Testy opon letnich Bridgestone RE050A

Bridgestone
Producent Bridgestone
Model RE050A
Sezon Opony letnie
Bridgestone RE050A -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 130

Opinie o oponie Bridgestone RE050A

em-pakro

Uważam, że opona jest świetna. Zacznę od wady, którą jest dla mnie znaczące osłabienie komfortu. Pokonywanie nierówności jest niekiedy bardzo niekomfortowe mimo ustawienia trybu zawieszenia na komfort! Ale za to są tego zalety, świetnie trzyma przy szybkich ruchach kierownicy, w trakcie ostrego hamowania podczas działania absu udało się rewelacyjnie ominąć samochód nagle zmieniający pas ruchu! Na mokrym poźno zrywają przyczpeność, na suchym to oczywiste, bo to bridgestony. Wcześniem miałem salonowe od Almery tej marki (ale pewnie gorsza półka i wielo sezonowe) to była tragedia, sprzedałem po 2 miesiącach, bo nawet nie chciałem "na wszelki wypadek" ich trzymać, bo były niebezpieczne. Ten model przywrócił moje zaufanie do tej marki. Jednak za twarda jest dla mnie, dlaego zmieniam na continental premium contact 2 lub perelli cinturato p7 oraz podnoszę profil. Jak ktoś lubi ostra jazdę i twardze bezpieczene zawieszenie to polecam, ale jak ma oryginalnie dość twarde zawieszenie to na nasze drogi niech troszkę przemyśli. Gdybyśmy pewnie mieli niemieckie drogi to bym przy nich pozostał.

Raffi

Koniec dyskusji jaką oponę wybrać do aut z zawieszeniem wielowahaczowym, gdzie mogą wystąpić huczenia już przy drobnych zużyciach. To najlepsza opona na świecie. To przeciwieństwo letnich Michelinów. Micheliny są skonstruowane tak, aby wygrywać testy. Są ciche, opory toczenia małe, auto mniej spala, ale Michelin, to opona dla dziadków - po przejechaniu 15 000 km nie da się jezdzić na mokrym na Michelin Primacy! Natomiast BRIDGESTONE jest rewelacyjny! Nawet po przejechaniu 30 000 km oponka trzyma na deszczu, pomimo już widocznego zużycia. Auto na bridgestone więcej pali o ok. 0.5 L, gorzej przyspiesza, prędkość maksymalna też gorzej, ale bezpieczeństwo, trzymanie w zakrętach i na deszczy rewelacja! Poza tym pasuje do każdego auta! Montują te opony w Porsche, najmocniejszych BMW i Subaru seryjnie, więc 050A ma rekomendacje! śmieszą mnie tylko rozbieżności w opiniach co do zużycia na tym portalu! Kochani - zalezy jak się jezdzi! Można zużyć opony w dwa dni, jeżdząc agresywnie na torze autem o mocy powyżej 500 KM a można jeździć i 3 sezony po 25 tys km :)

Marek

W Vetrze miałem oryginalnie opony w rozmiarze 215/55R16H - Bridredtone Turanza ER-30. W nowym rozmiarze z indeksem prędkości W zakupiłem Potenzy RE050A. Zachowanie: precyzja, precyzja, prezyzja - to główne cechy tej opony. W porównaniu z poprzednią zniknęła gdzieś podsterowność samochodu. Reakcja na skręt kierownicą jest zdecydowanie bardziej bezpośrednia. Kierownica trzyma się sztywno przy jeździe na wprost - nie ma żadnego "ciasta". Przyczepność na mokrym w stosunku do poprzedniej poprawiła się, ale nie jest to różnica bardzo duża ze względu na węższy rozmiar jaki zastosowałem. W kwestii komfortu, subiektywnie odczuwalny jest nawet wyższy, choć spodziewałem się gorszego. Samochód przestał się bujać. W tej nierówność jest połykana na raz. Nie występują , tak jak wcześniej, dodatkowe bujnięcia. Uderzenie jest może twardsze, ale brak bujania rekompensuje to. Wzrósł nieco hałas. Nie jest to jednak opona głośna. Po prostu nie jest szczególnie ciacha.

Postanowilem dopisac swoje trzy grosze, poniewaz opinie niektorych internautow nie powinny byc brane pod uwage. 1. Trudno jest ocenic walory opony przy umiarkowanej jezdzie - do takiej wystarcza niajtansze gumy chinskie. Te sprawuja sie bardzo dobrze, choc sa lepsze. 2. Przyczepnosc na mokrej nawierzchni zalezy takze od szerokosci kola - im szersze, tym ostrozniej nalezy jezdzic - szersze rozmiary (powyzej 225) wymagaja wprawy i ostroznosci. 3. Sportowe opony nie są twarde, jak napisal jakis madrala. Wieksza przyczepnosc osiagana jest za cene szybszego zuzywania opony. Te wytrzymaly jeden sezon ostrej jazdy szybkim, mocnym autem, wiec sa dobre. To dobry kompromis pomiedzy twardoscia a scieralnoscia. Ogolem, to bardzo dobre opony, choc poszukuje obecnie czegos lepszego. Ale rozne mamy wymagania i dla spokojnych kierowcow nie polecam drozszych opon - nie odczujecie Kochani roznicy.

rado

Opona oryginalna w nowym sportback a3 170 km diesel dsg. Co mogę powiedziec - opona twarda lecz to przy profilu 40 chyba normalne ostatnio mialem zimówki na profilu 45 i były twardsze (dziwne) - opona przewidywalna nigdy nie miałem żadnych problemow z trakcją a małe audi do wolnych nie należy - na mokrym bez problemu pod waruniem ze opona ma bieżnik - co mie zaskoczyło to trwałość opony, jedną sztukę przebiłem 4 razy z braku kasy ciągle łatałem - po 30 000 okazało się zmieniając na zimówki, że opona jest łysa czyli szybko się ściera co uważam chyba za standard bo 350 momentu 2 tdi na pewno daje im w kość. - w tej chwili kupuję 2 sztuki na przednią oś re050a w cenie 500 zl nic lepszego raczej nie kupię

Beemer

Bardzo dobra opona na sucha nawierzchnie, niezle trzyma w zakretach pewna stablinosc takze przy duzych predkosciach (pow. 230km/h), umirkowana scieralnosc (jazda glownie po autostradach i asfaltach). Opona podobnie zachwuje sie na mokrej nawierzchni ale po przejechaniu 65.000 km odprowadzenie wody spada znacznie. Chociaz przy suchej nawierzchni opona wciaz pewnie trzyma sie w zakretach i jest stabila przy duzuch predkosciach to przy mokrej nawierzchni juz nie jest tak tak dobrze, jakosc podrozowania spada do przecietnej, predkosci takze duzo nizsze (ok. 160km/h) za sprawa slabej stablinosci w desczu przy przebiegu jak wyzej.

Maciek

Opona twarda, o raczej sportowej charakterystyce - i dobrze! Na suchym asfalcie są doskonałe - dają dużo radości z jazdy. Na mokrej są dobre, ale nieco gorsze od miękkich Uniroyal Rainsport 1. Ich twardość jednak daje dużo większą pewność w zakrętach od Uni, choć z pewnością nie spodoba się miłośnikom "bujających się" limuzyn. ścieralność chyba w normie, choć widać po 17 tys km przytarte boki opon. Oporów toczenia praktycznie brak. Przy każdej prędkości głośniej słychać "mruczącego" boksera, niż te opony. Duża frajda z jazdy gdy ktoś lubi jeździć szybciej niż reszta, ale mieć pełną kontrolę nad autem.

wojtek

Wątpię żebym kiedykolwiek kupił inne opony do samochodu - tylko Potenza! I na suchym i na mokrym trzymają się rewelacyjnie, jeszcze nie miałem na nich poślizgu nawet z wyłączoną elektroniką. Są dość sztywne co przy moim twardym zawieszeniu daje mocne walenie na dziurach, ale na szczęście nie używam samochodu w mieście więc się nie martwię. Fakt że bieżnika nie ma na nich za dużo, ale ciężko mi ocenić ścieralność bo czasem idzie spod nich biały dym a i zakręt na ręcznym nie należy do rzadkości. Przy "normalnym" używaniu nie powinny się zużywać bardziej niż cokolwiek innego.

Beemer

Przejechalem na oponach seryjnie zamontowanych 85000 km (3 letnie sezony, w zimie byla zmiana na Blizzaki). Jestem b. zadowolony z tych opon. Mam sam. ze sportowym zawieszeniem, przyznaje, że jest twardo, ale ta opona jest opona sportowa. Prowadzenie jak w F1 zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Po 50000 km na mokrej już nie tak szybko ale również stabilnie. Samochód ma pow 250 KM, przejechałem na tych oponach Francje, Wlochy, Austrie, Niemcy, Belgie, Holandie i nasze Polskie dziury. Pewna opona nawet przy prędkościach 200 - 250 km/h. Jedyny minus głośność wzrasta ze zużyciem.

MlodySTi

Rewelacyjne opony!!! Wcześniej miałem Dunlop SP Sport 9000 i było bardzo dobre ale Potenza RE050A są jeszcze lepsze. Na suchym i mokrym asfalcie niesamowita przyczepność. Cena również przystępna biorą pod uwagę jakość tych opon. Mają jeszcze jedną zaletę (choć pewnie dla niektórych jest to wada) przy niewielkim poślizgu opony nie piszczą tak jak większość opon. Jeździłem na wielu oponach Continental, GoodYear, Michelin, Dunlop ale Bridgestone są najlepsze na rynku. Polecam również model Bridgestone Turanza ER300 który praktycznie dorównuje Potenzie RE050A.

maxx

Swietne opony jesli chodzi o przyczepnosc i scieralnosc.Poki co przejechalem na nich 12 tys.km. i prawie nie widac zuzycia. W trasie na prostych jak i w zakretach trzymaja swietnie auto, super odprowadzaja wode nie tworzac poduszki wodnej. Niestety maja tez swoje minusy; sa bardzo twarde, ciezkie przez co auto pali mi wiecej ok 1,5l na 100km, gorzej wybieraja dziury naszych miast. Nie eksploatowane zima stad niska ocena. Wczesniej jezdzilem na fulda carat exelero, opony te byly lzejsze o prawie polowe, lepiej wybieraly dziury lecz szybko ulegaly scieraniu

stiw

Opony typu runflat z tyłu dodatkowo 255/35/18. Niestety to nie jest opona na nasze "wspaniełe" polskie drogi. Nie dość że sama w sobie jest twarda to jeszcze dodatkowo utwardzona runflatem. I jest efekt wychodzą bąble na bokach opony przez wjechanie na zwykłą studzienkę lub niewielką dziurę. Już dwie opony z bąblami na bokach. BMW myślało chyba tylko o niemieckich drogach montując je w standardzie. Generalnie brak komfortu to mało powiedziane.. Gdybym miał wybór to bym jej nie kupił. Na mokrym przeciętna, miałem lepsze choćby Continental Premium 2...

KamilM

Opona doskonale trzyma się na słuchym. Przy 200 KM mocy nie ma problemów z przeniesieniem mocy na drogę. Hamowanie doskonałe. Zaskoczyła mnie trakcja na mokrym. Jeżeli asfalt jest dobry trzymają się rewelacyjnie. Jeździłem na F1 GSD-2 (doskonała opona), Dunlopach sport maxx i 9000, Nokianach (świetne na wodzie) ale narazie RE050A podoba mi sie najbardziej (GSD-2 Goodyeara już nie ma w produkcji a były doskonałe) niemniej jednak RE050A jest lepsza. Polecam. Przejechałem niewiele więc o ścieralności nie mam pojęcia.

krzychu

Witam, Jestem użytkownikiem Renault Laguna GT z tylną osią skrętną. To co potrafi to auto na łukach, zakrętach jak i na prostej to naprawdę niesamowita jazda. Jednak mam wrażenie ( a jeździłem wieloma autami na różnych oponach), że gdyby nie Bridgestone Potenza w tym przypadku 225/45 r18 RE050 to nie można by tego osiągnąć. Są rewelacyjne i z pełną odpowiedzialnością polecam. Fakt mają jeden minus, dość szybko się zużywają, ale jako mocno zużyta opona cały czas zachowuje swoje właściwości.

Milo

Najlepsza opona na deszcz jaką użytkowałem. świetna sztywnośc, bardzo dobre zachowanie w zakrętach. Nieuślizguje się i nie piszczy. Przy temperaturach poniżej 25 stopni, trzeba ją trochę rozgrzać nim zacznie się w pełni kleić do asfaltu. Wpływa na wzrost zużycia paliwa (0,5-1l/100km), pogarsza prędkość maksymalną i przyśpieszenie kosztem pewności prowadzenia, bezpieczeństwa. Moje auto (155PS) obiektywnie rzecz biorąc jest na nią za słabe, jednak naprawdę istotną wadą jest to, że są bardzo głośne.

Thomsonicus

205/40/17 w Nissanie 100NX. Przy takim profilu nie ma mowy o jakimś komforcie (+twardsze sprężyny), za to przed rondami nie trzeba hamować. Trzymanie boczne bardzo w porządku, przy ruszaniu nie zdarzyło mi się zapiszczeć oponami (ale to już końcówka sprzęgła) a i na ścieralność nie narzekam. Po kilku tyś km nie bardzo widać jakąkolwiek różnicę. Za tę cenę spodziewałem się czegoś więcej, nawet sporo więcej, jednakże nie narzekam. Z 205/40/17 to jedne z sensowniejszych opon do kupienia

PepedB

Doskonała opona, jak chodzi o trakcję. Jeśli tylko jej szukać, to ciężko o lepszy wybór. Tym razem oczekiwałem jeszcze idealnego komfortu i chyba z własnej winy nieco się zawiodłem, bo nie trzeba było kupować gumy klasy UHP. Nie jest głośna, choć znam cichsze; jest za to dość sztywna. Najbardziej jednak odczuwam opory toczenia- zużycie paliwa względem oryginalnych Dunlopów wzrosło o ok. 1l/100km. Na tą chwilę wybrałbym kompromis, jakim jest Bridgestone ER300, który znam z drugiego auta.

Stiw

Muszę zweryfikować poprzednią moją negatywną ocenę dla tej opony na plus. Po przejechaniu kilku tys. km stwierdzam że ta opona jest naprawdę dobra. Na suchym jest rewelacyjna trzyma niesamowicie jak sportowa twarda opona. Precyzja kierowania jest super. Po przesiadce z opon zimowych dunlop sport 3D 225/45/17 dopiero teraz widzę różnicę w trzymaniu się na drodze i prowadzeniu auta. I co ciekawe już nawet duża twardość tej opony mi nie przeszkadza. Zużycie też w normie. Polecam

fk

świetne opony. Równie dobre na sucho, jak i na mokro. Precyzyjne prowadzenie, kapitalna przyczepność w zakrętach i hamowaniu. Duża odporność na hydroplaning (jak bieżnik ma co najmniej 6 - 6,5 mm). Znikają dość szybko, ale w normie, tj. ok. 1 mm/6000 km (jazda w miarę normalna, jedna wizyta na torze), co jest wynikiem lepszym niż S-03PP. Są dość ciche, chociaż u kolegi w Leonie hałasowały strasznie. Komfort umiarkowany, ale od opon tego typu komfortu się nie oczekuje:-)

adam

z opon byłem zadowolony, nigdy niezawiodły nawet na mokrej drodze z liścmi włącznie, trzymały się świetnie. jednak gdy zmieniałem je na zimówki, zauważyłem że po 15.000 km "zniknęło" pół bieżnika z przednich opon, a w większości jeżdże na długich trasach po autostradach, więc to dziwne i szokujące, może to wina tego że produkowane były w Polsce ? Poprzednie micheliny pilot primacy wytrzymały prawie 65.000 km, więc zawiodłem sie na bridge'u.

Jack Rossi

Bardo dobra opona, plusem jej jest to, ze nie sciera sie jak f1 goodyeara. Polecam f1, jesli kogos stac na wymiane opon dwa razy czesciej, niz w przypadku RE050A. Bardzo dobre trzymanie na suchym, moze nie tak rewelacyjne, jak w f1 eagle, ale za to wytrzymalosc nieporownywalnie wieksza. Wytrzymala dystans 50 tys na przodzie przy nonstop wlaczonej kontroli trakcji. Z tylu mysle, ze powinna wytrzymac do 70, moze 80 tys. Polecam.

levi

Opony bardzo dobre na suchy asfalt ale tez dobre na mokrą nawierzchnię. Bez obaw można jechać przy dużych prędkościach na naszych obwodnicach i pseudo - autostradach w każdych warunkach wiosenno - letnich. Co do wad to szybkie (po ok. 15 k km) wyząbkowanie i stają się bardzo głośne, nawet po przekładaniu przód - tył i tył - przód co 10k km.

adamy0

Na początku miałem trochę mieszane odczucie. Miałem wrażenie, że opona jest trochę zbyt twarda ale wszystko jest ok. Gumy niesamowite. Aktualnie prawie zjechane do zera a dalej da się normalnie jeździć na mokrej nawierzchni. Oczywiście trzeba uważać ale i tak jestem pełen podziwu dla tych opon. Ogromny + za właściwości jezdne w zakrętach oraz na mokrej nawierzchni .

sebdez

Opona naprawdę godna polecenia - być może trochę głośna ale rekompensująca wszystko swoim zachowaniem na drodze. Na suchym absolutna rewelacja. Na mokrym wzorowa. Autko pali troche więcej niż na innych oponach ale naprawdę nadrabia tą stratę precyzją kierowania oraz reaktywnością. Co do ścieralności jest całkiem ok. Polecam, szczególnie do wozów 200KM+. Pozdrawiam

tomek evo

Bardzo dobra opona, bardzo dobrze sprawdzająca się w polskich warunkach ze względu na wzmocnioną konstrukcje. Rewelacyjne trzymanie na suchym, bardzo dobre na mokrym, w zasadzie poza ograniczonym komfortem nie widzę jakiś wad tej opony. No może trochę za szybko się ściera ale to chyba typowe w tej klasie opon. Zdecydowanie polecam - opona warta swojej ceny.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.