Testy opon letnich Michelin ENERGY E 3B

Michelin
Producent Michelin
Model ENERGY E 3B
Sezon Opony letnie
Michelin ENERGY E 3B -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 172

Opinie o oponie Michelin ENERGY E 3B

atoz

właśnie poszły na śmietnik po pełnym sezonie i zastąpiły je uniroyale 680 - po których spodziewam się jeszcze lepszego zachowania na mokro. samochodzik jako, że oszczędniejszy od xsary (lpg) dowozi mnie do pracy (400km z tego ponad 300 to autostrady i ekspresówki) i tutaj micheliny sprawdzają się najbardziej. były bardzo ciche przez prawie cały czas, a zachowanie na suchych rozgrzanych asfaltach wzrastał odwrotnie do głębokości bieżnika. na mokro o dziwo też było świetnie. w tym rozmiarze nr1 dla mnie, szczególnie, że sam samochodzik pod względem opon bardzo wymagający. mówię to na podstawie corocznych wymian opon. a sama róznica między poprzedniczką michelin mxt również rzucająca na kolana, nie wspominając o tanich hakookach, impulserach, czy goodyear gt2

Paweł

Opyny naprewde rewelacyjne pod każdym względem po założeniu ich do samochosu i przejechaniu się miałem wrażenie jakbym jechał zupełnie innym samochodem. Opony rewelacujnie trzymia w zakrętach zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni, auto na nich jedzie jak przyklejone do drogi. Jeżeli chodzi o ścieralność to po 25000 starły się o jakie 2mm jak na jazde głównie po mieście (ciągłe ruszanie i hamowanie) to całkiem nieźle. W porównaniu z kormoranem czy dębicą to niebo a ziemia a wystarczy dołożyć jakieć 30-40 zł a kormorany po takim przebiegu pewnie miały by połowe bieżnika więc chyba naprawde warto wydać troche więcej kasy i czerpać przyjemność z jazdy. Polecam w przyszłości też pewnie kupię te opony.

Jack78

Jestem posiadaczem starego modelu MX, jednak jeśli będę zmieniał i starczy mi kasy to spewnością będa to znów MICHELIN-y. Na dwóch kompletach przejechałem około 120-130 tyś km, jak na mój styl jazdy jest to bardzo dużo, na Dębicy robiłem wcześniej max 25 tyś km. Oponę ciężko zmusić do pisku, nawet w bardzo ciasnych zakrętach, czy przy ostrym hamowania. Mogło by być trochę lepiej na mokrej nawierzchni. Trochę dokucza mi ich hałas, ale w nowych modelach podobno już jest znacznie lepiej. Bardzo żywotne, na jedym komplecie 3 sezony, zaczynam czwarty, pewnie nie dotrwają do końca, ale w porównaniu z Dębicą (niepełny jeden sezon) to niebo a ziemia. Opona godna polecenia, warta swojej ceny.

Paweł

Dobre opony, ale bez rewelacji. Do spokojnej jazdy wystaraczajace w 100%, dla kogos kto chce "ostrzej" pojezdzic zdecydowanie za slabe. Niekorzystny stosunek ceny do osiagow. Opony bardzo dobrze trzymaja w zakretach, samochod daje sie kontrolowac bez problemu, bardzo dobrze wybieraja nierownosci (miekko, komfortowo). Na suchym przy szybszym pokonoywaniu zakretow potrafia piszczec informujac o utracie przyczepnosci, mozliwy lekki uslizg ale kontrolowany. Na mokrym zachowuja sie poprawnie, do predkosci 90 km/h mozna smialo wjezdzac w nieduze kaluze, powyzej tej predkosci nie gwarantuja przyczepnosci. Poziom halasu w normie. Scieralnosc przy spokojnej jezdzie na poziomie 1 mm na 10 kkm.

Marcin

Nie wiem jak zachowuje sie opona z bieznikiem E3A, ja mam E3B w rozmiarze R 13 165/70 79T. Są to bardzo dobre opony. Na suchym zachowuja sie jak przyklejone do drogi,swietne w jezdzie na wprost jak rowniez w zakretach,doskonale hamuja. Na mokrym wbrew obiegowej opinii niektorych internautow bardzo dobrze sie zachowuja, dwa duze rowki odprowadzajace wode spelniaja swoje zadanie. Mialem juz awaryjne hamowanie (nagly wjazd rowerzysty na pasy dla pieszych) -zakonczone sukcesem. Zachowuja sie tak jak moje DUNLOPY SP WINTER SPORT M3 w zime - rewelacyjnie!!! Polecam wiec obydwie. Michal na lato i dunlop na zime - swietny zestaw. Marcin K.

chris

Opony są dobre. Szczególnie widać to na mokrej nawierzchni i głębokich kałużach, których przejeżdżanie jest mało odczuwalne - poprzednio miałem Dębice WIVO, na których podczas jazdy w deszczu trzeba było się mieć na baczności. Na suchej nawierzchni niezbyt głośne, ale często "łapią" kamyczki (np. przy wyjeździe z garażu itp.) i tłuką po asfalcie. Scieralność przy mojej zróżnicowanej jeździe jest mała. Łyżką dziegciu może być to, że w porównaniu z oponą tej firmy i klasy, ale produkcji francuskiej (miałem takie kilkuletnie z przodu przez rok) te, które mam teraz (Made in Poland) są dość twarde

Przemex

Przejechałem dopiero około 15kkm, ale od pierwszego momentu dało się zauważyć że auto prowadzi się rewelacyjnie. Największym zaskoczeniem dla mnie była jazda w deszczu, w koleinach na drodze nr.2 - mogłem spokojnie "grzać" 120 i zero aquaplaningu - zaś wjazd w kałużę powodował tylko delikatne szarpnięcie kierownicy - na innych oponach po wjechaniu w kałużę czułem się jakbym trafił na lodowisko ... Opony są naprawdę dobre - nie wiedziałem ile dać punktów na warunki zimowe - bo jeszcze w zimie na nich nie jeździłem (poza tym mam zimówki), ale na lato są rewlacyjne - bezpieczne i ciche.

Mariusz

No cóż, prawdę mówiąc zawiodłem się. Wszytstko było z nimi w porządku oprócz tego że były jajowate i wymagały doważania na nowych felgach bo nie dawało sie jeździć. Może dlatego że były robione u Ruskich. Zareklamowałem, uznali mi reklamację dwóch, ale co z tego skoro te też były jajowate, zareklamowałem wszystkie i czekam na odpowiedź. Według mnie marka sie popsułam, a szkoda, z poprzednich Energy byłem bardzo zadowolony. Prawdę mówiąc nie polecam, chyba że nie będą robione u Ruskich.

Florass

Dobra oponka. Na deszczu bardzo dobra. Jadac w koleinach pelnych wody nie czuje sie tego (oczywiscie rozsadna predkoscia). Cicha. Jedyny mankament to jest to, ze piska jak jest cieplo i asfalt jest goracy i ze w sumie brzydko wyglada (przy tym rozmiarze) ale kto patrzy na opone jak siedzie w samochodzie:). Na zakretach nie zauwazylem piskania (moze dlatego ze nie jezdze jak rajdowiec). Szczerze polecam ta opone. Zobacze jak sie sprawuje za kolejne 30.000 km...

spoma

Kupiłem bo poprzednie też miałem Michelinki, a wjechałem na krawężnik i musiałem przód wymienić. problem w tym, że tył nadal jest przyzwoity (choć sparciały) a przód jest już całkiem łysy. Do znaczników brakuje ok 1,5 mm. Przy jeździe w deszczu pływam. Jak ostatnio w deszcz wyprzedzałem w dorodze do Konstancina to myślałem że tak obok wyprzedzanego do domu dojadę. Jak były nowe to mi się bardzo podobały, lecz teraz się zastanawiam nad zmianą firmy.

Marek

Kupiłem te oponki, jeżdże juz drugi sezon, przede wszystkim pozytywnie mnie zaskoczyły w czasie deszczu kiedy przyszło nagle wyhamowac na łuku drogi, trzymały wysmienicie. Jesli chodzi o sucha nawierzchnie nie miałem z nimi problemu, trzymaja dobrze, nie uciekają i sie nie slizgają. W miedzy czasie jezdze na continentalach w firmie i osobiscie słabiej się trzymaja nawierzchni, jesli miałbym kupowac wybrałbym po raz drugi ten sam model. Pozdrawiam Marek.

Michał

Generalnie jestem bardzo zadowolony, jak na auto mojej klasy to jest nawet za dobra. Troszeczkę przereklamowana jeśli chodzi o niskie opory toczenia, nie zauważyłem tego po zużyciu paliwa. Natomiast są faktycznie bardzo miękkie i komfortowe, pewnie hamują (na mokrym też) i trzymają w zakrętach. Żadnych niespodzianek. Mogłaby być trochę lepsza w kałużach i zalanych koleinach, jej wygląd sugeruje lepsze właściwości od rzeczywistych.

Jan Sowa

Za mało jeżdzę samochodem od casu zakupu. Poprzednie opony tej firmy miałem 9 lat i nie były zużyte tylko zestarzały się i ze względów bezpieczeństwa zakupiłem dwie nowe na przód /Sam. kupiony w salonie VW/. W niedługim czasie zechcę wymienic dwie z tyłu. Jedynie co mogę powiedzieć jeszcze to to, że koła mam napompowane 2,2 bara /wg instrukcji/ i wszyscy mi mówią, że mam niedopompowane koła. Takie robia wrażenie te opony.

Olka

Jeżdżę szybko i dynamicznie, zdarzają się również ostre hamowania i te opony nigdy mnie nie zawiodły, spisują się znakomicie zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Nie bardzo mogę się wypowiedzieć na temat jazdy po lodzie czy śniegu, ponieważ nie miałam takiej okazji, staram się po prostu w miarę możliwości w odpowiednim czasie zmieniać opony na zimowe. Moje kolejne opony to też zapewne będą Micheliny.

STYRO

Opony kupilem pod koniec sierpnia - do tej pory przejechalem ponad 2000 km i widac niesamowita roznice w porownaniu z wczesniejszymi MABOR. Maja duzo mniejsze opory toczenia, nie sa zbyt ciche, na poczatku popiskiwaly przy ruszaniu, na zakretach piszcza - "ostrzegajac" przed wpadnieciem w poslizg. Wyprobowane na trasie Madrid-Cádiz w roznych warunkach atmosferycznych - bez zarzutu. Polecam!!!

PECHOWIEC

CO TU KOMENTOWAĆ ?! WSZYSTKO WIDAĆ W OCENACH. WYRAźNIE MAM PECHA ! DAWNIEJ JEźDZIŁEM NA MICHELINACH I BYŁEM ZADOWOLONY, RAZ PRZYOSZCZĘDZIŁEM I KUPIŁEM KLEBERA (BO PODOBNO TO TA SAMA JAKOśĆ), ALE ZARAZ JE SPRZEDAŁEM I POWIEDZIAŁEM, ŻE NIGDY WIĘCEJ TANIEJ OPONY. KUPUJąC NOWEGO MICHELINA CZUŁEM SIĘ JAK BYM KUPOWAŁ NOWą S-KLASĘ, NIESTETY KUPIŁEM "DUŻEGO FIATA".

Szymon

Opona jest cicha, dobrze się trzyma podczas ruszania nawet na mokrej drodze (silnik 1.6, przy poprzednich było inaczej). przy tym rozmiarze bieznik wygląda zupełnie inaczej niż na zdjęciach prezentowanych na stonie sprzedawcy i producenta. Czy zwykły użytkownik pojazdu potrafi zauważyć oszczędności paliwa jakie dała mu opona? Ja nie.

Matt

Bardzo dobre opony. Pozytywnie zaskoczyły mnie podczas jazdy w deszczu na dodze 22 - świetne odprowadzanie wody (2 potężne rowki odprowadzające wodę), jadąc nawet w głębokich koleinach. Jedynym mankamentem opony jest popiskiwanie przy hamowaniu na mocno rozgrzanym asfalcie. Oponki oczywiście polecam i na pewno zakupię je ponownie.

Jack Corsair

Tires have been used in a very hot climate on the very dry island of Cyprus. The tires did continuously a very good job in all terrain of driving - city, highway, mountains and off road. Unfortunately could not make any tests on the snow. The Michelin tires are a high quality product and I would recommend them for all drivers.

Hubert.

Niby dobre opony a jednak się zawiodłem... Własności trakcyjne są ok, ale hałas nie do wytrzymania. Już przy małych prędkościach (od ok. 50 km/h) wyją głośniej niż opony terenowe przy 100 km/h. Naprawdę nie jestem wybredny ale są o wiele głośniejsze niż zimówki takich dębicy.. Przykre to bo byłaby to naprawde dobra opona.

Jac

Jeździłem już na wielu markach , ale na Michelinie było na razie naj lepiej. Styl jazdy mam dosyć ostry z szęstymi chamowaniami w zakrętach(bez ABS) i jak na razie nie było problemu z bocznym trzymaniem. Na mokrym też jest OK. Opony są dużo cichsze niż np. Pirelli , które ma kolega w takim samym aucie jak moje. POLECAM.

Piotrula

Oponki rewelacja przynajmniej dla mnie:)Poprzednie Fulda diadem Linero bez porównania Michelinki lepsze pięknie się trzymają drogi pięknie amortyzują znajomy przejechał na podobnych 100000 km no i oczywiście zachęciła mnie cena 155 zł .Nie będę nawijał makaronu na uszy przy następnym zakupie oponek na 100% kupuję:)

Łukasz

Opona dla zawodowców. Mam bardzo dobre zdanie o Michelinach i od lat staram się mieć tą firmę na osiach wszystkich autek w domu. Troszkę lepsza od CPC, świetna opona letnia Michelina ze średniej półki lepsza niż Primacy (znacznie) i nie odstaje tak bardzo od Exalto 2. Szczerze polecam i szerokości życzę.

arek

Bardzo dobra opona, zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni, jadąc w koleinach wody, co w naszych warunkach jest standardem nie czuje się aby samochód tracił przyczepność z asfaltem (oczywiście z rozsądną prędkością) poza tym jest cicha. porównując z poprzednikem MXT różnica kolosalna.

Grzegorz M.

Jest to opona typowo letnia, wiec nie oceniam jej zachowania na śniegu i lodzie, bo to raczej mija się z celem. Na suchym - rewelacja. Na mokrym - trochę gorzej, ale i tak dużo lepiej w porównaniu z poprzednimi, które miałem (Matador). Myślę, że warto było wydać pieniądze na zakup tych opon.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.