infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Pon - Wt 7 - 22 Środa31.05 nieczynne Czw -Pt 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Opony do samochodów Chrysler

Chrysler

Wybierz model Chrysler

Chrysler 300C
  • Sedan I
  • Touring I
Chrysler 300M
  • Sedan I
Chrysler Cirrus
  • Sedan I
Chrysler Concorde
  • Sedan I
Chrysler Crossfire
  • Cabrio I
  • Coupe I
Chrysler Grand Voyager
  • Van II
  • Van III
  • Van IV
  • Van V
Chrysler LHS
  • Sedan I
Chrysler Neon
  • 2/4 drzwi I
  • 2/4 drzwi II
Chrysler New Yorker
  • Sedan I
Chrysler Pacifica
  • SUV I
Chrysler Prowler
  • Cabrio I
Chrysler PT Cruiser
  • Cabrio I
  • Van I
Chrysler Sebring
  • Cabrio II
  • Cabrio III
  • Sedan II
  • Sedan III
Chrysler Stratus
  • Cabrio I
  • Sedan I
Chrysler Town&Country
  • Van IV
  • Van V
Chrysler Vision
  • Sedan I
Chrysler Voyager
  • Van II
  • Van III
  • Van IV
  • Van V

Chrysler

W 1915 roku Walter P. Chrysler objął funkcję prezesa w firmie Buick Motors. Jego kariera w firmie skończyła się w 1919 roku. Następnie Chrysler został szefem Maxwell Motor Company. W ciągu trzech lat udało mu się postawić przedsiębiorstwo na nogi.

W 1922 zaprezentowano samochód Chrysler Six. Auto sprzedało się w ilości ponad 32 tys. Od 1925 Chrysler sygnował markę własnym nazwiskiem. W ten sposób narodziła się Chrysler Corporation.

Zaawansowane rozwiązania technologiczne i produkcyjne sprawiły, że już w 1936 roku Chrysler był drugim co do wielkości producentem samochodów. Przedsiębiorstwo rozwijało takie innowacje jak filtry oleju i powietrza, silniki o wysokiej kompresji, płyny chłodzące czy hydrauliczne hamulce.

W 1928 roku Chrysler stworzył markę Plymouth. Jej celem była mniej zamożna klientela. Chrysler w ciągu dwóch kolejnych lat przejął marki DeSoto oraz Dodge. Jeszcze przed II wojną światową na rynku pojawiła się seria eleganckich stylistycznie modeli Airflow. Na potrzeby produkcji tego modelu Chrysler wybudował pierwszy tunel aerodynamiczny. Auta te były produkowane aż do lat 50.

Następcą Airflow był zaprezentowany w 1955 roku Imperial. W latach 60. Chrysler wprowadził do swoich produktów innowacyjną konstrukcję podwozia określaną mianem "Unibody". Było to nadwozie oparte na specjalnej ramie, która zwiększała sztywność i trakcję samochodu. W 1964 roku pojawił się Chrysler Barracuda. Auto nie okazało się sukcesem ze względu na olbrzymią konkurencję ze strony Forda Mustaga. Stosunek sprzedaży wynosił aż 10:1.

Chrysler postanowił wejść na rynki europejskie. W Wielkiej Brytanii powstała spółka British Rootes Group, we Francji sygnowała pojazdy marką Simca, zaś w Hiszpanii Barreiros. Wszystkie spółki zostały jednak wraz z upływem czasu sprzedane. Na rynku amerykańskim Chrysler zyskiwał popularność w segmencie tzw. muscle-carów. Sukcesem okazały się takie modele, jak Plymouth GTX, Plymouth Road Runner i Dodge Charger.

Lata 70. to okres współpracy z finami przy Talbotach, stworzenie oddziału w Australii i krótka współpraca z Mitsubishi. Lata 80. to z kolei okres przestoju. Koncern utworzył markę AMC, która od 1987 roku była dystrybutorem Jeepów.

Na początku lat 90. Chrysler miał kolejne podejście do rynków europejskich. Uruchomiono produkcję Jeepów w Austrii. Marka ta okazała się sukcesem. W 1998 roku aktywność Chryslera nie mogła ujść uwadze DaimlerBenza, który planował zaistnieć na rynku amerykańskim. W tym samym roku doszło do stworzenia największego w historii motoryzacji koncernu DaimlerChrysler.