Testy opon letnich Uniroyal Rainsport 2

Uniroyal
Producent Uniroyal
Model Rainsport 2
Sezon Opony letnie
Uniroyal Rainsport 2 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 279

Opinie o oponie Uniroyal Rainsport 2

Lukaszf

Mam zawias obniżony o -40.-60, na kicie Weiteca. Na suchym "pływa", ale maja bardzo dobra przyczepność dzieki dość miekkiej mieszance, lecz sa specyficzne i trzeba sie przyzyczaić. szczególnie na zakrentach wychylaja sie i człowiek ma wrażenie ze zaraz wyleci - a one jada po swoim torze (daja wrazenie sciagania). zbyt miekki korpus chyba maja, ale wieksze cisnienie zalatwia sprawe. Jak je kupowałem to 0 opinii było, a ze rainsport 1 sie sprawdził to idząc dalej tym tokiem myslenia, bez zawahania kupiłem dwójki. Jak wyjechalem z wulkanizacji po zalozeniu nowych, to szok miałem, na zakrętach lubia zachowac sie dziwnie, tak jakby ktos auto popchnał w bok, jednak caly czas trzymaja sie toru jazdy. W sumie kwestia przyzwyczajenia, mi to zajelo 2 tyg ;] Ale ostrzegam lepiej poćwiczyc jak ktos zakrety lubi. Za to na mokrym, zachowuja sie jak by bylo sucho.. 0 aquaplaningu, z kolein wode wywala na boki tak ze kiera nie drgnie... hamowanie rewelacyjne, nawet abs sie nie wlacza (u mnie dzialal zbyt wczesnie na starszych oponach). Plusy i Minusy : + komfort jazdy jak na 195/50/r15 lepszy niz na starych (byly to chyba wersteiny 185/55) + stabilna przy wiekszych predkosciach pow 180kmh/ nie buja, nie tworzy nastroju ze zaraz sie auto rozsypie, nie jak na poprzednich - auto latało na lewo na prawo, a teraz na A4 sie sunie jak po szynach. + ładny bierznik V-Kształtny (w koncu opona moze sie podobac, i na pewno ktos ci powie ze masz fajna opone) + na moich felach fordowskich wystaja troszeczke, ale ładnie wygladaja i chronia felge) (chociaz ochronnego rantu nie maja) + rewelacja na deszczu (zadnym autem z dotychczasowyh ktorymi jezdzilem na roznych/rozniastych oponach) efekt gwarantowany. + koleiny z woda - pestka nie rzuca, nie buja + kałuża nie chlapie tak bardzo jak innym, a mimo to mozna puscic kierownice;] nawet nie sciagnie + przyczepność: bardzo dobra, hamowanie tak samo. suche czy mokre nie ma różnicy. (gume ciężko spalić) + scieralność: nie zauważyłłem po 30 tys. km zeby byly juz lyse - opona zachowuje sie dziwnie lata na boki i myli kierowce (a w zasadzie to uczy jak sie nia posługiwac), trudniej wyczuc koniec pzyczepnosci przy szybszych zakretach!! Zdecydownie polecam tą oponke! jednak nalezy sie nia nauczyc jezdzic..

Jasiek21

Kupiłem 2 opony na tylną oś. Założyłem do mojego golfa. Posiadam w nim zawieszenie gwintowane. Po zakupie jechałem autem do austrii i stwierdzam, że opony nie nadają się do używania. Dopóki autem jedzie się samemu da się ich używać, niestety po załadowaniu 4 osobami i bagażem, okazuje się że opony mają tak miękki bark, że przy prędkościach powyżej 20 km/h można bez problemu w poślizgi wpadać, bo tył lata, znosi go. Nie muszę chyba pisać co się dzieje jak się jedzie z prędkościami autostradowymi. Na prostej każdy ruch kierownicą powoduje bujanie znoszenie tyłu. W zakrętach trzeba bardzo delikatnie operować kierownicą i pedałem gazu i hamulca. Auto stało sie bardzo nerwowe i niespokojnie reaguje na zmiany obciążenia. Po wpadnięciu z prędkością 110 w koleiny na zakręcie auto przód auta jedzie tak jak powinnien tył myszkuje w koleinach. Po prostu śmierć w oczach. Podkreślam, że auto w 100% sprawne, z twardo zestrojonym zawieszeniem, dzięki tym oponom buja się i jazda jest wręcz niebezpieczna. Można jeździć w 1-2 osoby po zapakowaniu auta zaczynają się akcje. Reasumując dobra opona, która ma jednak zbyt miękki bark. Możliwe, że gdybym miał szersze felgi (mam 6 cali) bark zachowywał by się inaczej i dałoby sie jeździć. Ogólnie szkoda mi ich. Wydałem na nie 320 zł ale muszę się ich pozbyć, bo jazda jest po prostu niebezpieczna, a jak wiadomo bezpieczeństwo przede wszystkim. Pozdrawiam

maciej

Komplet RainSportów 2 kupiłem pod wpływem pozytywnych opinii na temat RS1 co do świetnego zachowania na mokrej nawierzchni. W górach gdzie mieszkam deszczowe okresy w sezonie letnim to norma. Dlatego też uważam,że zachowanie w najtrudniejszych warunkach powinno być priorytetem. Na suchej nawierzchni wiele opon daje radę, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe. Natomiast gdy robi się mokro, ślisko a w koleinach stoi woda tylko nieliczne opony pozwalają na utrzymanie radochy z jazdy. RS2 sprawują się rewelacyjnie na każdej mokrej nawierzchni, w każdym zakresie prędkości (np. 150 - 180 km/h w deszczowej nawałnicy na A4 pod Opolem gdzie na asfalcie zalegała 5 - 10 cm warstwa wody). Na suchym asfalcie od początku zauważyłem zjawisko, które opisuje tutaj wiele osób - pewnej miękkości czy wrażenia lekkiego pływania. Ale przy stosunkowo niskim profilu moich opon jest to b.słabo nasilone i nie ma wpływu na tor jazdy. B.dobre trzymanie w zakrętach a podczas agresywnego hamowania ABS prawie w ogóle się nie włącza. ścieralność - po całym letnim sezonie nie zauważyłem wielkich śladów zużycia. Głośność akceptowalna. Wg mnie opona na pewno godna polecenia zwłaszcza w niskoprofilowych rozmiarach, do dużych mocnych autek. Mimo to do auta z bardziej sportowym pazurem - hardcorowej cupejki quattro z gwintowanym zawiasem na przyszły sezon rozważam zakup kompletu Bridgeston RE 050.

Tomek

Opony zakupione po przeczytaniu opini w tym serwisie. Wcześniej jeździłem na Dunlopach SportMax. Szukając nowych gum o rozmiarze 205/45R16 chciałem trochę ograniczyć koszty zakupu(dunlop jest bardzo drogi) i padło na owe Uniroyale. Uważam, że opony w niczym nie ustępują wspomnianym dotychczas używanym oponom, a powiedziałbym nawet, że znacznie lepiej zachowują sie na mokrej nawierzchni (szczególnie ruszanie spod świateł). Na suchym moje dosyć żwawe VW Polo 160KM strzela teraz jak z procy - rewelacja bo w końcu mogę w pełni wykorzystać moc auta podczas startu. Dunlop potrafił częśto wpaść w poślizg co mnie mocno drażniło...zważąjąc na to ile za nie zapłaciłem w zeszłym sezonie. Na zakrętach opony również spełniają moje oczekiwania (są bardzo zachowawcze, żadnego "pisku") co jest z 2 strony trochę i niebezpieczne - bo jeźdżę od 2 tygodni znacznie szybciej );. Poziom hałasu - myślę, że akceptowalny dla każdego. Jedyne czego się boję to dużej podatności na ścieralność - dotychczasowe Dunlopy były równie miękkie i wytrzymały 1 sezon. Reasumując: obawiałem się gorszych właściwości jezdnych (bo to przecież niższa półka cenowa niż Dunlop) a tu bardzo pozytywne odczucia. Opony maja przejechane ok 2 tyś km, zobaczymy co będzie działo się później. Na razie zdecydowania polecam, w tej kategorii cenowej i w takim rozmiarze (205/45r16) REWELACJA!

Michał

Witam wszystkich użytkowników naszych piekielnych dróg. Kupiłem komplet opon do auta którym jeżdżę, aby jeżdziło mi się bardzo bezpiecznie! Dla wyjaśnienia pracuję w dużej hurtowni motoryzacyjnej i moje auto jest w100% sprawne, cały czas serwisowane ze względów bezpieczeństwa gdyż mój styl jazdy jest bardzo agresywny. Znam się na autach ze strony technicznej jak i praktycznej i nie chcę Was ściemniać tylko przestrzec przed zakupem tych właśnie opon o rozmiarze195/50R15. Jak już jeden z klientów opisał te opony ze względu na kształt bieżnika litery V który tak jak producent zapewnia rzeczywiście super odprowadza wodę i jest to prawda! Lecz sprawia że nie trzymają się na zakrętach i jeszcze gorsze podczas zmiany pasa ruchy gdy wyprzedzamy innego kierowcę. Auto pływa jak szalone, dosłownie porażka, sądziłem że może to wina ciśnienia, ale byłem w błędzie. To jest wina bieżnika i być może mieszanki która jest zbyt miękka jak na opone letnią.

Paseo

Oprocz wygladu wiecej zalet nie widze.Opony sa z przodu na Mazda 6 3.0 V 6 220 Km .Ruszyc normalnie NIE mozna,bo kreca w miesjcu i piszcza. piszcza na kazdym zakrecie,nawet bez mocnego gazu. BARDZO plywaja na koleinach a juz zmiana pasa na szosie z koleinami wymaga naprawde najwyzszej uwagi. Odprowadzanie wody wbrew temu,co tu napisali,NIE jest rewelacyjne a przy hamowaniu na mocno mokrej jezdni jest najpierw poslizg. Opowiesci o jezdzie z predkoscia 150 km?godzine w czasie nawalnicy i przy wodzie 5-10 cm to BZDURA i fizycznie niewykonalne. Opona jest miekka,przy uderzenaich latwo robia sie po bokach bable,sciera sie etz dosc szybko a wraz ze zuzyciem pogarszaja sie wszystkie parametry i szybko maleje przyczepnosc. Ja wiecej nie kupie i innym odradzam,bo bardzo nieprzyjemnie sie zdziwicie. W kwestionariuszu wstawiam mazde MPS bo mojego moedelu nie ma tam !!!!!!!!!!!

A6C5

Mam porównanie Uniroyal RainSport2 z GoodYear Excellence i napiszę, że GoodYear jest raczej przereklamowane w stosunku do Uniroyal ponieważ na mokrym Uniroyal ma ogromne rezerwy bezpieczeństwa kiedy to w tych samych warunkach goodyear exccelence nie dają rady. Przykład taki: wracając z pracy 1 km przed domem mam koleinę gdzie stoii po deszczu woda, GoodYear przy 65 km/h odpływają tzn czuć, że auto jest niestabilne i jakby zaczynało obracać delikatnie samochodem, na Uniroyal ta sama koleina z woda i przy prędkości prawie 80 km/h dosłownie nic złego się nie dzieje! Nie wiem w czym tkwi fenomen tej opony ale ona jest wręcz stworzona na deszcz. Do tego ciekawy bieżnik, opona jest cicha. Z początku miałem te Uniroyale, później kupiłem GY Exccelence i teraz ponownie kupiłem Uniroyal gdyż te opony w stosunku do GY są bardzo dobre!

Mariusz

Opony kupiłem z myślą o bezpieczeństwie, jakości, no i oczywiście cenie. Zachowanie podczas ulewy rewelacyjne! Opony odprowadzają wodę bardzo szybko! A to jest istotne, zwłaszcza jeżeli ktoś jeździ po polskich drogach, koleiny... Na suchej nawierzchni opony nie piszczą, trzymają się jak przyklejone, jednakże ze względu na "miękkie boki", musiałem napompować ok 0,2 atmosfery więcej niż producent sugeruje, oczywiście w tym momencie samochód zaczął się zachowywać inaczej. Mam sportowe zawieszenie, więc na początku odczuwałem jakby samochód trochę bardziej się wychylał, ale po wspomnianym zabiegu wszystko wróciło do normy :) Wcześniej miałem założone Barumy, tu niestety muszę napisać, że zrywały przyczepność za każdym razem kiedy przyśpieszałem, w Uniroyalach nie ma tego! Rewelacja. Bardzo polecam!

Łysy

Najlepsza opona na jakiej do tej pory jeździłem na mokrym. Aquaplaning praktycznie nie istnieje. Rewelacyjna trakcja - prawie nie buksują przy gwałtownym przyspieszaniu (co miało miejsce na wszystkich oponach w tym samochodzie!), ale za to hamowanie juz nie jest najlepsze (były lepsze opony w tej dziedzinie). Natomiast najwiekszą wadą tej opony jest jej zachowanie na suchym. Hamowanie przeciętne, trakcja słaba, w zakrętach trzymają tak sobie. Po tak wyglądającej oponie oczekiwałem bardziej sportowych zachowań. No i najważniejsze: hałas. Po przejechaniu 30 000 km zaczynają solidnie huczeć. Niestety taki już urok opon kierunkowych. Nastepnym razem spróbuję czegoś innego. Nie warto dla ich "mokrych" właściwosci poświęcać zachowania samochodu na suchym.

Darek

Przeciętny kierowca powinien być z tych opon zadowolony. Bardzo dobra opona jeśli chodzi o mokrą nawierzchnie, ale zbyt miękka na suchą. Myślę że opona powinna się dobrze sprawować w samochodzie o bardzo niskim profilu czyli poniżej 45. Ja mam na samochodzie założone 205/50 i to jest zdecydowanie zbyt dużo jak dla tych opon. Samochód szczególnie podczas gorących dni na zakrętach strasznie pływa. Wcześniej miałem Michelin Pilot HX, i na nich mogłem wchodzić w zakręty średnio 10 - 15 km/h szybciej niż na uniroyalu, oczywiście jeśli chodzi o suchą nawierzchnie. Plusy Uniroyala są takie, że jak spadnie deszcz, mamy prawie taką samą przyczepność jak na nawierzchni suchej. Pod tym względem Uniroyal RainSport 2 jest niesamowity.

heco

Dla mnie rewelacja. Czekalem za tymi oponami 3 tygodnie, poniewaz nie bylo ich jeszcze w hurtowniach i nie zaluje. W porownaniu do poprzednich Bridgestone kupionych wraz z pojazdem to dzin do nocy. Przy ostrym starcie zero buksowania trzymaja sie asfaltu jak by byly przeklejone, droga hamowania zdecydowanie krotsza, a to bardzo wazne, wyraznie cichsze. Zawieszenie mam oryginalne i moja HONDA nie plywa ani na prostej, suchej czy mokrej nawierzchni takze nie rozumiem wypowiedzi innych uzytkownikow, albo wymagaja od opony niemozliwego, albo nie wiedza o czym pisza, ze jak sie posiada ESP to nie znaczy ze w zakrety mozna wchodzic 200km/h. No i rewelacyjny wyglad. Zdecydowanie polecam za taka cene lepszej chyba nie ma.

jarek

Opony oceniam bardzo pozytywnie. Na Uniroyalach jeżdżę już drugi sezon i moim zdaniem są to jedne z lepszych opon na nasze (polskie drogi - nierówne drogi). Jak dla mnie rewelacyjnie zachowują się na mokrej nawierzchni, zwłaszca na drogach na których woda zamiast spływać pozostaje, tworząć drobne kałuże. Już wiem że kupując te opony dokonałem bardzo odobrego wyboru. Generalnie opony są cichuteńkie, autko na bardzo równym (nowym) asfalcie prowadzi się świetnie, oponka nie wydaje żadnego niepoojące szumu a wręcz przeciwnie daje dodatkowy komfort. Bardzo polecam tym którzy szukają dobrej opony a na pewno szukają do małego autka.

Klient opony.com

Niektórzy piszą, że jest za miękka, pływa, dziwnie się zachowuje. Mają rację, ale wystarczy napompować na 2,4 i wszystko się zmienia. Opona ma miękki bark i przez to wychyla się przy ostrym wejściu w zakręt, ale trzyma się rewelacyjnie. Na suchym jest bdb, na mokrym rewelacja. Nie znam innych opon które na mokrej nawierzchni tak dobrze się trzymają. Aquaplaning prawie nie występuje. Jeżeli szukasz opony, która bardzo dobrze się prowadzi, jest cicha i daje pełną kontrolę nad autem na suchej, ale przedewszystkim na mokrej nawierzchni, a do tego ma jeszcze ładny wygląd, to ja ze swojej strony polecam Uniroyal Rainsport2!

nitron30

Opone kupiłem kilka dni temu sugerujac sie opiniami rain sport 1. Zdaje sobie sprawe ze moja ocena nie jest rzetelna ze wzgledu na przejechany dystans, natomiast mam juz wyobrazenie odnosnie jazdy po mokrej nawierzchni (testowałem ja podczas przechodzenia orkanu przez Polske). Opona naprawde swietnie odprowadza wode, wjezdzajac w duza kałuze praktycznie nie odczuwa sie rwania w kierownicy. Dobrze trzyma sie jezdni równiez na suchym asfalcie i nie jest najgorzej podczas opadów sniegu z deszczem. Jedyny mankament to jej głosnosc. Nie nalezy do cichych opon oraz to ze przy takim profilu nie posiada rantu ochronnego na felge.

M.

205/55/R16 jeden z najpopularniejszych rozmiarów, wydawać się mogło, że wysoki profil i dobre opinie o tej oponie powinny być gwarancją, że sprawdzą się na codzień. Tym bardziej ta nazwa RainSport 2 no to już zobowiazuje bo jest to drugi model więc wszystkie wady "wieku dzieciecego" powinny być wyeliminowane... Tym czasem ... niestety nie Zawiodłem się na tej oponie, bujanie w zakrętach a wręcz pływanie! czy tak się powinna zachowywac opona sportowa? wcześniej jeździlem na Firestone i Continental które okazały sie o wiele lepsze ! Żałuję, że kupiłem te opony jako nowe... Sprzedaje je i wracam do marki Continental!

Marcin

Bardzo dobra opona do dynamicznej jazdy zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Zauważyłem, że na łukach pokonywanych z dużą prędkością na suchej nawierzchni opona trochę "pływa". Mimo trzymania się toru jazdy ten efekt powoduje spuszczanie nogi z gazu. Na mokrej nawierzczhi opona zachowuje się rewelacyjnie (przy bardziej zachowawczej jeździe niż w suche dni). W swojej klasie cenowej to absolutny hit i w moim przekonaniu nie ustępuje droższej Dunlop SP SPORT 9000 czy P6000. Mam wrażenie, że ściera się wolniej niż F1, i nie szybciej niż Dunlop SP SPORT 9000 czy P 6000.

FLORIAN

Oponki godne polecenia! Na mokrym po prorstu rewelacja, rewelacyjnie trzymaja sie drogi, hamuja jak na suchej nawierzchni. Jednak na suchym przy moim sportowym zawieszeniu jak pisali poprzednicy auto pływa;/ dziwne uczucie jak by auto sciągało i ale nie zupełnie bo go nie ściąga (opona trzyma sie podłoża jednak "wychyla się") przez co czasami trudno wyczuć granice poślizgu. jednak cisnienie wieksze od zalecanego zalatwia troszeczke sprawe. Mimo wszystko polecam te oponki sa warte swojej ceny! i dorownuja opona z wyzszej polki cenowej

MAZDA 6

Jak dla mnie wypas. Kupiłem po przeczytaniu wielu komentarzy i jest lepiej niż myślałem. Jedyny mankamanet to jednak głośność ale dopiero powyżej 160 km/h. Zresztą to raczej problem w aucie niż w oponach. Autostradą w czasie ulewy takiej, że wycieraczki nie nadążają 160 leci sie spokojnie, jak po suchym. Generalnie: dają radę, polecam, następne też będą UNIROYAL, zresztą zimówki też kupiłem tej firmy. Poza tym mało się zużywają no i uważam, że rewelacyjna cena. Polecam, pozdrawiam!

phanteon

Witam, naprawdę polecam - razem z czterema kolegami użytkujemy te opony i każdy sobie chwali. Oni mają ostry styl jazdy, więc po 1.5 sezonu mają już na wykończeniu bieżnik - mój natomiast, dzięki spokojnemu stylowi jazdy po jednym sezonie ma 6 mm, także na 2,5-3 sezony mi starczą. Szczerze polecam dla kogoś kto jeździ rozsądnie, ale zależy mu na bezpieczeństwie (jednak większość dni mamy wilgotne drogi) a bieżnik jest stricte na deszczowe dni. Pozdrawiam

Marcin

Na suchym klei się do asfaltu nieźle - nawet spod świateł ciężko "zapiszczeć". Od razu rwie do przodu. Na mokrym - ciężko oceniać... to jest klasa sama dla siebie. Po to ta opona została stworzona. Nawet przy dużych prędkościach na mokrym daje radę niesamowicie. Kałuże, woda w koleinach - opona radzi sobie ze wszystkim. Wcześniej miałem opony zimowe Uniroyal - przez nie nabrałem zaufania do tej marki i kupiłem Rainsport2. Nie żałuję i polecam każdemu!

Mariego

Witam, opony jak do tej pory zachowują się bardzo dobrze. Trzymanie zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni rewelacyjne, dobrze się zachowuje na krętych górskich drogach, osobiście preferuję agresywny sposób jazdy, więc opony mogłyby być trochę twardsze, jednak z drugiej strony opona straciła by na komforcie, co w miejskim ruchu oraz ze względu na nasze drogi byłoby niekorzystne dla naszego kręgosłupa:) Podsumowując opony są rewelacyjne! Polecam

dziubek

Oponki używam od kwietnia, świetnie trzymają w zakrętach i są ciche, podczas deszczu a nawet przejazdów przez głębokie kałuże bardzo dobre zachowanie trzymaja sie dalej jedynie tworzy sie fontanny wody na boki. z minusow to przez to ze sa bardziej miekkie i kleja sie do drogi wzrasta ciut zużycie paliwa tak 0.2 do 0.4 l na 100 km porównuje z poprzednimi oponami które miałem w takim samym rozmiarze. Ogólnie oponka warta polecenia.

bravo18gt

Według mnie opona jest godna polecenia, szczególnie na mokrej nawierzchni spisuje się rewelacyjnie. Na suchej również oferuje bardzo dobrą przyczepność. Co do ścieralności to jest ona na akceptowalnym poziomie. Jednak podczas szybkiej jazdy po zakrętach pomimo niskiego profilu u mnie ( 195/50/15 ) bardzo ugina się na boki. Poprzedni miałem Continentale i w tej kwestii było lepiej. Ogólnie stosunek ceny do jakości oceniam na 5+.

vampbeer

Opony świetnie zachowują się na mokrym. Nie strasznę są duże kałuże. Samochód jedzie jak po szynach. Przez miękkie boki ma się wrażenie pływania, dlatego dobijam zawsze więcej powietrza. Oprócz tej małej wady jak najbardziej polecam. Trzymanie na suchym super, na deszczu czasami zapominamy że jest ślisko. Prowadzę samochód agresywnie i często zprawdzam ich możliwości i ciężko mi je przekroczyć:) dlatego ocena jest obiektywna.

vampbeer

Opony świetnie zachowują się na mokrym. Nie strasznę im są duże kałuże. Samochód jedzie jak po szynach. Przez miękkie boki ma się wrażenie pływania, dlatego dobijam zawsze więcej powietrza. Oprócz tej małej wady jak najbardziej polecam. Trzymanie na suchym super, na deszczu czasami zapominamy że jest ślisko. Prowadzę samochód agresywnie i często sprawdzam ich możliwości i ciężko mi je przekroczyć:) dlatego ocena jest obiektywna.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.