Goodyear WRANGLER AT/SA 265/70R16 112 T OWL

PRODUCENT
MODEL WRANGLER AT/SA
ROZMIAR 265/70R16
SEZON letnie
POJAZD 4x4
INDEKS PRĘDKOŚCI T
INDEKS NOŚNOŚCI 112



Przeczytaj opinie o oponie Goodyear WRANGLER AT/SA

5/6

Ilość opinii: 27

Opona Goodyear Wrangler AT/SA to typ opony letniej klasy „premium” tzw. wysokiej. Model opony Wrangler AT/SA koncernu Goodyear to uniwersalna opona terenowa, bardzo dobrze radząca sobie zarówno na utwardzonej drodze, jak i w lekkim terenie.

Opona Goodyear Wrangler AT/SA stworzona została przy użyciu nowoczesnej technologii SilentArmor, gwarantującej dużą wytrzymałość opony oraz zredukowanie poziomu wytwarzanego hałasu do minimum. Takie rozwiązanie możliwe było dzięki zastosowaniu podczas produkcji bieżnika innowacyjnych, najwyższej klasy materiałów. Wewnętrzna struktura opony Wrangler AT/SA wyposażona została w dwie warstwy Kevlaru. Kevlar to wyjątkowo elastyczny i wytrzymały materiał, pięć razy mocniejszy od stali. Wykorzystywany jest on do produkcji kamizelek kuloodpornych. Dzięki obecności wspomnianego Kevlaru opona Goodyear Wrangler AT/SA posiada dodatkową ochronę przed uszkodzeniami mechanicznymi. Ponadto Kevlar absorbuje hałas, co stanowi gwarancję wysokiego komfortu podczas jazdy. Bieżnik opony Goodyear Wrangler AT/SA wyposażony został w szerokie żebro umiejscowione w centralnej części, zapewniające lepsze prowadzenie oraz płynną trakcję. W celu poprawy osiągów podczas eksploatacji na mokrej nawierzchni zastosowana została otwarta konstrukcja zewnętrznych barków oraz wzdłużne i boczne rowki. Rzeźba stanowi gwarancję skutecznego odprowadzenia wody z centralnej części bieżnika oraz redukcję zjawiska aquaplaningu, dzięki czemu opona zachowuje bardzo dobrą przyczepność oraz ciągły kontakt z podłożem. Powierzchnia bieżnika pokryta została dużą ilością nacięć lamelkowych, gwarantujących odpowiednią trakcję w terenie. Ściana boczna opony Goodyear Wrangler AT/SA zaprojektowana w oparciu o technologię Durawall, zwiększa dodatkowo wytrzymałość omawianej strefy na przebicie. W celu uzyskania lepszych parametrów jazdy na suchej drodze, bloki barkowe wzmocnione zostały w sposób zapewniający większą sztywność bieżnika, natomiast w celu precyzyjnego sterowania poszerzone zostało żebro centralne. Do produkcji opony Goodyear Wrangler AT/SA użyto nowoczesnej, ekologicznej mieszanki pozbawionej toksycznych, wysoce aromatycznych olejów. Najnowszej generacji polimery wykazują bardzo dobre właściwości na mokrej nawierzchni oraz wytrzymałość na uszkodzenia i zużycie.

Opona Goodyear Wrangler AT/SA to całoroczne ogumienie przystosowane do potrzeb samochodów terenowych z napędem na cztery koła. Opony Goodyear Wrangler AT/SA stworzone zostały z myślą o kierowcach samochodów terenowych, oczekujących od opony odpowiednich osiągów na szosie oraz w terenie. Opona Wrangler AT/SA umożliwia jazdę zarówno na luźnym podłożu, jak i po leśnych oraz polnych drogach.

Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Dębica

Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

  1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
    • opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
    • opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
    • opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
  2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
  3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
    • wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
    • dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
    • zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
  4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
  5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
  6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
  7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
  8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
    • nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
    • używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
    • nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
    • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
    • jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
    • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
    • eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
    • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
    • przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
    • szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. "poząbkowania".
    • odłupania, wyszarpania gumy bieżnika.
    • umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
    • naturalnego procesu starzenia się gumy.
  9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
  10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głebokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI

  1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
  2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:

    100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]%


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.