Testy opon letnich Michelin ENERGY E 3A

Michelin
Producent Michelin
Model ENERGY E 3A
Sezon Opony letnie
Michelin ENERGY E 3A -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 353

Opinie o oponie Michelin ENERGY E 3A

Pługi :)

Witam. Opony bardzo dobre na suchej nawierzchni. Na mokrej mózg jest ważniejszy niż marka opony:) ale podczas nagłego hamowania ze 130 km/h zachowały się super - uratowałem przód samochodu i życie gościa, który nagle wjechał z polnej drogi na trasę. Oponki są komfortowe (wybaczają umiejętności naszych drogowców) prawie w ogóle ich nie słychać (porównując Continental Premium i Pirelli P6) i spalanie nieznacznie spadło ale spadło:) Opony mi się nie podobają (ale każda opona w tym rozmiarze wygląda ochydnie). W zeszłym roku miałem Pirelli P6 205/60/15 i bardzo żałowałem, że założyłem szersze (ciężko się jeździło na mokrych polskich pseudo drogach i dlatego zmieniłem na normalny standardowy rozmiar). Co do ścieralności, idą wolniej jak Continental i Pirelli (na innych nie jeździłem to nie porównuje). Przy normalnej jeździe oponka naprawde godna polecenia, jak da się troche po garach to nie jest to samo (jednak opony do szybkiej jazdy muszą mieć niski profil - po prostu z samochodu robi się łódka:). Czy kupię ponownie? Jak mi nie odbije i nie założe 17" na przyszły rok to prawdopodobnie kupię coś z Michelina - najlepsze opony według mnie, na drugim miejscu Pirelli. Pozdrawiam wszystkich kierowców.

FILET

B. dobre opony do aut segmentu B,C, jednak dosyć drogie - w porównaniu do konkurencji jeśli oczywiście 160 zł na 4 sztukach na okres 2-ch lat to dla kogoś dużo... Niezbyt mi pasuje ich design z bałwankami firmowymi ale to też kwestia gustu... Niemniej jednak model wypada w testach b.dobrze a dla mnie ważniejsze jest by zatrzymać się tam gdzie tego chcę a nie ilość poduszek powietrznych. świeżo po zakupie zrobiłem na nich poślizg (miałem je na tylnej osi) przy deszczu przesuwając się poślizgiem na przeciwny kierunkiem pas ruchu przy prędkości ok 110 km/h (prędkość i sączące się z rumpli na polskich drogach oleje i płyny). Miło mnie zaskoczyły bo zachowały się podobnie jak Nokian NRHI które miałem z przodu i uważałem za lepsze (na podstawie profesjonalnych testów) - z lekką kontrą odzyskałem kierunek jazdy, co na oponach standardowych na pewno by mi się nie udało. Proszę jednak pamiętać przy wyborze opon o wielu czynnikach. Styl jazdy i zdolność reagowania, nastrój w jakim się jeździ, rodzaj auta i jego moc, nawierzchnia z jaką się ma doczynienia (łatana, koleiny z wodą, itp), stan techniczny pojazdu...

Do Vincenta!

Być może jest pewna prawidłowość w tym co mówisz. Może też parametry tej opony zależą od tego gdzie została wyprodukowana itp. i od tego jaki ma współczynnik prędkości. Mówisz, że oponki o rozmiarze mniejszym niz 185 mają gorsze opinie. To właśnie może zależeć od współczynnika pr. T (do 190km/h), inny wtedy jest nieco skład gumy, a co za tym idzie inne jej parametry w porównaniu do tych opon, ale z tym współczynnikiem wyższym - H. Poza tym testy na stronie ADAC.de mogą potwierdzić pewną zmienność parametrów tej oponki - raz dostała max. notę ***, a raz * ! Dlatego można zaryzykować i kupić tę oponę, wystarczy popytać się wulkanizatora czy ją poleca (o ile uczciwy :) i czy nie było z nią specjalnych zgrzytów. Mimo to ja polecam Continental EcoContact 3 do twojego wozu, Pirelli P6 lub (tego nie jestem pewien) nowe Toyo CF-1. Pozdr.

Yahu

Opony fatalne, po 3 latach użytkowania zrobiły się twarde i spękane. Przeze mnie zakupione wraz z używanym samochodem. Jedna po złapaniu gumy nie dała się naprawić i trzeba było włóżyć dętke. Opony ciche, na suchym poprawne, na mokrym tragednia, żadnego hamowania, od razu wpadają w poślizg. Może nowe opony spisują się lepiej, ale oceniane przeze mnie 3 letnie pomino iż maja jeszcze ok 5 - 6 mm bieżnika zedcydowanie nadają się do wymiany i na wiosny mimo skromnych funduszy dbając o swoje bezpeczeństwo będę zmuszony kupić chociaż 2 nowe gumy na przód. Dodatkowo zaznaczam że posiadam mały, lekki samochód o mocy ponad 100 KM, więc w słabszych cięższych autach opony mogą spisywać się inaczej. Ale przy tej masie pojazdu zdecydowanie odradzam! Jedyne zalety dotyczące tej opony to umiarkowana sciralność i niski poziom hałasu.

Jerzy

Szok. Hałas nie do zniesienia. Jazda już na bardzo małych prędkościach jak po tarce. Niske tony dudnienia bardzo nieprzyjemne dla ucha. Czuję się jakbym miał w samochodzie dodatkowy, hałasujący silnik. Już przy małych prędkościach nie słychać dobrze radia lub pasażera. Opony zimowe bez porówwnania bardziej ciche. Poprzednio miałem opony letnie Michelin MTX i były nieporównywalnie cichsze. Dopiero przy predkości 130 - 150 km/h słyszalne było lekkie rytmiczne, lecz delikatne dudnienie, co porzednio kojarzyłem raczej z zawirowaniami powietrza pod samochodem. Powyżej tej prędkości dudnienie zanikało. Czy opisane wady wynikają z faktu, że opony te produkowane są w Hiszpanii i do rozmiarów poniżej 175 stosowane są inne komponenty? Poradźcie na co mam je zamienić, bo chyba będę musiał ich się pozbyć.

gigant

Nieporównywalne jak dotąd do żadnych innych - a jeździłem na różnych gumach. Już jeden komplecić Michelin'ek zjechałem na "amen" /wiosna, lato, jesień, zima - jeździłem/. W kompleciku tym jednak były gumki wielosezonowe. Przejechałem około 100 tys. km i zmieniłem ze względu na zimę ponieważ gdyby nie śnieg i zima jeździłbym dalej - ale w serwisie doradzono mi, że za mało wystaje gumy nad wtopiony w bieżnik testerek. Nie ryzykowałem. W serwisie Michelin poproszono mnie bym im zostawił te opony tak zrobiłem ale dzis żałuję ponieważ goście niewiele pogłębiając bieżnik sprzedał je pewnie z zyskiem. Wróciłem do opon Michelin'a bo jestem przekonany o ich jakości, sam tego doświadczyłem przejeżdżając tak długi dystans.

Cezary

Postaram się pokrótce opisać te oponki, otóż w warunkach wiosna - lato - jesień rewelacja. Bardzo dobre oponki na suchej jak również mokrej nawierzchni. W zasadzie nie powinienem opisywać jej cech w warunkach zimowych, bo nie jest oponą zimową, ale którejś zimy spotkał mnie atak silnych opadów śniegu w alpach. Oponki te na śniegu jak na letnie bardzo ładnie sobie radziły (ruszanie pod górkę!!!) natomiast na powierzchni śnieg - woda już gorzej, ale jak wspomniałem nie ta kategoria. Ogólnie oponki bardzo dobre, ciche, nie wpadają w poślizgi (ale nie lubią pasów, zwłaszcza mokrych !!!- chlorokauczukowa farba...). Polecam zwłaszcza, że cena nie jest wygórowana.

Rafał

Do tej pory jeździłem tym autem również na oponach Dunlopa i Goodyear'a. Dunlopy dość szybko się zużyły, bo po jakichś 60000km, biorąc pod uwagę, że zimą jeździłem na oponach zimowych. Natomiast Goodyear'y po zużyciu do połowy bieżnika zaczęły koszmarnie hałasować przy pewnej prędkości. Najpierw myslałem, że problem tkwi w zawieszeniu i zrobiłem wszystkie potrzebne przeglądy i badania, po czym wyszło, że problem tkwi w oponie i to najprawdopodbniej w jej mieszance ponieważ wizualnie nic nie wskazywało na jakiekolwiek anomalia w zużyciu opony, które mogły powodować takie huczenie dobiegające z kół. Michelin pod tym względem jest bardzo dobrą oponą.

pioter

Oponki kupione w maju z indeksem prędkości 86H (do 210 km/h). Na suchym - OK, warte ceny. Na mokrym - za 300 zł za sztukę jednak spodziewałem się więcej. Nie są tragiczne, trzymają, aquaplaning w granicach przyzwoitości - ale brakuje mi w nich czegoś, czego oczekiwałem na mokrych, polskich drogach. Podejrzewam, że na równych autostradowych asfaltach w czasie deszczu spisują się bardzo dobrze - ale niech tylko się trafi trochę polskiej normalności - pęknięcia, koleiny, nierówności - i jedzie się od razu z pewnym niepokojem ... No i troszkę za szybko ubywa grubosci bieżnika - spodziewałem się większej odporności na ostrzejszą jazdę.

Mazur

Opona bardzo dobrze zachowuje sie na mokrej drodze. Wjechanie w kaluze nawet przy znaczej predkosci nie spowoduje utraty panowania nad pojazdem. Ladnie trzyma sie drogi na zakretach zarowno na suchej, jak i mokrej drodze. Kolein przez pierwsze 20 tysiecy kilometrow nie odczuwalem w ogole. Potem powoli dawaly o sobie znac, jednak minimalnie. Opona po 3 sezonach kwalifikowala sie dopiero do wymiany (jak na tak miekka opone, to prawdziwy sukces). Polecam ogromnie kazdemu, komu zalezy na bezpieczenstwie. Obecnie zakupilem opony goodyear w celu ich przetestowania. Jesli sie nie sprawdza, powroce do michelin energy.

cezar

Jak kupowałem nową furę, ucieszyłem się, że Kia fabrycznie mnotuje Micheliny. Cóż - marketing to marketing i markowe europejskie opony na europejskim modelu miały jeszcze bardziej przyciągnąć klientów. Ale nie takie opony! Próba szybszego ruszenia spod świateł każdorazowo kończy się buksowaniem kół, wjazd w nawet niezbyt głęboką kałużę oznacza ryzyko odpłynięcia auta, a hałas nawet przy zamkniętych oknach jest paskudny. I to wszystko przy moim umiarkowanym stylu jazdy (jaki zresztą najlepiej sprawdza się w tym aucie). Przed nowym sezonem myślę o zmianie na szersze opony i oczywiście innej marki.

Marian

Kupiłem nowe auto na oponach Michelin, jedna przednia lewa po przebiegu 1000 km do wymiany, pękniety kord na biezniku i wyszedł balon, wymieniona na gwarancji na nową, po przebiegu około 8000 - 9000 km z tylną prawa to samo sie stało, równiez wymieniona, opony jak sie troche przytarły szumią niemiłosiernie, we wczesniejszym aucie miałem Continentale, oponki zjezdzone do zera, jesli chodzi o bieznik z indeksem predkości H i nic przez całą eksploatacje nie szumiało, na nawierzchni mokrej super, jezeli teraz mialbym zmieniac to tylko nie na Michelina, tylko na Continentala lub GoodYear

Użytkownik

Bardzo dobra opona. Od momentu założenia po 3000 km ponowne przeważanie kół (po dopasowaniu opon). Doskonała trakcja na suchej i mokrej nawierzchni. Bardzo pewne prowadzenie - w deszczu na autostradzie przy 210 km/h auto jedzie jak po sznurku, w upalne (+30) dni nie "myszkuje" po drodze przy dużych prędkościach. Po 30.000 km nie widać po oponach przebiegu - warunek zbieżność! Pojeżdzą jeszcze kolejne 30.000 bez problemu. Bardzo ekonomiczny zakup jeżeli przeliczymy dystans jaki pokonują. Małe opory toczenia - przekłada się to bardzo ekonomiczną jazdę w granicach do 110 km/h. Polecam.

Marcin

Na wcześniej używanych oponach Michelina tzn Pilot Primacy 195/65/R15 przejechałem ponad 50 tys km... i nawiasem mówiąc jest to fantastyczna opona do ostatniego milimetra bieżnika... Energy E3A bije ją zmniejszonymi oporami toczenia, co przekłada się na zmniejszone zużycie paliwa (ok 1 litra mniej na 100-tkę) i swoim zachowaniem na mokrej nawierzchni... wygląda może mało ciekawie, ale rekompensuje to fantastycznym zachowaniem auta na mokrej nawierzchni. Jedynym minusem do jakiego można się w tej oponie przyczepić to jej trwałość - przebieg 40 tyś dla niej to maximum... Polecam.

Sław

Auto kupiłem od Niemca. Firmowo miało takie same Micheliny, ale 195 z indeksem H. Niemiec zmienił na węzsze o tym samym indeksie. Jeździłem na różnych oponach. Te są rewelacyjne, w deszczu hamują przewidywalnie i równo. świetne na zakrętach. Nikomu nie polecam Hankoków (nie nadają się do żadnej jazdy), natomiast Dębica dobra na suchej nawierzchni, w deszczu i na zakrętach - ekstremalne doznania. Równie dobrze jeżdziło mi się w innych samochodach na Pirelli i Fuldzie, ale te pomimo mało efektownego wyglądu są niezłe.

Vincent

UWAGA, NIE OCENIAM OPON!!! Jako, że szukam opon letnich(tak, jużw styczniu) to przeglądam opinie o wielu oponach różnych firm. W przypadku tej opony Michelin'a przejżałem wszystkie opinie dokładnie i wyciągnąłem taki wniosek, że większość niezadowolonych (w sumie i tak niewielu) to użytkownicy opon o szerokości poniżej 185. A Ci zadaowoleni to używający opon o szerokości równej lub wyższej niż 185. Czy jest w tym jakaś prawidłowość??? Czy tylko mi się wydaje? Kto może o tym więcej powiedzeć? Pozdrawiam

zadowolony

Piszę teraz po większym przebiegu. Na suchym tak jak poprzednio rewelacja, na mokrym no coż tu juz obowiazują prawa fizyki- bywa śliska zwłaszcza na początku deszczu trzeba wtedy uważać ale jest dalej bezpiecznie mysle że rożnica miedzy mokrym a suchym wynika z rewelacyjnej przyczepności do suchego asfaltu i przez to bardziej się odczuwa jazdę na mokrym ale jak porównam predkośc jazdy na deszczu z innymi autami np. duzo późniejsze hamowanie itd. to dochodze do wniosku że jednak na mokrym też jest OK.

mc

Opon używam drugi sezon. Niestety nie dotrwają do jego końca. Mimo, że jeszcze nie są całkiem zużyte nie odważę się kontynuować jazdy. Na mokrych polskich drogach, "wyposażonych" w koleiny jazda z bieżnikiem w granicach 2 mm staje się niebezpieczna. Generalnie oponki bardzo dobre. Ciche, komfortowe. Na mokrej nawierzchni mogłyby trzymać troszkę lepiej, przy hamowaniu mogą "popłynąć" - zaznaczam jednak, że jest to objaw po zużyciu opon w ok. 70 %. Prawdopodobnie kupię jeszcze raz Michelina (może Pilot).

ZADOWOLONY

Oponka do miasta super duzo wybacza dziurom na naszych drogach, choc bok ma bardzo miekki to przy spokojnej jezdzie naprawde bardzo duzy komfort, odradzam ten profil dla osob stosujacy agresywny styl jazdy szczegolnie zakrety (za miekkie boki i opona doklada swoje), faktycznie mniejsze zuzycie paliwa. Wczesniej uzytkowalem Continentale ContiEcoContakt w tym rozmiarze, to do michailow przepasc, nawet zimowka byla cichsza od Conti. Dla osob preferujacych spokojny styl jazdy goraco polecam.

rejestrator

Przejechałem na tych oponach cztery sezony "letnie", w sumie 170 tys km. Na suchej nawierzchni trzymają się nieźle. Niebezpieczne przy wchodzniu w zakręt na śliskiej nawierzchni czy podczas najechania kałuży przy sporej prędkości. Zrobiłbym jeszce na nich jak nic 50 tys km, ale guma z racji wieku już nie taka. Obecnie przesiadłem się na GOODYEAR Duragrip - na razie powiem tylko tyle, że są znacznie cichsze i lepiej trzymają się jezdni w każdych warunkach. Nie wiem jak z trwałością.

driver

Opona świetnie trzyma na suchym, bardzo pewne prowadzenie w zakrętach w pełni wyczuwalna, cicha i komfortowa, świetna niska ścieralność zwłaszcza przy przednim napędzie i momencie grubo ponad 300Nm. W deszczu już gorzej, słaby uciąg bez asr-u, problem z trakcją do 3 biegu, średnie trzymanie na mokrym w zakrętach, hamowanie na mokrym dobre, W koleinach z wodą problem zwłaszcza powyżej 100 - 120 przy 160 to już hardcore. Dobra opona do zwykłej jazdy ale do szybkiej to już czegoś jej brakuje.

Tomek

opony "ekonomiczne", ścieralnośc przy spokojnej jeździe na minimalnym poziomie. podczas jazdy ciche, choć ciasne zakręty szybko kwitują głośnym piskiem. na mokrym szybko tracą kontakt. na śniegu da się jeździć bez większych problemów a z pewnością znacznie sprawniej niż na typowo letnich. na lodzie nie oceniam bo oprócz nokiana z kolcami wszystkie opony oferują podobny poziom trakcji. polecam tylko jako opony "całosezonowe", jako letnie przegrywają zdecydowanie z typowo letnimi.

warszawiak

opony naprawdę dobre, świetnie sprawdzające się zarówno w autach osobowych (mam je też założone też w drugim aucie) jak i w vanach. świetna na suchej nawierzchni, dobra na mokrą drogę - naprawdę godna polecenia. jeżdżę dużo (kie mam od niedawna i jak na razie przejechały tylko 11.000 km ale za to w dość krótkim czasie) po Europie i cechą tych opon która oprócz, co oczywiste, właściwości jezdnych szczególnie przypadła mi do gustu jest poziom hałasu. te opony są naprawdę ciche.

cert

Opona dobra do umiarkowanego stylu jazdy (komfortowa). W przypadku agresywnej szybkiej jazdy ma zbyt duży kąt znoszenia bocznego oraz piszczy na szybko pokonywanych zakrętach. Zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni zachowuje się poprawnie. Hamowanie na mokrej nawierzchni oceniam na bardzo dobre. Oczekiwałem lepszych właściwości przy szybko pokonywanych zakrętach. Jednak na zakup tych opon nie zdecydowałbym się. Za tą kwotę można wybierać wśród innych markowych opon.

Gareth

Generalnie od wielu lat mam przekonanie do marki Michelin. Narazie nie jest źle. Zobaczymy jak będzie po przejechaniu większej ilości km. Teraz leżą w garażu i czekają na wiosnę. Nie będę ukrywał, że kupując opony w serwisie internetowym - cena była dobra, ale nikt mi nie powiedział że producent opon - to Made In Rosja. Przez ten incydent nie wiem czy zdecyduję się kiedykolwiek więcej na zakup opon przez serwisy internetowe, ponieważ poniekąd kupuje się kota w worku.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.