest lekkie, opony mogly być weższe 145, mozliwe ze bylo by lepiej, na pewno inaczej. Już ich nie kupię, sprawdze teraz firmę Nokian, bo któż inny ma sie znac na zimówkach jak nie Skandynawowie:)

szpunt

Ulepszona druga generacja montero? Bałbym się jeździć na pierwszej;) Poprzednio używane Kormorany SnowPro lepiej się sprawowały w górach na śniegu, nie było potrzeby zakładania łańcuchów, przy tych gumach nie chciało mi się zakładać i jazda była bardzo stresująca. Są miękkie, co przy braku w tym roku prawdziwej zimy i niskich temperatur nie jest ekonomiczne. Nie przekraczam wymaganego ciśnienia i koła wyglądają jakby brakowało im parę dziesiątych atmosfery. Poza tym bardzo wyraźnie przenoszą nierówności drogi. Na pewno lepiej zimą na nich niż na letnich, ale we wcześniejszej astrze na zimowych Continentalach czułem się pewniej (ale to inne auto, więc trudniej o obiektywne porównanie). Tak więc potwierdzam opinię, że Fuldzie lepiej wychodzą letnie gumy niż zimowe. Aha, jak prawie każde nowe opony wymagają dotarcia (te wyjątkowo długiego), bo zaraz po założeniu, to śmierć w oczach;)

Mateusz

Mieszkam w górach a jak każdy wie tam dośc długo leży śnieg i jest go dużo... Wybralem oponki Fulda bo były zachwalane w opiniach, ale tych opini nie pisali chyba mieszkańcy gór:-) (bez obrazy dla nizin). Sprawdziłem je chyba pod każdym względem. Na wielki plus zasługuje jazda po asfalcie: cicho, dobra trakcja oraz prayczepność. Nawet przy prędkościach zbliżonych do 160 km/h żadnych bić na kierownicy. Ale teraz minusy - na śniegu jeśli jest go mało jest ok, ale jeśli jedziemy po dużej ilości śniegu jest tragedia. Mam ESP i non stop miga nawet na wolnych obrotach nie mówie już o lodzie o mało co nie rozwaliłem samochodu. W ogóle nie trzyma się lodu przy zjeżdzaniu z góry - tragedia. Ale na duży plus zasługuje ścieralnośc jest rewelacyjnie... Tą oponke polecam osobom nie mieszkających w górach. Ale to wasza decyzja...pozdrawiam

Bartłomiej

Jestem zadowolony z opon - jak na zimówki mają niski poziom hałasu, świetnie zachowują sie na mokrej nawierzchni. Oczywiście wykazują się także "cechami typowo zimowymi". Na śniegu oraz błocie pośniegowym zachowują się bardzo dobrze. na lodzie... nic nie zachowuje się zadowalająco. Tu tylko ostrośność może coś pomóc. Przy małej prędkości stosunkowo krótka droga hamowania. Po przejechaniu półtora zimowego sezonu opony nadal mają bardzo dobrze zachowany bieżnik, żadnych wybrzuszeń, czy pęknięć. Niewielki minus - opory toczenia. Czuć, że opona jest "masywna", nie porusza się ze zwinnością letniej:) Decyzja na przyszłość? Oczywiście TAK. Jednak prędko to nie nastąpi - myślę, że jeszcze obecne długo mi posłużą.

Radek

od razu po zalozeniu opony przy temp ok 3 stopni na suchej nawierzchni bardzo slabo sie zachowywaly, w porownaniu do opon letnich wydluzyla sie okropnie droga hamowania, gdy opony juz sie dotarly po 1 - 2 tys km znaczna poprawa, aquaplaning bardzo dobry, auto bardzo dobrze sie slucha, wrecz jest przysysany do drogi po wjechaniu w kaluze badz koleine z woda. mokra nawierznia po deszczu badz w czasie deszczu - moglo by byc lepiej, ale to nie letnia;P Warunki zimowe, na lodzie no jak to na lodzie;) na sniegu ok, bloto posniegowe rowniez ok:) jestem zadowolony, nie jest glosna takze pozytyw:) ponowny zakup- jesli srodki finansowe beda podobne to tak, jesli bedzie wiecej kasy to pewnie cos z wyzszej polki ;)

Trenero

Mam juz za soba pare rodzajow opon zimowych i stwierdzam ze ta Fulda to dobra opona zimowa w stosunku do ceny. Mieszkam z Zachodniopomorskim wiec warunki zimowe sa u nas calkiem umiarkowane i opona sprawuje sie bardzo dobrze: na sniegu, blocie posniegowym i na mokrej nawierzchni. Mialem przyjemnosc testowac te oponki w gorach, czesto w sezonie smigam na narty i mam porownanie. Opona w warunkach gorskich takze spisuje sie pewnie. Opona jak na zimowke jest w miare cicha wkoncu to opona zimowa i ma calkiem inny bieznik od letniej, chociaz i letnie zdarzaly mi sie glosniejsze. Polecam ta opone dla osob ktore dysponuja umiarkowymi finansami. Pzd.

Darek

Przy zakupie tych opon kierowałem się opiniami użytkowników między innymi tej strony i nie zawiodłem się. Jak dla mnie opony spełniły moje oczekiwania. Zima jak zwykle zaskoczyła drogowców więc nawet o kopny śnieg nie trudno. Dotychczas nie miałem problemów z zakopaniem się, a ABS włącza się chyba rzadziej niż przy letnich które też mam nowe:). Cena bardzo przystępna. Należy podziwiać tych którzy wywalają pieniądze na opony Michelin czy GoodYear i liczą na to że sama marka ich uratuje w niebezpiecznej sytuacji, niestety jeździć też trzeba umieć. Dla tych którzy notorycznie się zakopują w śniegu dobra rada - kupcie coś na gąsienicach.:)

Jery

Założyłem je tydzień temu. Pierwsze odczucia bardzo pozytywne, dosyć ciche przy prędkościach poniżej 100. Powyżej troche buczą. Pod tym względem dużo lepsze od Conti TS770 które mam w drugim aucie. W porównaniu do letnich też Conti komfort jest lepszy, jakby mniej czuć nierówności. Na suchym i mokrym ok. Na śniegu troche gorzej, auto pływa. Tu jestem troche rozczarowany. Z ruszaniem na śniegu ok. Hamowanie na śniegu i błocie pośniegowym w normie. Zachowania na lodzie, ścieralności i oporów toczenia nie oceniam bo za mały dystans przejechany. Wykonanie bardzo dobre, żadnych problemów z wyważeniem. Ogólnie jak za tą cenę są ok.

rotter

Opony bardzo słabe. "Odziedziczyłem" je po poprzednim właścicielu samochodu, opony miały przejeżdżony tylko jeden sezon, teraz już wiem dlaczego tak chętnie je oddał;)... ale przejdźmy do konkretów: na świeżym śniegu prawdziwa tragedia, wystarczyło dosłownie 2 - 3 centymetry puchu i samochód "pływał", nie mógł ruszyć z miejsca, na ubitym śniegu jeździłem dosłownie z duszą na ramieniu - opony bardzo śliskie, mokra nawierzchnia - ok, nie było większych problemów, błoto pośniegowe - słabo, szarpanie, buksowanie kół nawet przy bardzo płynnej jeździe. Ogólnie - porażka, zdecydowany niewypał, mimo, tak renomowanej firmy.

Jacek z Bydgoszczy

Przed poprzednim sezonem kupiłem przez internet nowe opony, nie było opon które wcześniej wybrałem więc wybrałem Fulda Montero 2 (szukałem w miarę przyzwoitych opon o niezbyt wygórowanej cenie). Szoku dostałem przy montażu opon. Jedna z opon wymagała odważnika 100 g z jednej i 80 g z drugiej strony! Istny horror pozostałe ok 25 g na obie strony. W czasie jazdy też nie zachwycały szczególnie pod koniec sezonu zimowego. Na śniegu w warunkach miejskich bez większych zastrzeżeń. Stosunkowo głośne ale do zaakceptowania. Na pewno nie kupię opon od tego producenta.

Lesio

Poruszam sie autem w połowie poza terenem zabudowanym. Mówiąc krótko dojeżdżam do miasta do pracy i pierwszy odcinek tj. ok. 6 km nigdy nie jest odśnieżany. Jazda na tych oponach po śniegu to sama przyjemność (oczywiście w granicach rozsądku - do 50 km/h po świeżym śniegu). Możecie mi nie wierzyć, ale nie zanotowałem na tych gumach ani jednego poślizgu - pewnie za bardzo uważam na lodzie i śniegu. Trochę za głośne ale w zimie to mi nie przeszkadza. Po dwóch zimach eksploatacji nie widać śladów zużycia - założyłem teraz na 3-cią zimę. Cena przyzwoita. Polecam.

Krzyssss

Jak ktoś nie potrafi dopasować opony do auta, stylu jazdy itp. to pisze, że slabe - bo po co się wysilać i pomyśleć.... Opona bardzo miękka i głośniejsza - bo dedykowana do jazdy szczególnie po śniegu i mokrej nawierzchni. Dlatego mniej komfortowa na suchej nawierzchni. Dobre trzrymanie boczne, bez uślizgów nawet na bardzo krętych, górskich, zabłoconych drogach. Bez poślizgu podczas ruszania - nawet na mokrej kostce. Jeśli ktoś chce coś bardziej uniwersalnego to lepiej wydać 200 zł/szt więcej i kupić GY Ultragrip7... i nie marudzić.

Marcin

Polecam te oponki bo są bardzo dobre. Polska Dębica Frigo Directional się do nich nie umywa. Przedtem jeździłem na Fulda Kristall Montero i Montero 2 w rozmiarze 175/65 R 14 i nigdy mnie nie zawiodły niezależnie od warunków na drodze. Dlatego też na ten sezon po zmianie samochodu ponownie kupiłem Fuldę Kristall Montero 2 i się nie zawiodłem. Oponki bardzo dobrze radzą sobie na błocie pośniegowym i w kopnym śniegu, nigdy nie miałem problemów z ruszeniem, na mokrym i suchym też radzą sobie bardzo dobrze. Za tę cenę naprawdę polecam.

Robert

opony jak opony, czytając opinie niektórych to powinienem zmieniać opony przed każdym wyjazdem z garażu w zaleznści od pogody i celu wyjazdu. Nie sprawdziłem opon na śniegu i lodzie bo w tym roku jeszcze śniegu nie było ale na mokrej nawierzchni to trudno mówic o przyczepności w czasie naciśniecia na pedał hamulca. Poprzednie zimówki jakie zużyłem to były Dębice i właściwie nie widzę różnicy. Dziwię sie tym którzy krytykują polskie produkty jeśli nigdy ich nie używali! Zrozumcie wreszcie, że polskie to nie znaczy złe!

Paweł

Przy zakupie opon w kierowałem się opiniami użytkowników między innymi tej strony i nie zawiodłem się. Jak dla mnie opony spełniły moje oczekiwania. Bardzo dobre zachowanie na śniegu. Na mokrej nawierzchni bardzo dobre odprowadzanie wody, szczególnie przy większych prędkościach zostawała "chmura mgły", dużo lepsza niż opon letnich których używam. Niski poziom hałasu. Cena bardzo przystępna. Bardzo dobrze wypadły w trakcie wywarzania. Najwiekszy odważnik 20 g, pozostałe 10 - 15 g. Zużycie bieżnika 2 mm po 15 tyś.

l76

Pierwszy śnieg i upragnione pierwsze testy nowych opon i...... wielkie rozczarowanie. Porównując je do Kristall Montero 1 zdecydowane pogorszenie jazdy po śniegu (często miałem problemy ruszyć, mówimy oczywiście o grubej warstwie śniegu, nie mówiąc już co wyczyniał przy zmianie toru jazdy). Po tych odkryciach zamieniłem je na 1 które miałem na tylnej osi i teraz wszystko jest ok. Jednym słowem konstruktorzy zamiast ulepszyć zdecydowanie pogorszyli jej właściwości trakcyjne. Czekam na inne opinie.

pawlik

Bardzo ładna i ekonomiczna guma. śniegu tej zimy to ona niewiele widziała ale jeśli coś spadło to sie trzymała. Próbowałem ESP uruchomić na boisku asfaltowym - bezskutecznie!Jazda po suchym asfalcie w zimie rewelacja! Trochę kiepsko jęsli chodzi o przenoszenie deltkatnych nierówności asfaltu - ale może to kwestia wozu... Polecam do średniej klasy aut. Jeśli chodzi o podobne finanse to miałem dębice Frigo 2 i zdaje sie że Fulda jest lepsza. Następnym razem wyprobuję nokian....dla dobra nauki:-)

zskr

Opony niezłe, ale niewykraczające poza przeciętność. W porównaniu do Kleber Krisalp HP (podobna półka cenowa) chyba nieco słabsze w polskich warunkach, gdy śniegu jest niewiele. Fuldy są raczej głośniejsze, trochę bardziej pływają w zakrętach na suchej nawierzchni. Na mokrej autostradzie (bez głębszych kałuż) wyczuwalne momenty chwilowego aquaplaningu. Na śniegu trzymają względnie dobrze, z breją też sobie radzą pod warunkiem zupełnie spokojnej jazdy. Na taką - są w porządku.

bizon wariat

Mieszkam w górach, gdzie spadł już pierwszy śnieg i jeżdżę autem firmowym. Na tym terenie opona ta nie sprawdziła się kompletnie. Przełożyłem opony ze swojego prywatnego auta (dębica frigo) i kristall montero 2 nie dorasta jej do pięt (grzebanie w śniegu). Tych, co piszą, że opona świetnie sprawdza się w warunkach śnieżnych jest mi szczerze żal. Mogę je jedynie polecić tym, którzy jeżdżą po niezaśnieżonej trasie.

Lukasz

Po pierwszym sezonie zimowym było można rozróżnić opony użytkowane na przedniej osi (większe zużycie bieżnika), od tych używanych na tylnej. Troche kiepskie trzymanie boczne - ale jest to subiektywna ocena, gdyż jestem przyzwycajony do letnich opon w rozmiarze 185/50R14. Po kilkunastometrowym, awaryjnym hamowaniu na asfalcie bez abs pojawiło sie lekkie bicie podczas jazdy. Nie wiem czym to jest spowodowane, możliwe, że opona się miejscowo starła i stąd to bicie.

Ali G

Opony dobrze sie sprawdzaja na mokrej nawierzchni, nawet przy dużych predkościach aquaplaning prawie nieodczuwalny (zdecydowanie jedne z najlepszych z jakimi się spotkałem). Dość ciche, co w długich podróżach znacznie wpływa na nasze samopoczucie. Dobrze trzymają tor jazdy przy większych prędkościach na naśnieżonych drogach. Reszta bez żadnej rewelacji uślizg boczny na śniegu dość mocny hamowanie jak i start na śniegu poprawne aczkolwiek w dolnej granicy.

los

Mam te opony w urzytkowaniu trzeci sezon i to będzie ich ostatni. Pierwszy sezon bomba. świetne do moich potrzeb. Drugi sezon nieżle, ale pogorszenie parametrów zauważalne. Trzeci sezon ścieralność poprawna, ale gdyby nie to, że zimy w mieście są mało wymagające to zmienił bym je na nowe. Podsumowując jężeli ktoś jeździ dużo i zimówki starczają mu co najwyżej na dwa sezony to polecam. Potem to już sporo zależy od umiejętności i stylu jazdy.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.