infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt 7:00 - 22:00
Sb - Nd 8:00 - 16:00

Opony do samochodów Mini

Mini

Wybierz model Mini

Mini Clubman
  • Hatchback F54
  • Hatchback I
Mini Cooper
  • Cabrio F57
  • Cabrio R50
  • Hatchback F56
  • Hatchback R50
  • Hatchback R56
Mini Countryman
  • SUV F60
  • SUV R60
Mini Coupe
  • Coupe R58
Mini One
  • Cabrio R50
  • Hatchback F56
  • Hatchback R50
  • Hatchback R56
Mini Paceman
  • Coupe I
Mini Roadster
  • Roadster R59

Mini

Mini pojawił się na rynku w 1959 roku. Samochody tej marki były początkowo sprzedawane pod nazwą Austin lub Morris. Drugi debiut marki miał miejsce w 2001 roku po przejęciu przez BMW.

W związku z kryzysem sueskim, który miał miejsce w 1956 roku, ceny paliw poszybowały w górę. Dlatego na popularności zyskiwały małe i oszczędne samochody. Pomysłodawcą był Alec Issigonis, który znalazł sprzymierzeńca w osobie Leonarda Lorda, szefa British Motor Corporation. Dwa lata później do seryjnej produkcji trafił pierwszy model MINI.

Samochód musiał spełnić kilka wytycznych. Musiał gwarantować miejsce dla czterech pasażerów. Miał skręcać przednimi kołami i mieć silnik z przodu. Konstrukcja pojazdu wymagała zastosowania wielu nowych rozwiązań. Samochód otrzymał specjalnie skonstruowane opony firmy Dunlop. Skrzynia biegów i silnik mogły wymagały tego samego typu oleju. Gaźnik został umieszczony za silnikiem. Jednostka napędowa miała pojemność 848 cm i dysponowała mocą 34 KM.

Pierwsza wersja MINI pojawiła się w sprzedaży w 1959 roku. Początkowo nie ciesząc się zainteresowaniem. Dopiero reklama do której zaangażowano m.in. Beatelsów i Queen przełożyła się na zwiększenie popularności auta. Mini stał się ikoną. Auta Mini Cooper i Mini Cooper S trzykrotnie tryumfowało w Rajdzie Monte Carlo (1964, 1965 i 1967).

Auto cieszyło się ogromną popularnością. Kolejna wersja (MkII) pojawiła się dopiero 1967 roku. Na początku lat 70. opracowano ponadto nowe wersje nadwozia – Riley Eflt, Wolseley Hornet, Clubman oraz Pickup, Traveller i Van. W kolejnych latach pojawiały się coraz to nowsze konstrukcje – MkIII, MkVI i MkV.

Wraz z upadkiem spółki MG Rover, MINI zostało wykupione przez koncern BMW. Najnowsza seria z 2001 roku diametralnie różni się od pierwszych wersji auta. W 2007 roku samochód przeszedł face lifting. Wprowadzono nowe wersje – One, Cooper oraz Cooper S i D.