Continental ContiSportContact 3 205/45R17 84 V FR *

PRODUCENT
MODEL ContiSportContact 3
ROZMIAR 205/45R17
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI V
INDEKS NOŚNOŚCI 84



Przeczytaj opinie o oponie Continental ContiSportContact 3

5/6

Ilość opinii: 80

Opona Continental ContiSportContact 3 to przykład letniej opony klasy premium, tzw. wysokiej. Produkt ten jest przeznaczony dla samochodów osiągających nieprzeciętnie prędkości. Za stworzenie modelu odpowiada koncern Continental. Zaletami opony Continental ContiSportContact 3 jest precyzja w kierowaniu na zróżnicowanej nawierzchni, solidna przyczepność oraz skrócona droga potrzebna do wyhamowania.

Opona Continental ContiSportContact 3 jest w stanie zagwarantować to co najważniejsze, czyli dokładność sterowania. W przypadku sportowych samochodów to kluczowy parametr. Wg twórców, produkt zapewnia przyczepność także podczas dynamicznej i ostrej jazdy. Przemyślana rzeźba bieżnika efektywnie radzi sobie z energią wyzwalaną podczas sportowej, dynamicznej jazdy. Żebro bieżnika jest asymetryczne, dzięki czemu droga hamowania ulega skróceniu. Siły wzdłużne przenoszone przez sztywne żebra na jezdnię to energia, którą opona Continental ContiSportContact 3 skrzętnie wykorzystuje na korzyść kierowcy. Dodatkowo, ruch kierownicą spotyka się z natychmiastową reakcją. Fachowcy z Continental postawili na zakrzywione krawędzie bieżnika, dzięki którym żebra są stabilizowane, a cała opona nie jest tak narażona na deformacje. Zastosowanie zakrzywionych krawędzi sprzyja również poprawie precyzji kierowania przy zakrętach. Kolejna rzecz to szerokie kanały wzdłużne oraz system bocznych rowków. Elementy te zmniejszają ryzyko wystąpienia aquaplaningu oraz pozwalają na szybkie usuwanie wody spod kół. Oprócz tego, wzmocniono strukturę opony. Z boku opony oraz na wewnętrznej stronie krawędzi bieżnika umieszczono większą warstwę gumy. Ponadto, zadbano, aby kształt stopki umożliwiał dokładną styczność opony do rantu felgi. Co ważne, zmniejszono jeszcze opory toczenia. Odpowiednie wyważenie i baza w postaci nowoczesnej mieszanki wpływają na ograniczenie hałasu powstającego w trakcie jazdy oraz tempo eksploatacji bieżnika. Wysoka jakość opony została potwierdzona w testach organizowanych przez ,,ADAC” oraz ,,Sport Auto”, gdzie produkt dostał ocenę ,,polecanego”.

Opona Continental ContiSportContact 3 to letnia opona opracowana pod kątem samochodów wysokiej klasy. Zamiarem twórców modelu było zapewnienie sportowych osiągów. Model ten nie sprawdza się w niskich temperaturach. Z racji, że jest to opona asymetryczna, trzeba sugerować się oznaczeniami z boku opony, które informują jak prawidłowo ją zamontować.

Continental, Uniroyal, Semperit, Barum

  1. Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
  2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
  3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
  5. COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
    • dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
    • zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
  6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

    A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%

    A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
    B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
    C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
  7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
  8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
  9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
    • nieprawidłowego przechowywania opon
    • założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
    • użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
    • uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
    • przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
    • eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
    • mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
    • uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
    • używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
    • naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
    • przeciążanie pojazdu
  10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
  11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.