Testy opon letnich Dunlop SP30

Dunlop
Producent Dunlop
Model SP30
Sezon Opony letnie
Dunlop SP30 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 314

Opinie o oponie Dunlop SP30

mick

Opony po czterech miesiącach i 3,2 tys. km bez oznak zużycia. Na suchej nawierzchni poza miastem (w zakresie prędk. 90 - 120 km/h) wyjątkowo ciche, zapewniające dobry kontakt z nawierzchnią. Gwałtowne, nagłe hamowania, szybko pokonywane łuki znoszą bez zarzutu - żadnych pisków, krótka droga hamowania. Miękka mieszanka daje wysoki komfort jazdy i nie przenosi odgłosów z nawierzchni. Dobrze tłumi nierówności. Na mokrej nawierzchni auto jak przyklejone - niewielkie, kontrolowane uślizgi tyłu podczas deszczu na zakręcie przy 80 km/h (z tyłu Dębica Navigator - ok. 15 tys. km) do opanowania, jednak przód przyspawany do drogi - pełna kontrola nad autem. Biorę udział w amatorskich zmaganiach na homologowanym do Mistrzostw Europy torze kartingowym (Daewoo Lanos 1,6 i obecna skoda) - w zimie/wiosną - pokonując mocniejsze auta w klasie, więc może trochę doświadczenia zdobyłem:) Na marginesie: odradzam jednak szaleństwa na drogach - prawa fizyki obowiązują a granica cienka. Ale Dunlopy zdecydowanie polecam. Warte grzechu.

Maciek

Dotychczas jeździłem na letnich oponach Dębica, Kumho, Pirelli, Michelin i ostatnio Dunlop SP30. Z tych wszystkich opon Dunlopy są zdecydowanie najlepsze. Podstawowa zaleta to fenomenalna przyczepność zarówno na suchym jak i na mokrym, jak również wyraźnie odczuwalna poprawa komfortu jazdy: odczucie jest takie jakby zmieniło się coś w zawieszeniu, jeździ się bardziej miękko, przy polepszonej przyczepności na zakrętach i przy hamowaniu, przy tym zawieszenie pracuje ciszej. Jednak coś za coś: te zalety z drugiej strony mogą być wadami, opony są miękkie, mają większe opory toczenia niż twarde Kumho i przy bardzo ciepłej pogodzie nieco się kleją do jezdni (większe zużycie paliwa). Niezła odporność na aquaplaning, jednak przy przejeżdżaniu przez głębokie kałuże są nieco gorsze od Kumho (które cięły wodę jak żylety co było jedną z ich niewielu zalet), nieco lepsze od Pirelli (P3000) i znacznie lepsze od Michelinów (o Dębicach Vivo nie wspomnę). Ogólnie polecam, tym bardziej, że cena jest przystępna i naprawdę nie warto wydawać więcej kasy na gorsze moim zdaniem Micheliny i Pirelli.

dampsik

kupilem na www.opony.com w bardzo dobrej cenie (157zl) podczas gdy gdzie indziej byly po 200zl. troche sie obawialem ze jakosc bedzie niska tak jak cena. jednak zostalem mile zaskoczony. jakosc przewyzsza oczekiwana. BARDZO cicha opony, niskie opory toczenia (zmalalo zuzycie paliwa mimo ze kupilem o rozmiar szersze niz zalecane). bardzo dobre trzymanie na suchej nawiezchni na prostej i zaskakujaco dobre w zakretach. dobre odprowadzanie wody w koleinach na szosie. slychac tylko szum i praktycznie zero aquaplaningu. przejechalem na nich na razie niewiele wiec nie wypowiadam sie na temat zuzycia. ale co do przyczepnosci to juz porzadnie je przetestowalem i sa SUPER. jezeli w przyszlosci znalazlbym takie opony w podobnej cenie to NA PEWNO sie znowu na nie zdecyduje. POLECAM

Kazik

Po przejechaniu ubiegłego sezonu letniego. Z radością założe ponownie te opony na felgi mojego Tolesława. Na suchym asfalcie trzymają się dobrze ale swoją niezawodność a zarazem słuszność zakupu pokazują na mokrej nawierzchni. W czasie ulew gdy już wycieraczki nie nadążają usuwać wody z przedniej szyby. Trzymają się w takich warunkach jak przyklejone. Im więcej wody tym lepsza przyczepność. Po przejechaniu 25 tysięcy km. z 8 mm nowej opony zostało 6 gdy je zdejmowałem. Mój styl jazdy nie jest agresywny aczkolwiek PSJ nie uprawiam. Śnieg to jest to czego one nie lubią. Przyczepność na śniegu czy innym lodzie tej opony jest zerowa. Niemal taka jak krowy na zamarzniętym jeziorze. Nie wiem czy znów zakupie te opony czy inny produkt Made pof Dunlop:)

Krzysztof

Bardzo dobre opony - w porównaniu do Kormoranów które miałem wczesniej to całkiem inna bajka. Super trzymanie, na mokrym po prostu extra nawet przy mocnym hamowaniu nie traca przyczepnosci (kormorany to pływały), jedyna wada to to ze przy ostrym ruszaniu oraz przy agresywnym wchodzeniu w zakrety potrafia piszczec (ale podejrzewam zle ustawiona zbieznosc, bo czesciej piszcza przy prawych zakretach). Komfort super - nie przenosza drgan z jezdni na kierownice. Jedyne co zauważyłem to małe, ledwo widoczne wybulenie z boku na jednej z opon, ale nie ma to wpływu na jazde. Co do scieralnosc to ciezko powiedziec po pół sezonu. Ogólnie jednak polecam ta opone wszyskim - najlepsze opony w tej cenie

Krzychu

Zakupilem dwie opony i przejeździłem na nich 1 sezon, następnie zakupiłem kolejne dwie gdyz przeszły moje oczekiwania. Wczesniej miałem dębicę trochę głośne, na mokrym łyżwy, potem zakupiłem BFGoodrich, bardzo ładny wygląd ale duże opory, kierownica ciężko chodziła i po sezonie łyżwy na mokrej nawierzchni. Zdecydowałem sie wiec na Dunlopy bo BFGoodrich były zbyt niebezpieczne na mokrym (dwie podbramkowe sytuacje jedna gdy były z przodu druga zdecydowanie gorsza gdy były z tyłu). Po założeniu Dunlopów inny samochód, na suchym zdecydowanie lepsze prowadzenie, cichsze, pewniejsze i kierownica jakby ze wspomaganiem a na mokrym trzymają sie idealnie, zero niekontrolowanych poślizgów.

Kazik

Zamieniłem Dębice Navigator II na tą tego Dunlopa i jestem, bardzo miło, zaskoczony. Nie myślałem że moje autko może tak cichutko mknąć po asfalcie. Przejechałem 4000 km- uważam że to wystarczy aby opisać pierwsze wrażenia w porównaniu z Dębicą. Po pierwsze auto jedzie tam gdzie ja chce a nie tam gdzie chciały dębice. Znakomicie trzymają sie suchego asfaltu. W deszczu są znakomite. Trzymają sie drogi jak przyklejone. Podczas gwałtownego hamowania w kałuży (auto bez ABS) można usłyszeć pisk opon. Poślizg praktycznie nie występuje. Ścieralność... Nowe opony mają 8 mm bieżnika. Po przejechaniu 4000 km ubyło 1mm. Oponki powinny wytrzymać ok. 25000 km.

Mariusz

Opona łądnie wygląda, świetnie lepi się do asfaltu i doskonale ściera. Po dwóch sezonach letnich nadaje się tylko do wyrzucenia. Poprzednio jeździłem na Kleberach, wytrzymały o cały sezon dłużej. Po jednym przejechanym sezonie trzeba już było kombinować z przekładaniem tyłu na przód i odwrotnie, a i tak nie wytrzymały do końca drugiego sezonu. Po koniec drugiego sezonu, na mokrej nawierzchni samochód zaczyna być nieprzewidywalny, zresztą co tu się dziwić, jak bieżnika zostało ok. 2 - 3 mm.W zasadzie ten typ opon wytrzymuje półtora sezonu umiarkownej jazdy (20 tys. km rocznie) przy zakładaniu oczywiście opon zimowych. Nie polecam.

RoBdriver

SP30 miałem z przodu, są dużo lepsze od Kleberów C601TKM D, lepiej hamuja i trzymają na zakretach (mozna nimi wyciagnac auto z zakretu przspieszajac), sa bardziej wytrzymałe na wrocławskie dziury (Klebery "łapały balony" lub dziurawiły boki) SP 30 mimo wpadania w dziury pozostawały całe. dobrze przkazuja moc przy ruszaniu (moze niewielką bo 58KM). Byłem z nich zadowolony, przejeździłem cały sezon (luty - listopad 2007). Auto wykorzystuje do pracy - jestem dostawcą pizzy, średnio w ciągu 12 - 13 godz "robiłem" 150 km (zdarzało sie i ok. 250 km) po Wrocławiu w każdych warunkach pogodowych. Polecam warte tej ceny.

luki

Pierwsze wrażenie po założeniu opon to przód jakby przyklejony do drogi. Dobrze trzymają w ciasnych skrętach i są niezwykle ciche. Wcześniej miałem Micheliny xt1 które piszczały przy byle skręcie. W trasie, przy większej prędkości słychać raczej silnik niż szum z opon. Ktoś pisał że szybko się ścierają - nawet jeśli to prawda to przyczepność mają tak dobrą, że wartro sie zdecydować kosztem trwałości - cos za coś. Pewną "wadą" jest konieczność patrzenia na ręce w serwisach opon bo nie każdy "fachowiec" rozumie słowa "inside" i "outside" napisane na oponie i zakłada je odwrotnie.... :)))

kossi

Po poprzednich oponach - Matador (nawet nie wiem jaki model) - zdecydowałem się na zakup Dunlop SP30. Od pierwszego kilometra byłem pod wrażeniem. Sprawdzałem ich odporność na aquaplaning i byłem pod dużym wrażeniem - można powiedzieć, że sunęły po głębokiej kałuży jak po torach. Przy tym opony bardzo fajnie prezentują się wizualnie i mogę powiedzieć, że po przejechaniu 15000 km widać niewielkie ślady zużycia... z tym, że unikam gwałtownego hamowania, ruszania i ostrego wchodzenia w zakręty. No ale to już może zależeć od stylu jazdy, a mój jest raczej spokojny/umiarkowany.

Njord

Oponki świetne. Kupiłem je po długich godzinach czytania opinii na necie. Opony swietnie trzymają (niezależnie od warunków: sucho czy mokro) zwłaszcza w szybko pokonywanych zakretach, w koleinach wóz jedzie prosto jak po szynach, nawet jak są one wypełnione wodą. Przy hamowaniu samochód staje wręcz w miejscu. Zdazyło się, że musiałem kilka kilometrów przejechać na nich po śniegu i ku mojemu zdziwieniu całkiem nieźle sie zachowywały... Są nieco szumiące i dość szybko się ścierają ale to można im wybaczyć gdyż oferują wysoki komfort i bezpieczeństwo.

ktp

Wcześniej zamieniłem dębice na uniroyale 680 i wydawało mi się, że uniroyal to szczyt. Zakup dunlopów to zweryfikował. Tam gdzie uniroyal zrywał przyczepność dunlop nawet nie piśnie. Komfort o niebo lepszy. Na wodzie porównywalnie do uniroyala ale na suchym to już biją je na głowe. W tej cenie nie ma lepszej. Wyżej to już tylko goodyear lub continental. ścieralność? to tak jakby kupic v12 i mówić, że pali za dużo w porównaniu do malucha. Wcześniej miałem uniroyale jeszcze bardziej ścieralne a zrobiłem na nich 120 000 zanim straciły włosy.

Marcin

Dunlop SP30 to bardzo dobre opony. Wcześniej miałem Michelin (dobre ale drogie) oraz Dębice (tania ale odradzam zakup - słaba szczególnie w deszczu). Dunlop SP30 dobrze odprowadza wodę, zapewnia tym samym pełną kotrolę nad samochodem. Opony są komfortowe, nie emitują dokuczliwego szumu. Nie polecam stosowania ich zimą aczkolwiek mogłem pokonac trasę ok. 200 km. po nieodśnierzonej drodze przy zachowaniu szczegónej ostrożności (nieduża prędkośc, unikanie gwałtownych manewrów) - śnieg mnie i drogowców zaskoczył:D Gorąco polecam Dunlop SP 30.

Markus

Polecił mi tą oponę wulkanizator, są naprawdę rewelacyjne, niewielkie zużycie samej opony a mam przejechane ponad 40000 km na tych oponach, niestety właśnie zostały sprzedane razem z samochodem, wcześniej miałem Michelin również były dobre ale jednak Dunlopy są lepsze i cichsze, te Michelin były wszędzie określane jako cichobieżne i długodystansowe, oponę Dunlop SP30 szczerze polecam był to mój najlepszy zakup wart swej ceny a kupiłem je jako nowość, zresztą we wszystkich testach ta opona biła konkurencję na łeb i szyję

Cezary Kujawski

Szukałem opon, które będą dobre zarówno na suchej jak i na mokrej drodze i był to dobry zakup, praktycznie brak zwiększenia oporów toczenia w czasie deszczu, auto ładnie przyspiesza i hamuje, na mokrym i suchym, opony b. ciche dające "lekkie" prowadzenie auta, dobra relacja ceny do jakości, ścierają się normalnie, czyli ani za szybko, ani też nie są ponadprzecietnie trwałe. nie wiem jak na lodzie, śniegu i w czasie mrozu, bo wtedy zakładam zimówki, jeżdżę tylko po asfalcie, polecam zakupy w sklepie, szybko i solidnie

ZollMen

Wzór opony i już. Pomimo że była na zakupionym aucie, cieszę się że są właśnie te. Byłem kierowcą zawodowym aut ciężarowych i dostawczych, więc uważam że wiem co piszę. Po prostu spełnia swoją rolę. Kiedyś podczas wyprzedzania podczas ulewnego deszczu wjechałem w naprawdę głębokie koleiny wypełnione wodą. I nawet tego nie odczułem, poza nieznacznym spadkiem prędkości. Cicha, w poprzednim aucie miałem (o innym rozmiarze) GoodYeara, nie pamiętam jakiego. Ale pamiętam, że były głośniejsze. Serio, gorąco polecam!

CZANDOR

kupilem cztery nowe opony kładac nacisk na w miare dobra jakosc ogolnie nie przejechalem moze za duzo kilometrow na tych oponach niestety dwie z nich musialem reklamowac powychodzily tak zwane ''jajka'' bardzo mnie to rozczarowalo nie sadzilem ze w tych oponach moga wystapic takie rzeczy na bokach opon wychodza nierownosci wyczuwalne opuszkami palcow nie wiem czy tak powinno byc na cale szczescie producent uznal moja reklamacje i mam znowu cztery nowe opony zobaczymy co bedzie dalej sie z nimi dzialo.

Lucjan P

Po jeździe na Uniroyal 185/70R14 czuję dyskomfort psychiczny w czasie jazdy. Dunlop SP 30 pływają na kałużach, ślizgają się przy hamowania na mokrej jezdni, piszczą przy ruszaniu na suchej nawierzchni przy odrobinie gazu więcej. Na suchej zapiaszczonej lekko drodze strach hamować i skręcać przy prędkości powyżej 80 km/h. Są dość głośne. Zastanawiam się nad wymianą na Uniroyal mimo, że Dunlop mają przejechane tylko 10 tys km. Jak zwykle okazuje się, ze nie zawsze znana firma produkuje dobre opony.

Łukasz P.

Świetne: przyczepność 1 Liga. Co prawda na rozgrzanym asfalcie żal je katować, ale po wodzie jeżdżą pięknie. To są opony na których można się czuć bezpiecznie. Polecam na niewielkie przebiegi (tak do 20 tys km na sezon). Na duże przebiegi wybrałbym coś twardszego - z mniejszym zużyciem. Zawsze jest to coś za coś ;) Stosunek jakość/cena bardzo wysoki. Jeżeli nie skuszą mnie ceny innych dobrych marek o podobnej charakterystyce opony raczej zakupię te same albo odpowiednik.

Tomas

Wczesniej mialem Debice Passio, ale jak wiadomo nie ma co tu porownywac niebo a ziemia. Plusy: dodatkowe wspomaganie - kierownica chodzi luzno:), mocne trzymanie na suchym, odsrodkowa mnie wyrzucala, a "zaba" smigala dalej po torze jazdy, na mokrym tez elegancko, hamowanie tez lepsze. Mala rada - przypilnowac "fachowcow" przy wymianie, zeby "inside" i "outside" opony byly po wlasciwych stronach:) O scieraniu moge powiedziec, ze po 2 klockach nie widze nic:)

fix

Kupiłem świadomie, kierując się wysoką oceną internautów. Zamówiłem przez internet z dostawą do domu od opony.com. I z opon i z zakupu przez internet jestem bardzo zadowolony. Opony są super - ciche i o bardzo dobrej przyczepności. Po 8 tys. km nie widzę żadnego zużycia, choć opony są miękkie, przez co bardzo komfortowe w jeździe. Jestem z nich bardzo zadowolony. Poprzednie FC Goodrichy po 2 sezonach sprzedałem bo mi nie odpowiadały.

mazoo

Właśnie idą na śmieci. Po 20 tyś. Wystąpiło ząbkowanie, które praktycznie uniemożliwia jazdę. Hałas jaki powstaje jest nie do zniesienia. Jednak zanim zaząbkowały, były bardzo dobre. Ciche, świetnie trzymały się drogi w każdych warunkach. Jeździłem na nich również przy mrozach w zimę i zachowywały się przyzwoicie. Zastanawiałem się nawet czy zmiana na zimówki jest konieczna :). Jednak żywotność 20000 to stanowczo za mało. Wybiorę inne.

Neo

opona jest super, w tej cenie nie ma szans kupić lepszej opony, nawet dopłacając do 200 zł nie kupicie nic lepszego, rozwala na łopatki Goodyear, Pirelli i Michelin i tym podobne (w podobnych granicach cenowych), zdecydowanie polecam tą oponkę i na suchym i na mokrym prowadzi się rewelacyjnie, zero problemów z hamowaniem, cichutka oponka której bieżnik wcale szybko się nie ściera. Polecam! Oponka 1 klasa!:)

Michał

Przejechałem na tych oponach ponad 8000 km (w zeszłym roku rajd po południowej Europie: PL-Słowacja-Węgry-Chorwacja-Słowenia-Włochy-Austria-Czechy-PL). Różne warunki atmosferyczne. Bieżnik bez wyraźnych śladów zużycia. W nowych zmierzona głębokość do ponktu zerowego, po 8000 - bez zmian! Generalnie polecam, chociaż drobnym mankamentem jest lekko brązowy odcień gumy. Komfort jazdy (hałaśliwość) - w normie.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.