infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt: 7 - 22
Sob - Ndz: 8 - 20

Opony do samochodów Skoda

Skoda

Wybierz model Skoda

Skoda Citigo
  • Hatchback I
  • Hatchback I FL
Skoda Fabia
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Kombi III
  • Praktik I
  • Sedan I
Skoda Favorit
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Skoda Felicia
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Pick-Up I
Skoda Forman
  • Kombi I
  • Kombi II
Skoda Karoq
  • SUV I
Skoda Kodiaq
  • SUV I
Skoda Octavia
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Hatchback III FL
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Kombi III
  • Kombi III FL
  • Scout II
  • Scout III
  • Scout III FL
Skoda Praktik
  • Dostawczy I
Skoda Rapid
  • Liftback I FL
  • Sedan I
  • Spaceback I
  • Spaceback I FL
Skoda Roomster
  • Scout I
  • Van I
Skoda Superb
  • Kombi II
  • Kombi II FL
  • Kombi III
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sedan II FL
  • Sedan III
Skoda Yeti
  • SUV I
  • SUV I FL

Skoda

W 1895 roku mechanik Václav Laurin i księgowy Václav Klement zajmują się budową własnych rowerów o nazwie Slavia. Interes idzie bardzo pomyślnie. Przed 1899 roku firma Laurin & Klement rozpoczyna produkcję motocykli.

Na przełomie wieków przedsiębiorcy wchodzą na rynek samochodowy. Pierwsze auto "Voiturette A" cieszyło się sporym powodzeniem. W 1907 roku właściciele przekształcają firmę w spółkę akcyjną. Pojawia się nowy model – Faeton. W czasie I wojny światowej firma zajmuje się produkcją uzbrojenia.

W 1925 roku spółka łączy się z największym przedsiębiorstwem przemysłowym - Škodą Pilsen. W tym momencie rodzi się firma Škoda. Mariaż pozwala na rozpoczęcie seryjnej produkcji eleganckich samochodów. Pojawia się kolejny udany model - Populár. W trakcie II wojny światowej produkcja skupia się na zapotrzebowaniach armii niemieckiej.

Po wojnie cała gospodarka podlega systemowi centralnego planowania. Kontakt ze światem zachodnim – oraz jego technologiami – staje się coraz trudniejszy. Spółka zostaje przekształcona w państwowe przedsiębiorstwo AZNP Škoda. Zostając tym samym monopolistą na krajowym rynku.

W 1946 roku wznowiona jest produkcja zmodernizowanego modelu Tudor. W 1952 zaprezentowano zupełnie nową konstrukcję o numerze 1200. W latach powojennych największą popularnością cieszyły się modele 440, Octavia oraz Felicia. Podstawowa wersja Octavii sprzedana była tylko do 1964 roku. Combi było zaś wytwarzane aż do 1971.

W 1964 rynku na rynku pojawił się model 1000 MB. W 1987 zaprezentowano efekt współpracy z włoską firmą stylistyczną Carozzeria Stille Bertone - Favorit. W 1994 zastąpił ją model Felicia.

W grudniu 1990 roku rząd opowiada się za współpracą z koncernem Volkswagen. Rok później Škoda dołącza do Volkswagena, Audi i Seata jako czwarta marka koncernu.