Michelin LATITUDE SPORT 235/60R18 103 W AO

PRODUCENT
MODEL LATITUDE SPORT
ROZMIAR 235/60R18
SEZON letnie
POJAZD 4x4
INDEKS PRĘDKOŚCI W
INDEKS NOŚNOŚCI 103



Przeczytaj opinie o oponie Michelin LATITUDE SPORT

5/6

Ilość opinii: 10

Opona Michelin Latitude Sport to typ opony letniej klasy premium tzw. 'wysokiej'. Myślą przewodnią podczas konstruowania opony Michelin Latitude Sport było przeznaczenie jej do najnowocześniejszych samochodów z napędem na cztery koła (głównie samochody o sportowym charakterze). Opona Michelin Latitude Sport jest w stanie sprostać wysokim wymaganiom nowoczesnych samochodów, które posiadają silniki o znacznych mocach. Klasa SUV jest jedną z najszybciej rozwijających się w branży motoryzacyjnej. Producenci opon bez przerwy starają się sprostać coraz nowszym wyzwaniom zleceniodawców.

Opona Michelin Latitude Sport została wyposażona w asymetryczny bieżnik podzielony na dwie części, które różnią się miedzy sobą funkcją oraz rodzajem mieszanki, z której zostały zbudowane. Obie części opony Michelin Latitude Sport mają za zadanie poprawę trakcji. Istnieją jednak drobne różnice. Zewnętrzna strefa opony (z dodatkiem komponentu krzemionkowo - węglowego) odpowiedzialna jest za suche nawierzchnie. Wewnętrzna strefa opony (z dodatkiem wysokiej zawartości krzemionki) zaś za nawierzchnie mokre. Strefy te wspomagane są przez szerokie, obwodowe rowki i poprzeczne nacięcia, które odprowadzają wodę spod powierzchni opony. Głównym zadaniem rowków i nacięć jest zapewnienie odpowiedniej przyczepności, niezależnie od nawierzchni, po której toczy się opona. Nacięcia zapobiegają dodatkowo zjawisku aquaplaningu. Zastosowanie dużych bloków, w strefie barkowej, wraz z centralnym żebrem to komponenty odpowiedzialne za utrzymanie poprawnej sterowności oraz wzmocnienie reakcji układu kierowniczego podczas skręcania. W celu uniknięcia odkształceń opony, inżynierowie firmy Michelin zastosowali dwa rodzaje opasania. Pierwsze z nich, 'oskrzydlające', ma za zadanie maksymalizować powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Drugie opasanie, 'o zmiennej grubości', odpowiada zaś za wyrównanie rozkładu sił, jakie działają na bieżnik. Skutkuje to ograniczeniem odkształceń i równomiernym zużyciem bieżnika. Budowa wewnętrzna opony Michelin Latitude Sport uwzględnia dwa stalowe pasy, wzmocnione dodatkowo aramidowo - nylonowym przepasaniem. Poprawiają one wytrzymałość opony oraz podnoszą komfort jazdy.

Opona Michelin Latitude Sport to letnia propozycja najwyższej klasy. Opona Michelin Latitude Sport przeznaczona jest dla samochodów z napędem na obie osie. Niektóre wersje rozmiarowe opony Michelin Latitude Sport oferują dodatkowe wzmocnienia (wersja XL). Opona Michelin Latitude Sport została stworzona specjalnie dla wymagających kierowców. Producent poleca ten produkt dla nowoczesnych samochodów klasy SUV.

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.

III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.

Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.

Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.