Testy opon letnich Goodyear EXCELLENCE

Goodyear
Producent Goodyear
Model EXCELLENCE
Sezon Opony letnie
Goodyear EXCELLENCE -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 1236

Opinie o oponie Goodyear EXCELLENCE

Maro

opony zakupione z wyboru. Zastanawiałem się nad innymi markami opon ale wybrałem Excellence będąc pod bardzo pozytywnym wrazeniem Ultra Grip 7. przed zakupem zapoznałem się z wieloma testami i opiniami uzytkowników (w tym opis opony na stronie producenta). W momencie zakupu dostępne były w promocyjnej cenie ale produkcji SLOVENIA. według moich znajomych miejsce produkcji nie ma znaczenia bo opony na pewno bedą takie same bez względu na miejsce produkcji. pewnego dnia po montazu Excellence na swoją Vectrę na parkingu przed marketem zobaczyłem inną Vectrę z takimi samymi oponami - wszystko dokładnie to samo, nawet czas produkcji tylko że tamte były made in Germany. po dalszych oględzinach okazało się zę bieżniki jednak się różnią. moj jest bardziej prosty a tam wiecej nacięc (to tak ogólnie). podsumowując opony są ok - póki co ciche itd. ale zdecydowanie nie polecam ich kierowcom o sportowej duszy (nawet lekko sportowej). TZW "Mistrzowie prostej" mogą powiedzieć że są dobre ale na zakrętach pokonywanych z nieco wiekszą prędkością radzę uważać i to bez znaczenia czy jest sucho czy mokro. Auto się ślizga i można ładnie się przejechać na nowych oponkach (sam juz doświadczyłem lekkie utraty przyczepności a zawieszenie mam w 100% sprawne i amatorem raczej nie jestem). przypuszczam że te produkcji niemieckiej jednak spisują się lepiej. a poza tym na 2 oponach pojawiły się małe boczne zniekształcenia--- złość mnie bierze - tyle czasu poświeconego na wybór i kaski też nie mało a tu lipa (opis producenta swoją drogą a praktyka swoją) z pozostałych opinii wynika ze należę do nielicznego grona niezadowolonych.... i tak przez całe życie... eh....

ANDRIU

Witam czytających. Oponki założyłem na aluski, wyważono wszystko elegancko, zamontowano na furmankę i w drogę. Po opuszczeniu warsztatu zadowolenie z nowych gumek maleje wprost proporcjonalnie do upływu czasu i nawijania kilometrów na kółka. Pierwszy wjazd w koleiny i myślałem, że złapałem "kapcia". Oponki w koleinach solidnie pracują nad tym, by kierowcy przysporzyć porcję adrenalinki. Po prostu do pracy tych opon w koleinach trzeba się przyzwyczaić i mocniej trzymać kierownicę. Następna uwaga: na tych oponach obowiązuje zasada: najpierw skręcasz kierownicą, dopiero potem auto skręca. I dalej: podeptałem po pedale gazu, wyniosłem wskazówkę prędkościomierza ponad 100 km/h i .... dostałem drgawek od trzymanej w ręku kierownicy. No to jazda do stacji diagnostycznej, przegląd zawieszenia - wynik ok. Wyjeżdżam na prostą, sandał w podłogę, 100 - 120 km/h i znowu dygawki. Wyważenie nic nie dało. Kolejna sprawa czy też sprawka tych opon. Przy hamowaniu samochód wpada w delikatne drgania, a mną trzęsie razem z autem ze złości, iż te oponki tak pracują. Przy okazji dziękuję za opinię innym użytkownikom. Zawsze to lżej cierpieć nie w pojedynkę. Na plus opon zaliczam zachowanie na zakrętach, niską hałaśliwość. Niemniej wady wymienione na początku wyleczyły mnie z ew. zakupu tych opon w przyszłości.

Yarko73

Te opony wcale nie są takie ciche, wiele zależy od rodzaju asfaltu, natomiast bardzo dobrze tłumią hałas z dziur małych a nawet dużych. Pod tym względem pełny komfort szczególnie na polskich drogach, tym bardziej że mój samochód przy dość dużym wyciszeniu silnika słabo tłumi hałasy z zawieszenia. Zupełnie inna jazda... Jeśli chodzi o koleiny to wiele się tu naczytałem że "chodzą jak chcą", jednak przy szerokości 215 te opony nie sprawiają żadnego kłopotu na koleinach. Znajomy wulkanizator mówił mi że szczególnie pechowy rozmiar opon do kolein to 205 - i rzeczywiście mój stary samochód "chodził jak chciał" na 205-tkach obojętnie jakiej firmy. Przy prędkości 140 samochód jest dosłownie przyklejony do drogi, przy pokonywaniu zakrętów z dużą szybkością sprawiają wrażenie niezwykle bezpiecznych i za to duży plus. Moim zdaniem na mokrej nawierzchni nie różnią się specjalnie ani na plus ani na minus od innych opon, szczególnie przy prostym gwałtownym hamowaniu. Za minus można uznać dość duże opory toczenia, jednak tego się nie da uniknąć przy miękkich oponach. ścieralność - nie wiem, za krótko jeżdżę żeby coś powiedzieć. Moja ogólna opinia to wysoki komfort + poczucie bezpieczeństwa. Jednak wiele też zależy od samochodu.

Pawel

Opony są jak najbardziej ok. Trochę dziwne jest to, że nie ma opon lewych i prawych - po zamontowaniu opon powstaje wrażenie jakby były źle zalożone. Nie ma jednak możliwości pomylki ze względu na oznaczenia na oponie. Kupiłem opony Goodyear EXCELLENCE 205/55R16 91 W. Przy tej szerokości opony trzeba się liczyć z tym że na koleinach może ściągać samochód "wciągać w koleinę" - jednak jest to niezależne od producenta/marki i modelu opony o tej szerokości. Jazda w deszczu po asfaltowej drodze /autostradzie z predkością 130 / 140 km/h nie sprawia problemu. Samochod jedzie pewnie i stabilnie. Byłem jednym z nielicznych poruszających się z tą predkością po lewym pasie. Reszta jechala wolniej i prawym pasem. Jazda po betonowej autostradzie nie była już tak przyjemna. Musialem zwolnić do 120 km/h. Przypuszczam jednak, że miały w tym swój udział częściowo wypracowane amortyzatory. Nie ma problemu z hamowaniem na mokrej oraz suchej nawierzchni. Opony a jak najbardziej ok. Przypuszczam, że jesli bedę kupował opony to wybiorę je ponownie. Są to w miarę niedrogie opony o dobrej jakości. Dostałem opony wyprodukowane w 2008 roku - "jeszcze cieple".

Robert Rutecki

Sprawdzone na trasie Warszawa - Hanower i z powrotem, a więc na autostradzie (do 180 km/h) i na polskich drogach (130 - 140 km/h), w koleinach, na równej nawierzchni, na suchym i przy padającym deszczu. Nie potwierdzam poniższych opinii o ich zachowaniu w koleinach, być może to dziwna przypadłość rozmiaru 195/60R15. Opona rewelacyjnie zachowuje się na mokrej drodze - przy 140 km/h na niemieckiej autostradzie prowadzenie bez zarzutu, na łukach trzymanie boczne również bez uwag, brak hałasu, hamowanie na suchym i mokrym bez zauważalnych błędów. Bardzo komfortowo, odzyskałem spokój utracony po przeczytanych tutaj opiniach, myśląc, że dałem się naciągnąć na telewizyjną reklamę i opinie sprzedawcy z serwisu. Poprzednio jeździłem na Dunlopie Sport 01 z indeksem H i wydaje mi się, że jeśli są jakieś roznice między tymi oponami, to bardzo drobne i chyba ze wskazaniem na Goodyeara, nie wyczuwam w niej żadnych słabych stron i właściwie jest zgodnie z oczekiwaniami. Polecam właściwie z czystym sumieniem, choć nadal intrygują mnie opinie poprzedników, które w moim przypadku zupełnie się nie sprawdzają.

Solo

Poszukiwałem oponę, która zapewniłaby mi bezpieczeństwo w bardzo nieprzewidywalnych warunkach jakimi są polskie drogi w trakcie opadów. Ponieważ jeżdżę bardzo szybko i dynamicznie, najwazniejszym dla mnie celem było bezpieczeństwo na mokrej drodze z koleinami pełnymi wody, jak to u nas bywa. Wybrana przeze mnie opona bardzo dobrze przetacza się przez większe kałuże oraz zalane koleiny. Idealnie toczy się po suchym asfalcie, choć podczas jazdy po chorwackich drogach, które sa z domieszką wyślizganych wapieni, oponki troszkę się ślizgały przy starcie pomimo ASR. To jednak jest lokalną anomalią i potem zwróciłem uwagę, że pomimo 35 stopni w czerwcu, 30 - 40 % samochodów ma zimówki na przedniej osi ;-) Excellence jest miękka oponą więc po przejechaniu dystansu 10 tyś km. trudno mi powiedzieć ile na niej jeszcze przejadę ale wyglądają prawie jak nowe ;). Nie ma w nich efektu uginania się i odbijania. Ogólnie jestem bardzo zadowolony ze swojego wyboru. To jest opona na lato urozmaicone opadami. Pozdrawiam i życzę szerokiej, gładkiej drogi i tysięcy km. autostrad do 2012 roku ;-)

PIOTR

Witam. Tak czytam Państwa komentarze i się zastanawiam ile kompletów opon zjechali ci którzy piszą opinię o oponach. Jestem od 15 lat zawodowym kierowcą/samochody osobowe/rocznie robię ok 80 tyś kilometrów więc wydaje mi sie że po tylu latach już coś o oponach mogę powiedzieć ale na pewno nie wszystko. Opona bardzo cicha pod warunkiem prawidłowej geometrii układu jezdnego, świetnie spisuje sie na wodzie, z pokonywaniem szybkich zakrętów też nie miałem problemów. Dziwią mnie więc opinie opisujące felery tej opony. Ze względu na dużą moc mojego auta nie sądzę by opony te wykonały jakiś długi przebieg są w symbolu V a taka opona lepiej się kleji do podłoża ale i szybciej sie kończy. Krytykującym radzę zdjąć nogę z gazu a opony bedą się lepiej trzymały w zakrętach mniej hałasowały, to opona markowa a nie jakaś produkcja nieznajomego producenta. GOODYEAR nie pozwoliłby sobie na wypuszczenie bubla tym bardziej że opona jest produkowana także w wyższych indeksach prędkosci, zadna, nawet opona z górnej półki nie zastąpi zdrowego rozsądku!

Rafał

Opone zakupiłem sugerując się komentarzami z internetu oraz testami ADAC. Bardzo ciesze sie z wyboru, gdyz zależało mi przede wszystkim na poziomie hałasu oraz zachowaniu na mokrej nawierzchni. GE jest bardzo cicha, komfortowa i rewelacyjnie spisuje się w deszczu - w polskich realiach (koleiny, dziury, nierówności) samochód prowadzi się bardzo pewnie, przysłowiowo "jedzie się jak po szynach". Hamowanie z tymi oponami to czysta przyjemność - żadnych poślizgów czy rzucania pojazdem - przez cały sezon letni ABS włączył się tylko pare razy a poprzednie moje opony tj. FIRESTONE oraz FULDA przy ostrzejszym hamowaniu od razu traciły przyczepność. Szybsze pokonwanie zakrętów nie stanowi żadnego problemu, gdyż samochód na GE dosłownie klei się drogi. Zużycie opony po 12000 km oceniam na minimalne. Moim skromnym zdaniem GE jest bardzo dobrą oponą. Lepiej jezdziło mi się tylko na MICHELIN PILOT EXALTO ale jest ona 50 % droższa (300 zł/szt a Goodyear 200 zł) i po sezonie na GE nie wiem czy warta swojej ceny.

tomasz

Witam. Kupiłem te opony (205/55R16 V) po namyśle, zebraniu dostępnych komentarzy i opini (jest to też następczyni bdb opony NCT5 )... i w drogę... Zadowolenie z opon zmniejszało się wraz z przejechanymi kilometrami. Zachowanie na drodze z koleinami i podczas deszczu przyprawiało o "dreszczyk emocji" i kierownice trzeba trzymać mocniej. Na drogach o bdb nawierzchniach bez zastrzeżeń! Jednak największym minusem jest to, że opony "wyząbkowały"! i hałas jaki zaczęły wydawać po 15000 km stał się nie do zniesienia. Ponoć to cecha zawieszenia u Fordów. Zmieniałem tył na przód i stronami, ale proces postępował. (Nadmienię, że zawieszenie zostało sprawdzone i nie ono było przyczyną.) Stopień zużycia po 30000 km zaskoczył mnie bo jest bardzo duży (na NCT5 przejechałem na pierwszym komplecie 70000 km) i na następny sezon już ich nie założę. Zastanawiam się czy zainwestuję w nowe opony spod znaku GoodYear. Sumując: gdyby nie wyząbkowanie i związany z tym hałas niesamowity to dobra opona.

Zdzisław

Słyszałem bardzo dużo dobych opini na temat goodyeara Exellenc od znajomych ktorzy jezdza na tej oponce. Zdecydowałem się w koncu nie oszczedzac (bo zawsze oszczedzalem i kupowałem zazwyczaj jakies używki lub z hipermarketow opony) i kupilem wlasnie goodyeara exellence w rozmiarze 195/65R15 91H do mojej skody octavi. ale zdecydowanie juz nigdy jej nie kupie! sprawdzalem wszystko, czyli gdzie najtaniej, czy jest świeżej produkcji. udalo sie! fajnie tanio kupilem, swieża ale nie sprawdzilem gdzie produkowana i co?! okazalo sie że Chiny. Gdybym wiedział o tym to bym jej nie kupil albo bym porosil zeby dołożyli mi gratis jeszcze zupke chinska do nich. Jestem zawiedziony bo bym nie wydal 200 zł za goodyeara chinskiego tylko moglem dolozyc z 40 zloty i kupic go z produkcja francuska, czy niemiecka. Ale człowiek uczy się na błędach i przestrzegam wszystkich laikow, sprawdzajcie rowniez gdzie jest produkowana,

Piotr Ptach

hi dlugo wachalem sie z opinia. mysle ze maja jak kazde wady i zalety napewno sa ogolnie ciche niestety czym dluzej jezdze na nich tym glosniejsze zaraz po kupnie myslalem ze nie mam opon tak byly ciche teraz slychac znaczny szum.rzeczywiscie jak sa zimne auto dostaje padaczki po przejechaniu 5km uspokajaja sie i auto nie wibruje. b.dobrze odprowadzaja wode, mimo duzego przebiegu hamowanie jest doskonale na mokrym i suchym, wiec pod tym wzgledem sie nie zmienily, od poczatku mam wrazenie ze sa bardzo cizkie i mimo ze auto posiada servotronic (super wspomaganie kierownicy) czuje jak bym kierowal kolami z pelnej gumy bez detki.scieraja sie pomalu i to ich ich ogromna zaleta , nie zabkuja.kupilem je bo mialy byc super ciche i dobrze odprowadzac wode niestety tak bylo na poczatku teraz jest inaczej.jestem wymagajacym kierowca i wsumie jestem z nich zadowolony bylbym bardziej zdecydowany hdyby nie byly takie gabczaste ale napewno ucierpialby wtedy ich wysoki komfort dzieki

Ł.S

Miałem nic nie pisac. Ale! Opony sa ciche, po kaluzach mkną bez zerwania przyczepnosci! na suchej nawierzchni sa bardzo dobre do agresywnej jazdy, idealnie (prawie idealnie zachowuja sie w zakretach - mam porównanie z Goodyerem F1 i Dunlop 2000 na których też jeżdze). Są ciche i bzdurą jest to co czytałem o ich hałaśliwości! (kupcie nowe auta, najlepiej nie "bite" z Niemiec i naprawcie zawieszenia drodzy rodacy a potem zwalajcie wine na opony - czteroślady przeważnie hałasują) gdyż opony na pewno nie hałasują. A! jesli ktos porównuje je do TOYO to faktycznie są gorsze, ale cena TOYO jest 2 razy wyższa. Poza tym jest to porównanie rzędu: Forda K do Mercedesa R (zależy do czego komu sa potrzebne opony. ścierają sie wolno, sadziłem ze bedę je musiał wymienić nieco szybciej. Uważam że sa to bardzo dobre opony i wbrew wszelkim opiniom ktore tu przeczytałem (chyba konkurencji) kupuje je do kolejnego auta. Cena z jakościa bardzo mi współgra. Polecam ich zakup.

tom

Godne polecenia. Miałem obawy co do średniej klasy samochodu, jakim się poruszam, ponieważ opona przeznaczona jest do wyższej klasy, ale zaryzykowałem. Muszę powiedzieć, że jak na razie się nie zawiodłem. Niski poziom hałasu - myślę, że można sobie darować punkt. Tak naprawdę ocena jest indywidualna dla każdego kierowcy i zawsze inna. O ścieralności - jeszcze nie mogę nic powiedzieć - dystans. To co mnie urzekło, to krótka droga hamowania. Rzeczywiście przyklejają się do nawieżchni. Z prędkości 120km/h hamowanie wydaje się przyjemnością i jest krótkie (pojęcie względne). Najtrudniejsza jak się wydaje jest do oceny mokra nawierzchnia i zachowanie opon - jeszcze zbyt wiele nie padało zatem nie wypowiem się dokładnie. Dodam, iż ja kupiłem te opony właśnie ze względu na dobre testy jazdy na mokrej nawierzchni. Ponoć Hydra.... ząbkuje po ok 12000km a ta nie (aczkolwiek w niektórych tylko rozmiarach). Pozdrawiam.

Sendek

Opona spisuje sie swietnie i jest godna polecenia. O scieralnosci nie moge za wiele powiedziec, bo przejechalem na tym ogumieniu dopiero 5 tysiecy km. Zastanawiam sie natomiast od poczatku zakupu (i spokoju mi to nie daje), otoz przy zakupie dostalem opony, ktore kierunek bieznika mialy w ta sama strone. Powiedziano mi, ze w tych oponach nie ma "lewych i prawych" ale przeciez tak powinno byc, bowiem bieznik jest asymetrczny i kierunkowy. Na oponie jednak nie ma faktcznie zaznaczonego kierunku toczenia i osoba ktora mi zakladala to ogumienie, potwierdzila, ze dla tej opony nie ma to znaczenia. Ja jednak dziwnie sie czuje widzac, ja z lewej strony bieznik idzie jakby "strzalka" w kierunku w jakim opona sie toczy, a z prawej strony w przeciwnym. Czy ktos moze spotkal sie z tym? Moze mi powiedziec, czy faktycznie tak jest i te opony nie maja zdefioniowanego kierunku ruchu (nie ma lewych i prawych)?

R

Podzielam opinię wielu użytkowników - opona bardzo dobra zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie, pewne prowadzenie w zakrętach, cicha praca i niewielkie opory toczenia. W stosunku do poprzednich (Michelin Pilot HX) rewelacyjnie zachowuje się na mokrej nawierzchni, tamta miała tendencję do poślizgu a ta trzyma się drogi wręcz fantastycznie. Pewien mankament stanowi jej zachowanie w koleinach - auto potrafi czasem nieprzyjemnie zaskoczyć ale pzypisuję to zachowanie nie tylko samemu modelowi opony lecz po części również jej rozmiarowi. Niemniej jednak na w miarę gładkim asfalcie :-) spisuje się wspaniale. Co do ścieralności to po jednym sezonie umiarkowanej jazdy nie zauważyłem znaczącego ubytku bieżnika. Wygląd opony jest ciekawy choć nie powinien raczej stanowić zbyt znaczącego kryterium przy zakupie. Reasumując, jestem z zakupu bardzo zadowolony i mogę z czystym sumieniem polecić tę oponę.

HENRYK MAZUREK

jazda na tych oponach odbiera przyjemnosć prowadzenia samochodu, na początku było super tylko szkoda, że tak krótko, obecnie opony okropnie hałasują i tłuką się przy hamowaniu. po przeczytaniu niektórych opinii widzę że nie tylko ja jestem zawiedziony i zdegustowany jakością tych tak wspaniale reklamowanych "super opon", zgłosiłem reklamację, która została nie uznana - w oponach nie stwierdzono wad fabrycznych, ciekawe na jakiej podstawie wydawane są te opinie, wystarczy tylko poprowadzić mój samochód na tych wspaniałych oponach - tragedia! reklamacja była składana dwa razy, za pierwszym razem, oczywiście wina samochodu, za drugim razem z oponami dołączona była opnia o bardzo dobrym stanie zawieszenia, chyba nic innego nie pozostanie jak wystąpić na drogę sądową, tym bardziej, że po przecztaniu niektórych opini nie tylko ja zwiodłem się na tych firmowych oponach

Marek

Długo szukałem opon do auta, które byłyby tanie i dobre. Skupiłem się na oponach markowych i w końcu wybrałem te oponki. Po przesiadce z Pirelli P6000 rewelacja. W samochodzie błoga cisza, nic nie wibruje i nie wyje. I tak zostało do końca jesieni. Opony są naprawdę ciche, nie ząbkują się, zapewniają pewne prowadzenie w koleinach. Na dobrym asfalcie przy gwałtownym hamowaniu zapewniają bardzo duże przeciążenia, nie zrywają przyczepności, ABS nie ma co robić. Na zakrętach mogłoby być trochę lepiej, ale nie jest źle. Trzeba tylko uważać, bo opony nie piszczą i pojawia się uślizg bez ostrzeżenia, ale jest on delikatny i odpowiednio wcześnie wyczuwalny. Na mokrym bez zastrzeżeń, nawet zalane wodą koleiny do 120 km/h nie stanowią problemu. Oczywiście na nowych gumach, potem pewnie będzie gorzej. Następne opony pewnie będą takie same. Jestem bardzo zadowolony.

MENTORone

Co do zachowania na suchej i mokrej nawierzchni nie mam żadnych zastrzeżeń. Komfort jazdy i poziom hałasu równiez jak najbardziej na "duży plus". Nie wypowiadam się na trmat ścieralności z powodu zbyt małego przejechanego dystansu. Podsumowując opony Goodyear Excellence mogę z całą odpowiedzialnością polecić. Prowadziłem na nich zarówno w mieście jak i na trasie. Są bardzo dobre. Ale jest jedna wada (niestety) - jak juz zauważyli moi poprzednicy, przy prędkościach około 100 - 120 km i wyżej pojawiają się bardzo niepokojące i niebezpieczne drgania kierownicy. Myslę, że jest to związane z naszymi polskimi koleinami i nierównościami. Aczkolwiek trzeba by tą obserwację zaliczyć do minusów opony. Pomimo to gorąco polecam ten rodzaj opon letnich, ich niemała w porównaniu z innymi oponami cena, odpowiada w pełni jakości.

charmi

Chciałbym zwrócić szczegolna uwage na trwałość opon! Po założeniu opon - fantastycznie! Pełny komfort, cisza a przy tym atrakcyjny wygląd. Po dwóch sezonach użytkowania z tylnej części samochodu dobiegał znaczny hałas. Pojechałem do mechanika z przekonaniem że mam do wymiany łożysko (wrr - razem z piastą). Nic bardziej mylnego! Okazało się, że to opona jest zdeformowana. Jej zewnętrzna powłoka (od strony wewnętrznej nadkola) jest totalnie pofałdowana. Myślałem że mam jakiegoś totalnego pecha, ale dzięki temu, że udało mi się trafić na tutejsze forum jednoznacznie stwierdzam, że takich przypadków jest znacznie więcej. Jest mi też przykro, że producent odcina się od występującego problemu i nie chce uznać reklamacji. Ja nie będę się szarpał z reklamacją - ja nie kupię więcej opon Goodyear.

B.

Przeczytałem wszystkie opinie o tych gumach i teraz chciałbym dodać swoja. zaczne moze od wad ponieważ moze nie ma ich zbyt dużo to są i są bardzo istotne! Po pierwsze, tragiczne, powtarzam tragicznie, prowadzą sie w koleinach! Szarpie kierownicą tak, że nie sposób jej utrzymać. Po drugie problem drgań wyeliminowałem dopiero po dynamicznym wyważaniu i doważaniu na samochodzie (ta przyjemność kosztowała mnie 120 pln). Po trzecie miały być ciche i spodziewałem sie czegoś cichszego. Do plusów mogę zaliczyć bardzo dobre prowadzenie po suchym. Przyczepność rewelka! Na koniec powiem tylko to: kupuje inne gumy w przyszłym tygodniu! To nie jest opona na nasze drogi.

Mrof

Niska ocene w zachowaniu na suchym opona zapewnila sobie dzieki fatalnemu zachowaniu nawet w najmniejszych koleinach. Opona po prostu w nich tanczy co jest bardzo niebezpieczne. Duzo jezdze w trasy a przez ta opone musze caly czas czuwac, by mi nie zaczelo nosic samochodu we wszystkie strony. Po przejechaniu 5 tys. opony wedruja "do kosza" z uwagi na to, jak sie zachowuja. Tak sie po prostu nie da jezdzic. Nie daj boze jechac szybko rowna trasa i trafic w miejsce, gdzie zaczynaja sie koleiny nie bedac na to przygotowanym... Jesli zdecydujesz sie na zakup tych opon miej swiadomosc, ze decydujesz sie na nieustanna walke z pojazdem o zachowanie toru jazdy w koleinach a co za tym idzie, mocne trzymanie kierownicy przez cala trase... jednym slowem: tragedia!

Marek

Kupiłem je trochę z duszą na ramieniu, bo wszyscy mówili, że to opona budżetowa i pewnie będzie taka jak cena. Ale okazało się, że jest super. Pierwsze wrażenie - kompletna cisza w samochodzie. Po wcześniejszych Pirelli P6000 istna bajka. Ale do rzeczy. Na suchym asfalcie jadą cicho i pewnie. Odporne na koleiny, na zakrętach pewnie się prowadzą, czuć wyraźnie moment utraty przyczepności i pozostaje jeszcze duży margines do poślizgu. Przy hamowaniu awaryjnym ładnie wgryzają się w asfalt, ABS praktycznie nie załącza się na czystym asfalcie. Na mokrej nawierzchni świetnie ściągają wodę, nie występuje ściąganie po wjechaniu w kałużę - oczywiście o rozsądnej głębokości. Uważam te opony za świetny zakup i mogę je polecić z czystm sumieniem.

damek

Kupilem te oponki po dlugim zastanowieniu, czytalem testy i opinie na forum. Wahalem sie pomiedzy Pirelli P6 i Dunlop SP Sport 01. Zaryzykowalem z nowoscia i musze powiedziec ze sie nie zawiodlem. Na co dzien potrzebowalem dobrej, szybkiej i komfortowej opony a ta spelnia te kryteria znakomicie. Jest bardzo cicha, komfortowo tlumi nierownosci, az milo posluchac jak robi to delikatnie. Dzieki tej oponie poznalem co to znaczy przyjemnosc z jazdy. Wczesniej jezdzilem na roznych Michelinach ktore oprocz tego ze mialy male opory toczenia nie reprezentowaly soba nic, przede wszystkim na mokrej nawierzchni. Ta opona to dobry kompromis i na sucho i na mokro, jedyna wada jaka zauwazylem to rzeczywiscie czasami niestabilna w koleinach. Polecam

Przemas

Opony bardzo szybko się zużyły 30 tys km przejechanych na nich w bardzo dobrych warunkach opony nie hałasują jedyne co mnie przeraża to fakt iż się nadzwyczajnie szybko zużyły gość w serwisie nie myślał nawet o takim zużyciu opon, wygląd może i ładny ale nie patrze na to ponieważ opona ma się trzymać nawierzchni a nie ładnie wyglądać wg innych wygląd się liczy a bezpieczeństwo nie, inni zaś zakładają je tylko dla wyglądu do "podwórkowo stuningowanych" samochodów myśląc że wymiana opon da im 10 KM mocy więcej, Ogólnie nie polecam tych opon cena w częstochowie 280 zł za sztukę lepiej dołożyć i kupić opony michelin. Obecnie kupiłem opony Fulda Progresso zobaczymy jak te się będą sprawować. Koszt takiej opony w Częstochowie 190 zł

TomekSHL

Opony pełne kontrastów, dostarczają podczas jazdy emocji: Zakup - cena rewelacyjna, świetnie trzymają się podczas jazdy w zakrętach na suchym, mokrym, ale gładkim. Trzymanie super, super wygląd.... Wszystko przyćmiewa jednak zachowanie w koleinach: tragedia! Opona chyba na niemieckie autostrady, bo na naszych koleinach musisz non stop kontrować, aby nie jechać zygzakiem. Jazda jest męcząca i doceniasz moment, gdy trafi się kawałek gładkiej jezdni... i wtedy masz radość z jazdy na tak cichych i fajnych oponach.... do następnych kolein. 195/60R15 - w tym rozmiarze żadne opony nie robiły mi jeszcze takich numerów. Czy je wyrzucę? nie... ale zdecydowanie nie kupię tego modelu ponownie.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.