Goodyear WRANGLER HP 235/70R16 105 H

PRODUCENT
MODEL WRANGLER HP
ROZMIAR 235/70R16
SEZON letnie
POJAZD 4x4
INDEKS PRĘDKOŚCI H
INDEKS NOŚNOŚCI 105



Przeczytaj opinie o oponie Goodyear WRANGLER HP

4/6

Ilość opinii: 20

Opona Goodyear Wrangler HP to typ opony letniej zaliczany do klasy „premium” tzw. wysokiej. Ten model koncernu Goodyear zaprojektowany został z myślą o użytkownikach samochodów z napędem na cztery koła. Masywny bieżnik opony przystosowano zarówno do jazdy na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Opona Goodyear Wrangler HP zachowuje optymalną przyczepność oraz umożliwia dokładne sterowanie, nawet przy zachowaniu wyższych prędkości.

Bieżnik opony Goodyear Wrangler HP wyprodukowany został z wysokiej jakości mieszanki krzemionkowej, mającej na celu zapewnienie odpowiedniej trakcji w każdych warunkach i na każdym terenie. Zewnętrzna część opony wyposażona została w symetryczny wzór złożony z dużych, sztywnych bloków, których zadaniem jest poprawa zwrotności, sterowności i trakcji, podczas użytkowania na suchych nawierzchniach. Ponadto obwodowe, poprzeczne rowki zmniejszają ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu, usuwając wodę spod powierzchni opony. Dodatkowo, w celu zagwarantowania dobrej przyczepności w każdych warunkach, zastosowany został szereg strategicznie umieszczonych nacięć, mających na celu również poprawę trakcji i sterowalności. W części wewnętrznej opony Goodyear Wrangler HP zastosowano dwa bliźniacze stalowe pasy (w oponach oznaczonych indeksem prędkości H, dodatkowo wzbogacone niezwykle wytrzymałym nylonem) oraz neutralny kontur osnowy. Wspomniana konstrukcja stanowi gwarancję stabilność i precyzję prowadzenia, nawet przy dużych prędkościach, pozwalając tym samym kierowcy na pełne wykorzystanie możliwości samochodu z napędem 4x4. Ponadto sześciożebrowy wzór bieżnika opony Goodyear Wrangler HP zaprojektowano z myślą o zapewnieniu odpowiedniej trakcji, nie tylko na utwardzanych drogach, ale także na terenach trawiastych, piaszczystych, błotnistych czy skalistych. W celu dodatkowego wzmocnienia reakcji układu kierowniczego, obniżeniu uległ również profil boku opony. W zależności od wersji opony, bieżnik wzmocniono poliestrem lub jedwabną nicią, dzięki czemu podniesiony został komfort jazdy, natomiast specjalne ułożenie klocków bieżnika gwarantuje zminimalizowanie emisji hałasu zarówno na zewnątrz jak i we wnętrzu pojazdu.

Opona Goodyear Wrangler HP przeznaczona została dla samochodów terenowych z napędem na obie osie. Doskonale sprawdza się ona zarówno na szosie, jak i w łagodnych warunkach „off-road”. Opona Goodyear Wrangler HP stosowana jest w charakterze oryginalnego wyposażenia (OE – Original Equipment) w sportowych pickupach i autach terenowych, takich jak Cadillac Escalade, Dodge Ram i Durango RT, Jeep Grand Cherokee Laredo i Land Rover Discovery 4.6 HSE.

Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Dębica

Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

  1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
    • opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
    • opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
    • opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
  2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
  3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
    • wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
    • dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
    • zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
  4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
  5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
  6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
  7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
  8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
    • nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
    • używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
    • nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
    • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
    • jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
    • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
    • eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
    • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
    • przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
    • szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. "poząbkowania".
    • odłupania, wyszarpania gumy bieżnika.
    • umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
    • naturalnego procesu starzenia się gumy.
  9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
  10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głebokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI

  1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
  2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:

    100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]%


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.