Testy opon zimowych Dunlop SP WINTER SPORT 3D

Dunlop
Producent Dunlop
Model SP WINTER SPORT 3D
Sezon Opony zimowe
Dunlop SP WINTER SPORT 3D -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 559

Opinie o oponie Dunlop SP WINTER SPORT 3D

leon

do domestosa i opinii innych ludzi nieprzychylnych tej oponie. Otóż testy adac auto świata i innych ośrodkówczy gazet polegają na tym, żę kilku dziennikarzom organizuje się piękny piknik, którego celem jest odpoczynek i rekreacja, w trakcie organizuje się test-producenci przywożą swoje najlepsze partie produkcyjne opon w danym rozmiarze i testuje się. I efekt jest tego taki, że w jednym z wydań autoświata z marca 2006 po teście opon letnich na bodajże 2czy 3 miejscu była dębica furio ! Wszyscy wiemy jak zachowuje się ta opona a jednak dziennikarze po testach przyznali jej takie wysokie miejsce. Po drugie testy ADAC sa bardzo wybiórcze ze wskazaniem na producentów związanych kapitałowo z rynkiem niemieckim chociaż jest wyjątek:Bridgestone ER300 , który też ma wysokie noty (ale widocznie musieli już je dac bo wwyniki były niepodważalne). Zresztą tak jak w autoświecie propagowana jest teoria, że auta niemieckie są najlepsze na świecie (niewazne, że pada elektronika w mercach, że padają turbiny i przpływomierze w tdi vw, że silniki opla nie wytrzymują więcej niż 100tys km). Do testów musimy podchodzic ostrożnie tak jak na oponach zimowych jeździc zimą.

Andrzej

Bardzo dobre opony. Wygląd, wykonanie i właściwości jezdne bez zarzutu (made in Germany). Bardzo dobrze radzą sobie w temperaturach od zera do plus kilkunastu stopni na suchej nawierzchni a takie warunki też się nam w Polsce w okresie "zimy" zdarzają i to coraz częściej. Zachowują się wtedy prawie jak letnie opony w tym rozmiarze, można rozwijać duże prędkości nawet 160 km na drodze szybkiego ruchu, trakcja, stabilność, przyczepność wyśmienite. W warunkach zimowych, temperatury ujemne też bardzo dobrze, jeżdże na tych oponach już drugi sezon. Na świeżym śniegu lub na dużej ilości śniegu i ubitego śniegu opony radzą sobie na 6 wgryzają się fantastycznie i pewnie prowadzą samochód. Na błocie pośniegowym też bez zarzutu ale do pewnej prędkości tj. 80 - 90 km. Przy szybkim wyprzedzaniu na błocie pośniegowym na drodze szybkiego ruchu przy prędkości 120 km wyczuwalne przewidywalne uślizgi więc nie polecam, może to także kwestia wagi auta. Opona warta zakupu, daje pewność w praktycznie każdych warunkach zimowych jeżeli zachowa się umiar w rozwijanych prędkościach i nie będzie szarżować na lodzie na lód tylko łyżwy! Polecam!

amigo2

Opony nabyłem w zasadzie przypadkiem - dotychczasowe, zużyte Goodyear UG6 planowałem zastąpić UG7, ale bardzo długi czas oczekiwania wymusił zmianę, jak się okazało, chyba na plus. Od połowy grudnia przejechałem na nich ponad 20000 km, w różnych warunkach i nie mam żadnych zastrzeżeń. Na śniegu spisują się znakomicie, również na błocie pośniegowym. Bałem się, że po UG6 będzie gorzej na mokrym, szczególnie w koleinach - okazało się, że jest tak samo dobrze. Po lodzie jeżdżę wolno, bo nie mam kolców (stawiam 5, żeby utrzymać średnią). P406 nie słynie ze specjalnie ostrego układu kierowniczego, ale pewność prowadzenia na tych oponach jest wyśmienita (przynajmniej w moim egzemplarzu). Zużycie przyzwoite - powinny wytrzymać ok. 50000 km. Last, but not least - poziom hałasu jest ekstremalnie niski - wielki plus, szczególnie przy dużych dziennych przebiegach. Zdecydowanie polecam!

rider

Opona dosyć dobra, bardzo pewna podczas jazdy na suchej nawierzchni. Na mokrej dobrze się spisuje podczas jazdy na wprost nawet przy wysokich (150-170 km/h) prędkościach, gwarantuje pewność, stabilność i kontrolę auta. Problemy pojawiają się przy choćby lekko agresywniejszym wejściu w zakręty na mokrej nawierzchni, opona nie pozwala utrzymać toru jazdy, auto wyraźnie 'wyjeżdża przodem' i daje się wyczuć lekką utratę przyczepności. Ponadto trzeba uważać przy hamowaniu zarówno na mokrym, jak i na oszronionej, zmrożonej nawierzchni (tym bardziej nierównej) - opony łatwo tracą przyczepność, trzeba delikatnie obchodzić się z pedałem hamulca. Ogólnie opona jest raczej dobra, ale czy zasługuje - jak jej nazwa wskazuje - na miano 'sportowej' - z tym można polemizować. Na pewno są lepsze opony, np Goodyear Ultragrip 7.

waldzio

Bardzo dobre oponki szczegolnie zaskoczyly mnie na mokrej nawierzchni przy ostrym hamowaniu maja niesamowita przyczepnosc, naprawde trzeba sie postarac zeby wlaczyl sie ABS w przeciwienstwie do letnich Bridgestonow gdzie w lecie na mokrej nawierzchni przy wcale nie mocnym hamowaniu wlaczal sie ABS. Druga sprawa to jazda po sniegu bardzo dobra przyczepnosc, ostatnio mialem dobry test wyjezdzajac pod bardzo stroma gore gdzie tak naprawde w polowie zwatpilem ze pod nia wyjade ale opony swietnie daly sobie z nia rade. Trzecia sprawa to poziom halasu, opony sa o wiele cichsze od letnich Bridgestonow. Podsumowujac przymierzalem sie do zakupu Goodyear Ultra Grip 7+ ale w chwili zakupu nie byly dostepne wiec kupilem Dunlopy i wcale tego nie zaluje a wrecz przeciwnie:) jak najbardziej polecam te oponki:)

stiw

Opona zaskoczyła pozytywnie niskim hałasem i niezłym komfortem, zachowanie na suchym dobre, na mokrym też całkiem nieźle, to zrównoważona opona o dobrych parametrach może bez wielkiej rewelacji ale całkiem przyzwoita choć na pełną ocenę trzeba trochę poczekać aż przejechane kilometry potwierdzą w pełni mój komentarz. Jedyna rzecz wyszła na starcie przy napędzie auta na tył i opona ma złą przyczepność na mokrym przy niskim ciśnieniu na tyle - 2,3 bar. Po dopąpowaniu na 2,6 bar tył i 2,2 bar przód opona zachowuje się o wiele lepiej na mokrym. Zresztą jak się później okazało producent właśnie takie ciśnienie zaleca jak po dopompowaniu:) P.S. Nie sądziłem że ciśnienie w oponie ma tak kolosalny wpływ na trakcję auta 0,4 bara to niby nie dużo a jednak ...

Maciek

Rewelacyjnie sie drogi trzyma zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni. Gdy mnie parę razy dopadła zimą śnieżyca na trasie (mówie tu o konkretnym śniegu na drodze, a nie o warstwie 1 cm) to te opony + ASR to byłem jednym z nielicznych który jechał i nie miał problemów na zakrętach i z podjazdem i ze zjazdem z górek i pagórków. Lepiej sobie tylko radziły auta z napędem 4x4. A nie był to dystans 100 km tylko trochę większy. Opony mają jeden mankament na dystansie ok. 30000km zużywają się w około 60-70%. I tracą mocno swoje właściwości. Zaczynają się bardzo ślizgać na mokrej nawierzchni i wtedy nie nadają się już na trasy. Trzeba je wymienić wtedy na nowe. To jest jedyny ich mankament jaki zaobserwowałem. Gorąco polecam ten opony!

Użytkownik

Opony naprawdę dobre i godne polecenia. Nie zawiodły mnie na zaśnieżonych górskich drogach. Nawet w Alpach wjechałem tam, gdzie inni musieli zakładac już łańcuchy. Niestety... na lód nie ma mocnych.. chyba, że tylko opony z kolcami... ale nie w naszym kraju. Doskonale radzą sobie także z błotem pośniegowym i z mokrą nawierzchnią. Trochę są słabsze na suchym... ale... przecież to są opony zimowe... i chyba następne zimy też będą "normalne". Co do ścieralności... to dałem obecnie 5... ale wiem, że jest to mały przebieg (mam je pierwszy sezon). Zobaczymy co sie będzie z nimi działo po większej ilości kilometrów. Nie jeżdżę agrsywnie... ale też nie wolno... lubię "przycinąć". I jak na razie jestem z przedmiotowych opon bardzo zadowolony.

Grzesiek

Opony ciche, dobrze trzymają na zakrętach, na lodzie - wiadomo, jak każda, śnieg i drogi górzyste - bdb, mokra deszczowo sniegowa - bdb, opona dająca poczucie bezpieczeństwa, oczywiście fizyki się nie oszuka, ścieralność oceniam dobrze, równomiernie ale widoczna róznica między przednimi a tylnymi oponami. Reasumując, polecam te opony dla każdego, a ci z Państwa, którzy jeżdżą umiarkowanie beda dlugo cieszyli się z zakupu w.w.opon. Nie wiem, czy ponownie kupię 3D, gdyż rynek rozwija sie dynamicznie i może bedą nowsze i inne modele. Należy również ocenić sklep, uważam, że działa sprawnie, przesyłki szybkie, zgodne z zamówieniem, a opony ''świeże". Lekkie zastrzeżenia do kontaktu telefonicznego, ale to chyba specyfika sklepu internetowego.

Black Eryk

Co do jazdy w warunkach zimowych to nie znam nic lepszego - drogi ostro zasypane - pługów nawet na krajowej 81 nie widać a odcinek z j-bia do katowic o 5 rano (60 km) pokonałem w 40 do 45 minut, ktoś kto jest z j-bia to wie jak u Nas dbają o drogi a dzisiaj nawet krajówki nie odśnieżyli - więc nie mam pytań. Na krajowej spokojnie po tej oblodzonej i ośnieżonej drodze zgodnie z przepisami;), kilka razy przy 80 km/h na mocno oblodzonej drodze zatrzepotało mną ale bez problemowo auto w 100% przewidywalne, noga lekko z gazu, lekka korekta i jade dalej - i tego właśnie brakuje wielu oponom zimowym. Nie chce robić reklamy ale na prawdę to jest opona której mogę być pewien i mogę jechać spokojnie i bezstresowo.

HTR

Opony bardzo dobre na suchym. świetnie trzymają się w zakrętach, Nie buksują. Na mokrym również bardzo dobre, prowadzą się pewnie i nie mają tendencji do uślizgów. Na śniegu przyczepność bardzo dobra, na lodzie i błocie również. Jedyny mankament to fakt, że są głośnie przy autostradowym tempie jazdy. Jako że poprzedni sezon przejeżdziłem na UG7, mam bezpośrednie porównanie i stwierdzam, że 3D są od UG7 minimalnie słabsze. UG7 lepiej trzymają w zakręcie i są cichsze. Za to 3D wolniej się zużywają i sa twardsze. Podsumowywując stwierdzam, że Dunlop 3D to bardzo dobre opony, o klase lepsze od tańszej konkurencji, mogące bez kompleksów stawać obok UG7. Udany zakup. Polecam.

Arek

Jeździłem dotąd na innych... tańszych:) oponach. Po założeniu Dunlopów jedno, co zauważalne jest na pewno to wielokrotna poprawa przyczepności w zakrętach. Auto jeździ niesamowicie i nie jest to zasługa ESP ani napędu bo na poprzednich oponach przyczepność w zakrętach była.... hmmm... jako taka co najwyżej. O ruszaniu na śniegu i pokonywaniu ośnieżonych górek nie napiszę, bo sam napęd ma tu duże znaczenie. Natomiast co do hamowania, które w autach 4x4 podlega wszak takim samym prawom jak w napędach jednoosiowych postęp jest również odczuwalny. Drobna uwaga na marginesie. Opony made in Germany potrzebują dużo mniej ciężarków do wyważania niż made in Slowenia.:)

Valdi

Jak przystało na zimówki dobrze trzymają na śniegu, nawet grubo powyżej 100km/h. B.dobrze odprowadzają zarówno śnieg, jak i błoto śniegowe. Na lodzie przyczepność trochę gorsza (jak wszystkie, chyba że kolcowane) max 60-70km/h. Na suchym i na mokrym trzymają b.dobrze. Poziom hałasu dałem "4" ponieważ, gdy brak śniegu stają się słyszalne. Z tego też względu komfort również oceniłem na "4", choć nie mam żadnych zastrzeżeń. Co do ścieralności, to po takim dystansie, bez oszczędzania (nie lubię) "uciekła" 1/3 bieżnika. Mam je od 11.2007, więc trochę już na nich przejeździłem - gumy godne polecenia. Moja skala: 6 - rewelacja, 5 - b.dobrze, 4 - dobrze

kumik

Opony założyłem dość wcześnie jesienią - przy temperaturze kilkunastu st C byly dosc niekomfortowe w zakretach (samochód trochę uciekał) Jednakże gdy temperatury spadły wszystko zaczęło być tak jak powinno. Uważam, że te opony są bardzo ciche, dobrze sie sprawdzają przy hamowaniu zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie. Przy intensywnych opadach śniegu nie czułem się pewnie (chociaż w poślizgi nie wpadałem) co nie przeszkadzało jechać szybciej niż inni. Hamowanie awaryjne na zaśnieżonych drogach wypadło naprawde dobrze. Po lodzie nie jeździłem, zbyt mały przebieg nie pozwala mi również ocenić ścieralności.

MARIUSZ

Prawda w oczy kole, kupiłem te opony i teraz płacze, to nie są opony do tylnionapędowego auta, a zwłaszcza do BMW, po suchym i mokrym dają sobie jescze rade ale wystarczy śnieg i czar pryska. A przeciez to miała być zimówka, po ubitym śniegu jeszcze jakoś im idzie ale gdy tylko znajdą sie w mokrym i nieco głębszym śniegu no to wtedy zostaje tylko łopata i piach aby ruszyć z miejsca, mam ASC i nawet on nie dawał rady by sie zebrać. Nie polecam tej opony. 1400zł poszło w błoto.

Krzysiek

Kupując te opony brałem pod uwagę również Goodyear Ultra Grip 7 lub 7+ (swoją drogą ciekawe jak te opony spisałyby się w takim samochodzie). W sumie jestem zadowolony. Sprawują się dobrze, nie są głośne, nie miałem jak narazie żadnych problemów z podjazdem przy bloku, a wiele samochodów mniejszych i lżejszych w zimie ma problemy. Jednak mam lekkie zastrzeżenia co do jazdy po rozjeżdzonym śniegu. Być może jest to spowodowane tym, że Picasso do lekkich samochodów nie należy i jest trochę wyższy od zwykłych osobówek. Ale biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, opony naprawdę warte polecenia i zakupu.

KK

Polecam na mokrą i pokrytą błotem pośniegowym jezdnię. Pewne prowadzenie na zakrętach (nawet przy większych prędkościach do 160 km/h). Na suchym dają duże poczucie bezpieczeństwa - świetna przyczepność. Komfort jazdy i poziom hałasu jak na oponę zimową w tym rozmiarze - oceniam pozytywnie. ścieralność - po 1000 km, wygląda prawie jak nowa. Wygląda - normalnie, jakość wykonania dobra, tylko osoba znająca temat wie co to za opona, reszta to rzecz gustu. Opory toczenia nie wpłyneły zauważalnie na zużycie paliwa (w porównaniu z oponami letnimi). P.S. w/w opinia dotyczy opon wyprodukowanych w Niemczech.

Jester

Bardzo wyważona opona. Niczym negatywnym cię nie zaskoczy w czasie jazdy. Do tego cicha i jak na zimówkę precyzyjna. Oczywiście w porównaniu do dobrej letniej opony nieco bardziej pływa, ale w porównaniu z letnimi ze średniej półki wypada bardzo dobrze. Na mokrym drobne problemy z przyczepnością przy ruszaniu. Na śniegu daje pewność prowadzenia. Na lodzie daje poczucie tej minimalnej kontroli nad samochodem, którą mozna mieć bez kolców. Ogólnie bardzo dobra zimówka szczególnie na trasy. Nie ma przepaści w prowadzeniu pojazdu w porówananiu do letnich opon. W mieście raczej nie odczujesz jej przewagi.

Zennon

Na początku, wjeżdżając pod oblodzoną górkę, kląłem te opony, ale na lodzie żadna opona by się lepiej nie zachowała. Potem - mijając leżący w rowie samochód - który wypadł na oszronionej drodze, zacząłem doceniać te opony, bo trzymały się asfaltu znakomicie, podobnie, kiedy jeździłem przez 20 - 30 centymetrowy, sypki śnieg. Również przy +8 stopniach w deszczu hamowały znakomicie w momencie krytycznym. Dość ciche. Zużycie po jednym sezonie w normie. Polecam te opony - nie tylko miłośnikom sportowej (biorąc pod uwagę nazwę opony), ale i bezpiecznej jazdy w zróżnicowanych warunkach.

Falcon2

Generalnie Wintersport to była moja preferencja choć z kolejnego modelu na kolejny moim zdaniem jest gorzej albo zimy nie takie. M2 świetna na śnieg, M3 świetna na błoto pośniegowe, 3D nie wiem na co. Jeździ ale bez frajdy. Przycisnąć nie można. Najgorzej przy mokrej i wilgotnej nawierzchni bo wtedy szybciej niż przy M2 i M3 samochód ucieka bokiem - przynajmniej mają wysoki punkt krytyczny więc można reagować wcześniej. Jeżeli jest tak dobra jak Inni Użytkownicy oceniają to źle to świadczy o innych oponach ale rozejrzę się po rynku zanim kupię kolejnego Dunlopa.

medina

Zawiodłem się na tych oponach. Reklamowane w każdej prasie i chyba przereklamowane. Na suchym i mokrym asfalcie jest ok, polecam. śnieg? hm moznaby powiedzieć srednie, mówiąc o agresywnym stylu jazdy. Ale to co się dzieje na lodzie - masakra. Autko co prawda ma napęd na tył co troche usprawiedliwia te opony no ale żeby nie można było skrecać to aż nie możliwe. Po prostu po lodzie można jechac tylko na wprost. Mialem kilka awaryjnych sytuacji po których miałem serce w gardle. Opinia: masz Bmw to kup sobie inne opony. Sklep polecam, fachowa i szybka obsługa.

socrates

Opona bardzo cicha, ale na tym kończą się jej plusy. Non stop chodzi ABS i ESP na lekko mokrej nawierzchni. Po prostu dramat i tragedia! Koła kręcą się przy ruszaniu jak nigdy dotąd (poprzednio Continentale), przy hamowaniu się ślizga. Jeżdżę na nich niedużo - 250 km, ale nie będę ryzykował więcej, po tym jak jedna kobieta zatrzymała mi się na masce rękoma, gdy nie byłem w stanie wyhamować z prędkości 40 km/h!!! Za 2 dni jadę wymienić je na stare letnie pomimo zapowiadanej zimy i śniegu. Niestety.... Nawet testy ADAC tego nie zmienią.

dyzio

Jeśli chodzi o hamowanie na śniegu błocie poślizgowym to są dobre,ruszanie w tych samych warunka troszke gorzej niż hamowanie,ale zaznaczam że to ciężki samochód .Ostre manewry znoszą dobrze,ale nie trudno stracić przyczepność w końcu to zima.Poprzednio miałem dunlop mx2 i byłem zadowolony i z tych teź jestem nawet bardziej.Nie sprawiają poczucia niepewności mile zaskakują w nagłych sytuacjach.Przy hamowaniu rzadko kiedy włącza się ABS no chyba że naciśnie się gwałtownie i mocno ,ale jak na 1800kg masy to jestem zadowolony.

BardzoNiezadowolony

Opony, w chwili, gdy je kupowałem powinny zapewnić najlepszy stosunek możliwości do ceny. Niestety dostarczone opony (najprawdopodobniej któraś z nich) posiada ukrytą wadę ujawniającą się dużymi wibracjami auta przy zakresie prędkości 40-50km/h. Niestety, ani kilkukrotne wyważanie, ani ogląd opon nie pozwalają stwierdzić, o którą oponę chodzi. Pomimo mail'i do sklepu celem ustalenia warunków wymiany wadliwego towaru na nowy zostałem zlekceważony. Już nigdy nie kupię opon w sklepie internetowym, a w tym z pewnością.

Heniek

Przez ostatni miesiąc miałem okazję je dobrze sprawdzić, będąc w Bieszczadach, Beskidach i wracając wczoraj z Karpacza na A4 na odcinku Wrocław - Katowice na całej zasypanej trasie, a szczególnie na Górze św. Anny gdzie miały okazję się bardzo dobrze sprawdzić, warunki drogowe okropne, korek na długości ponad 3 km, tiry zablokowały całą drogę. Opony spisały się na 6, jeżdzę na zimówkach prawie 15 lat, dlatego też tak wysoko ich oceniam - polecam tą oponę jest cenowo dostępna, a co najważniejsze sprawdza się na drodzę.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.