Testy opon letnich Dunlop SP Sport MAXX

Dunlop
Producent Dunlop
Model SP Sport MAXX
Sezon Opony letnie
Dunlop SP Sport MAXX -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 236

Opinie o oponie Dunlop SP Sport MAXX

Piotr

hmm... Opona droga i reklamowana.... A moje odczucia są takie - miałem poprzednio opony Michelin - kiepsko tu oceniane... Może i tak jest.... Ale porównując - te Dunlopy to żadna rewelacja... Owszem - lepiej ciut trzymają w zakrętach, mogę wchodzić w nie szybciej - ale odbieram to bez żadnych uniesień emocjonalnych.... Może są lepsze bo jeszcze mało zużyte.. Ale fakt faktem że nie piszczą nawet w ostrych manewrach - tylko lekko szumią... napewno jest odrobinę łatwiej obrać i zachować tor jazdy - ale spodziewałem się czegoś bardziej odczuwalnego! I napewno samochód ma większe opory toczenia ! Kierowalność jest przyzwoita ale poprzednie opony dawały lepsze wyczucie. Na mokrym mało jeździłem więc nie będę póki co krytykować. Ale odnoszę wrażenie że nie róznią się od przecietnej w tej klasie. Ale za to wiem jedno ! Że za tą cenę spodziewałem się lepszych osiągnięć. Dlatego apeluję do potencjalnych kupców tej opony - pomyślcie o tańszej ofercie a rezultat będzie podobny... Może i Dunlop Sport Maxx jest odrobinę lepszy ale ile razy w życiu męczymy samochód tak aby to poczuć? Ta opona przejawia swoje zalety tylko w ekstremalnych warunkach! Więc jeżdżąc nawet z lekko sportowym zacięciem - nie spełnia oczekiwań... Żałuję że wydałem tyle pieniędzy (700 zł za sztukę). Jestem pewien że taniej też osiągnąłbym ten sam efekt kupując opony u konkurentów...

TK

Witam, Sam szukałem opinii przed zakupem więc czuję się zobowiązany coś napisać o tych oponach. Oceniam je naprawdę bardzo dobrze. Mam Volvo S60 D5 163Km 340Nm ważące prawie 1,5t, auto na tych oponkach prowadzi się naprawdę nieźle, bardzo dobrze trzyma się drogi i jeśli ktoś lubi to naprawdę na dużo można sobie pozwolić. Pozwala na szybkie pokonywanie łuków bez przykrych, zaskakujących uślizgów, kierowca czuje stabilność auta. Poza normalna jazdą pozwala na "odrobinę" szaleństwa, wręcz zachęca do szybkiej jazdy. Opona na suchej nawierzchni jest rewelacyjna (jak przyklejona), na mokrej nawierzchni zawsze byłem z niej zadowolony i oceniam ja bardzo dobrze. Nieźle odprowadza wodę, nigdy nie miałem problemu ze stabilnością auta wjeżdżając w kałużę. Opony są przy tym bardzo ciche. Jeśli chodzi o zużycie to zużywają się równomiernie no i trochę bardziej niż zwykłe (twardsze) odpowiedniki innych marek. Ale to są letnie opony praktycznie sportowe zapewniające super przyczepność i jest to normalne. Ogólnie mówiąc widoczne ślady zużycia po każdym sezonie ale bez tragedii. Na swoim komplecie przejechałem około 24000km. Pozdrawiam

prawdopodobnie obiektywny!

Witam, zakupiłem oponyna sezon letni 2008, przejechałem ok 20 tyś, eksploatowane agresywne, trzymanie na drodze suchej i mokrej ok, dobrze trzyma w zakrętach i przy hamowaniu, jak również przy ruszaniu, szybko sie starły z przodu, ale pewnie to styl jazdy, podobnie było z 2 innymi kompletami innych opon w poprzednich sezonach, jedyne co mnie zmartwiło i troche kosztowało to uszkodzenia boczne (wtedy opona do kosza) 2 opony jedna o butelkę druga o krawężnik- przejechałem juz trochę kilometrów i miałem wiele nowych kompletów ale taki pech pierwszy raz, polecam tym którzy mieli już podobne opony, ja kupuje co sezon nowe i zawsze zmieniam typ opony, zawsze high performers, producent nie ważny, każda opona ma swoje plusy i minusy, trzeba sprawdzić wszystkie żeby mieć porównanie i na pewno nie toczyć się po drodze - bo wtedy wszystkie opony są dobre i nie ma co przeinwestowywać, różnice wychodzą w dziwnych lub ekstremalnych sytuacjach. pozdrawiam

t.glowacki

Witam, jestem bardzo zawiedziony produktem, badz co badz swietnego producenta ( jestem bardzo zadowolony z opon motocyklowych) Plusy to niewatpliwie nie najwyzsza cena i niezly wyglad. na suchej nawierzchni trzymaja sie niezle ale szalu nie robia Minusy: odgniatanie przy postoju- to jest prawie niemozliwe co sie dzieje z ta opona. pierwszy raz kiedy ruszylem po kilku dniowym postoju zatrzymalem samochod zeby sprawdzic co sie stalo. wibracje nie do zniesienia. fakt za ok 50 km trasa jakos to przechodzi ale to przeciez dunlop a nie koreanczyk. beznadzieja. poza tym sa dosc glosne, glosniejsze jak zimowki contiego... Po 30000 sa kpl zuzyte,lamelki kontrolne juz rowne z bieżnikiem, jazda na mokrym to marne trzymanie a przy opadach aquaplaning straszy nawet przy 130 km/h. Ogolnie marne opony i jestem wyleczony z dunlopa na pare nastepnych lat.

taraf

Ostre i pewne. Przy starcie trudno włączyć ASR na suchym, hamowanie, ze zęby wypadają. Na mokrym lekkie uślizgi, choć od razu sygnalizowane charakterystycznym hałasem - mówię tutaj o jeździe na torze, bo na żadnej drodze asfaltowej nie udało mi się wprowadzić ich poślizg na zakręcie, poza kocimi łbami na wewn. stronie ronda. Niestety nie jest to zakup dla lubiacych oszczędzać - mieszanka kauczukowa i szybkie starcie paska z napisem oznaczają że chyba nie dociągnę na nich do 50 kkm, mimo że jeżdzę delikatnie i nie lubie nadwyrężać hamulców - ale coś za coś. Jezeli chodzi o hałas to trzymają niezłą normę - na zwykłej drodze łatanej powyżej 130 km/h troche szumi, ale w normie, natomiast na autostradzie z nowym asfaltem, tylko delikatny poszum, przy 170 km/h bardzo ciche.

vald

Opony jak opony, całkiem niezłe choć za drogie i nomenklatura producenta wskazywałaby na szczyty oponiarskie... nie bardzo, ale sa w porzadku. Pomijam milczeniem opinie niektorych recenzentów, typ od bmw 530i pisze cos o "odksztalcaniu opon na postoju i biciu na kierownicy". Po prostu samochód jest złomiasty i zawieszenie, równie dobrze mozna by wymyslic ze amortyzatory, sprezyny i tulejki "sie zasiedzialy" na postoju i auto sztywne i glosne. Sa dobre, natomiast nie za bardzo na mokrym (twarda guma). Powaznie mowiac, uwazam ze znajdzie sie przynajmniej parenascie innych - tanszych modeli opon przynajmniej tak samo dobrych, lub lepszych. Nie jest to zaden MAXX i sugerujac nazwa mozna sie zawiesc. To nie przyslania tego ze sa solidne

KozI

Oponka ok - chyba troszke lepiej zachowuje sie na mokrym niz suchym, nie "piszczy" przy ostrym luku - po prostu ześlizguje auto z zakretu!! Zdecydowanie o wiele za głośna... sprawia wrażenie jakby w aucie "wychodziły" łożyska. Wymaga lekko wiekszego ciśnienia 2.4 - 2.5 bara, dobrze radzi sobie z dziurami (tymi mniejszymi oczywiście), totalna katastrofa na koleinach!!!!!!! nieustanna walka z kierownicą i modły o sprawny ESP przy wyprzedzaniu :-) Zdecydowanie odporna na scieranie nawet przy agresywnej jezdzie, w porownaniu z Conti troszke mniej "kleją" się do asfaltu (przy ruszaniu)... ale za to Conti trzeba było zmienić po 20 tyś. km bo "wyłysiały" a na Dunlopkach polatam jeszcze troszke... Zdecydowany za, minus za koleiny i halas!!!!

face from space

Jak się rozgrzeją, to są niezłe. Problem w tym, że zanim się rozgrzeją mają paskudną tendencję do odkształcania się. Wystarczy kilka godzin postoju i już robią się z nich jaja i potem przez pierwsze 8 - 10 km czuć wibracje na kierownicy. Potem wibracje ustają. Próbowałem reklamować je - bez skutku. Stanowisko Dunlop'a jest takie, że "ten typ tak ma" i jest to zjawisko jak najbardziej normalne. śmiechu warte. Miałem wiele innych opon z kategori max performance (np. Bridgestone S03, ContiSportContact2) i żadna z nich się tak nie odkształcała, przynajmniej nie po kilku godzinach stania. Więc pomimo niezłej przyczepności, zdecydowanie ich nie polecam. Tak w ogóle zraziłem się do Dunlop'a. Następnym razem wracam do Conti.

Dominik

Mam wątpliwości co do jakości wykonania opony. Nie mam zastrzeżeń co do parametrów trzymania na drodze, ale niepokoi mnie iż w ciągu 2 miesięcy uszkodziłem w podobny sposób 2 opony (jedna do wyrzucenia). Opony podobno wzmacniane bocznie, tymczasem obie uległy przecięciu na bocznej stronie, jedna na krawężniku (otarłem się o krawężnik), druga nawet nie wiem od czego. Moim zdaniem z mieszanką gumy jest coś mocno nie tak. Niejednokrotnie ocierałem się o krawężniki na innych oponach i nigdy nie zdarzyło mi się ich w ten sposób uszkodzić. W tej chwili boję się na cokolwiek najechać, nie chcę znowu wydawać kasy bez sensu. Raczej będę unikał tych opon. Poza tym wydają mi się dość głośne jak na tę markę.

Tomek

Wcześniej jeździłem na piekielnie twardych Conti Sport Contact. Pokochałem Sport Maxx-y za to że: są wyjątkowo ciche, są nadzwyczajnie komfortowe ( świetnie amortyzują), bardzo dobrze sprawują sie przy ostrej jeździe i mają niskie opory toczenia, Zawiodłem się: za ich szybką ścieralnością (przejechałem 25 tyś i zrobie na nich jeszcze max 10 tysi i do kosza..), po sporym zużyciu straciły sporo przyczepności na mokrym, na sucho wydają sie być tak samo bezpieczne jak nówki. Czy kupiłbym jeszcze raz? Tak! mimo tego, że szybko się ścierają... - ale to po części wina mojego szybkiego samochodu (160KM) i stylu jazdy. Opony bardzo miękkie - świetnie sie prowadzą,

lukasz

no wiec tak, na oponach jezdze nieco ponad tydzien ale juz od poczatku da sie zauwazyc ze nie jest to byle jaki produkt. przede wszystkim sa one dosyc komfortowe, jezdzi sie cichutko i dobrze zachowuja sie na naszych cudownych "drogach", a po drugie wydaje mi sie ze maja bardzo male opory toczenia, bo jak sie rozpedzi samochod i wrzuci luz to jedzie i jedzie - sa zatem ekonomiczne i spada zurzycie paliwa. wydaje mi sie ze autko lepiej przyspiesza ze startu zatrzymanego. wyglad moze nie jest imponujacy, bardziej podobaja mi sie inne oponki dunlopa: sp sport 9000 ale inne wlasciwosci wspomniane powyzej mysle ze niweluja ten element. o scieralnosci postaram sie wypowiedziec za jakis czas;-)

Mariusz 35l

Witam Nie będę pier... ile to już milionów kilometrów przejechałem jak to czynią niektórzy, co do stylu jazdy to powiem tak z rodzinką eko driving, a w samotności na tyle szybko by nie zagrażać innym uczestnikom ruchu... W 2008 zmieniłem z Dunlop SP Sport 01. Bardzo dobrze trzymająca opona na suchej jak i na mokrej nawierzchni, hałas i ścieralność jak na w miarę miękką oponkę OK. Wygląd jest sprawą gustu-mnie się podobają. Opony zdecydowałem się kupić z racji doświadczenia z konkurencjią i zaufania do marki Dunlop. W zimie jeżdzę na WinterSport 3D Bezpieczeństwo mojej rodziny jest dla mnie priorytetem, więc staram się kupować opony z segmentu Ultra High. Pozdr

Piotrek

Opona na suchej (ale naprawdę naprawdę suchej) nawierzchni spisuje się genialnie! Na mokrym tragedia - słabo trzyma się nawierzchni, a jak złapiesz kawałek mokrego pasa dla pieszych to już w ogóle wariuje:( Auta nie mam jakiegoś super ale jeżdżę bardzo szybko i agresywnie i bardzo bardzo pozytywnie oceniam tę oponę na suchym! Mi po jednym sezonie przednie opony starły się tak, że po obecnym na pewno będą już wszystkie 4 do zmiany. Nie kupiłbym ponownie dlatego, że raz - zachowanie na mokrym, a dwa ścieralność. Jeśli ktoś szaleje po suchym, a ma na tyle zdrowego rozsądku, żeby nie robić tego samego w czasie deszczu i poza tym ma kasę to zdecydowanie polecam.

Paweł

Wszystko w tej oponie szczególnie godne polecenia, poza jednym jedynym mankamentem - ścieralność. Ta opona przy szybkiej i agresywnej jeżdzie, szczególnie w samochodach o wyżej umieszczonym środku ciężkości zużywa się w oczach. Coś za coś. Właśnie wymieniam je na inne bo już zbliżam się do wyznaczników zużycia ale nawet pomomo końca ich żywotności parametry techniczne trakcji, utrzymania toru jazdy naprawdę na wysokim poziomie, oprócz oczywiście odprowadzenia wody bo z tym przy większych prędkościach już przy tym zużyciu już sobie nie radzi i aquaplanning gwarantowany. Nie kupię ich więcej tylko ze względu na potwornie szybkie zużycie

shuwar

Opona zdecydowanie z czołówki, naprawdę godna polecenia. Miałem okazję porównać tą oponę do Pirelli P Zero Nero. Dunlop zachowuje się jak przyklejony od asfaltu. Szybkie manewry nie powodują bujania/zarzucania tyłu samochodu co jest z kolei bardzo denerwujące w przypadku Pirelli. Komfort jazdy jak na niski profil jest bardzo dobry, poziom hałasu b.dobry, ścieralność jest "tylko" dobra ale jest to podyktowane utrzymaniem bardzo dobrej przyczepności tej opony (poza tym przy agresywnej jeździe to normalne), opory toczenia - nie zauważyłem aby auto więcej paliło w porównaniu do węższych rozmiarów opon. Polecam tą oponę zdecydowanie.

sb

Jeżdżę b.duzo. ok 100tys km rocznie. Są to moje pierwsze opony tej firmy. Jestem zawiedziony jakością opon. Opony we wszystkich testach szczególnie ADAC wypadają jako b.dobre na 1 miejscu. Nie jest to prawda. Po 1 sezonie są zużyte. Jeździłem wcześniej kilka sezonów Hondą Accord z oponami (BF Goodrich GF Profiler) i opony są o lata świetlne lepsze do szybkiej jazdy. To co robiłem na BG łamało prawa fizyki, natomiast na oponach Dunlop jeżdżę jak emeryt. Opona nie nadaje się do szybkiej jazdy, samochód przechyla sie na boki, słabe przy hamowaniu. Jedyny plus to cisza i komfort jazdy po polskich dziurach.

corsarz

Witam, Super oponki! Nie mogę powiedzieć złego słowa na ich temat gdyż mile mnie zaskoczyły niemal pod każdym względem. Przejechany dystans może nie jest oszałamiający ale w tym czasie miały okazje sprawdzić się w różnych sytuacjach. Co do wrażeń z jazdy: bardzo pewne prowadzenie auta w każdych warunkach, świetna przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni. Dość duży margines bezpieczeństwa, o czym miałem okazję przekonać w skrajnych sytuacjach. Bardzo ciche i komfortowe. Dość szybko się ścierają ale przy tej klasie opon jest to normalne zjawisko. Pozdrawiam

arre

Generalnie nie mam zastrzeżeń co do zachowania opony w czasie jazdy, samochód prowadzi sie pewnie zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni (może dlatego że jest wyposażony w ESP, ABS, kontrolę trakcji itp.) Denerwuje mnie natomiast hałas jaki dobiega z zewnątrz podczas jazdy po chropowatej nawierzchni - jest wręcz nie do wytrzymania. W czasie jazdy nie słyszę silnika, lecz tylko opony. Opony ścierają się w stopniu zadowalającym. Z uwagi na hałas raczej nie kupię ich ponownie.

Ry¶-mi¶

wysmienite opony, troche subiektywna ocena, gdyż zwiększyłem rozmiar z 15" na 16" ale polecam dunlopy. Wada (dla oszczędnych) - szybko się zużywają. Zalety: świetnie się prowadzą na zakrętach - auto "trzyma sie drogi" - co w vw passacie nie zawsze jest takie pewne, podczas jazdy nie słyszę opon, idealnie obracają się nawet przy 200 km/h (w przypadku innej firmy - miałem zawsze problem z dokładnym wyważeniem - nazwę producenta tamtej opony z wiadomych względów nie podaję).

Adam Strumiłło

Opona bardzo szybko uległa wytarciu. Bardzo słabe trzymanie na mokrej nawierzchni w zakrętach, a przy hamowaniu to zupełna porażka. Dość głośna. Od opony z taką nazwą (high performance) wymagałbym zdecydowanie czegoś lepszego. Ale cena mogła sugerować, że nie będzie to cud świata. Na pewno jej więcej nie kupię, wolę dołożyć parę groszy i mieć coś zdecydowanie lepszego. Problem w tym, że nie wiem co. Pewnie spróbuję nokiana z najwyższej półki.

qni

świetna opona zwłaszcza na suchej nawierzchni, choć na mokrym też spisuje się nieźle. A co do jej ścieralności - dziwią mnie trochę opinie użytkowników twierdzących, że tej klasy opona nie powinna zużywać się tak szybko. Wręcz przeciwnie, jeśli opona jest dobra i dobrze trzyma, to musi się zużywać - cudów nie ma. Z tego samego powodu też szumi. Według mnie to świetne opony - używam ich już dwa sezony i nie narzekam.

IVANMICHAL

SUPER OPONY DLA TYCH CO LUBIA WYMIATAC- 330Nm. NA MOKRYM CZASANI MAJA BOCZNY USLIZG - TO FAKT. OGOLNIE CICHE I KOMFORTOWE -JESTEM ZASKOCZONY JAK PŁYNNIE POMYKAJą PO WYBOJACH -NASZYCH DROGACH..... NIESAMOWITA JAZDA PO ZAKRETACH - TRZYMANIE PERFEKCYJNE. POLECAM, ALE SAM PRZETESTUJE ZACHWALANE NOKIANY. POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH ZMOTORYZOWANYCH.

Valdi

Jestem obecnie podczas zmiany opon, myslalem, ze moze zdecyduje sie na nie ponownie ale w dniu dziesiejszym 3 letnia prawidłowo użytkowana opona wystrzelila. Pal licho z rozbitym autem - na szczęście nikogo nie zabiłem. Mysle, ze to jest najważniejsza sprawa - nie zapewniają bezpieczenstwa. Myśle, że w tej sytuacji nawet promocyjna cena typu 550zł jest wygórowana, a moja ocena nawet za wysoka.

Lordzio

Generalnie nie polecam tej opony. Jedna opona po dwóch sezonach letnich jest już do wyrzucenia. Z czego jeden sezon przejeździła na przodzie, a drugi z tyłu. Strasznie szybko się starła. Poza tym strasznie buczy. Założyłem zimówki i auto chodzi znacznie ciszej. Nie jeżdżę specjalnie dynamicznie, ale tej klasy opona nie ma prawa zużywać się tak szybko. Moim zdaniem towar nie warty tych pieniędzy.

Damian

Rewelacja! Co z tego, że są głośne i ząbkują się już po przejechaniu 20 tys. km. Nie miałem bezpieczniejszych i lepiej trzymających się na suchym opon. W zakrętach dosłownie kleją się do drogi i można je brać z prędkościami o wiele wyższymi niż jakimikolwiek z tych, które miałem poprzednio. Niewiarygodnie dobre opony jeżeli olewasz komfort i trwałość a zależy Ci na osiągach.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.