Michelin ENERGY SAVER 205/55R16 91 W MO

PRODUCENT
MODEL ENERGY SAVER
ROZMIAR 205/55R16
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI W
INDEKS NOŚNOŚCI 91



Przeczytaj opinie o oponie Michelin ENERGY SAVER

5/6

Ilość opinii: 374

Typ: opona letnia wysokiej klasy tzw. 'premium'.

Przeznaczenie: samochody osobowe.

Charakterystyka:

Opona Michelin Energy Saver została zaprojektowana głównie z myślą u użytkownikach, którzy cenią sobie wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa. Michelin zadbał także o kwestie ekologiczne. Ta letnia opona jest najnowszym produktem z całej gamy Energy i stanowi oryginalne wyposażenie (OE – Original Equipment) w Peugeot 308 oraz Renault Twingo.

Nowoczesna technologia

Opona Michelin Energy Saver została wyprodukowana ze specjalnej mieszanki gumowej. Wyspecjalizowane technologie dopracowane zostały tak, by poszczególne składniki mieszanki - mimo idealnej jednorodności - utrzymywały swoje wysokie właściwości. Podczas projektowania zwrócono baczną uwagę na aspekty ekologiczne - zrezygnowano z olei wysokoaromatycznych, zaś sadzę praktycznie całkowicie zastąpiła krzemionka. Ma to przełożenie jednak nie tylko na przyjazność środowisku, ale także użytkowość, za sprawą nowej mieszanki udało się zmniejszyć opory toczenia, co prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa.

Maksymalne bezpieczeństwo

Opony Michelin Energy Saver cechują się długą żywotnością, dlatego zadbano o jak najlepsze właściwości w całym okresie użytkowania - komponent DSC (Durable Security Compound) skraca drogę hamowania, a jego skuteczność nie maleje wraz ze zużyciem opony.

Asymetryczny bieżnik, w jaki wyposażono oponę Michelin Energy Saver różni się zależnie od rozmiaru opony - wersja 14-calowa wyposażona została w pojedyncze żebro centralne oraz dwa kanały wzdłużne, zaś już wersje 15-calowe i większe dysponują dwoma żebrami i trzema kanałami. To nie kwestia oszczędności, a wymóg konstrukcyjny - dążono do optymalizacji strefy styku opony z nawierzchnią. Niezależnie jednak od ich liczby, kanały wzdłużne służą usuwaniu nadmiarów wody z bieżnika, zaś centralne żebra zapewniają wymaganą przyczepność w każdych warunkach.

Komfort podróżowania

Liczne nacięcia, jakie wykonano, decydują o redukcji hałasu wynikającego z toczenia, dzięki czemu poprawie ulec mógł komfort podróżowania. To jednak nie koniec innowacji. Nowego typu opasanie wewnętrzne opon Michelin Energy Saver przyczynia się do wzrostu płynności jazdy.

O jakości opon Michelin Energy Saver świadczy także fakt, że zajęły one pierwsze miejsce w IV Superteście Ekonomii, zorganizowanym przez Auto Klub Dziennikarzy Polskich. Zatem wydajnie może także znaczyć oszczędnie i ekologicznie.

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.

III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.

Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.

Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.