Nokian WR D4 225/50R17 98 H XL

PRODUCENT
MODEL WR D4
ROZMIAR 225/50R17
SEZON zimowe
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI H
INDEKS NOŚNOŚCI 98



Przeczytaj opinie o oponie Nokian WR D4

5/6

Ilość opinii: 676

Typ: opona klasy premium przeznaczona na sezon zimowy.

Przeznaczenie: samochody osobowe.

Charakterystyka: Nokian WR D4 to niezawodna opona, która sprawdzi się w ekstremalnych zimowych warunkach. To następca popularnego wśród kierowców modelu WR D3. Inżynierowie projektujący oponę postawili na bezpieczeństwo jazdy bez względu na pogodę. Nie dziwi zatem ocena A uzyskana na etykiecie w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni.

Istotną zmianą jest zastosowanie innowacyjnej mieszanki z naturalnej gumy z dodatkiem krzemionki i ekstraktu z oleju rzepakowego. Dzięki niej poprawiły się osiągi, a opory toczenia uległy obniżeniu. W rezultacie jazda jest bardziej ekonomiczna i ekologiczna. Klocki bieżnika zostały zoptymalizowane w zakresie wycięć i połączeń, które odpowiadają za odprowadzanie wody spod czoła opony oraz odpowiednią sztywność bieżnika.

Nokian WR D4 to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy cenią wysokie osiągi i nie chcą rezygnować z komfortowej i dynamicznej jazdy zimą. Nokian to niezależna fińska firma specjalizująca się w produkcji opon zimowych. W jej ofercie znajdują się opony osobowe, ciężarowe, 4x4, rolnicze i leśne.

Nokian

I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon NOKIAN i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.

II. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 60 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.

III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.

IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.

V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:

100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm)]
----------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%

Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.