infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 22:00
Sobota (01.11) Infolinia nieczynna
Niedziela (02.11) 8:00 - 22:00

Ranking najlepszych opon letnich sezonu 2013

Poniżej prezentujemy podsumowanie testów opon letnich na sezon 2013. Sprawdź które modele opon letnich warto w tym roku zamontować w swoim aucie.

Ranking najlepszych opon letnich sezonu 2013

Oto kolejna edycja rankingu opon letnich sporządzona według wyników opon z testów organizacji i czasopism motoryzacyjnych. Poniżej dowiesz się które modele opon letnich najczęściej zdobywały podium w tegorocznych testach. Metoda tworzenia rankingu pozostaje niezmienna. Najpierw prezentujemy tabelę, w której wyróżniliśmy wszystkie analizowane przez nas testy, a obok informujemy kto zajął pierwsze 3 miejsca w danym badaniu. Kolejny etap to krótka charakterystyka najlepszych modeli oparta na danych producenta i opiniach kierowców.

W testach opon letnich 2013 roku bardzo dobrze radziło sobie aż 7 modeli opon:

Dunlop Sport BluResponse,

- Continental ContiPremiumContact 5,

Michelin Energy Saver Plus,

- Goodyear EfficientGrip Performance,

- Dunlop Sport Maxx RT, 

- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2,

- Michelin Pilot Sport 3,

* kliknięcie w dany model przeniesie Cię do jego opisu.

Opisy tych modeli opierają się na: wynikach uzyskanych przez daną oponę w testach, na opisach producentów, a także na opiniach internautów.

Naszym zdaniem

Wyniki tegorocznych testów opon ułożyły się w ten sposób, że wyróżniliśmy aż 7 modeli opon naprawdę wartych uwagi. Ciekawostką jest to, że aż 4 z nich wyprodukowane zostały w ramach koncernu Goodyear/Dunlop! W poprzednim sezonie nie spotkaliśmy się z taką sytuacją. Wtedy największym powodzeniem cieszyły się modele opon innych koncernów. Taka zmiana w podsumowaniu testów jest jak najbardziej pozytywna, ponieważ świadczy o tym, że producenci nie spoczywają na laurach, a jednak ciągle starają się czymś zaskoczyć swoich klientów. Dzięki temu my kierowcy możemy czuć się jeszcze bezpieczniej. Miejmy nadzieję, że taka tendencja do prześcigania się w wynikach, wysuwania się na prowadzenie coraz to innych producentów nadal się utrzyma, a my będziemy mogli swobodnie wybierać w coraz większej liczbie po prostu dobrych opon!

Jak u Was sprawdzają się te wyróżnione modele? Podzielacie zdania specjalistów przeprowadzających testy opon?

opony zimowe na sniegu
Wybór opon letnich nie należy do najłatwiejszych, dlatego tak ważne są wyniki testów opon. (fot. Nokian).

Uwaga! W naszym zestawieniu znalazły się tylko opony, które najczęściej wyróżniały się w testach. Modele pojawiające się na dalszych miejscach również są godne polecenia i warto zapoznać się z ich charakterystyką.

Test
1 miejsce
2 miejsce
3 miejsce
Testy opon letnich ADAC 2013 w rozmiarze 185/60 R15 H Michelin Energy Saver Plus Continental ContiPremiumContact 5
Dunlop Sport BluResponse
Testy opon letnich ACE/GTU 2013 w rozmiarze 195/65 R15
Dunlop Sport BluResponse, Vredestein Sportrac 5
Goodyear EfficientGrip Performance/Continental ContiPremiumContact 5
Testy opon letnich "Auto Bild" 2013 w rozmiarze 195/65 R15 V
Dunlop Sport BluResponse Michelin Energy Saver Plus
Fulda EcoControl HP
Test opon letnich "Auto Motor und Sport" 2013 w rozmiarze 205/55 R16 V
Dunlop Sport BluResponse Nokian Line Goodyear EfficientGrip Performance
Testy opon letnich "Gute Fahrt" 2013 w rozmiarze 205/55 R16 V
Michelin Energy Saver Plus
Pirelli Cinturato P7 Ecoimpact Hankook Ventus Prime 2
Test opon letnich "Auto Zeitung" 2013 w rozmiarze 215/55 R16 V Dunlop Sport BluResponse Goodyear EfficientGrip Performance Continental ContiPremiumContact 5
Test opon letnich ADAC 2013 w rozmiarze 225/45 R17 W/Y Continental ContiSportContact 5 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 Dunlop Sport Maxx RT/Michelin Pilot Sport 3/Vredestein Ultrac Vorti
Testy opon letnich "Auto Bild Allrad" 2013 w rozmiarze 235/65 R17 V SUV Continental ContiCrossContact UHP Pirelli Scorpion Verde Bridgestone Dueler HP Sport
Testy opon letnich "Sport Auto" 2013 w rozmiarze 225/40 R18
Dunlop Sport Maxx RT Michelin Pilot Sport 3
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Dunlop Sport BluResponse

Dunlop Sport BluResponse to tegoroczna nowość w ofercie opon letnich dedykowana samochodom średniej i wyższej klasy. Niedawne wejście na rynek nie przeszkodziło jej w znalezieniu się na podium w aż pięciu spośród dziewięciu analizowanych przez nas testach. Oto dokładne wyniki opony: 

- ACE/GTU w rozmiarze 195/65 R15,

- "Auto Bild" w rozmiarze 195/65 R15,

- "Auto Motor und Sport" w rozmiarze 205/55 R16 V,

- "Auto Zeitung" w rozmiarze 215/55 R16 V.

Opona zajęła też 3 miejsce w teście ADAC w rozmiarze 185/60 R15 H.

Jak widać Dunlop Sport BluResponse bez wątpienia jest największym triumfatorem tegorocznych testów opon letnich. 

Charakterystyka:

Dunlop Sport BluResponse to opona o bardzo określonych właściwościach. W porównaniu do opon konkurencji ten model marki Dunlop osiąga o 2,8 metra krótszą drogę hamowania na mokrej drodze i o 3 metry krótszą na suchej nawierzchni. Przy tych wszystkich parametrach opona ma też ekologiczny charakter - ma aż o 30% mniejsze opory toczenia w porównaniu do poprzedniego modelu, co bezpośrednio przekłada się za mniejsze zużycie paliwa. Te wyniki to skutki zastosowanych w oponie technologii - polimerowej mieszanki gumowej, 4 szerokich rowków obwodowych, specjalnej konstrukcji klocków i sztywnych bloków bieżnika, aerodynamicznego kształtu opony. Ważną cechą opony jest też niski poziom hałasu (który uzyskano dzięki zastosowaniu zamkniętych rowków w barku opony). Więcej informacji o tym niezwykłym modelu opony znajdziesz w karcie modelu (link poniżej). 

Kup oponę Dunlop Sport BluResponse.

Continental ContiWinterContact TS850
Dunlop Sport BluResponse.

Wróć do początku artykułu

Continental ContiPremiumContact 5

Ten model opony może być zakładany w wielu różnych autach. Opona zajęła następujące miejsca w testach opon zimowych 2012/2013:

- 2. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 185/60 R15 H,

- 3. miejsce w teście ACE/GTU w rozmiarze 195/65 R15.

- 3. miejsce w teście "Auto Zeitung" w rozmiarze 215/55 R16 V.

Charakterystyka:

Cecha rozpoznawcza opony? Jednogłośnie jest to umiejętność szybkiego dostosowania się do warunków drogowych w okresie zmiennych temperatur. Continental ContiPremiumContact 5 to również krótka droga hamowania, niskie opory toczenia. Jak jednemu z najpopularniejszych koncernów na świecie udało się uzyskać te cenne parametry? Między innymi poprzez wprowadzenie do budowy opony krawędzi w technologii 3D, które dbają o krótką drogę hamowania na każdej nawierzchni. 

Dobre właściwości opony potwierdzają opinie zostawione przez kierowców, którzy kupili u nas ten model opony. Średnia ocena tej opony to 5. Oto niektóre opinie:

- @Damian: Opona CPC 5 jest naprawdę godna uwagi, świetne zachowanie na suchej, jak i na mokrej. Znacznie podniosła poziom z oponami produkowanymi ok. 5 lat temu. Świetne trzymanie w łukach na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. ABS sporadycznie "łapie" przy ostrym hamowaniu, troszkę gorzej na mokrej nawierzchni, ale to normalne - w końcu nie są to opony deszczowe :) Oponka naprawdę godna uwagi i z czystym sumieniem mogę ją polecić.

- @Paweł: Oponki rewelacyjne w każdych warunkach. Cicha i ekonomiczna. Przejechałem na nich 20 000 km i zdarło sie około 1,5 mm bieżnika. Polecam.

- @AW: Przede wszystkim olbrzymia zmiana na korzyść pod względem hałasu - te opony są ciche nawet przy prędkościach 160 km/h; jeżdżę na nich od kwietnia do września (w większości była to sucha nawierzchnia); przejechany dystans ok. 7000 km; styl jazdy trochę ostrzejszy niż umiarkowany; w tym czasie opony sprawowały się bez zarzutu.

Kup oponę Continental ContiPremiumContact 5.

Continental ContiCrossContact Winter
Continental ContiPremiumContact 5.

Wróć do początku artykułu

Michelin Energy Saver Plus

Michelin Energy Saver Plus to tegoroczna nowość stworzona dla samochodów miejskich, rodzinnych i minivanów. Oto wyniki uzyskane przez ten model opony w testach opon letnich 2013:

- 1. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 185/60 R15 H i "Gute Fahrt" w rozmiarze 205/55 R16 V,

- 2. miejsce w teście "Auto Bild" w rozmiarze 195/65 R15 V.

Charakterystyka:

Nazwa tego modelu zobowiązuje. Tylko ona może się pochwalić zużywaniem do 60 litrów paliwa mniej (w porównaniu do opony poprzedniej generacji - Michelin Energy Saver) w trakcie całego okresu eksploatacji. Oprócz tego cechami charakterystycznymi opony są wysoki poziom bezpieczeństwa na każdym typie letniej drogi i szybkie odprowadzanie wody spod opony, co chroni przed zjawiskiem aquaplaningu i zapewnia pewną kontrolę nad samochodem. 

Kup oponę Michelin Energy Saver Plus.

Dunlop SP WinterSport 4D
Michelin Energy Saver Plus.

Wróć do początku artykułu

Goodyear EfficientGrip Performance

Goodyear EfficientGrip Performance to tegoroczna nowość dla samochodów osobowych klasy średniej i luksusowych. Oto jej wyniki z testów opon letnich 2013:

- 2. miejsce w teście "Auto Zeitung" w rozmiarze 215/55 R16 V,

- 3. miejsce w teście "Auto Motor und Sport" w rozmiarze 205/55 R16 V,

- 3. miejsce w teście ACE/GTU w rozmiarze 195/65 R15.

Charakterystyka:

Goodyear EfficientGrip Performance to model, w którym zadbano przede wszystkim o osiągi opony na mokrej i suchej nawierzchni. Dzięki licznym zabiegom opona uzyskuje w większości rozmiarów najwyższą klasę A w etykietach w kategorii przyczepności na mokrej nawierzchni. Te wyniki bezpośrednio przekładają się na praktyczne osiągi opony - Goodyear EfficientGrip Performance ma do 2 metrów krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni (8% lepsza w porównaniu do opon konkurencji) i o 3% krótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni (też w porównaniu do modeli opon największych konkurentów). Lepsze hamowanie to nie wszystko co opona może zaoferować. Poza tym charakteryzuje się też o 18% mniejszymi oporami toczenia w porównaniu do opony poprzedniej generacji, co przekłada się na niskie zużycie paliwa przez oponę.  

Kup oponę Goodyear EfficientGrip Performance.

Michelin Alpin A4
Goodyear EfficientGrip Performance.

Wróć do początku artykułu

Dunlop Sport Maxx RT

Dunlop Sport Maxx RT to opona stworzona z myślą o samochodach sportowych i limuzynach o dużej mocy. W testach opon letnich 2013 opona zaprezentowała się następująco:

- 1. miejsce w teście "Sport Auto" w rozmiarze 225/40 R18,

- 3. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y,

Charakterystyka:

Następca Dunlop Sport Maxx TT jest lepszy od swojego poprzednika w hamowaniu, lepiej reaguje na ruchy kierownicą, samochód pewniej pokonuje zakręty i jest bardziej chroniony przez zjawiskiem aquaplaningu. To jednak nie wszystko. Opona wykonana jest ze sportowej mieszanki gumowej, która dostosowuje się się do różnych nawierzchni i gwarantuje mniejsze zużycie paliwa. Dzięki technologii RT (która wykorzystywana jest w sportach motorowych) opona jednocześnie charakteryzuje się wysokim poziomem bezpieczeństwa, wyjątkowym komfortem jazdy i precyzją prowadzenia. 

Kierowcy wystawili tej oponie ocenę 5/6. Wymienione wyżej cechy opony potwierdzają opinie. Oto niektóre z nich:

- @Mariusz: Opony zachowują się bardzo dobrze na suchej nawierzchni. Przejechałem na nich jeszcze niewiele, bo ok. 3000 km i jak dotąd nie zauważyłem nic niepokojącego. Wcześniej jeździłem na poprzedniej generacji i te wydają mi się lepsze od tamtych. Śmiało mogę polecić.

- @Krzysztof: Opona używana w Audi Quattro. Zamiast się rozpisywać napiszę opinię w jednym zdaniu, które mówi wszystko: Najlepsza opona na rynku! Nic dodać, nić ująć! Polecam wszystkim, którzy mają auta o dużej mocy.

Kup oponę Dunlop Sport Maxx RT.

Nokian WR D3
Dunlop Sport Maxx RT.

Wróć do początku artykułu

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 cieszy się dużą popularnością wśród kierowców samochodów o wyższych mocach silnika. Oto jakie miejsca zajęła opona w testach opon letnich 2013:

- 2. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y,

- 3. miejsce teście "Sport Auto" w rozmiarze 225/40 R18

Charakterystyka:

Nowoczesna konstrukcja opony zapewnia jej dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, co jest nieocenioną właściwością w przypadku aut sportowych. Świetna konstrukcja to bieżnik, który bardzo dobrze sprawdza się na mokrej, ale i suchej nawierzchni, zapewnia bezpieczeństwo w każdych warunkach. Jak na oponę sportową przystało Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 cechuje się zwiększoną sztywnością i odpornością na zużycie. Oto dowody tych zalet, czyli niektóre opinie kierowców:

- @Andrus: Podczas dużych opadów deszczu opony trzymają się drogi rewelacyjnie. Samochód porusza się jak po szynach. Jeżeli chodzi o głośność nie jest najgorzej. Miałem opony głośniejsze i znacznie gorzej odprowadzały wodę. Goodyearki są bardzo bezpieczne. Jednym słowem są fantastyczne.

- @Krzycho: Opony mam założone w BMW E46 318i (143km) i muszę powiedzieć, że spisują się świetnie mimo nie tak dużej mocy auta. Jak do tej pory czy to ruszając, czy wchodząc ostro w zakręt nie udało mi się usłyszeć pisku opon. Przy uchylonych oknach słychać lekki szum, ale nie jest uciążliwy. Auto trzyma się drogi znakomicie. Polecam

- @Wolin: Masakrycznie przyczepne opony. Nie jestem w stanie wyobrazić sobie sytuacji, która sprawiłaby, że wpadłyby w poślizg. Droga hamowania zmniejszyła się o ponad 10% - to chyba mówi samo za siebie.

Kup oponę Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Bridgestone Blizzak LM-80
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2.

Wróć do początku artykułu

Michelin Pilot Sport 3

Michelin Pilot Sport 3 to opona dedykowana właścicielom aut o wyższych mocach silnika. Oto wyniki uzyskane przez oponę w testach opon letnich 2013:

- 3. miejsce w teście ADAC w rozmiarze 225/45 R17 W/Y,

- 2. miejsce w teście "Sport Auto" w rozmiarze 225/40 R18,

Charakterystyka:

Michelin Pilot Sport 3 to konkretne wyposażenie dla kierowców, którzy pragną większych wrażeń z jazdy. Jedną z najważniejszych zalet opony jest aż o 3 metry krótsza droga hamowania na mokrej nawierzchni (dane oparte na teście TUV/SUD). Oprócz tego Michelin Pilot Sport 3 to także jazda z większą precyzją i oszczędnością. Najlepiej o oponie świadczą opinie kierowców, którzy dali oponie ocenę 5/6. Oto niektóre z opinii:

- @Toba: Bardzo dobra opona. Przejechałem na nich tego lata do Bułgari i z powrotem. Doskonale trzyma tor jazdy, na suchej i mokrej nawierzchni. Cicha i na takiej trasie odczuwalne mniejsze spalanie.

- @pioootrp: Opony jak najbardziej warte swojej ceny. Najwyższa półka, w końcu to Michelin. Jazda po suchej nawierzchni jak każdą inną oponą. Ale to co się dzieje na mokrym to jest bajka. Samochód jedzie jak po szynach, przyklejony do podłoża. Czujesz, że panujesz nad autem, a ono jedzie tam gdzie mu każesz. Chyba oto najbardziej chodzi, aby się czuć bezpiecznie. Już któryś raz z rzędu założyłem opony tej marki i po raz kolejny się nie zawiodłem. Gorąco polecam!

- @Adam: Jak przystało na oponę klasy premium kapitalna guma. Auto idzie jak po sznurku, żadnych problemów ze sterownością, super wykonanie, to jest to.

Kup oponę Michelin Pilot Sport 3

Nokian WR D3
Michelin Pilot Sport 3.

Komentarze

brak komentarzy

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu