Testy opon letnich Continental ContiPremiumContact 2

Continental
Producent Continental
Model ContiPremiumContact 2
Sezon Opony letnie
Continental ContiPremiumContact 2 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 549

Opinie o oponie Continental ContiPremiumContact 2

Wojtek

Kupiłem te opony, bo byłem pod wrażeniem zimowych opon Continental ContiWinterContact TS 810 (ten sam rozmiar). Stwierdziłem, że jak coś jest dobre (czyli producent) to się tego nie zmienia. I nie myliłem się. Nie przejechałem na tej oponie dużego dystansu, dlatego oceny za ścieralność proszę nie brać pod uwagę, podobnie jak oceny za zachowanie na mokrej nawierzchni, bo jeszcze nie zdążył spaść deszcz odkąd je kupiłem. Zalety: 1. Opona hamuje tak fantastycznie, że marszczy asfalt :) Nawet przy dużych prędkościach ABS nie mruknął (oczywiście nawierzchnia była równa). 2. Zero, absolutne zero (!) jakichkolwiek szumów. W każdym zakresie prędkości słychać było jedynie silnik. 3. Mocne i pewne trzymanie w zakrętach, chociaż tutaj można by się pokusić o dodatkowy "test", bo nie osiągnąłem punktu granicznego jeśli chodzi o wyrzucanie z zakrętów ;) Ale było pewnie. 4. Dobrze tłumi nierówności (to pewnie efekt tego, że opona jest dość miękka, nawet jak na letnią). 5. Całkiem sensownie zachowuje się w koleinach. Minusy: 1. Pływa przy nagłych ruchach kierownicą, ale co ciekawe, tylko w zakresie prędkości 80-120km/h. Przy niskich i wysokich prędkościach trzyma się pewnie, także nagłe omijanie dziur czy czegoś "rozjechanego" na drodze nie powinno zakończyć się czymś niepożądanym. 2. Przy szybkim wchodzeniu w zakręt 90st. opona się lekko zawinęła na feldze, dziwne uczucie..:) Podsumowując: jest to opona opracowana jakby z myślą o komfortowej, szybkiej jeździe, stąd moim zdaniem takie dobre hamowanie i cicha "praca", podobnie jak fajne prowadzenie w szybkich zakrętach w granicach rozsądku. Nie polecam do jazdy ze sportowym zacięciem, bo prawdopodobnie szybko się zetrze. Wygląd.. całkiem fajny, ale nie powala. Generalnie opona zasługuje na mocne 5 jeśli ktoś wyrósł już z szybkiej i głupawej jazdy. Opony te są montowane w samochodach volvo, co dla wtajemniczonych będzie konkretną informacją i mniej więcej potwierdzeniem tego co napisałem. Na koniec dodam, że obsługa sklepu - tak jak przy poprzednim zamówieniu - spisała się na medal! Pozdrawiam!

jaro4444

Jeżdżę bardzo dużo jak na kierowcę osobowego pojazdu i do tego wieloma samochodami. Mam naprawdę dobre porównanie co do opon innych producentów w tym i podobnych rozmiarach. Jak dla mnie Conti CPC2 w tym rozmiarze (205/55R16 91V) to opona bliska ideału. Na suchej nawierzchni nie odnotowuję praktycznie pracy układu ABS (a hamulce mam 312 mm przód i 256 wentylowany tył - czyli takie jak Audi S3). W zakrętach daje bardzo dobrą kierowalność i przyczepność poprzeczną. Podczas rusznia trzyma też doskonale (ma co przenosić na drogę bo ponad 187 KM i 390 Nm przy lekkim, przednionapędowym samochodzie). W dodatku jest cicha w każdym zakresie prędkości. Ma też coś, czego nie ma większość opon typowo sportowych - doskonale tłumi małe nierówności nawierzchni i amortyzuje pęknięcia w jezdni. Na mokrej nawierzchni bardzo dobrze trzyma (do tej pory na mokrym tylko Uniroyal RainSport minimalnie lepiej się sprawował). Aquaplaning wzdłużny nie robi na niej zbytniego wrażenia, a jak wpada w poślizg to płynnie - dając czas na reakcje. Poprzene trzymanie na mokrej nawierzchni jest też doskonałe. Poza tym jazda po okrej drodze odbywa się w ciszy... Kupjąc te opony wiedziałem, że mogą się dość czybko zużyć - nie przeszkadzało mi to. Zależało mi na wysokich parametrach gum i komforcie. Na razie mam na nich przejechane ok 25000 km i nadal zostało ponad 60 - 65% bieżnika. Więc trwałość uważam za normalną jak dla porównywalnych opon High Performace. Polecam te gumy, bo warte są każdej złotówki wydanej na ich zakup!

Paweł B.

Opona pod względem przyczepności na mokrym i suchym, hałasu, prowadzenia bez zarzutu. Szczególnie dobre warażenie na mokrym (auto z mocnym silnikiem). Jest jednak ale innego rodzaju. Miałem pecha i trafiły mi się opony wadliwie wykonane. Bicie promieniowe i trundości w wyważeniem. Próby wyważenia w kilku różnych warsztatach nie przynosiły rezultatu. Kupiłem nawet specjalnie nowe felgi, aby być pewnym, że to wina wyłącznie opon. Skończyło się reklamacją u producenta. I tu jest problem: nie została uznana. W.g. jakiegoś mądrego gościa w Continentalu opony są OK (?!). Więc: na pewno nigdy więcej continentala. Nie dlatego, że to złe opony - moim zdaniem dobre - ale za sposób podejścia do Klienta. Ja rozumiem, że może zdarzyć się "wypadek przy pracy" ale nie mogę się pogodzić z całkowitym brakiem poszanowania Klienta. Wyrzuciłem w błoto 1200 PLN. Więc nie odradzam tych opon ale kupujecie na własną odpowiedzialność - w razie czego nie liczcie na wsparcie ze strony producenta.

Arek

Bywa, że jeżdżę dynamicznie, ale nie zawsze. Przeważnie miasto, ale miewam trasy po 2 - 3 tysiące km. Po przejechaniu 2 - 3 tysięcy km było już dobrze, ale na początku byłem niezadowolony. Opony były bardzo hałaśliwe i nie za dobrze trzymały się nawierzchni. Szczególnie mokrej. W odczuciu były bardzo twarde. Miałem wrażenie, że lamelki nie są zaokrąglone tak jak wyznacza to krzywizna opony, ale są płaskie. Przez co jechało się jak po kocich łbach. No i nie trzymały dobrze po deszczu, szczególnie na bruku. potem się jednak starły i dotarły. Teraz jeździ się bezpiecznie, ale nie mam do nich pełnego zaufania. Oceniam powyżej stan aktualny, a gdybym oceniał po zakupie, to było by tak: 3 - 2. Generalnie opony poniżej oczekiwań. Dużo lepsze miałem na przykład Firestone, czy Pirelli.

Bart

Jeśli w międzyczasie nie wejdą inne, lepsze opony - następne pewno znów będą ContiPreminumContact2. Przejechany dystans - niedużo, 10 tys, więc trudno o obiektywną ocenę wszystkich kategorii, zwł nie miałem tzw."sytuacji" na mokrej/suchej nawierzchni. Jedyne ewet.zastrzeżenie to chyba ścieralność (po roku - do 2 mm, straczą chyba na 5 sezonów); podobno auaplaning, ale ja nie zauwazyłem (puk, puk!). Wg mnie to dobre opony, najbardziej wszechstronne spośród dobrych, letnich. Przy zakupie uwzględniałem prawie wszystkie modele począwszy od Nokianów, przez ContiPremium1, Pirelki (skrajne opinie!), aż po Klebery i Barumy Bravourisy; może prócz Michelinów (za drogie, cena nieuzasadniona jakością!). Jedynie jeszcze Bridgestone Turanza ER 300 są równie wszechstronne, min. lepsze (?), droższe i głośniejsze. Ja moge polecić Conti. Czytajcie też testy.

Lukasz

W tej cenie naprawde jedne z najlepszych opon na lato! Znakomita przyczepnosc na suchej nawierzchni - hamowanie ze 100 km/h z pełna siła i nawet abs sie nie włącza. Z przyspieszaniem jest równie dobrze, cieżko zerwać przyczepność. W zakrętach daje dużą pewność i kontrole nad autem, nie zdarzaja sie niespodzianki jakie wczesnej zdarzały mi sie w Michelinach, ze auto bez zadnego powodu nagle zaczynało uciekac z toru jazdy. Co do mokrej nawierzchni uwazam ze jest dobrze, ale mogło by byc lepiej, duża ilość wody i zakret to warunki podczas ktorych trzeba uwazac. Do tego opony bardzo ciche i komfotrowe. Nie wiem jak to jest z ich wytrzymałoscia, 2 tygodnie po ich załozeniu złapałem gwożdzia ktory przebił opone - ale mozna to zaliczyc jako "pech". Jesli chodzi o scieralnosc to po 10000 km "na oko" nie widac zeby bieznika ubyło.

dockers

Kupiłem je w 2007 r. do passata z silnikiem 1.6 100 KM. Wtedy na liczniku miałem jakieś 60000 tyś. Dzisiaj tj. sierpień 2010 r. mam około 4 mm bieżnika, a na liczniku około 140000 tyś. Przyszedł czas na wymianę. Jeździłem tylko sezonowo. Więcej robiłem w lato, myślę, że przejechałem na nich pomiędzy 50000 a 60000 tyś. Nie wiem czy to dobry wynik. W tym czasie tylko raz wbił mi się gwóźdź i po załataniu wszystko jest OK. Poza tym nie było żadnych usterek mechanicznych. Jak dla mnie są trochę za głośne i to od początku. Reszta w porządku. Teraz jednak przy takim bieżniku bardzo łatwo wpada się w aquaplaning a przy hamowaniu na mokrym w poślizg. Dlatego rozglądam się za nowymi oponami. I szukam czegoś innego. Chyba właśnie przez szum, które generują opony. Nie wiem, na co trafię może następne będą cichsze. Pozdrawiam

Rafał

Opona warta swojej ceny choć jak wszystkie wzmocnione i szybkie - 97 W XL bardzo droga. Ale na drodze rewelacja, oczko wyżej od Dunlopów Sport SP01 jakie miałem od nowości z bardzo ważnej przyczyny - komfort jazdy. Tłumienie nierówności porównywalne z miękką zimówką przy super właściwościach jezdnych, można sobie pozwolić na wiele przy dużych prędkościach. Codziennie pomykam przepisowo po gorszych nawierzchniach ale i ponad 200km/h na gładziutkiej długiej prostej:) Wszędzie na medal. przy mocnej ulewie wody pod kołami jakby nie było. Miałem kupić Yokohame albo Bridgestone ale nie żałuję wyboru który padł na Conti. (Nawet na świeżym śniegu który mnie zaskoczył w połowie marca nowy letni bieżnik poradził sobie bez zarzutu:) Polecam serdecznie.

skr

Najlepsza na jakiej jeździłem. Rewelacyjna w ostrych zakrętach, daje poczucie pewności i zapasu prędkości. Koleiny? Jakie koleiny, nagle samochód prowadzi się bezproblemowo. Na poprzednich oponach GY Ventura i Ultragrip 6 to ciągła walka. Bardzo cicha i komfortowa, nie szumi przy szybkich zakrętach jak Ventura i nie wpada w uślizgi boczne (przy tej samej V) lub przy ruszaniu. Podsumowując na suchym 2 oceny wyżej od Ventury, na mokrym porównywalnie, czyli bardzo dobrze. Jedynie wyglądem ustępuje Venturze. Zużycie podobno też nie jest mocną stroną, ale w Venturze też miało nie być, a zrobiłem na nich 60 tys. km, a ich nie oszczędzałem. Dotychczas był tylko GY, proponuje spróbować tej oponki, nie zawiedziecie się.

Krzysztof

Jak na razie jest super, ale dodam, ze po prostowaniu 1 alufelgi po naszych dziurach zrobilem zbieznosc/geometrie, bo opony by sie sciely dosc szybko. Scieralnosc nie bedzie na pewno taka jak w oryginalnych z salon, bo teraz kladzie sie na bezpieczenstwo i komfort nacisk wiekszy, Poza tym nie przejechalem nic na tych prawie oponach, ale juz widac ze sa ok w sytuacjach extr. Dzisiaj na mokrej nawierzchni mimo znacznego odstepu od poprzedzajacego mnie auta wyhamowalem z ponad 60 do zera i nie siadlem merolowi na tyle.. (one maja zdecydowanie lepsze hamulce niz skoda:P; halas zaden, zachowanie na zakretach i prowadzenie super. Wypowiem sie za jakis czas moze na ich temat powtornie:P

Maciek

Dużo jeżdże, jeżdże już 20 lat i jeździłem na wielu oponach i te są dość dobre, bo nie powiem że są genialne. Auto dobrze się prowadzi, pewnie trzyma się drogi. Dobrze zachowuje się na mokrej nawierzchni np. nagła kałuża na drodze - nie łapie od razu poślizgu, w przeciwieństwie do wielu innych opon w tym rozmiarze! Minusem jest jej szybkie zużycie, bo po 20000 km zaczeło się odczuwać jej zużycie podczas jazdy (zwłaszcza na mokrej nawierzchni), a po 30000 km bieżnik ma 2 mm! - to jest dobry wynik zużycia dla prędkości z jakimi ja jeżdżę, bo np. Goodyear czy Uniroyal jeszcze szybciej się skończyły, a nie wspomnę o ile szybciej łapały poślizgi! Generalnie CPC2 polecam!

Rafał

Opony letnie kupiłem na wiosnę w 2007 roku i już 3 sezon na nich jeżdżę. Szczerze mogę napisać, iż zanim dokonałem zakupu tych opon prześledziłem mnóstwo ofert i opinii. W koncu zdecydowałem się na Premium Contact2 ze względu na walory jezdne, opinie użytkowników i przystępną cenę w tej kategorii. Teraz mogę powiedzieć, że wybór był jak najbardziej trafny, praktycznie nie mam żadnych zastrzeżeń podczas uzytkowania a przejechałem na nich ponad 30tys. km. Może wyglądem nie zachwyca, ale sprawdza się znakomicie na suchej i mokrej. Poprzednio miałem Matadory - poprostu przepaść, zimowe mam Barumy - teź różnica ( pomijam fakt, że na zimówkach wiadomo głośniej). Polecam

grze¶

Opony powyższe kupiłem ponad rok temu ( tu pochwała dla sklepu internetowego za tak szybką i sprawną realizację zamówienia ) i jestem z tego zakupu bardzo zadowolony. opony te bardzo dobrze zachowują się zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni co daje bardzo dobry komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach. Opony są bardzo ciche i dobrze wygłuszają nawet duże nierówności drogi. Mam dobre porównanie gdyż poprzednio też korzystałem z opon Continental "poprzedniej" generacji i muszę przyznać, iż obecne posiadają więcej zalet ( szczególnie jeśli chodzi o hałas ). Na koniec mogę dodać, że warto było zrobić taki zakup.

qba123

Dziwi mnie podejscie niektorych uzytkownikow, ktorzy staraja sie oceniac opone nie na podstawie odczuc z jazdy, lecz na podstawie wydumanych rozwazan teoretycznych. Przejechalem na oponach ok 30 kkm, glownie dlugie trasy. Opona doskonale spisuje sie zarowno na suchym jak i mokrym asfalcie. Opinie o rzezbie bieznika wskazujacej na jej kiepskie zachowanie na mokrej nawierzchni proponuje poddac wlasnej ocenie. Zapewniam, w zakretach trzyma sie bardzo pewnie. Warto podkreslic, ze opona jest bardzo cicha. Scieralnosc - po 30 kkm wyraznie widac ubytek bieznika, ale do poziomu 2 mm (w czyjejs ocenie) musi byc przesada.

MK

Zachowanie na suchym i zwłaszcza na mokrym asfalcie bardzo dobre(nie mowie o koleinach z kilkucentymetrową wodą bo tam wiadomo jak jest) , poziom hałasu jak dla mnie to na max 4, do ścieralności nie mogę się przyczepić bo przejechałem na komplecie myślę ze do 40-50tys (przednia oś- napędowa). Kupiłem dwie sztuki używane w stanie bdb które przejechały około 30 tys, a na tylnej osi maja przelatane sumę tych przebiegów i jeszcze sezon wytrzymają. Trzeciego kompletu raczej nie kupie bo będę szukał czegoś z większym komfortem ale mogę z czystym sumieniem polecić te gumy

Przemek

Juz raz oceniałem tą opone i moge tylko powiedzieć że jest to opona znakomita pod praktycznie każdym względem. Niezwykle stabilna i przewidywalna i zarazem komfortowa. Może trochę brakuje jej przysłowiowego "lwiego pazura" i do aut typowo sportowych wybrał bym oponę bardziej twardą. Ale do mojej bemki 170 KM pasuje idealnie. Jedna wazna sprawa to utrzymywanie właściwego ciśnienia na jednej osi i regularne sprawdzanie. Na tył daję trochę wyższe ciśnienie i jeszcze lepiej "chodzi po zakrętach". Zimowa też będzie Continentala pewnie TS 810 lub nowsza jak wyjdzie.

Jano

Po poprzednich (o zgrozo) Pirelli P6000 Powerenergy czuję się jak w raju. Komfortowo, cicho, przyczepnie i bezpiecznie, nie ważne czy jest sucho czy mokro. Jechałem podczas oberwania chmury z pracy do domu w koleinach i nic - jak po suchym dzień wcześniej. świetnie tłumią małe nierówności - pęknięcia w asfalcie, czy kostka brukowa. Co do ścieralności - wiem że nie wytrzymają 100.000 - ale coś za coś. Dobra przyczepność = szybkie zużycie. Jak chcecie całe życie przejechać na jednym komplecie gum to polecam Ruskie KAMY!

JerzyWes

15000 km to jeszcze mało aby obiektywnie ocenić zachowanie opon w różnych warunkach, szczególnie, że szereg innych czynników znacząco wpływa na komfort jazdy. Poprzednie opony, również Continental, zachowywały się nienagannie we wszelkich warunkach klimatycznych i dlatego zdecydowałem się na zakup opon właśnie tego producenta. Dobre parametry trakcyjne i trzymanie na drodze nie idą niestety w parze ze scieralnością opon, ale jeśli mowa o bezpieczeństwie jazdy to wymiana co 40000 km warta jest tego nakładu.

Marcin_passat B5 kombi

Bardzo dobre opony. Aquaplaning lepszy niż u wielu zimówek. Cicha, miękka opona. Polecam właścicielom passatów ze względu na komfort jazdy, biorąc pod uwagę wysoki koszt wahaczy. Mam je na drugim aucie, poprzednio w wymiarze 225/55 r16 i też było super, pomimo rozmiaru prowadziły się idealnie. Może są na rynku mniej ścieralane opony, ale z pewnością mniej komfortowe i nie w tej cenie. Polecam i nie wierzcie w bajki, że można mieć tanią i dobrą oponę. Lepiej poczekać na promocję i kupić tutaj.

Marcin

Oponki są po prostu super. Dużo lepsze niż Michelin Energy, które miałem założone fabrycznie w samochodzie. Continentale są cichsze i o wiele lepiej trzymają się drogi. Na suchym i w deszczu samochód jedzie jak przyklejony do drogi i zakręty można pokonywać z dużo większą prędkością. Po wjechaniu w koleiny wypełnione wodą samochód jedzie jak po sznurku. Nie czuć nawet że jedzie się po wodzie:) oponki idealnie odprowadzają wodę. Polecam je każdemu! Najlepsze opony na jakich jeździłem!

MACIEJ STACEL

opony godne polecenia , jedna z fabrycznie nowych opon wykazywala bicie przy ok.50km/h na tylnej osi , na przedniej powodowala sciaganie w jej strone , bez wzgledu czy zalozona byla na prawa czy lewa strone, opona wywazona i nie wykazywala odksztalcen na wywazarce

hummer80

Opona do ktorej nie mam prawie zadnych zastrzezen. Zachowanie na szosie idealne. Po zalozeniu tych opon zdecydowanie zauwazylem poprawiona skutecznosc hamowania, tzn. w porownaniu do poprzednich opon samochod mocniej hamuje przy jednakowo wcisnietym pedale (chyba efekt tego bieznika 3D). Jedyne zastrzezenie to poziom halasu, spodziewalem sie ze bedzie duzo ciszej niz na zimowych Michelin alpin po ktorych zalozylem continentale. A wcale nie jest ciszej.... Generalnie polecam.

Piotr_1

Opony zakupiłem przypadkowo. Jestem zdumiony przyczepnością na deszczu, praktycznie nie idzie zerwać przyczepności. Całkiem pozytywnie również na śniegu i błocie poślizgowym jak na oponę letnią. W każdym razie jest dobra kontrola poślizgu na śniegu. Zdaje mi się że nie są to opony zbyt ekonomiczne jeżeli chodzi o tarcie, jednak zawsze jest coś za coś. Latem jeszcze nie testowałem, więc suchej nawierzchni nie oceniam. Poziom hałasu i zużywalność mnie nie obchodzi.

-W-

Bardzo dobra opona do szybkiej ale i komfortowej jazdy "autostradowej". Stabilna. Tyle ogólnie. Lecz dla mnie opona okazała się zbyt komfortowa. Nie jest to najlepszy wybór do b. szybkiej jazdy po serpentynach lub po torze. Po prostu zbyt się ugina. Na śniegu to tragedia! Bieżnik który świetnie się sprawdza na suchym i na wodzie - na śniegu to samobójstwo. W kategorii opon "podróżnych" - świetny wybór. Ja jednak miałem nadzieję na większy udział "performancu" ;-)

Jacek

Po zamontowaniu były kłopoty z wyważeniem w dwóch warsztatach, bicie zmniejszono, ale nie całkiem - i przy predkościach 100 do 140 km/h pojawia lekka wibracja szybciej nie jezdzę, przed założeniem opon wymieniono wahacze kpl, felgi nowe - z pudełka, na mokrym w lecie przy hamowaniu potrafią się ślizgać, Rok minał a na wiosnę przed zmianą kół stwierdziłem na jednej zdecydowanie płytszą rzeźbę bieżnika, płytsze rowki, ale widocznie wersja Ost Europa.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.