Nokian WR A3 225/45R18 95 V XL

PRODUCENT
MODEL WR A3
ROZMIAR 225/45R18
SEZON zimowe
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI V
INDEKS NOŚNOŚCI 95

Typ: opona zimowa.

Klasa: premium – najwyższy poziom osiągów.

Bieżnik: asymetryczny – nowoczesny bieżnik, który składa się z dwóch części (wewnętrznej i zewnętrznej); pierwsza odprowadza wodę i błoto pośniegowe, a druga zapewnia dobre osiągi na zakrętach i suchej nawierzchni.

Przeznaczenie: auta osobowe.

Rozmiary: od 15 do 20 cali.

Informacje o producencie: Nokian jest niezależną firmą z Finlandii. Początki jej istnienia sięgają drugiej połowy XIX wieku. Pierwsza opona samochodowa Nokian powstała w 1932 r. Firma wyspecjalizowała się w produkcji opon zimowych, które doskonale sprawują się w ekstremalnych zimowych warunkach, z których słynie Skandynawia. Inżynierowie Nokian tworzą ogumienie odporne na ciężkie warunki mroźnych zim. Z takimi warunkami coraz częściej mamy także do czynienia w naszym kraju. Nokian jest spółką-córką Nokii – znanego producenta telefonów komórkowych.

Opis technologii: Nokian WR A3 łączy wysokie osiągi z właściwościami ekologicznymi. Dzięki nowoczesnej, asymetrycznej rzeźbie bieżnika opona doskonale sprawuje się w zróżnicowanych zimowych warunkach. Bieżnik został stworzony z kriogenicznej mieszanki canola, która składa się z naturalnej gumy, krzemionki i oleju canola. Technologia ta jest gwarancją doskonałej przyczepności w zimowych warunkach, na mokrej nawierzchni i odporności na zużycie. Układ rowków w oponie Nokian WR A3 zmniejsza opór aerodynamiczny i zapewnia wyższe przebiegi dzięki niższemu zużyciu paliwa. Ponadto, skutecznie minimalizuje hałas na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Konstrukcja ściany bocznej również ma wpływ na tłumienie nierówności i poprawę komfortu jazdy. Opona została wyposażona we wskaźnik zużycia bieżnika.

Nokian

I. Producent gwarantuje nienaganną jakość opon NOKIAN i zapewnia bardzo dobre warunki trakcyjne przez czas użytkowania w okresie gwarancyjnym.

II. Okres gwarancji wynosi 36 miesięcy od daty zakupu, lecz nie dłużej niż 60 miesięcy od daty produkcji. Reklamacje należy składać w punkcie zakupu opon w terminie 14 dni od daty stwierdzenia wady wraz z dowodem zakupu. O ile wada opony jest widoczna tylko po napompowaniu reklamowaną oponę należy dostarczyć wraz z felgą, na której była eksploatowana. Gwarancja zgłoszona po terminie podlega odrzuceniu. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji, z wyjątkiem przypadków, gdy opona musi zostać zbadana w laboratorium producenta. W takim przypadku sprzedający poinformuje kupującego o przekazaniu opon do badania, co skutkować będzie wydłużeniem okresu załatwiania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji sprzedawca poinformuje kupującego w terminie do 14 dni od daty zgłoszenia reklamacji.

III. Gwarancją nie są objęte opony bez numeru DOT oraz w przypadku, gdy wady są skutkiem: nieprawidłowej techniki jazdy, nieprawidłowego przechowywania opony, nieprawidłowego montażu i demontażu opon, eksploatacji w sposób niezgodny z zaleceniami zdefiniowanymi na boku opony, uszkodzeń mechanicznych takich jak: przecięcie, przebicie, uszkodzenie w skutek uderzeń o przeszkodę, uszkodzenia celowego, trwałego uszkodzenia/zużycia w wyniku eksploatacji przy nieprawidłowej zbieżności kół, niewłaściwym ciśnieniu w oponie, uszkodzonych obręczach, hamulcach, wypadku drogowego, niewłaściwego zastosowania opony, zastosowania niewłaściwego rozmiaru dętki, uszkodzeń chemicznych, naprawiania opon, naturalnego procesu starzenia się gumy.
Gwarancja nie obejmuje również zużycia bieżnika poniżej głębokości TWI.

IV. Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wady fabrycznej (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad, o ile wada została zgłoszona w terminie do 2 lat od daty zakupu. W przypadku zgłoszenia wady w okresie powyżej dwóch lat od daty zakupu, kupujący otrzyma zwrot ceny nabycia pomniejszonej o kwotę stanowiącą koszt zużycia reklamowanych opon, bądź nowe opony, o ile kupujący jednocześnie dokona wpłaty kwoty odpowiadającej procentowemu kosztowi zużycia opony.

V. Stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej według następującego wzoru:

100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm)]
----------------------------------------
(głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)%

Producent nie odpowiada za szkody, niedogodności oraz utracone korzyści, powstałe na skutek nie używania pojazdu w wyniku zasadnej reklamacji.


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.