infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 22:00
Sobota - Niedziela 8.00 - 18.00

Opony całoroczne Vredestein Quatrac 3 SUV

Vredestein Quatrac 3 to opona, która trafiła do sprzedaży w 2007 roku. Opracowana przez firmę Vredestein stała się jednym z najpopularniejszych modeli opon całorocznych.

Opony całoroczne Vredestein Quatrac 3 SUV

Dziś, producent prezentuje oponę skonstruowaną pod kątem samochodów sportowo-użytkowych.

Quatrac 3 SUV to rozwiązanie bazujące na zaletach poprzednika, lecz stanowi też technologiczny krok do przodu. Starszy model Quatrac 3 uzyskał w czasopiśmie "Autozeitung" notę "bardzo polecana", według producentów ich nowy produkt ma stać się jeszcze bardziej ceniony. W tym celu w oponie poszerzono bieżnik, dzięki czemu Quatrac 3 SUV powinien zapewniać wyjątkową przyczepność do podłoża oraz maksymalny komfort jazdy. Wzmocniony pas oraz podwójna warstwa osnowy z kordu wiskozowego służą poprawieniu nośności, co jest bardzo ważne w samochodach typu SUV. Wykorzystanie asymetrycznego bieżnika niekierunkowego opiera się na nietypowym rozwiązaniu: podzielono go na część letnią oraz zimową, aby uzyskać wyższy stopień bezpieczeństwa i komfortu. Efektem takiej uniwersalności jest to, że Quatrac 3 SUV ma wyróżniać się dobrą sterownością w każdych warunkach atmosferycznych i bez względu na porę roku. Producenci zwracają szczególną uwagę na właściwości odprowadzające, które ponoć mają robić pozytywne wrażenie zarówno na twardej jak i terenowej nawierzchni.

Opona na lato i zimę.

Firma Vredestein postarała się przygotować propozycję dla kierowców, którzy cenią sobie użytkowanie opon całorocznych. Quatrac 3 SUV z pewnością stanowi interesującą opcję, gdyż opona ta powinna radzić sobie dobrze wszędzie o ile nie będą to warunki ekstremalne. Innymi słowy, obszary o płaskiej bądź pagórkowatej powierzchni o umiarkowanym klimacie nie przysporzą najnowszej oponie Vredestein żadnych problemów.

Innowacyjny projekt bieżnika.

Ważna rolę w działaniu opony Vredestein pełni asymetryczny bieżnik i niekierunkowy profil. Posiada on oddzielną część letnią i zimową. Quatrac 3 to opona, w której inżynierowie niemieckiej firmy po raz pierwszy wykorzystali tak innowacyjne rozwiązanie. Granicą między wspomnianymi częściami bieżnika są trzy rowki wzdłużne umieszczone na środku opony. Letnią część umieszczono na zewnętrznej stroni bieżnika. Większa zawartość gumy i mniejsza ilość pustych przestrzeni w bieżniku nie jest dziełem przypadku ogranicza liczba lameli oraz redukcja współczynnika powietrza to zabiegi z jakich skorzystano w Vredestein. Wszystko to w połączeniu z imponującą sztywnością bloków bieżnika powinno sprawić, że Quatrac 3 będzie idealnie odwzorowywał ruchy kierownicy w trakcie jazdy po każdej nawierzchni.

Profil opony.

Bieżnik Quatrac 3 wyróżnia się otwartą strukturą z pofalowanymi lamelami po wewnętrznej części. Przydaje się to podczas zimy, gdy podłoże jest mocno ośnieżone i potrzebne są opony z dobrymi właściwościami odprowadzającymi. Opony Vredestein mają uniemożliwić przyczepianie się śniegu do profilu, a co za tym idzie, znacznie zwiększyć przyczepność samochodu nawet do śliskiej i mokrej nawierzchni.

Optymalne odprowadzanie wody.

Dwie części opon Quatrac 3 oddzielają trzy rowki wzdłużne znajdujące się na środku opony. Ich rola polega głównie na szybkim odprowadzaniu wody spod kół, co ma decydujący wpływ na ryzyko wystąpienia poślizgu. To samo tyczy się rowków poprzecznych, które także są odpowiedzialne za bezpieczeństwo w warunkach jazdy na mokrej nawierzchni. Skuteczność rozwiązania zwiększa również innowacyjne połączenie konstrukcji opony z jej konturem, co tworzy idealny poziom nacisku, który sprzyja optymalnemu odprowadzaniu wody.

Quatrac 3 bez PCA.

Vredestein opracował nową mieszankę przy produkcji Quatrac 3. Bieżnik stworzony na jej bazie powinien gwarantować dobrą przyczepność oraz wysokie osiągi w ciągu całego roku. Producent opon twierdzi, że wykorzystana mieszanka jest bardziej miękka od tych, które wykorzystuje się obecnie w większości opon letnich, ponadto, mieszanka Verdstein ma być twardsza od tych, po które sięga się przy oponach zimowych. Pogodzenie obu właściwości, według przedstawicieli niemieckiej firmy, zadecyduje o powodzeniu Quartac 3. Oprócz tego, zwracają oni uwagę na brak w składzie mieszanki nowej opony szkodliwych olei z PCA (policyklicznych węglowodorów aromatycznych), gdyż wykluczyłoby to Quatrac 3 z grona produktów proekologicznych.

Komentarze

WALDEMAR 28 lipca 2011

SUPER OPONA MAM JE JUŻ TRZECI ROK B.DOBRZE SIĘ SPISUJE.

Piotr 19 września 2012

Ja posiadam je 2gi rok i jak na razie też super. Dają radę w lecie, na mokrym i w zimie - lepiej od moich starych kiepskich zimówek (Barum). Niestety są i minusy nie są bardzo ciche przy autostradowych prędkościach a i zużycie (to logiczne, śmigają cały rok) jest większe. Nie są też b.drogie i oszczędzają cosezonowy koszt zmiany opon - chociaż tak czy tak wyważyć koła raz na pół roku należy...

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu