Michelin LATITUDE TOUR HP 225/60R18 100 H

PRODUCENT
MODEL LATITUDE TOUR HP
ROZMIAR 225/60R18
SEZON letnie
POJAZD 4x4
INDEKS PRĘDKOŚCI H
INDEKS NOŚNOŚCI 100



Przeczytaj opinie o oponie Michelin LATITUDE TOUR HP

5/6

Ilość opinii: 49

Opona Michelin Latitude Tour HP to typ opony letniej klasy premium tzw. 'wysokiej'. Model opony Latitude Tour HP koncernu Michelin, stanowi kolejną, po Michelin 4x4 Synchrone i Michelin Energy MXV4+ odpowiedź firmy na rosnącą ilość samochodów z napędem dwuosiowym. Podczas projektowania opony Michelin Latitude Tour HP zwrócono szczególną uwagę na komfort jazdy oraz wydłużenie żywotności. Dzięki tym aspektom opona Michelin Latitude Tour HP uzyskała homologację na niektóre modele takich firm jak BMW, Porsche, Mercedes czy Land Rover.

Opona Michelin Latitude Tour HP posiada bieżnik, w którym zastosowano nowoczesną technologię 'Terrain-proof'. Opracowana została ona na podstawie doświadczeń, które uzyskali inżynierowie firmy podczas produkcji opon przemysłowych. Zastosowana w nich mieszanka gumowa ma podnosić odporność opony Michelin Latitude Tour HP na uszkodzenia mechaniczne i ścieranie, czyniąc ją bardziej trwałą i wytrzymałą. W praktyce oznacza to, że opona Michelin Latitude Tour HP posiada znaczny okres użytkowania. Bieżnik opony Michelin Latitude Tour HP został zaprojektowany w oparciu o rozwiązanie konstrukcyjne typu 'StabiliGrip', które obejmuje trójwymiarowe lamele Bi-Directional Sipe (DBS) oraz system zmiennej geometrii - Variable Geometry(VG). Pierwsza technologia posiada zdolność do zazębiania i blokowania się nawzajem, co prowadzi do zwiększenia przyczepności i sztywności, w efekcie stabilizując jazdę, nawet w przypadku hamowania czy innych manewrów. System VG zaś, poprzez usztywnianie podstawy lameli, gwarantuje wytrzymałość opony na duże obciążenia związane z masą pojazdu i osiąganiem znacznych prędkości. Zastosowanie szerokich rowków ma na celu sprawne odprowadzanie wody spod powierzchni opony. Podnosi to tym samym parametry trakcyjne na mokrych nawierzchniach, niwelując jednocześnie ewentualne zjawisko aquaplaningu. Obecność znacznej ilości lameli w oponie Michelin Latitude Tour HP sprawia, że mamy do czynienia z 'efektem pazura', który przejawia się wzrostem przyczepności na każdym rodzaju nawierzchni. Dodatkowo konstrukcja opony zapewnia redukcję emisji hałasu i drgań (nawet o 5%). W znacznym stopniu wpływa to na komfort akustyczny oraz bierne bezpieczeństwo jazdy.

Opona Michelin Latitude Tour HP to typ opony letniej klasy wysokiej, która przeznaczona jest do samochodów terenowych oraz SUV. Zastosowanie nowoczesnych technologii produkcji pozwoliło osiągnąć wysokie parametry trakcyjne opony. Niektóre wersje rozmiarowe opony Michelin Latitude Tour HP wyposażono w dodatkowe wzmocnienia (XL) lub technologię 'Run-On-Flat'(przebijesz-jedziesz).

Michelin, Kormoran, Kleber, BFGoodrich

I. Przedmiotem gwarancji są opony marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin do samochodów osobowych i dostawczych, zwane dalej Wyrobami.

II. Firma MICHELIN, zwana dalej Gwarantem, gwarantuje, że Wyroby marki BF Goodrich, Kleber, Kormoran, Michelin są wolne od wad produkcyjnych i materiałowych.

III. Gwarancja obejmuje użytkowanie Wyrobu do zużycia oryginalnego bieżnika od wskaźnika TWI*, po osiągnięciu którego Wyrób uznany jest za zużyty.

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

IV. OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI

Niniejszą gwarancją nie są objęte jakiekolwiek Wyroby naprawiane, bez względu na sposób i zakres naprawy oraz na osobę, która naprawiała Wyrób.

Niniejszą gwarancją nie są również objęte wyroby uszkodzone wskutek między innymi:
- nieprzestrzegania wymogów eksploatacyjnych dotyczących Wyrobów, określonych przez Gwaranta
- nieprawidłowego montażu lub demontażu
- nieprawidłowej eksploatacji wyrobu
- eksploatacji niezgodnie z przeznaczeniem, np. zamontowania Wyrobu na niewłaściwej albo uszkodzonej obręczy, zamontowania dętki lub ochraniacza, innych niż zalecane lub dopuszczalne przez Gwaranta
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, uszkodzonych lub zużytych amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp., przecięć czy przebić
- przeciążenia Wyrobu i eksploatacji na niewłaściwym ciśnieniu (za wysokim lub zbyt niskim)
- nieprawidłowego przechowywania Wyrobu, w tym nie zabezpieczenia go przed działaniem substancji żrących, ropopochodnych, ozonu oraz działaniem temperatur powodujących degradację gumy
- nieprawidłowego transportu Wyrobu przez Klienta
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania, przyśpieszania i jazdy z zablokowanymi kołami
- wypadku drogowego
- umyślnego działania powodującego uszkodzenie Wyrobu
- działania ognia
- użycia Wyrobu w sporcie lub do współzawodnictwa mającego cechy współzawodnictwa sportowego

Zgodnie z Polską normą nr PN-C-94300-7 maksymalny okres przechowywania opon wynosi 36 miesięcy od daty produkcji. Gwarancja nie jest ważna na wyroby sprzedane po upływie tego okresu.

Gwarancja nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasową niesprawność pojazdu, niewygodę lub wynikające z tego koszty.

Warunkami rozpatrzenia gwarancji są:
- zgłoszenie reklamacji w punkcie zakupu Wyrobu
- przedstawienie dowodu zakupu
- dostarczenie reklamowanego Wyrobu, a w przypadku Wyrobu dętkowego (lub używanego z dętką) - dostarczenie razem z nim dętki
- na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu do oceny stanu technicznego przez Gwaranta

Wszystkie powyższe warunki muszą być spełnione łącznie.

Reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.

Od decyzji Gwaranta rozstrzygającej o uznaniu bądź nie uznaniu reklamacji, nie służy odwołanie. W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany Wyrobu na fabrycznie nowy. Niniejsza Gwarancja obowiązuje tylko na wyroby sprzedane użytkownikowi na terenie Polski.

*TWI - wskaźnik dopuszczalnego zużycia rzeźby bieżnika, umieszczony w sześciu miejscach na obwodzie opony (występy w rowkach bieżnika oznaczone na boku opony symbolem TWI), przeznaczony do wizualnej oceny zużycia opony.

Zużycie do wskaźnika TWI = zużycie co najmniej w jednym miejscu na obwodzie opony.