Michelin PILOT SPORT 2 255/30R22 95 Y XL, ZR

PRODUCENT
MODEL PILOT SPORT 2
ROZMIAR 255/30R22
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI Y
INDEKS NOŚNOŚCI 95



Przeczytaj opinie o oponie Michelin PILOT SPORT 2

5/6

Ilość opinii: 67

Opona Michelin Pilot Sport 2 to typ opony letniej klasy premium tzw. 'wysokiej'. Model Michelin Pilot Sport 2 został stworzony z myślą o kierowcach, którzy lubią szybką jazdę. Opona Michelin Pilot Sport 2 stanowiła początkowo oryginalne wyposażenie najbardziej prestiżowych, jednocześnie szybkich samochodów (OE-Original Equipment). Michelin Pilot Sport 2 to opona zapewniająca znakomitą trakcję na suchych nawierzchniach oraz wysokie właściwości jezdne, nawet podczas wykonywania gwałtownych manewrów. Ten typ opony letniej posiada homologację na takie modele samochodów jak BMW Alpina Z8, McLaren SLR, oraz Porsche GT2 i GT3. Fakt ten stanowi znakomitą rekomendację.

Opona Michelin Pilot Sport 2 posiada bieżnik, który został uformowany z dwóch różniących się między sobą mieszanek. Część zewnętrzną stanowi połączanie komponentu krzemionkowego oraz węglowego, część wewnętrzna zaś to mieszanka głównie z zawartością czystej krzemionki. Dobór składników zapewnia zoptymalizowanie trakcji na suchych i mokrych nawierzchniach oraz wysokie parametry jezdne podczas skręcania czy hamowania przy szybkiej jeździe. Zastosowanie technologicznego rozwiązania o nazwie Variable Contact Patch jest gwarancją stabilizacji toru jazdy zarówno na drodze prostej, jak i na zakrętach. Wszystko za sprawą zwiększenia obszaru styku opony z podłożem. Duże, zewnętrzne bloki oraz centralne, obwodowe żebro, (którego konstrukcja była wzorowana na oponach Michelin wykorzystywanych w wyścigach F1) zostały zaprojektowane tak, aby wzmacniać reakcję układu kierowniczego i zapewniać odpowiednią kierowalność i precyzję jazdy w każdych warunkach atmosferycznych. Szerokie rowki, wraz z nacięciami poprzecznymi stanowią sprawnie działający system, który efektywnie odprowadza wodę spod powierzchni opony oraz minimalizuje zjawisko aquaplaningu. Wnętrze opony Michelin Pilot Sport 2 zostało wzbogacone w dwa, lekkie stalowe pasy, które wzmocnione są za pomocą włókien nylonowych. Zastosowanie takiej konstrukcji ma na celu zapewnienie odpowiedniej sterowności oraz komfortu podczas jazdy.

Opona Michelin Pilot Sport 2 to nowoczesny typ ogumienia, który zaliczany jest do klasy UHP. Wysokie parametry trakcyjne opony Michelin Pilot Sport 2 spełniają wymagania szybkich samochodów o charakterze sportowym. Konstrukcję opony Michelin Pilot Sport 2 inżynierowie opierali na innowacyjnych rozwiązaniach inspirowanych technologiami Formuły 1. Asymetryczna budowa bieżnika sprawia, że opona Michelin Pilot Sport 2 powinna być montowana według wskazówek, jakie udzielają producenci.

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.

III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.

Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.

Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.