Testy opon letnich Fulda ECOCONTROL

Fulda
Producent Fulda
Model ECOCONTROL
Sezon Opony letnie
Fulda ECOCONTROL -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 1558

Opinie o oponie Fulda ECOCONTROL

pietrek

Oponki są naprawdę godne polecenia, wymieniłem zaraz po samym zakupie pojazdu zszokowany beznadziejnymi opiniami seryjnie zamontowanych do Skody Barumów Bravurius. I powiem: było to chyba najlepsze co mogłem zrobić, co udowodnił mi niedawny przejazd do Zakopanego w deszczowych warunkach identyczną Fabią (firmowa), ale z oryginalnymi oponami. Barumy na mokrej zakopiance ślizgały się niemiłosiernie, pewność prowadzenia żadna, a i zużycie paliwa i hałas większe. Różnica po prostu kolosalna. Fulda, mimo podobnej (niskiej!) ceny oferuje naprawdę dobrą pewność prowadzenia na suchym, stabilność (może nie fenomenalną, ale dobrą) w zakrętach, znakomite (naprawdę!) trzymanie na mokrym, no może poza głębokimi kałużami, gdzie woda nieco je "przytrzymuje", nawet pomimo głębokiego jeszcze bieżnika. Hałas w normie. Naprawdę pozytywnym zaskoczeniem jest ich"ECOlogiczność" - zużycie paliwa jest ok. 0,3-0,5 l/100km = 7-10% mniejsze (regularnie 4,7-5,2 l/100km zamiast 5-5,5 l/100km) niż na Barumach - sprawdzone! No i naprawdę znakomicie wolne zużywanie: po 35 000 km opony na przedniej osi mają połowę bieżnika (diesel), na tylnej zużycie jest symboliczne. Pociągną do 100 000 jak nic. Ogólnie opony znakomite, szczególnie do niezbyt agresywnej jazdy (ala szaleńczą z pkt widzenia możliwości Fabii jazdę do Paryża i z powrotem 160 -180 km/h też zniosły bez protestu). Dla osób które cenią oszczędność;)

Cartman

Witam. Kupiłem te opony ponieważ poprzednie, czyli wielosezonowe vredesteiny sie kompletnie zużyły. Dokonałem wyboru kierowany dobrymi ocenami jakie dostały te opony w tym serwisie. Po 2 miesiącach użytkowania mogę powiedzieć że: wygląd super, ścieralność na odpowiednim poziomie, jazda w deszczu ok, wjeżdżałem w spore kałuże przy dużej prędkości i nie było efektu aquaplaningu. Niestety hamowanie na suchej nawierzchni trochę mnie zawiodło. Opony dość szybko tracą przyczepność i dochodzi do zablokowania kół. W aucie nie mam ABSu ale zawsze staram się hamować nie blokując kół i niestety przyznam że na tych oponach droga hamowania w porównaniu do poprzednich opon wypada blado. Opony to element bezpośrednio wpływający na bezpieczeństwo więc następnym razem wybór padnie na inne opony, droższe. Jeśli ktoś jeździ spokojnie i rozważnie to ostatecznie może kupić te opony ale spokojna i stateczna jazda kończy się w momencie kiedy na drodze dochodzi do sytuacji ekstremalnej i wtedy dopiero przekonujemy się o tym czy opona zdała egzamin czy nie. Ja tej opony niestety już więcej nie kupię. Pozdrawiam

FOX

Witam. Chciałbym dorzucić kilka spostrzeżeń nasuwających się po przejechaniu dłuższego dystansu. Z opony jestem ogólnie zadowolony. Na suchym asfalcie prawie jej nie słychać na mokrej nawierzchni radzi sobie naprawdę b.dobrze (w porównaniu do Goodyear-a GT2 wypadają lepiej). Co do samej nazwy i reklamy pod tytułem: mniejsze zużycie paliwa - trochę jest naciągane - spalane pozostało na tym samym poziomie:) Opona oprócz zalet ma też wady, wymienię jedną, ale za to istotną mianowicie oponka na ostrych zakrętach ma skłonności do tzw. skakania, co znacząco wpływa na komfort jazdy i samopoczucie kierowcy. Ogólnie za cenę 140 zł z montażem nie można narzekać poza kilkoma wadami opona jest godna polecenia dla osób, które mają umiarkowany styl jazdy. Dla osób, które preferują dynamiczny styl jazdy polecam Goodyear-a GT2, nawet kompletnie łyse trzymają się drogi jak przyklejone.

Radek

Witam, Opony zakupiłem kierując się opiniami innych użytkowników oraz zasobnością portfela. Na uwagę zasługuje przede wszystkim niska ścieralność. Po 15000 km opony na tylnej osi wyglądają jak ledwo co dotarte. na przedniej też nie rzuca się w oczy zużycie. Same opony mają bieżnik głębszy niż konkurenci tak więc mam nadzieję, że przez 4 sezony nie będę kupował innych letnich oponek. Przy gwałtownym ruszaniu koła tracą przyczepność zarówno na suchym jak i mokrym asfalcie. A teraz praktyka. Jazda na mokrym super sterowność świetna, hamowanie nie powala na kolana. Na suchym to samo sterownośc OK ale hamowanie takie sobie. Auto z ABS a mimo tego gumy delikatnie popiskują przy ostrym hamowaniu. zużycie paliwa identyczne. Zatem moim zdaniem to opona przede wszystkim dla osób które nie zamierzaja często zmieniać opon, ale do miasta i ostrych startów raczej się nie nadają.

Mac_G

świetne oponki, przede wszystkim bardzo ciche;-) Kupiłem 2 sztuki na jedną oś (przód), ponieważ wcześniej posiadane zostały niestety zniszczone przez czynniki losowe (były to Pirelli P6000, jedna uległa odkształceniu, druga została przecięta przez złomowisko które leżało na drodze:-( - eh ci złomiarze...@#$%). Bardzo dobrze trzymają się drogi, choć Pirelli chyba były w tym lepsze, ale jeszcze za mały przebieg aby coś więcej na ten temat powiedzieć. Po dłuższej jeździe i przejechaniu kilku kolejnych tyś. podzielę się jeszcze wrażeniami. Na Pirelli przejechałem dystans około 45 tyś km (liczę połowę ogólnego przebiegu samochodu od chwili zakupu) było to 2,5 sezonu i powiem że oponki fajne, tyle że dla mnie bardzo, bardzo głośne (myślałem nawet że może łożyska padły ale sprawdzano na serwisie i jest OK) i cena też wysoka około 300 zł za sztukę !!!

Kamil

Na oponach przejechałem już spory dystans w krótkim jak dla mnie czasie (7miesięcy). Jeździłem w różnych warunkach, od naszych dziurawych ulic, przez niemieckie autostrady, po kręte drogi w Pirenejach. W pierwszej fazie użytkowania, przy wysokich temperaturach otoczenia, opona sprawia wrażenie zbyt miękkiej. Teraz tego odczucia nie mam (albo się przyzwyczaiłem). Co do hamowania nie mam żadnych zastrzeżeń. Jednak jak dla mnie największym zaskoczeniem było prowadzenie na mokrej nawierzchni. Jeżeli już trochę popada i opona "dostanie wody" to w moim wypadku świetnie się trzyma. Jeżdżę dosyć energicznie i nie przypominam sobie, aby koła mi zabuksowały. Auto ma ABS, ale praktycznie nie zdarza się, aby się załączał (koła nie tracą przyczepności) przy gwałtownym hamowaniu.

marcin

Opony kupiłem na początku sezonu kierując się ocenami jakie znalazłem na necie. Na oponach przejechałem jakieś 10 tys.km, jeżdżąc w mieście i w średniej długości trasy. Mam wrażenie, że opona trzyma się lepiej drogi, gdy jest trochę mokro, niż na nawierzchni suchej. Opony trzymają się drogi idealnie, nigdy nie sprawiły mi niespodzianki. Niestety trochę głośne, w szczególności na suchym. Na mokrym czasem zdarza się pokręcić w miejscu przy ruszaniu. Opony na pewno są dobrym wyborem dla osób ceniących sobie stosunek jakość/cena, ale dla osób, które traktują jazdę jako coś więcej, opony mogą być za słabe. Po jakichś 7 - 8 tys. znajomy zauważył, że mam nowe opony, więc chyba mogę powiedzieć, że nie ścierają się za szybko. Zauważalne większe zużycie paliwa.

Smiejo

Po przejechaniu ok 10000 km w przeciągu sezonu letniego mogę polecic oponę lecz nie wszystkim. Początkowo wydała mi sie zbyt miękka (poprzednie Continental Eco były ciut twardsze) więc polecam wersjeXL. ścieralność rewelacyjna (zasługa krzemionki), komfort jazdy i poziom hałasu bardzo dobre, hamowanie... nierówne. Czasami na wilgotnej drodze i na gładkim asfalcie jedzie jak po lodzie (tak mnie przywitał Kraków w środku lata i prawie lądowałem na latarni). Na suchej i mokrej mocno nawierzchni są bardzo dobre. Dziwne jest niestety to że dostały oponki wybrzuszeń na bokach, choć nie są wielkie i nie przeszkadzają w jeździe to troche to dziwi (4 sztuki i wszystkie w tym samym miejscu sie wybrzuszyły - wada fabryczna?). Tak to ok. śmiało można śmigać.

Smarty

Dobre oponki, aczkolwiek spodziewałem się więcej od nich, po tych wszystkich chwalebnych opiniach. Przejechałem na nich ok. 50 000 km po czym poszły do żyda razem z samochodem. Ogólne wrażenia: jezdnia sucha - dobrze się trzymają drogi, twarda mieszanka, mała ścieralność, przy dużych prędkościach słyszalne ale nie wpływa to na komfort jazdy, hamowanie i ruszanie ok. Na naszych drogach czuć na niej większe ubytki w asfalcie. Jezdnia mokra - tu w moim odczuciu już gorzej wypadają, dobrze odprowadzają wodę ale trzymanie na łukach jest na 70%-85%, hamowanie i gwałtowne ruszanie na podobnym stopniu. Co do warunków zimowych sie nie wypowiadam. Ogólnie oceniam opone na +4, nie są złe. aczkolwiek tańsze i lepsze są Barum Bravuris 2.

krzyk

Przejechalem juz 6000 km. na przedniej osi wczesniej mailem opony continental contiecocontrol i po zlozeniu ok w kwietniu zauwazylem leprza przyczepnosc niz continental-ach mialo to miejsce na mokrej powiezchni, hamowanie i zauwarzylem mniejsza prace abs-ow czyli mniej wpadaja w poslizg niz continental-e dlatego wlasnie dzis przyjechaly do mnie 2 nastepne sztuki do zalozenia na przod a obecne na tyl powedruja jestem bardzo z nich zadowolony choc wydaje mi sie ze zauwarzylem szybsze scieranie klockow hamulcowych niz przedtem bo opony maja lepsza przyczepnosc. ?Bardzo polecam te opony do samochodu jakim jest VW Lupo 3L 1,2TDI ktory spala przy mojej agresywnej jezdzie w miescia i po za ok4 litrow on/100km. Krzyk .

pawlesm

Wszystko by było ok, ale po pierwsze po tygodniu jedna z dwóch się przebiła z boku w czasie jazdy i stwierdzono że ktoś przebił śrubokrętem więc jak zwykle klient wszystkiemu winny i trzeba było kupić jeszcze jedną, ale to incydent, a dla mnie deskwalifikujący jest fakt tragicznej wręcz przyczepności na mokrej nawierzchni, a mam porównanie bo w tym samym czasie kupiłem 2 goodyear duragrip i są o niebo lepsze. Moje auto nie ma ABS i na GoodYerach zachowuje sie na mokrym jak by je miał a na Ecocontrolach jedzie jak po lodzie - tragedia, szybko przełożyłem z powrotem na tył i czekam aż się zużyją, a jak na złość wolno sie ścirają, ale juz na pewno ich nie kupie bo dla mnie najważniejsze jest bezpieczeństwo!

Kamil

Przejechałem na nich około 5 000 kilometrów (późna wiosna, lato, w zimie NIE jeździłem), oznak zużycia nie widać. Opony bardzo dobrze spisują się na suchym i mokrym asfalcie. Hamowanie bez zastrzeżeń. Jedyne do czego można się przyczepić to to że nieco hałasują na szybko pokonywanych łukach, ale nie stanowi to dla mnie problemu. W porównaniu z poprzednimi oponami (Dębica passio) różnica jest kolosalna! Ich opory toczenia są o wiele mniejsze. Auto jakby zyskało dodatkowe wspomaganie kierownicy :-). Również zużycie paliwa nieco spadło. (Na dębicach robiłem 720 km na baku, na fuldach 800 km). Polecam te opony. Za niskie pieniądze dostajemy naprawdę świetne opony. Auto: fiat punto II FL 1.2 2003 r.

Roman11

Mam je od marca, więc trudno się wypowiadać co do ścieralności. Zachowanie na mokrej nawierzchni extra. Przytoczę tutaj swoje nieplanowane doświadczenie. Jest dzień deszczowy, duży ruch na mieście i wjazd na rondo. Mam tylko chwilę na podjecie decyzji, wciskam pedał i czuję jak opony szarpią asfalt z krótkotrwałymi uślizgami. Zdziwiło mnie to zachowanie, pierwszy raz je doświadczyłem. Mija pół godziny i jadę innym samochodem z zimówkami - klasa obu aut podobna. Znalazłem się w tym samym miejscu ronda, chwila na decyzję, wciskam pedał gazu, a samochód stoi a koła się kręcą w miejscu. Zdjąłem nogę z gazu i wcisnąłem ponownie mniej i jakoś pojechał. Oponki Ecocontrol pozytywnie mnie zaskoczyły.

Artur

Przy zakupie tych opon kierowałem sie w dużej mierze opiniami innych uzytkowników. Miałem kilka typów opon, zdecydowałem się jednak na Ecocontrol. I musze powiedzieć, że mało, że nie zawiodłem się, ale jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Opony naprawde sa cichutkie (tylko relingi słychać:). świetnie wybieraja nierówności, bardzo cicho i bardzo miękko. Miałem również okazje jeździc na nich podczas deszczu i faktycznie bardzo dobrze sie na mokrej nawierzchni zachowują. O ścieralności ciężko mi coś kolwiek powiedzieć - zbyt krótki dystans. Generalnie rzecz biorąc polecam je wszystkim uzytkownikom samochodów i myslę że będą bardzo zadowoleni z tego zakupu. Jednak made in Poland tez cos potrafi.

xxx

Przy kupnie kierowałem się dobrymi wynikami w testach i wysokimi ocenami użytkowników. Zawiodłem się. Na suchym jest ok ale tu nawet dębice i kormorany będą się sprawdzały. Najgorzej jest na mokrym - hamowanie to rosyjska ruletka, bardzo szybko traci przyczepność. Ostatnio miałem drobną stłuczkę - wpadłem w poślizg na mokrym asfalcie przy 40km/h nie pomógł abs. Na mokrym bruku to już zupełna padaka. Ecocontrole szybciej niż moje poprzednie opony tracą kontakt z nawierzchnią po wjechaniu w kałużę. Następnym razem kupię klebery hp dynaxer - są dużo lepsze a kosztują podobnie. Jeżdżę na nich drugi sezon i zużyły się tylko troszeczkę- za to plus. W warunkach zimowych nie oceniałem.

jszyman

Zaraz po zakupie opony byłem bardzo zadowolony, znakomite zachowanie na suchym asfalcie, na mokrym asfalcie było gorzej, lecz miałem pełną kontrolę nad samochodem. Niestety z kolejnymi sezonami było już coraz gorzej. O ile na sucho całkiem znośnie, to zachownie na mokrym asfalcie było coraz gorsze najprawdopodobniej w związku z twardnieniem gumy. Podłużne, praktycznie gładkie paski bieżnika na środku opony mające redukować opory toczenia,działają w moim odczuciu jak łyżwy. Słowo ECO w nazwie opony zaczęło działać dla mnie jako synonim zagrożenia dla mnie i innych użytkowników dróg. Zaletą jest relatywnie wolne zużywanie się bieżnika. przejechałem ok 60tys na tych oponach

Lechu

Bardzo dobre opony. Jak dla mnie, stosunek cena (ok. 160 z założeniem za 82T) - jakość rewelacyjny. Używane od końca marca do teraz- brak zastrzeżeń. Małe zużycie, guma bieżnika nie spękana, nie starta. Na suchej powierzchi samochód prowadzi się płynnie i przewidywalnie. To samo na mokrej, choć poziom hałasu nieco większy. Ciężko mi oceniać opory toczenia, bo w mieście i tak stoi się głównie w korkach:-). Na trasie bez zastrzeżen - zużycie paliwa zgodne (a nawet niekiedy niższe) z danymi producenta. Nie wiem, jak się zachowują przy bardzo szybkiej i zmiennej jeździe, bo osiągi auta na takową nie pozwalają:-). Generalnie jednak zero problemów - szczerze polecam.

Mirek z Opola

Oponki są naprawdę świetne. Ciche, choć przy szybkim wchodzeniu w zakręty są znacznie głośniejsze co jednak nie jest wadą bo przy jeździe na wprost są prawie nie słyszalne. Tłumienie nierówności drogi, moim zdaniem bardzo dobre. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni przyczepność wzorowa. ścieralność, jak na dystans jaki przejechałem na tych oponkach to nie widzę śladów zużycia. Opory toczenia ciężko mi ocenić bo badań nie prowadzę ;) Wygląd nie ma dla mnie znaczenia ale mnie się podobają. Podczas hamowania sprawuj się świetnie panowanie nad samochodem jeżdżąc na tych oponach to przyjemność a nie wysiłek. Pozdrawiam użytkowników i szczerze polecam

Fredro

Byłam zdecydowana kupić Uniroyale Rally 680, ale ponieważ nie było ich od ręki dałam się namówić na Fuldę. Na początku bardzo pozytywne wrażenie, dopiero wczoraj trafiłam na porządny deszcz i... totalna porażka! Na suchym trzymają bardzo przyzwoicie, na lekko mokrej nawierzchni również, zwłaszcza na boki, ale przy deszczu droga hamowania nie istnieje! Przy każdym mocniejszym depnięciu hamulca aquaplanning, przy ruszaniu po mokrym boksowanie. Zdecydowanie nie tego oczekiwałam po tej klasie opony. Mam je tylko na przedniej osi, miałam dokupić jeszcze 2 na tył, ale po wczorajszych wrażeniach zdecydowanie wybiorę upatrzone Uni...

Jakub

Zdecydowanie polecam te opony. Kupiłem je na początku roku. Przez cały czas sprawują się znakomicie. Są bardzo bezpieczne. Superprzyczepne - na suchej i na mokrej nawierzchni. Nie ma efektu aquaplaningu. Można szybko jechać w deszczu - nie ma poślizgów. Pojazd bardzo dobrze sie prowadzi (nie mam wspomagania, więc odczuwam to dobitnie). Są cichutkie. Inne opony, choć o wiele droższe, moim zdaniem nie będą dużo lepsze, może tylko trochę. Relacja ceny do jakości - najlepsza. Wszystkie parametry opony są oczywiście zachowane przy jeździe z odpowiednią prędkością, bo jak się jeździ na wariata, to żadne opony nie pomogą.

Marek

Uzupełniam niepełną ocenę z kwietnia. Zdecydowanie potwierdzam pierwsze dobre wrażenia z jazdy na fuldach ecocontrol. Właśnie wróciłem z urlopu. Przejechałem około 1500 km. Opony ciche i komfortowe. W drodze powrotnej w okolicach Łodzi trafiłem na dosłowne oberwanie chmury. Ogumienie zachowywało się znakomicie w strugach deszczu. Próbowałem oczywiście w bezpiecznej sytuacji przejeżdżać przez głębokie i pełne wody koleiny - nie wytrącało to samochodu z toru jazdy i nie powodowało zrywania przyczepności. Oczywiście cudów nie ma. Jak przesadzimy, znajdziemy się w rowie! Przecietnym użytkownikom opony polecam!

gregi

Na początku miłe zaskoczenie, w porównaniu z Firestone F-580 bardzo miękkie i ciche. Po przejechaniu kilkuset kilometrów odczuwalne drgania na kierownicy podczas hamowania z prędkości ponad 100 km/h (bardzo nieprzyjemne). Później drgania były też odczuwalne w czasie jazdy z prędkością ponad 100 km/h. Wczoraj postanowiłem sprawdzić wyważenie, okazało się że każda z czterech opon była źle wyważona. Po wyważeniu jakby lepiej, ale nie jestem przekonany do końca. Zastanawiam się nad reklamacją.

maro_103

opony zostaly zakupione w marcu 2008 i jak na razie jestem z nich zadowolony tym bardziej jak na taka cene. opony sa uzytkowane codziennie - dzienny przejazd ok. 30 kilometrow, zachowanie tych opon na mokrej nawierzchni - zdecydowanie lepsze przy hamowaniu niz przy starcie. ogolnie extra oponki i bardzo ciche nawet przy ostatnim przegladzie kiedy mial miejsce w sierpniu diagnosta byl zaskoczony cichoscia na rolkach. ogolnie polecam choc nie mam ich tak bardzo dlugo. mysle o zakupie tych samych oponek tylko ze w rozmiarze 165/65 r13 do samochodu mojej zony - ford fiesta rocznik 1993.

Stefan Rybicki

Opony Fulda Ecocontrol wybrałem do swojego pojazdu analizując wypowiedzi i opinie użytkowników i nie żałuję. Mogę z całym przekonaniem potwierdzić pozytywną opinię o tej oponie. Poprzednie opony kupione z samochodem były zdecydowanie gorsze i zachowywały się jak przysłowiowe kartoflaki. Te są zdecydowanie cichsze i lepiej trzymają na suchej nawierzchni w zakrętach i przy gwałtownym hamowaniu. Oczywiście można sobie wyobrazić opony o jeszcze lepszych parametrach, ale relacja między ceną a jakością jest zdecydowanie na jej korzyść i jest godna polecenia

Leszek

Opony przy spokojnej jezdzie bardzo dobrze się sprawują - na mokrej jak i suchej nawierzchni. Zuzycie po 5 tys praktycznie znikome. Ale zauwazyłem jedna sporą wadę - może to w moich egemplarzach - nie wiem. A mianowicie od predkosci 95 - 100 zaczynają sie drgania kierownicy - wraz ze wzrostem predkosci drgania rosna.... wczesniej jak mialem zimowe debice frigo 2 to zero drgan nawet przy 120 km/h. Kupowałem razem ze znajomym i on to samo zauwazył przy tej samej predkosci - jego R14 175/65. Wiec cos w tym musi byc. Ogolnie do 100 km/h zachowują się bardzo zadowalajaco.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.