Testy opon letnich Dunlop SP Sport 2000

Dunlop
Producent Dunlop
Model SP Sport 2000
Sezon Opony letnie
Dunlop SP Sport 2000 -
ocena kierowców
4/6

Ilość opinii: 104

Opinie o oponie Dunlop SP Sport 2000

Kwietniu z Kozienic

Bardzo dobre opony, zwłaszcza na suchym. Pewne trzymanie w zakrętach przy dużych prędkościach, nie trzeba ścinać. Jechałem na nich max. 210 km/h - bez zarzutu. Jedne z lepszych , które miałem. Na mokrym dobra przyczepność skuteczne hamowanie, niska podatność na aquaplaning. Trzeba jedynie uważać na koleiny ale `laczek jest szeroki więc jest na nie podatny. Uwaga - jeżeli ściąga komuś samochód to trzeba sprawdzić ciśnienie w oponach a jeżeli to nie pomoże to je wyważyć. Jeżeli dalej ściaga to już kwestia mechaniki i układu kierowniczego. Pełnosprawna opona nie ściąga!!! Jedyny mankament tej oponki to po b.lekkim uderzeniu w krawężnik opona została uszkodzona. Ogólnie pozytywnie. No i oczywiście nie nadaje się do jazdy w zimie. Życzę dużo szczęścia osobom które jeżdzą na nich w zimie.

Janusz K.

Beznadziejna opona-zwłaszcza na mokrej nawierzchni-NIEBEZPIECZNA!!! Odradzam eksploatacji. Zajeżdziły się (proszę nie mylic,że ja je zajeżdziłem) po 20tys.km. Drugi komplet otrzymałem w prezencie, ale trzeci odeslę do producenta życząc "szerokiej drogi" w deszczowy dzień! Nie warta swoich pieniędzy! Bardzo nieprzewidywalna podczas deszczu - na suchym umierkowanie dobra! Korzystając z okazji oraz pory roku, gorąco polecam zimową oponę firmy Good Year ULTRA GRIP 6 (195/65 15). świetne parametry w zimowych warunkach! Jeżdze już od ponad 22 lat (róznymi samochodami oraz na różnych oponach), dziele się więc moimi spostrzeżeniami, jak i skromnym doświadczeniem. Wszystkim życzę bezpiecznej jazdy. Pozdrawiam...

PepedB

Wystarczająca opona do bardzo spokojnej eksploatacji przez emeryta. Na suchym spełnia swoje zadania, na mokrym zaczynają się problemy, ale kiedy pojawia się warstwa wody, którą trzeba odprowadzić bieżnik absolutnie sobie nie radzi i jest poprostu niebezpiecznie. Powiem tyle- gorzej na wodzie jechało mi się tylko samochodem kolegi na jakichś nalewkach. Co więcej opory toczenia muszą być dość wysokie, bo po zmianie opon na 2cm szersze Nokiany NRVi zużycie paliwa nawet nieco spadło ;o Należy jeszcze wspomnieć o bardzo szybkim zużywaniu się bieżnika i ząbkowaniu się jego brzegów. W efekcie opona stała się głośna i nieprzyjemna w eksploatacji.

tallaff

Przyznam się, ze dziwią mnie opinie części uzytkowników. Jeżdzę na prawdę ostro, często szybko (koło 200) i po dośc sporym dystansie, opony są w dobrym stanie. Nie znalazłem zadnego guza, czy czegoś podobnego, a zużycie jest moim zdaniem przeciętne. Natomiast jest pewien mankament o którym mogę powiedzieć. Ta opona, nie nadaje się do jazdy po mokrym. Być może inni tego nie zauważyli, ale przy moim stylu jazdy i sportowo zawieszonym samochodzie, to jest bardzo odczuwalne. Gdy widze opinie gdzie jazna na mokrym jest ocenioniona wysoko, a wytrzymałość nisko...to mam wrażenie, że mówimy o całkiem innych oponach.

Czang

Bardzo odporna na scieranie i "urazy" związane z naszymi pięknymi drogami:) autem wjeżdżam wszędzie gdzie się nie "utopi" lub nie zawiesi spodem więc można również polecić do pseudoterenówek (las, górskie kamieniste drogi, wypad na łączkę;) na trasach też pewne prowadzenie bez myszkowania na boki, cicha i bezpieczna. Nie boi się również wody szczególnie ważne przy wyższych prędkościach (osobiście zaliczyłem kałużę na autostradzie przy prędkości ~160 km/h bez jakiegokolwiek uślizgu na boki). z ręką na sercu mogę polecić tą oponę do auta klasy średniej typu A4, Passat, C-Klasse i inne tego typu.

Alarik

Na suchym przy ostrych zakrętach (zwłaszcza przy wysokich temperaturach) rewelacja. Na mokrym trzeba jeździć spokojnie. Całkowicie nie nadaja sie na jeżdzenie po sniegu czy lodzie. Opona twarda. Szybka ścieralność na krawędziach przy dobrze ustawonej zbieżnóści i kątach pochylenia wahaczy, oraz prawidłowym ciśnieniu w oponach. Po 45 tyś. w jednej z nich wyskoczylo jajo od strony wewnętrznej. Nie kupię już ich na pewno teraz wybiorę nowsze technologicznie DUNLOP SP 01 Wybieram DUNLOP bo to sprawdzona dobra marka. Znajomy jaździl na MICHELINKACH i miał kilka nieprzyjemnych zdarzeń.

tester

Opony zdecydowanie sportowe nie tylko z nazwy, znakomite trzymanie na zakrętach (jazda jak po szynach) bardzo czułe na ruchy kierownicy - te zalety okupione są większą twardością opony i niestety dość dużym poziomem hałasu, jeździłem do praktycznie całkowitego ich zużycia i mimo tego dalej b.dobrze spisywały się na mokrej nawierzchni, teraz mam continentale contact sport i jedyne co mogę o nich powiedzieć to, że są komfortowe (ciche) - pozostałe aspekty czyli trzymanie na zakrętach, hamowanie to tragedia - Continentale odradzam - Dunlopy polecam!

Paweł

Ludzie jeżeli chcecie żyć spokojnie i bez nerw dożyć spokojnej starości to nie kupujcie tego wynalazku jak na Dunlopa straszna kupa na desz lepiej zostawić auto w garażu.Te opony bardzo nie lubią wody a chamowanie na pomalowanej jezdni np. przejście dla pieszych yo poprostu gehenna.Jedyny plus to bardzo dobre trzymanie boczne.Nie polecam.Dużo lepiej zachowuja sie sp 200E.Jestem strzasznie rozczarowany.Chcecie jeździć dobrze i bezpiecznie to tylko Bridgestone Firestone Pirelli i Continental.Pozdrawiam

KK

Kupiłem komplet tych opon za 350 zł. Oczywiście używane, bo żeby kupować nowe trzeba być stukniętym.Lepiej wydać kase na inne przyjemności. A tak poza tym to oponki sa całkiem spoko, ale bez rewelacji. Wcześniej miałem Pirelli P6000 i wg mnie są troche lepsze od Dunlop-ów. Na suchym można jeździć dosyć szybko niezależnie od głębokości bieżnika, a na mokrym to już inna sprawa. Moje są jeszcze w całkiem dobrym stanie i powinny wytrzymać ok.20000 km. Zaoszczędziłem więc ok. 2500 zł.

Tomek.

Ponowny zakup? Zdecydowanie NIE! Samochodami przejachałem ponad 300 tys. km i mam porównanie z różnymi oponami do tego tym lepsze, że jeżdżę tylko Skodą. Dunlop 2000E ściera się jak gumka myszka, a do tego jest twarda i głośna. Po 20 tys. wyząbkowały się 3 z 4 opon, przy czym jedna swoimi wibracjami zdążyła jeszcze uszkodzić łożysko (teraz franca jeździ na zapasie). Do końca sezonu dojeżdżę a w przyszłym roku zmieniam na Conti lub Michelin. Pozdrawiam

¦l±zak

ludzie, odradzam!!!! Jeździłem na tych gumach i zmieniłem na Conti Premium Contact. Największa różnica jest w hałasie - w porównaniu z CONTI DUNLOPY hałasują jak jasny gwint!!! Nie zdawałem sobie z tego sprawy dopóki nie zmieniłem... Więc jak ktoś lubi komfort jazdy, to DUNLOP SP 2000 całkowicie odpadają. Conti lepiej trzymają drogi i są o wiele cichsze, ale za to są mniej trwałe od DUNLOPA. Dlatego nie namawiam na kupno CONTI, ale odradzam DUNLOPA!

zdzislaw

Po w.w. (małym) dystansie nie widzę objawów zużycia; dobre do jazdy (i hamowania) po suchym, trochę słyszę je powyżej 130k m/godz, bardzo powyżej 160 km/godz, ale nie jest to szum szczególnie przykry, beznadziejne po śniegu i lodzie - nie da się normalnie jechac, po mokrym i kałuzach jeżdzę ostrożnie więc nie widzę problemu, chyba trochę lepsze niż poprzednie Pirelli P6.

Marcin

Opona generalnie jest bardzo dobra. Cicha, małe spalenie przez małe opory toczenia. Jednak nie jest pozbawiona wad, po przejechaniu 40000 km opony nadają się do wymiany i tak naprawde przy zakupie miały mały (głębokość) bieżnik. Nie polecam dla osób którzy chcą jeżdzić na oponach przez większy okres czasu. Miałem ją 3 lata, moj dystans roczny to około 15000 km. Ja nie polecam SP 2000.

Artur

Niestety nie mogę wystawic zbyt dobrej opinii tym oponom, przejechałem na nich 40000 km i juz kilka tygodni temu zdecydowałem, ze bede wymieniac te opony na nowe. Na szystkich oponach powychodziły bąble, jedna nawet lekko pękła. Jezeli chodzi o przyczepność to na suchej nawierzchni samochod jedzie jak przyklejony zas na mokrej tanczy jak baletnica na lodzie. ogolnie nie polecam

kondziu

Piszę to bo nie mogę dalej czytać niektórych opinii, opony mam cztery lata wszystko jest ok, jestem bardzo zadowolony, tylko jedna z w/w opinii jest dla mnie miarodajna a mianowicie przy niskim ciśnieniu rzeczywiście ściągają na boki jednak dla mnie jest to zaletą co by było w ekstremalnej sytuacji z za niskim ciśnieniem, na lodzie i śniegu nie testowałem z wiadomych przyczyn.

Krynek

Wlasciwosci jezdne-dobre, ale:wichruje sie momentalnie , sciera i podskakuje jak pilka. Opony generowaly spore podskoki samochodu co przy ostrym hamowaniu (na naszych nierownych drogach) konczylo sie chwilowa utrata przyczepnosci. Tak jak kazdy Dunlop nieprzewidywalne na mokrych odcinkach pomalowanej jezdni(pasy). W ciezszych autach , ludzie sobie chwala.

Darek

Opony ciche, bez zastrzerzeń jezeli chodzi o suchą nawierzchnię, po roku jazdy nie biją - nie ma kłopotów z wywazeniem, ale bardzo trzeba uwazać na mokrym, raz w deszczu straciłem przyczepność na łuku podczas przyspieszania i to bez gwałtownych manewrów. Ogólnie godne polecenia, równiez ze względu na stosunkowo przystępną cenę jak na firmówkę

Pawel62

Bardzo fajna opona ale kolejny zakup z powodu powstających na nich bąbli. W koncu powiedzialem dosc! Moze na rownych europejskich drogach sie sprawdza, ale na naszych konczy zywot b.szybko. Dodam, ze nie wjezdzam na krawezniki i wielkie dziury. Ot normalna jazda, a jednak nie wytrzymuja. Z innymi modelami nie mialem takich problemow.

Chester

W zasadzie mają tylko jedną wadę, otóż zupełnie nie nadają się do jazdy na mokrej nawierzchni. Podczas agresywnej jazdy przy deszczowych warunkach pogodowych trzeba pamiętać że podczas hamowania kilka ładnych metrów nam przybędzie. Ogólnie nie polecam osobom lubiącym szybką jazdę, otóż na tej oponie mogą się dosłownie "przejechać".

xsilver

opony bardzo dobre ma suchej nawierzchni! na mokrej samochod robi sie strasznie niestabilny! sa strasznie twarde. 0 trakcji na sniegu i lodzie (ale w koncu to letnie). szybko sie scieraja (mimo umiarkowanej jazdy). wlasnie kupilem 2 szt nowych continentali cp - zobaczymy porownanie. na polskie drogi raczej nie polecam

RAF

po prostu dobra opona, korzystny wskaźnik ceny do jakości, cicha - tym którym jest głośna doradze zmiane samochodu - to on jest źle wygłuszony, w zimie jeźdzenie na oponie indeksu W to sport ekstremalny, którego nie chce uprawiać - w ogóle! nie ma przyczepności, w/g mnie nie ściera się szybko, ale nie jeżdze zbyt ostro

soulie

Opony bardzo dobre na suche nawierzchnie. Pojazd dobrze trzyma się drogi także przy wysokich prędkościach. Troche gorzej radzą sobie na morkym lub śliskim podłożu. Zupełnie nie nadają się do jazdy po śniegu i w niskich temperaturach, dlatego dobrze wymienić je na zimowe jeszcze przed nadejściem pierwszych oznak zimy.

Garry

Bardzo dobra szczególnie na suchym asfalcie. W lecie po rozgrzaniu jest przylepiona do drogi. Na zakrętach bardzo pewnie. Bardzo dobre odprowadzanie wody, ale do pewnego momentu - łatwo wyczuć tę granicę. Wydaje sie twarda gdy jest zimno - jesienią. Wtedy jest śliska - trzeba się przerzucić na zimówki.

SEBASTIAN

Opona super, trochę szybko się sciera, ale samochód jest bardzo ciężki i to wszystko wyjaśnia. Nawet przy dużych prędkościach(250km/h) zachowuje się bardzo dobrze. Taki komentarze jak ten pod spodem napisane przez pseudo kierowce rajdowego dotyczące tej opony są naprawde żałosne.

Voyager

Oponka bardzo dobra na suchym, na mokrym trzeba uważać bo trzyma dobrze ale po przekroczenu pewnej granicy nagle traci przyczepność. Szybko traci bieżnik. No i przy tym rozmiarze i profilu strasznie w koleinach. Ale i tak o wiele lepsze niż Pirelli które miałem poprzednio!

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.