infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt 7:00 - 22:00
Sb - Nd 8:00 - 20:00

Opony do samochodów Saab

Saab

Wybierz model Saab

Saab 900
  • Cabrio I
  • Cabrio II
  • Coupe I
  • Coupe II
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Saab 9000
  • 4/5 drzwi I
  • 4/5 drzwi II
Saab 9-3
  • Cabrio I
  • Cabrio II
  • Coupe I
  • Hatchback I
  • Kombi II
  • Sedan II
Saab 9-5
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sedan III

Saab

Firma Saab (Svenska Aeroplan AktieBolag) powstała w 1937 roku i zajmowała się produkcją samolotów. Dopiero po II wojnie światowej w ramach firmy powstał dział zajmujący się produkcją samochodów – Saab Automobile AB.

Pierwszy prototyp auta Ursaab – jak przystało na producenta samolotów – był testowany w tunelu aerodynamicznym. Auto seryjne, pod nazwą Saab 92 trafiło do produkcji w grudniu 1949 roku. Wyprodukowano tylko 700 egzemplarzy. W standardzie auta montowano klatkę bezpieczeństwa.

W 1955 roku na rynku pojawił się Saab 93. Był to pierwszy model eksportowany do USA. W 1958 roku zaprezentowano sportowo-luksusowy samochód Grand Turismo 750. Po raz pierwszy w standardowym wyposażeniu pojawiły się pasy bezpieczeństwa.

W 1960 roku pojawił się legendarny (przynajmniej w Szwecji) model 96. Produkowano go 20 lat – do 1980 roku. Następnie na rynku pojawił się krytykowany za stylistykę Saab Sonnet II. W roku 1969 Saab połączył się ze szwedzką firmą Scania i od tamtej pory, aż do rozstania w roku 1995, koncern nosił nazwę Saab-Scania. Wiosną 1970 zaprezentowano trzecią generację Sonneta.

Na przełomie lat 70. i 80. Saab wprowadził filtry przeciwpyłowe. Na rynku pojawił się Saab 900 – jeden z najpopularniejszych modeli marki. Sprzedano ponad 900 tys. egzemplarzy. W zaprojektowanym przez Giorgetto Giugiaro modelu 9000 po raz pierwszy pojawił się system ABS. W 1990 roku General Motors zakupił 50% akcji Saaba. 10 lat później GM dokupił resztę akcji.

W 2009 roku Saab złożył wniosek do sądu o restrukturyzację. GM poprosił rząd szwedzki o pomoc w wysokości 5 miliardów koron. Rząd wniosek odrzucił, twierdząc, że jest "pułapką", której celem jest dotowanie upadających przedsiębiorstw.

Pod koniec 2009 roku koncern GM ogłosił, że nie udało się dokończyć negocjacji z firmą Spyker o przejęciu Saaba. Brak nowego inwestora oznaczałby koniec marki. W 2010 roku udało się uzgodnić warunki sprzedaży Spykerowi.