infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Pon - Wt 7 - 22 Środa31.05 nieczynne Czw -Pt 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Opony do samochodów Volvo

Volvo

Wybierz model Volvo

Volvo 740
  • Kombi I
  • Sedan I
Volvo 760
  • Kombi I
  • Sedan I
Volvo 850
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Sedan I
  • Sedan II
Volvo 940
  • Kombi I
  • Sedan I
Volvo 960
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Sedan I
  • Sedan II
Volvo C30
  • Hatchback I
Volvo C70
  • Cabrio I
  • Cabrio II
  • Coupe I
Volvo S40
  • Sedan I
  • Sedan II
Volvo S60
  • Cross Country II FL
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sedan II FL
Volvo S70
  • Sedan I
Volvo S80
  • Sedan I
  • Sedan II
Volvo S90
  • Sedan I
  • Sedan II
Volvo V40
  • Cross Country II
  • Hatchback II
  • Kombi I
Volvo V50
  • Kombi I
Volvo V60
  • Cross Country I
  • Cross Country II
  • Kombi I
  • Kombi I FL
  • Kombi II
Volvo V70
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Kombi III
Volvo V90
  • Cross Country II
  • Kombi I
  • Kombi II
Volvo XC40
  • SUV I
Volvo XC60
  • SUV I
  • SUV I FL
  • SUV II
Volvo XC70
  • SUV I
  • SUV II
  • SUV II FL
Volvo XC90
  • SUV I
  • SUV II

Volvo

Volvo Car Corporation to szwedzkie przedsiębiorstwo produkujące samochody osobowe o nazwie Volvo. Od 1999 roku Volvo należało do Ford Motor Company. W dniu 29 marca 2010 r. przedsiębiorstwo zostało sprzedane chińskiej firmie, za kwotę 1,8 mld dolarów.

Historia Volvo sięga 14 kwietnia 1927 roku. Wtedy to światło dzienne ujrzał pierwszy model – OV4. Założycielami Volvo (nazwa pochodzi od łacińskiego słowa "toczyć się") byli: wybitny ekonomista i biznesmen Gustaf Larson oraz inżynier i projektant Assar Gabrielsson.

W 1929 roku na rynku pojawił się PV651. Był to pierwszy z samochodów z sześciocylindrowym silnikiem chłodzonym wodą. W pierwszym dziesięcioleciu firmy rozpoczęto też montaż ciężarówek i autobusów, które przez pewien czas zdominowały produkcję.

W trakcie II wojny światowej firma rozpoczęła pracę nad nowym samochodem osobowym, którego stylistyka miała nawiązywać do samochodów amerykańskich. Mowa oczywiście o modelu PV444, który szybko stał się przebojem. W 1953 był on najczęściej sprzedawanym samochodem w Szwecji.

W 1957 roku na rynku pojawił się samochodów Volvo 120 Amazon. Był to jak na tamte czasy model o awangardowej sylwetce. Dzięki zastosowaniu niespotykanego wlotu powietrza w chłodnicy.

1964 rok to otwarcie nowego zakładu Torslanda pod Goteborgiem. Pozwoliło to zwiększyć roczną produkcję do 200 tys. samochodów. W 1966 roku firma wprowadziła na rynek kolejną innowację. Pojawił się bowiem model 144. Auto zostało uznane za najbardziej zaawansowany technologicznie samochód na świecie. Jego nadwozie posiadało tzw. strefy kontrolowanego zgniotu. Hamowanie odbywało się za pomogą hamulców tarczowych we wszystkich kołach, pasy bezpieczeństwa pojawiły się na tylnej kanapie oraz wprowadzono urządzenia kontrolujące emisję spalin.

Początek lat 70. to powstanie Volvo Technical Center. Przeprowadzana tam prace nad licznymi innowacjami, m.in.: systemem ABS czy poduszkami powietrznymi. W 1973 roku firma przejmuje 1/3 akcji DAFa. Dwa lata po przejęciu pierwszej części akcji, Volvo zwiększa swój pakiet do 75 procent. W Holandii rusza produkcja modeli serii 300, a później 400.

W latach 80 Volvo wprowadza po raz pierwszy silnik z turbodoładowaniem. Jednostka w modelu 240 Turbo osiąga moc 155 koni mechanicznych. W latach 90. następuje dalszy rozwój technologii związanych z bezpieczeństwem. W 1991 stworzono liczne innowacje, takie, jak np. unikalny system zawieszenia Delta-link, SIPS-system chroniący przed skutkami zderzeń bocznych czy pasy bezpieczeństwa z mechanizmem samoregulacji.

W 1996 roku firma zmieniła nazewnictwo modeli. Wprowadzając przy okazji nową gerencję samochodów. Począwszy od tej daty, sedan ma przedrostek "S", kombi "V", a coupe "C". Z tej samej okazji zaprezentowano modele S40, V40 oraz C70. W 1999 Ford przejmuje od Volvo jego dział produkujący samochody osobowe.