Testy opon letnich Continental ContiPremiumContact

Continental
Producent Continental
Model ContiPremiumContact
Sezon Opony letnie
Continental ContiPremiumContact -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 352

Opinie o oponie Continental ContiPremiumContact

Ćwiara

Na oponach w ciągu 5 sezonów przemierzyłem dystans ponad 75000 km zatem nie skłaniam się ku opinii, aby ścierały się jakoś nadzwyczaj szybko, obecnie bieżnik ma wysokość ok 2 mm ponad znacznik zużycia znajdujący się na oponie, od ostatniego sezonu pojawiły się mikropęknięcia. Opony do tej pory rewelacyjnie zachowują się na suchej nawierzchni, nieco gorzej jest na mokrej drodze, gdzie podczas hamowania (zwłaszcza gwałtownego) zdarza się, że wpadają w poślizg, jednakże zauważyłem to dopiero po przemierzeniu na nich ok. 40 - 50 tys. kilometrów. Tak samo jest z aquaplaningiem, to znaczy po gdzieś w połowie całkowitego dystansu jaki przemierzyłem na oponach, zacząłem wyraźniej odczuwać pogorszenie właściwości jezdnych opony jednakże nie tyle, żeby dyskwalifikować ją do dalszej jazdy, po prostu trzeba bardziej uważać i mieć na uwadze spadek właściwości jezdnych opony. Co do zachowania na zakrętach przy prędkościach rzędu 100 - 130 km/h, to nie mam większych zastrzeżeń, zwłaszcza na suchej nawierzchni opona wprost rewelacyjnie trzyma się drogi. Hałas jak najbardziej w normie, jak dla mnie jest cicha. Wygląd bieżnika całkowicie mi odpowiada, jednakże wiąże się z nim mały mankament, mianowicie w szerokie rowki centralne łatwo wchodzą drobne kamyczki, co może irytować, choć raczej nie niesie ze sobą większych negatywnych konsekwencji (wpływ na wyważenie). Polecam wszystkim te opony, jak dla mnie zużycie przy umiarkowanej jeździe nie jest jakoś specjalnie dokuczliwe, poza tym wygląd i zachowanie na drodze (zwłaszcza na suchej nawierzchni) jest na wysokim, godnym polecenia poziomie. Prawdopodobnie kupię je ponownie, choć kuszą mnie jeszcze Dunlopy SP SPORT 01 oraz Goodyear EXCELLENCE lub EAGLE F1, cóż zobaczymy. Pozdrawiam wszystkich kierowców i życzę szerokiej drogi :)

Melchior

WItam i pozdrawiam wszystkich kierowców. Początkowo nie podchodziłem poważnie do komentarzy na tej stronie. Jednak po zakupie PremiumContakt nie oparłem się pokusie ich potestowania. Opona dla spokojnych kierowców. Wszystkim mającym ciężką nogę odradzam. Opona miękka, trzymanie boczne na suchym niezłe, górskie serpentyny to potwierdziły, chodziaż ostrzejsze pokonywałem przy prędkości 80 km/h na granicy przyczepności. Łatwo zrywają przyczepność przy ruszaniu na suchym. I nie chodzi o dużą moc samochodu lecz o porównanie do innych opon. Hamowanie dobre - ABS prawie się nie załączał. Na mokres nawierzchni już kończy się zabawa zaczyna się walka z oponami. Kałuże dobrze znosi lecz trzymanie boczne bardzo źle. Cały samochód wynosi na łukach. Również porównuję do innych opon czasami nawet tańszych. Nie należą one do opon najcichszych. A pokonywanie kolein jest niezłym wyczynem. Mały przebieg nie upoważnia mnie do oceny ścieralności, lecz 2000 km zaznaczyły na oponach pewne zużycie. Zatem nie polecam rajdowcom, lecz spokojnym kierowcom bądź tym, którzy lubią oponami popiskać.

TOMI

Witam, samochód z napędem na przednią oś. Powierzchnia sucha - zachowanie samochodu bardzo dobre świetne hamowanie. Powierzchnia mokra - no cóż czasami torchę przeginam ze zbyt szybką jazdą, przy mocnym! (bardzo) deszczu jechałem ok 100 a nawet powyżej i autko trzymało się jak należy (pewnie się prowadziło ale z lekką ostrożnością) zaznaczam że była to prawie ulewa. Ścieralność - no cóż nie wiem czy dla mnie są jakieś opowiednie opony w tej kategori. Zakręty często pokonuję z max. prekością do tego mocne hamowanie z dużych prędkości (wyprzedzanie - hamowanie - wyprzedzanie itd...). No ale konkret przejechałem ok 25 tyś i na przodzie mam ok 4 - 5 mm bieżnika z tyłu opk 5 - 6 mm. (od 2 mieś już tak nie jeżdżę przekroczyłem max punktów karnych i staram się aby mnie nie dorwali). Koleiny - nie wiem jak na innych przy tym rozmiarze ale (są to moje 1-sze 205) nie jest najlepiej ale tragedi też nie ma; ocena umiarkowana. Komfort - wydaje mi się ze dobry.

kopyt

teraz mogę coś napisać o tej oponie bo już pojezdziłem trochę na niej.ogólnie jest tylko jedno słowo są wspaniałe.auto nabyłem z oponami matador i szybko je wywaliłem bo są do du...strach na nich jeżdzić.conti dają mi poczucie bezpieczeństwa i konfortu jazdy mam je 3-ci sezon inic się z nimi niedzieje nic się nie sciera bo do tych opon trzeba mieć abs i asr.wszyscy którzy maja auta bez tych systemów muszą kupić sobie inne laczki.NO I JESZCZE JEDNO ONE BARDZO LUBIą BYĆ NAPEŁNIONE GAZEM A NIE POWIETRZEM ATMOSFERYCZNYM I WTEDY.Z GZAEM MOZNA ROBIĆ NA NICH CUDA A ONE TYLKO LETKO POPISKUJą ZE SZCZĘśCIA.i jeszcze jedno żadna opona nie wytrzyma debilnej jazdy więcej jak 10000 km.to wszystko co mam do przekazania o tej oponie.bączki kęci się na slikach a nie na oponie do jazdy jak by ktoś nie wiedział.nara

virgo

Opony są używane w Golfie 3 1.6 benz. o rozmiarze 205/45 R16 Może i jest to za niski profil ale przy tym rozmiarze mam wrażenie mniejszych oporów toczenia aniżeli przy Polarisach Barum 195/50 R15. Muszę przyznać że conti fantastycznie się sprawdziły podczas jazdy w gwałtownej burzy i zalanych koleinach, trasa 2009 Człuchów-Chojnice-Kościerzyna-Gdańsk auto zwalniało tylko ze względu na brak mocy pokonywania oporów wody, jestem z nich bardzo zadowolony, jeżeli przesadzam na ciasnych zakrętach mój flinston lekko się pośliźnie ale dając poczucie kontroli. Opona w tym rozmiarze nie należy do tanich ale w porównaniu do wyząbkowanej Fuldy Carat Progreso to dla mnie Niebo a Ziemia, ich wytrzymałość wyliczam na 3 sezony a później spróbuję z jej młodszym następcą. Polecam te oponki zdecydowanie!

Rynek

Opony bardzo dobrze trzymają się nawierzchni zarówno na suchym jak i na mokrym. Jednak dla bezpieczeństwa to nie wszystko. Po wymianie na zimowe i obejrzeniu ich dokładnie (1 sezon letni) znalazłem dość głęboko wbitych kilka okruchów szkieł oraz podkładkę z pod śruby! Oprócz tego jedna z nich ma głębokie nacięcie pomiędzy bieżnikiem (konieczność wymiany na następny sezon z zapasową). Opona jest za miękka i łapie wszystkie ostre przedmioty do siebie. Wynik tego jest taki, że ich budowa pozwala na pewną, szybką i bezpieczną jazdę o ile zwraca się się szczególną uwagę na jej stan (dość trudne bez podniesienia samochodu). Ja jako osoba leniwa pewnie jej więcej nie kupię zwłaszcza, że ścieralność jest poza wszelkimi ekonomicznymi finansowo wskaźnikami (wytrzyma najwyżej jeszcze 2 sezony).

kierowca po 100

Kupiłem samochód w 2006 r. wyposazony w te opony. data produkcji opon 4904. Były więc na felgach już dwa lata. I byc może to spowodowało, że zuzyły sie w ciągu dwóch sezonów wiosenno - letnio - jesiennych. Przejechałem na nich około 50 tkm. To nie jest chyba dużo, a opony wyglądaja jakbym na nich jeździł z 10 lat. Boki popękane, a jedna z przednich jest wytarta na łyso. Myślalem, że to wina samochodu az pojechałem do stacji diagnostycznej ale z autem było ok. Okazało sie, że to wina opony. Mało tego, miałem sytuacje, że samochód mi ściagało do boku. Myslałem, że to wina kolein albo drogi, ale później wyczytałem że może to być wada opony... Nie wiem czy kupiłbym następne. teraz stoje przed wyborem następnych opon i chyba postawie na Good Yeary lub Dunlopy...

Aureoo

Po prostu genialne opony, pod jednym warunkiem, jeśli Cię na nie stać. Przy silnym aucie z tylnym napędem opony z tylnej osi po jednym sezonie są do wywalenia. Zachowanie na mokrej drodze doskonałe, stabilność jazdy rewelacyjna nawet przy predkościach ponad 220 km/h (oczywiście na autostradzie). Poprzednio w tym samochodzie miałem Micheliny i porównanie tych opon to nieporozumienie. Wszystko odwrotnie, słabe osiągi, ale zużywają się 3 razy wolniej. Co do poprzedniej opini Pana z Alfy 164 to może lepiej zmienić samochód ? W górach żadne opony Panu nie pomogą, ten samochód jest katastrofalnie wyważony i po prostu tak ma. Wiem co mówię miałem Alfę 166 3.0 Super jest bardzo podobna i niestety również całkowicie nie udana.

E., Wilno

Otrzymalem te opony wraz z felgami. Pomimo niezbyt glebokiego bieznika, opony spisaly sie znakomicie w rozmaitych warunkach pogodowych, na roznych drogach (podroz z Litwy na Slowacje, potem podroz na Krym), podrozujac nawet ze znaczna szybkoscia (150 - 160 km/h, a czasem i jeszcze szybciej). Na suchym asfalcie po prostu rewelacja, troche gorzej na mokrym (wina startego bieznika?), ale na tych oponach mozna bezstresowo jechac nawet po nieutwierdzonych drogach (byc moze po czesci to zasluga i ukladu 4WD). Goraco polecam!

kylo

Jak dotąd najlepsze gumy jakie miałem. świetnie trzymały na suchym i mokrym. Przed wakacyjnym wyjazdem na Chorwację zmieniłem je na nowe yokohamy A drive ale po fakcie stwierdzam że nie było potrzeby - na suchym conti mimo że miały już parę sezonów za sobą trzymały jakby lepiej (być może przez to że to nowa guma bardziej płynie na wysokim bieżniku?). Ale za to na yoko jest bardziej komfortowo na nierównościach. Co do ścierania to pomimo początkowych obaw - zwłaszcza że kupiłem je używane - przez 40 tys i trzy sezony zeszły z ok 7 do 3 mm. Wszystkie starły się równo i nie było potrzeby ich wyważania w miarę ścierania się bieżnika. OGÓLNIE śWIETNE!!!

Karol

Opony sa dobre, ale zdecydowanie za szybko sie zuzywaja. Boje sie jezdic na nich na mokrym, a "kopyto mam ciezkie", wiec na wiosne 2005 trzeba bedzie zmienic. Przejechalem w sumie 50.000km (odejmujac 2 zimy na zimowych Dunlop - polecam M3, sa super), w sumie jakies 40.000km. W tym roku musze je zmienic - po 3 sezonach uzytkowania. Auto ma ABS - kiedy opony byly nowe - byly super i mozna bylo poszlec, ostro wchodzic w zakret. Planuje zakup Dunlop SP SPORT 9000 - tak samo dobre, a podobno wolniej sie scieraja. Ogolnie: dobre kiedy nowe, mysle ze sa idelane na autostrade (duzo jezdze w Niemczech) - na Polske sa zbyt delikatne.

Tomasz (arka3)

Poraz drugi oceniam te oponki po kolejnym sezonie. Niestety w tym sezonie nie spisały się najlepiej. Po pierwsze, dają się odczuć wysokie opory toczenia, co przy samochodzie o małej mocy jest dość odczuwalne. Nastąpiło chyba jakies wewnętrzne uszkodzenie opon bo samochód wyrażnie na tych oponach ucieka na boki, co ustąpiło po wymianie na zimówki. Po 27tys. wyraźne zużycie przednich opon. Nadal ładnie trzymają na zakrętach i odprowadzają wodę. Wśród moich znajomych paru ma te opony z podstawowego wyposażenia i po zużyciu ma zamiar kupić Klebery. Ja po następnym sezonie (na tyle jeszcze starczy bieżnika) zrobię to samo...

Krak

O ile mi wiadomo opona już nie jest vprodukowana, wyszedł nowy model z nowym bieżnikiem. Kupiłem przez opony.com chyba ostatnie sztuki (rok produkcji koniec 2003), ale dużo jeszcze jest w składach i sprzedają używane w dobrym stanie. Co do opon - na suchym 6, nawet przy 215 km pewne prowadzenie, na mokrej, zwłacza w intensywny deszcz bardzo śliska (prędkość do max 80 - 90 km). Bieżnik ginie w oczach, przy moim stylu jazdy na jeden sezon i musiałem wymienić. Twarde i na nasze drogi:) dają poczuć każdą dziurę ale rewelacyjne opory toczenia, czyli żadnych. Następne kupię takie same, mimo mojej uwagi o deszczu.

zaviel

Dziś założyłem zimówki więc parę słów o tej oponie. Miałem ją 4 sezony i na upartego następny by jeszcze objechał jednak kupię nowe. Opona przede wszystkim bezpieczna. Dobrze się trzyma drogi niezależnie czy sucho czy mokro. No comment. Zdzieralność : jeżdżąc spokojnie jest w normie. Każdy wie, że można zajechać każdą oponę w sezon więc opinie "rajdowców" o nietrwałości można wsadzić między bajki. Opona jest bardzo ok. Fakt, że producenci robią coraz mniej trawałe opony ( i nie tylko ) wiadomo, kwestia $$$ Szukam teraz nowych letnich już na przyszłe lato i wszystko wskazuje że kupię je jeszcze raz !

Krzysztof

Conti najlepiej sprawują się na suchej nawierzchni, trzymają jak przyklejone. Na mokrym też nie jest źle, pod warunkiem zachowania zdrowego rozsądku. Na suchym asfalcie minimalnie szumią i stawiają wyczuwalny opór, auto bywa także nerwowe w koleinach - myślę że to kwestia doboru rozmiaru opon w tak małym aucie (na 14'' i węższych auto jeździ spokojniej). ścieralność? Po dwóch sezonach w przednionapędówce (spory moment obrotowy jak na małe autko 185 Nm) widać już spory ubytek bieżnika, ale opony z tyłu jak nowe - pewnie zrobię przekładkę tył na przód i jeszcze dwa sezony pojeżdżę, albo kupię dwie nowe. Polecam

Wojtek

Polacam zdecydowanie te oponki. Zachowanie na suchym idealne, na mokrym czasami problemy z trakcja, ale to raczej wina silnika (150 KM) niz opon.. Sa ciche i komfortowe. A jesli ktos uwaza ze za szybko sie scieraja, to niech raczej zmieni swoj styl jazdy i baczki kreci na slickach. Ja przejechalem na moich 60000 km w dwa sezony(od tego trzeba odjac dwie zimy - 10000 km) a one starly sei tylko nieznaczenie. Zdecydowanie polecam, bo opony sa na prawde bardzo dobre, bez problemu nosza przy predkosciach przekraczajacych zdecydowanie 200 km/h. Polecam ze z czystym sumieniem. Pozdrawiam

Grek

Opony na tym poziomie cenowym nie mogą być na jeden sezon, a te są - minus za szybkie ścieranie. Ale to można przeboleć, to tylko pieniądze. Ale, że po lekkim zużyciu nie trzymają się mokrego asfaltu to karygodne. Aquaplaning natychmiastowy. Jeżeli jedno koło złapie wodę to włączają się wszystkie systemy w samochodzie. Dużo jeżdżę w trasy i jak tylko zaczyna padać zwalniam bo się boję. Zrobione do spokojnej jazdy po mieście, ale do niej można kupić opony o połowę tańsze. Może nowy model będzie lepszy (nowy wzór bieżnika), ja nie sprawdzę, bo do ContiPremium jestem uprzedzony.

jerry

Cicha, świetna przy ruszaniu, rasowy wygląd ale po ok 25 tys w drugim sezonie jedna opna na tylnej osi wytarła sie miejscowo od wewnętrznej strony i dudni że chałas jest nie do zniesienia, a druga wytrze sie lada moment - wulkanizator mówi że to normalne i maja dużo takich przypadków z różnymi oponami szczegolnie jak samochód jeździ tylko z kierowcą i jest niedociążony. Czyli świetne opony ale nie dla oszczędnych - polecam tym którzy w sezone letnim przejadą 40-50tys i na drugi sezon kupią drugi komplet. Przekładam je do poloneza trucka bo tu dudni wszystko.

Jacek

Bardzo dobre opony. Ciche, komfortowe. Wcześniej miałem Pirelli - dramat, głośno jak w tartaku, twardo. Te są miękkie, dobrze wybierają nierówności. Doskonała kierowalność. Na wodzie doskonałe, na suchym też bardzo dobre. Nie ma problemu z wyważeniem. Krótka droga hamowania. Jedyny malutki minus to wg mnie trochę za szybkie zużycie, a nie jeżdzę agresywnie. Ale co tam - znajomy zajeździł Barumy w jeden sezon - 20000 na Poloneziei. Zdecydowanie polecam Continentala - wart swojej ceny. No i na koniec - opona nieźle wygląda na samochodzie.

Krzychu

Opony kupilem z samochodem. Wlasnie przejechaly 5 sezon! Ale to juz ostatni i musze przyznac, ze do konca na suchym zachowuja sie bardzo dobrze, na mokrym niestety juz uwazam, zreszta jazda po deszczu do ich mocnych stron nie nalezy. W zakretach trzymanie bardzo dobre (przy agresywnej jezdzie). Jedna z opon mi wystrzlila ale do konca sezonu i jeszcze jeden przejezdzila na jakims klejeniu:) - i dziekuje jej za to! Nie wiem czy kupie ponownie. Widze, ze sa tansze i rownie dobre. No i dobrze wyglada na felgach:) Jedyny minus to jazda po wodzie...

Ariel

Komfort jazdy, bardzo dobry, opona cicha i nie za twarda. Jednak nic poza tym. Auto mocne nie jest (tylko 136 koni) a kontrola trakcji musi ingerować. trzymanie się drogi również nic specjalnego. Tak jak ktoś już napisał, opona dla spokojnych kierowców dla których ważniejszy jest komfort. Ja jednak lubię czuć się bezpiecznie i móc w pełni zaufać oponom. Tym niestety nie mogę i lecą na śmietnik. aha w porównaniu do zimówek (nokian wr - również nic specjalnego, volvo strasznie oszczędza na oponach:/) na tych oponach auto zaczęło więcej palić :|

Łukasz Bielakowski

Bardzo dobra jakościowo opona, zapewniająca wg mojej subiektywnej opinii doskonałą trakcję zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Niski poziom hałasu jest być może wynikiem stosunkowo niedużej szerokości (185 mm.) jednak w porównaniu z produktami konkurencji jestem miło zaskoczony. Nie jestem w stanie ocenić zachowania ogumienia w warunkach zimowych, gdyż zgodnie z przeznaczeniem opona jest przeze mnie traktowana jako produkt typowo "letni". Z pewnością oceniam produkt wysoko w tej klasie cenowo - jakościowej.

Look

Oponki kupiłem razem z autem - miały ok 6 mm bieżnika. Na suchym jest wszystko w porządku, autko dobrze trzyma się drogi, opona dosyć miękka - dobrze wybiera nierówności, średnio głośna - choć słychać ją na gorszej nawierzchni nawet w dobrze wygłuszonym mercu. Jednak na mokrym robi się nieciekawie, opona szybko traci przyczepność przy hamowaniu a na ciasnych zakrętach autko zarzuca tyłem przy niewielkich szybkościach. Zużywa się normalnie - oponki mają jeszcze sporo bieżnika ale na wiosnę raczej do nich nie wrócę.

wjptak

Opone zakupilem wraz z nowym samochodem. Opona zachowuje sie swietnie, na autostradzie przy predkosciach powyzej 160 km/h slychac ja, jednak przyczepnosc jest doskonala. Jezdzac nia w deszczu nigdy nie mialem problemow, nawet w sytuacjach wymagajacych zdecydowanego, czasem agresywnego i pewnego manewru (w stylu nagla zmiana pasa wymuszona zachowaniem innych kierowcow) nawet na mokrej nawierzchni. Bardzo dobrze wspolpracuje z ukladami kontroli trakcji i wspomagania hamowania samochodu. Podsumowujac - Polecam.

mbbm

Bardzo dobrze odprowadzaja wode i przede wszystkim sa miekkie, co jest duzym plusem na mokra nawierzchnie. Na suchym rowniez jest dobra, ale troche slabo wyczuwalna przy ostrzejszym hamowaniu lub koleinach przez swoja miekkosc. Ogolnie rzecz biorac dobra opona do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Za bezpieczne wlasciwosci trzeba placic - bo dosc szybko sie zuzywaja w porownaniu z twardszymi gumami. I tak jest dosc tania jak na ta jakosc. Zakladaja je nawet do mocniejszych aut klasy sredniej. Polecam!

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.