Dunlop SP WINTER SPORT M3 245/40R18 97 V RUN ON FLAT XL, AO(wymagane czujniki cisnienia)

PRODUCENT
MODEL SP WINTER SPORT M3
ROZMIAR 245/40R18
SEZON zimowe
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI V
INDEKS NOŚNOŚCI 97



Przeczytaj opinie o oponie Dunlop SP WINTER SPORT M3

5/6

Ilość opinii: 565

Dunlop SP Winter Sport M3 to opona klasy premium (wysokiej) na sezon zimowy. Dunlop jest marką, będącą częścią koncernu Goodyear. Opona Dunlop SP Winter Sport M3 powstała, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii. Swoje wysokie parametry trakcyjne zawdzięcza wzmocnionej konstrukcji bieżnika. Gwarantuje optymalną przyczepność i kierowalność na każdej nawierzchni.

Opona Dunlop SP Winter Sport M3 zaliczana jest do segmentu High Performance (HP). Zaprojektowano ją dzięki zastosowaniu komputerowej optymalizacji wzoru bieżnika. Dzięki temu opona sprawdza się nawet na mokrej, zaśnieżonej a także oblodzonej nawierzchni. Do produkcji bieżnika zastosowano specjalną mieszankę gumową z dodatkiem krzemionki. Guma posiada specjalne właściwości antypoślizgowe, dzięki czemu przyczynia się do poprawy osiągów na mokrej drodze. Zapewnia odpowiednią elastyczność nawet w niskich temperaturach. Jest również trwała i odporna na ścieranie. Dla poprawy osiągów na mokrej drodze zastosowano kierunkowy wzór wyposażony w liczne kanaliki oraz dwa szerokie rowki obwodowe. Taka rzeźba zapewnia odpowiednią ochronę przed zjawiskiem aquaplaningu. Woda i błoto pośniegowe są wyrzucane na boki. Na powierzchni opony zastosowano sinusoidalne lamelki. W zależności od położenia, różnią się one kształtem i wielkością. Lamelki na klockach mają większą amplitudę. Natomiast te na bokach mniejszą. Takie zróżnicowanie zapewnia większą ilość tzw. "gryzących" krawędzi. Nawet na mocno zaśnieżonej i śliskiej jezdni opona Dunlop SP Winter Sport M3 zapewnia przyczepność, odpowiednią trakcję oraz dynamiczne ruszanie i przyśpieszanie. Skraca również drogę hamowania i chroni przed niekontrolowanym poślizgiem. Aby zapewnić większą sztywność bieżnika, zastosowano bezstykowy pas nylonowy oraz mocne ściany boczne. Konstrukcja zapobiega powstawaniu odkształceń, redukuje oddziaływanie siły odśrodkowej oraz zapewnia przyczepność boczną podczas pokonywania ostrych zakrętów. Specjalnie wyprofilowane rowki między blokami gwarantują obniżenie hałasu i redukcję drgań, które powstają podczas toczenia. W efekcie uzyskano wysoki komfort akustyczny.

Opona zimowa Dunlop SP Winter Sport M3 przeznaczona jest dla samochodów osobowych klasy średniej i wyższej. Polecana jest dla aut wyposażonych w silniki o dużej mocy i pojemności. Nawet przy dużych prędkościach zapewnia odpowiednią kontrolę trakcji.

Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant, Dębica

Firma Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. (w stosunku do opon marek: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, Pneumant) oraz Firma Oponiarska Dębica S.A. (w stosunku do opon marki Dębica), zwane dalej odpowiednio Gwarantem, udzielają gwarancji na sprzedawane przez Gwaranta opony.
Terytorialny zakres gwarancji ogranicza się do obszaru Rzeczypospolitej Polskiej.

II. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

  1. Gwarancją objęte są wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w oponach a stanowiące w szczególności wady wykonawstwa, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne, o ile ujawnią się one w ciągu terminu określonego jak poniżej:
    • opony osobowe, dostawcze, 4x4 oraz motocyklowe - 5 lat od daty zakupu lub od daty produkcji.
    • opony ciężarowe pod marką Goodyear oraz Dunlop - 4 lata od daty zakupu lub 5 lat od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych jak 8 lat.
    • opony ciężarowe pod marką Sava oraz Fulda - 3 lata od daty zakupu lub 4 lata od daty produkcji, gwarancja nie obejmuje opon starszych niż 8 lat.
  2. Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon.
  3. Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest:
    • wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu opracowanym przez Gwaranta
    • dostarczenie reklamowanej opony do punktu przyjmującego reklamację
    • zgłoszenie reklamacji na zakłócenia jazdy (bicie, ściąganie, wibracje) oraz nierówności na boku niezwłocznie po rozpoczęciu eksploatacji tj. przy zużyciu opony nie więcej niż 10%.
  4. Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie do Gwaranta.
  5. W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opon odbywa się na koszt Klienta.
  6. Reklamacja winna być rozpatrzona w ciągu 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji w sposób określony w punktach 2 i 3.
  7. Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek opony z nieczytelnym/usuniętym numerem DOT i/lub nr fabrycznym i/lub datą produkcji, naprawiane, pogłębiane, bieżnikowane poza producentem oraz opony zużyte poniżej granicznej głębokości bieżnika TWI.
  8. Niniejszą gwarancją nie są również objęte opony uszkodzone wskutek, między innymi:
    • nieprawidłowego transportu, przechowywania i użytkowania opon, podczas których opona jest narażona m.in. na: odkształcenia wynikające z nadmiernych nacisków, uderzeń i udarów, oddziaływania substancji chemicznych (m.in. kwasów, zasad i innych materiałów żrących, materiałów ropopochodnych oraz ozonu i wysokich temperatur.
    • używania opon niezgodnie z przeznaczeniem i/lub parametrami technicznymi.
    • nieprawidłowego montażu lub demontażu np. bez użycia pasty monterskiej, w tym montażu opony na obręcz o niewłaściwym rozmiarze lub typie, lub na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana oraz zastosowania podczas montażu dętki, ochraniacza lub zaworu o nieprawidłowym typie i wymiarze, innym niż zalecane przez producenta.
    • eksploatacji nadmiernie obciążonego pojazdu, powodującej przekroczenie dopuszczalnej nośności opon i/lub dopuszczalnych nacisków na osie wyszczególnionych na tabliczce znamionowej pojazdu i dozwolonej przepisami.
    • jazdy z nadmierną prędkością, nieprawidłowej techniki jazdy a w szczególności gwałtownego hamowania, przyspieszania i jazdy z zablokowanymi kołami.
    • niewłaściwego stanu technicznego pojazdu, w tym m.in. nieprawidłowej geometrii zawieszenia, nie wyważenia kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, poduszek, tulei metalowo-gumowych, sprężyn, resorów, drążków reakcyjnych i innych elementów zawieszenia, a także nieprawidłowo działających systemów hamulcowych oraz antypoślizgowych (ABS, EBS, ASR, ESP).
    • eksploatacji opon z nieprawidłowym ciśnieniem wewnętrznym (za wysokim lub zbyt niskim).
    • nadmiernego zużycia wynikającego z eksploatacji pojazdu w ekstremalnych warunkach drogowych i pogodowych, oraz użycia opon w zawodach sportowych lub w innych wydarzeniach mających cechy współzawodnictwa sportowego.
    • przecięcia, przebicia oraz zakleszczenia ciała obcego pomiędzy kołami bliźniaczymi, stosowania łańcuchów, uderzenia o przeszkodę czołem bieżnika, barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni, wypadku lub kolizji itp.
    • szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika, w tym tzw. "poząbkowania".
    • odłupania, wyszarpania gumy bieżnika.
    • umyślnego działania powodującego uszkodzenie opony.
    • naturalnego procesu starzenia się gumy.
  9. Gwarancja na oponę nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę oraz związane ze złożeniem reklamacji niedogodności lub koszty.
  10. Gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta (wobec Sprzedawcy) wynikających z niezgodności towaru z umową w oparciu o Ustawę z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.

Gwarancja jest ważna przez okres 24 miesięcy od daty zakupu i do głebokości 1,6mm mierzonej na punkcie pomiarowym TWI. W przypadku zakupu detalicznego prosimy o zachowanie paragonu z podanym numerem; transakcji. Paragon stanowi podstawę do roszczeń reklamacyjnych. W przypadku zauważenia wady, bądź uszkodzenia opony prosimy o niezwłoczny kontakt i dostarczenie wadliwej opony na obręczy koła. Do reklamacji przyjmowane są opony bez jakichkolwiek śladów napraw.

III. ZASADY ROZLICZANIA UZNANYCH REKLAMACJI

  1. W przypadku uznania zgłoszonej reklamacji dokonuje się wymiany opony na fabrycznie nową a w przypadku przerwania produkcji reklamowanej opony dokonuje się zwrotu ceny zakupu opony, przy czym w przypadku wymiany opony, wymiana może nastąpić po wpłaceniu przez klienta kwoty odpowiadającej procentowemu stopniowi zużycia reklamowanej opony, a w przypadku zwrotu ceny zakupu opony, zwrot nastąpi z potrąceniem kwoty odpowiadającej procentowemu stopniu zużycia reklamowanej opony.
  2. Procentowy stopień zużycia reklamowanej opony oblicza się poprzez pomiar pozostałej głębokości bieżnika reklamowanej opony i porównanie jej z głębokością bieżnika opony nowej wg następującego wzoru:

    100 [1-(aktualna głębokość rzeźby w mm) / (głębokość rzeźby w nowej oponie w mm)]%


W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.