Continental ContiSportContact 2 205/55R16 91 V FR

PRODUCENT
MODEL ContiSportContact 2
ROZMIAR 205/55R16
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI V
INDEKS NOŚNOŚCI 91



Przeczytaj opinie o oponie Continental ContiSportContact 2

5/6

Ilość opinii: 77

Opona Continental ContiSportContact 2 jest letnią oponą zaliczaną do klasy premium czyli wysokiej. Koncern Continental, który jest odpowiedzialny za ten produkt przygotował wcześniej model ContiSportContact. Podczas prac nad nową wersją skorzystano z szeregu nowoczesnych technologii i materiałów wysokiej jakości. Opona Continental ContiSportContact 2 imponuje wysokimi osiągami oraz unikalną rzeźbą bieżnika, która odpowiada za precyzję i stabilność kierowania.

Celem specjalistów z Continental było przygotowanie produktu, który spełni oczekiwania kierowców preferujących szybką jazdę i ceniących pewność przy hamowaniu. Pożądane właściwości ogumienia to również przyczepność na mokrej drodze, stabilność i wygoda. Na etapie produkcji skorzystano z innowacyjnej mieszanki silikonowej, która zapewnia solidną przyczepność oraz zmniejszenie oporów toczenia. W efekcie, pozwala to uzyskać zarówno wysoki komfort jazdy jak i pewność kontroli przy dużej prędkości. Zewnętrzna część bieżnika ma zwartą rzeźbę, co w połączeniu z centralnym pasem dotykającym nawierzchni, umożliwia uzyskanie precyzji i stabilności podczas zakrętów. Bieżnik ma innowacyjną rzeźbę, za sprawą której udało się powiększyć obszar styczności opony z jezdnią. Pozytywnie wpływa to również na jakość przyczepności i długość drogi potrzebnej do zahamowania. Produkt dysponuje bionicznym konturem. Starszy model z tej serii działał na zasadzie kociej łapy. Opona Continental ContiSportContact 2 opiera się w dużym stopniu na wspomnianej mieszance. Zabiegi wdrożone przez konstruktorów miały też na celu nawiązanie do pajęczej sieci, jednego z najmocniejszych naturalnych materiałów. Zastosowana mieszanka gumowa zawiera związek chemiczny działający niczym pajęczyna. W efekcie, parametry jezdne na śliskiej i suchej drodze są dobre, a ruchy kierownicą spotykają z momentalną reakcją. Przemyślany układ kanałów oraz rowków poprzecznych zaprocentował w postaci efektywnego usuwania wody spod kół. Dzięki temu, kierowca nie musi martwić się aquaplaningiem. Dodatkowo, twórcy opony Continental ContiSportContact 2 wzmocnili jej stopkę i wzbogacili brzegi bieżnika specjalną warstwą gumy. Pod kątem uniknięcia przegrzania, w bieżniku znalazły się również specjalny kanały chłodzące. Za bezpieczeństwo podczas dynamicznej jazdy odpowiada ściana boczna. Użytkownikom opony może się również podobać jej sportowa stylizacja.

Opona Continental ContiSportContact 2 jest letnią oponą opracowaną z myślą o samochodach wysokiej klasy. Szereg nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w oponie zapewnia wysokie osiągi oraz optymalne parametry podczas szybkiej jazdy. Sprawdza się w pojazdach o dużej mocy, dlatego trafiła do oryginalnego wyposażenia samochodów takich jak Forda Mondeo, Carrera, Boxster oraz Porsche 911.

Continental, Uniroyal, Semperit, Barum

  1. Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
  2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
  3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
  5. COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
    • dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
    • zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
  6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

    A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%

    A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
    B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
    C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
  7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
  8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
  9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
    • nieprawidłowego przechowywania opon
    • założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
    • użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
    • uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
    • przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
    • eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
    • mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
    • uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
    • używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
    • naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
    • przeciążanie pojazdu
  10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
  11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.