Continental ContiWinterContact TS800 195/50R15 82 T FR

PRODUCENT
MODEL ContiWinterContact TS800
ROZMIAR 195/50R15
SEZON zimowe
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI T
INDEKS NOŚNOŚCI 82

Typ: opona zimowa.

Klasa: wyższa (premium) – najlepsza jakość i doskonałe parametry jezdne.

Bieżnik: kierunkowy – kształt klocków w centralnej części bieżnika przypomina literę V.

Przeznaczenie: auta osobowe.

Rozmiary: 13-15 cali.

Informacje o producencie: Continental jest niemieckim producentem opon, który powstał w 1871 roku, a opony produkuje od 1892 roku. Koncern jest drugim co do wielkość producentem opon w Europie i czwartym na świecie. Continental produkuje głównie opony zaliczane do klasy HP i UHP. W ofercie niemieckiej firmy znajdują się opony osobowe, dostawcze, ciężarowe, rolnicze, motocyklowe i rowerowe. Do Continentala należą również takie marki, jak Semperit, Barum i Uniroyal. Koncern Continental był również jednym z głównych sponsorów FIFA World Cup 2010 (Mistrzostwa Świata w piłce nożnej) w RPA.

Opis technologii: Opona Continental ContiWinterContact TS800 charakteryzuje się doskonałymi parametrami w zimowych warunkach. Struktura lameli przypomina kształtem plaster miodu. Takie rozwiązanie znacznie poprawia prowadzenie pojazdu na oblodzonej i zaśnieżonej drodze. Ośmiokątne krawędzie dodatkowo poprawiają przyczepność podczas jazdy na wprost i zakręcania. Zwarty bieżnik jest stosunkowo sztywny oraz zapewnia większą powierzchnię kontaktu opony z nawierzchnią. Takie rozwiązanie skraca drogę hamowania. W oponie Continental ContiWinterContact TS800 zastosowano kierunkową rzeźbę bieżnika o asymetrycznym układzie bloków na barku opony. Zapewnia to ochronę przed niebezpiecznymi zjawiskami aquaplaningu i snowplaningu. Woda i błoto pośniegowe są skutecznie odprowadzane na boki, a droga staje się lepiej wyczuwalna. Do produkcji opony Continental ContiWinterContact TS800 użyto silikonowej mieszanki, która zmniejsza opory toczenia i w efekcie redukuje zużycie paliwa przez samochód. Opona ponadto charakteryzuje się cichą pracą i długim czasem użytkowania bez pogorszenia właściwości jezdnych.

Continental, Uniroyal, Semperit, Barum

  1. Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
  2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
  3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
  5. COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
    • dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
    • zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
  6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

    A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%

    A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
    B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
    C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
  7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
  8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
  9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
    • nieprawidłowego przechowywania opon
    • założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
    • użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
    • uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
    • przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
    • eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
    • mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
    • uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
    • używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
    • naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
    • przeciążanie pojazdu
  10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
  11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.