Testy opon zimowych Continental ContiWinterContact TS810

Continental
Producent Continental
Model ContiWinterContact TS810
Sezon Opony zimowe
Continental ContiWinterContact TS810 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 324

Opinie o oponie Continental ContiWinterContact TS810

Wojtek

Przejechałem na nich 100 km po suchej nawierzchni i oto moje wrażenia. Zalety: 1. niesamowicie ciche opony (cichsze od letnich michelin energy e3; obie asymetryczne); 2. dość dobrze się toczą (nie ma drastycznych trudnosci z przyspieszaniem, po zimowej oponie spodziewałem się czegoś gorszego); 3. żadnych problemów z wyważeniem kół; 4. b.dobre hamowanie na suchej nawierzchni (na prostej, ze 140 km/h) - auto staje jak wryte; 5. dobrze tłumią nierówności, czyli nadają się na polskie drogi (jeszcze niektóre); 6. dobrze trzymają w zakrętach; 7. podoba mi sie ich wygląd. "Wady": 1. auto lekko pływa przy ostrym slalomie (przy 120 km/h), ale nie ma absolutnie wrażenia, że straci przyczepność (uwaga: taki test wymaga odwagi;)), choć opóźnienie w reakcji na ruch kierownicą jest wyczuwalne (jeszcze to potestuję, bo to może kwestia ciśnienia), tak czy inaczej auto z drogi nie ucieka, a jechałem od lewej krawędzi do prawej.. Dwa dni wcześniej jechałem na oponach klebera fordem focusem (1.8 tdci, 115 km, ten sam rozmiar i indeks) i nie dość, że nie słyszałem własnych myśli to przy ostrym hamowaniu (na suchym) auto chciało się obrócić o 180 stopni. To, że miałem trudności z wycelowaniem w swój pas ruchu to może kwestia złego wyważenia. Nie ma opon zimowych na wszystkie warunki (susza, deszcz i śnieg), w teście, który niedawno widziałem opona TS810 wypadała najlepiej na śniegu i mokrej nawierzchni (min. 3 miejsce, była lepsza od nokianow wr g2 i goodyea ug7) a najgorzej została oceniona na suchej (właśnie za ten slalom i to sie potwierdziło). Trzeba po prostu przewidzieć zimę. Poczekam na deszcz i śnieg i wtedy będę miał pełny obraz jej możliwości. Zakładam, że zimówka ma być dobra na śniegu i na deszczu. I taka oponę kupiłem. Na suchym tak jak napisałem na początku - można się jej "nauczyć". Na koniec dodam, że jestem pod absolutnym wrażeniem profesjonalizmu firmy Oponeo S.A. Na pewno kupię tu letnie opony! pozdrawiam wszystkich!

majkel

Jako ze pochodzę z Polanicy Zdr. do domu ma pod górkę. Nie zawsze posypaną piaskiek. Opony bez rewelacji, fakt czymają lepiej niż letnie ale... Wyprawy na narty raczej z dużą ostroznością. Dobre wejscia w zakręt, przy szybkim wchodzeniu zakret w zakręt potrafią miło zaskoczyć. Co ma kolosalne znaczenie przy nagłym omijaniu przeszkody. Lecz utrzymać auto dłużej w zakręcie... lipa. ogólnie napisze tak. Większość oponek tych z wyzszej półki (cenowej) nie nadaje sie na nasze polskie realia. Są przystosowane do szybkich autostrad zwłaszcza kierunkowe i asymetryczne. Moze to zabrzmi śmiesznie lecz najlepsze oponki jakie miałem to DEBICA FRIGO w starym biezniku D-30 (chyba tak sie nazywał) cięzko było auto wyrzucic z zakrętu a na kopnym sniegu to raczej się "zarył", nr 2 to michelin alpin z bieznikem w "klocki" tyle ze cena to chyba 400 więcej. Debica miła jędną wade w ciepłe dni sie nieziemsko szybko zużywała.

tomek

Jeździłem na nich 4 sezony (przez ok. pół roku po 15 tys. km na sezon) aż padły boki opon. Dość dobre, ale żadna rewelacja. Wcześniej jeździłem na Kormoranach i Fuldach bravą i nie odczuwałem po zmianie nadzwyczajnych różnic. Kormorany najlepiej dawały sobie radę w głębokim śniegu, Continentale miały najlepszą przyczepność ogólna na twardej nawierzchni i komfort jazdy. Mieszkam w górach stąd mogę ocenić zachowanie opon w warunkach rzeczywiście zimowych. Szanowni Państwo piszący opinie, jeśli przez opony wpadacie w poślizg na zakrętach, nie wyhamowujecie itp., to pouczcie się z łaski swojej podstaw fizyki. Większość takich przypadków to nie wina opon tylko kierowców! Troszkę rozumu i rozwagi i raczej będzie OK. Raczej bym ich nie kupił, bo za mniejsze pieniądze można kupić porównywalne opony.

Michał

Przejeździłem na tych oponach 2 sezony i niestety bardzo się zawiodłem, na suchym jest ok choć w obecnych czasach to już raczej nie wyczyn dla opon, ale na śniegu jest masakra, z ruszaniem tragedia na śniegu, myślę, że nie dużo lepiej od letnich opon sobie radzą w takich warunkach, po tych 2 sezonach postanowiłem je sprzedać bo jazda na nich w zime np na narty w góry to tragedia, łańcuchy obowiazkowo, wcześniej w porównywalnych warunkach nawet o nich myśleć nie musiałem a tutaj już niestety tak. Niestety nie polecam, owszem są ciche i na zimową niemiecką autostradę oczywiście jak najbardziej wskazane i fajnie się jedzie, ale zimowe opony powinny sobie też radzić w innych warunkach a z tym juz gorzej.

Tomek

Oponka jeździ już trzeci sezon. Ogólnie radzi sobie w zimie (świeży śnieg ok, mokry asfalt ok, błoto pośniegowe ok, lód tu słabiej). Komfort jazdy jest na wysokim poziomie, nic nie hałasuje - jak to bywa przy zimówkach, nawet gdy temperatura podskoczy powyżej 10 C to opona zachowuje się przyzwoicie. W trzecim roku użytkowania (17 tyś. km) słabiej radzi sobie z podjazdami na których leży śnieg (często wyślizgany). Ruszanie pod taką górkę po uprzednim zatrzymaniu nie jest już tak płynne i proste jak na początku użytkowania opony. Ogólnie to bardzo dobra opona do jazdy w zimie. Myślę, że cena/jakość na 6 i trudno będzie w tej cenie uzyskać podobny wynik.

grzegorz

Przewidywalne i bezpieczne. rewelacyjne podczas naglego hamowania. podczas zimy + 5 stopni słychac ze sa miekkie, lecz juz przy predkosciach 50 km/h zaskakujaco ciche. przy dedykowanej temperaturze sztywnieja i rowniez bardzo ciche. dobrze pracuja w sypkim sniegu o glebokosci nawet do pol osi. z lancuchami wspolpracuja bez zarzutu. doceniam je za zywotnosc: "niezauwazona" wysepka przy 60 km/h nie spowodowala zauwazalnych uszkodzen oraz ubytku cisnienia. tylnia po zalataniu dziury po grubym papiaku rowniez bez zarzutu. polecam zarowno na autostrade, w gorski off-road oraz na miejskie wertepy. zdecydowanie lepsza niz firmowe micheliny latem.

Waldemar Kaminski

W przypadku gdy osoba eksploatująca samochód dba o jego stan techniczny, to opona firmy Continental model TS810 jest wspaniałym dodatkiem gwarantującym bezpieczeństwo jazdy w warunkach zimowych - pod jednym warunkiem i chyba najistotniejszym, że kierujący pojazdem stosuje podczas jazdy poprawną "technikę jazdy" - na co bardzo mało kierujących pojazdami zwraca uwagę - lub nikt im na to nie zwrócił dotychczas uwagi; reasumując przepraszam za mój komentarz, który moim zdaniem nieco odbiega od tematu opon - ale jest bardzo istotny dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; jesli natomiast chodzi o opony firmy Continental - to są godne polecenia.

Robert

Opona continental ts 810 to najcichsza opona jaką miałem naprawde jeżdzi sie na niej jak na letniej oponie rewelacja super trzymaja na mokrym i suchym asfalcie do minusów opony moge zaliczyć szybkie zaklejanie się mokrego śniegu które powoduja troche złe trzymanie na prostej i hamowaniu trzeba uważac i na bardzo oblodzonej ale nierównej jezdni ale poza tym oceniam bardzo pozytywnie te opone i na pewno nie zmienie marki myśle że letnie wybiore także opony firmy continental chyba premium 2 i na pewno zakupie je w sklepie oponeo bardzo miła i fachowa obsługa polecam niezdecydowanym.

Stiw

Opony może i w testach wypadają bardzo dobrze ale tak naprawde dotyczy to nowych opon, lekko zjechane, nawet nie tak duzo wystarczy 5 tys. km i opona nie jest juz nawet w połowie tak dobra jak nowa. Nie trzyma na suchym, jest głośna. Na mokrym lepiej ale też bez szału. Co ciekawe nawet jak temperatura jest w granicach zera stopni i jest sucho to o niebo lepiej trzyma opona letnia mam Contintale Premium Contact2. Ale żeby było jasne zimówka TS 810 nie jest zła ale też nie jest taka super jak jst zachwalana, myślę że UG 7 jest lepsza i lepiej trzyma w zimie.

Zet

Według mnie opona bardzo dobra. Mam jedynie wrażenie że troche za słabo trzyma się na bardzo ubitym i wyślizganym śniegu (dojazd do skrzyżowania z lekkim pochyłem) ale może to kwestia innego samochodu -poprzedni to Tico i opony Debica frigo - niby proste ale były skuteczne jak na ten samochód. Generalnie świetna opona (Conti) nie dostrzegam róznicy w chałasie miedzy letnimi (Michelin PILOT PRIMACY) ani żadnej roznicy w spalaniu (opory toczenia). Rewelacyjna na mokrej nawierzchni i błocie pośniegowym (świeży śnieg + sól) dzięki asymetrycznemu bieżnikowi.

brunner

Na oponkach przejechałem 2 zimowe sezony. Bardzo ciche opony przez co bardzo podnoszą konfort jazdy. Bardzo dobrze tłumią poprzeczne nierówności na drodze. Na suchej nawierzchni OK, na mokrej jeszcze lepiej. Nie było sytuacji, żeby tył stracił przyczepność (napęd na tył) na mokrej nawierzchni, nawet przy agresywnej jeździe (po wąskim rondzie). Trochę problemu opona sprawiała na zmrożonym śniegu, auto zarzucało tyłem, ale to przez napęd na tył, który w omedze jest dość ciężki. Opona na 3 - 4 sezony na ok. 50 tys km. Następny zakup do Continentale lub Nokian.

Radek

Najlepsze opony zimowe, które miałem okazję użytkować (a było ich kilkanaście). Bardzo dobrze przyczepna - praktycznie w każdych warunkach - poza suchym asfaltem, jak przystało na "zimówkę". Ja jeżdżę dość agresywnie, a moja żona bardzo spokojnie, więc mieliśmy wspólnie okazję sprawdzić oponę w każdych okolicznościach. Najmniej mogę wypowiedzieć się o ścieralności opon, bo przebieg na nich jest niewielki. Założyłem, że im "lepsza" opona pod względem przyczepności tym większa ścieralność - sprawdzało się na zimowych, również dobrych Michelinach.

hajko

Opony po jednorazowym hamowaniu z poślizgiem na suchej nawierzchni z prędkości 100 km/h do prędkości 80 km/h, temperatura 4 st. C, nawierzchnia asfaltowa, poślizg na dystansie ok. 25 - 30 m, nadają się tylko na złom (starte punktowo ok 2 mm bieżnika, powypadały też kostki bieżnika), serwis producenta stwierdził, że jest to "naturalne zużycie" i że tak powinny się zachować. No cóż wygląda na to, że są to opony do pierwszego hamowania, osobiście nie polecam, nie są tanie, więc należałoby spodziewać się lepszej jakości.

Falcon

świetna na zimno ale nie na zimę. Przy niskich temperaturach rewelacyjny uciąg (jeszcze takiego nie spotkałem). Bardzo dobre prowadzenie przy mokrej nawierzchni ale już słaby aquaplanning. Zawiodłem się na blocie pośniegowym i śniegu - gorsza od większości z jakimi miałem przyjemność w tym segmencie - słaba przyczepność a kierowalność i dynamika bardzo słabe. Zaskakująco i przyjemnie cicha. Generalnie polecam zakładanie opon kierunkowych - przynajmniej na koła kierowane a jezeli asymetryki to tylko na napędowe.

Kris

Witam. Dlugo zastanawialem sie nad zakupem opon zimowych poniewaz jezdze czesto za granice. Jezdzac tylnym napedem bez ESP takze po gorach, musialem sie dobrze zastanowic nad oponkami. Ogolnie opony pozytywy: dobrze prowadza sie na sniegu, na mokrej nawierzchni dobrze odprowadzaja wode i bloto posniegowe, opony dosc odporne na scieranie a jednoczesnie nie sa twarde. Negatyw, lekko mnie zarzucilo na przy predkosci 140 na autostradzie na nierownej nawierzchni przy okolo -2*C. Mam nadzieje ze pomoglem

topol

Wlasnie zamówiłem kolejny komplet, tym razem do Saaba 9-5 (bo nie było Pirrelek!), ale trochę szerszy i z nośnością 97. TS810 93 przy140 km/h myszkuje na suchej nawierzchni, TS790 (miałem w Astrze II) wymagała korekcji juz przy 120 - 130 km/h zależnie od temperatury. Poza tym mankamentem chyba max jaki sumarycznie da się wyciągnąć z zimówki (mam jeszcze porównanie z PirelliSnow Sport i GoodYear UG3). Z wyżej wymienionych najszerszy margines bezpieczństwa na rozmaitych niepewnych nawierzchniach

rafi

nie wierzcie w zadne testy, ja sie nabralem na te opony rok temu i dzieki bogu je sprzedalem wymienilem je na vredestein snowtrac 2 i nie znam jak na razie lepszych zimowek!continentale sa bardzo slabe na sniegu, praktycznie bez zadnych szans na ruszenie na sniegu i blocie posniegowym fakt sa ciche ale co z tego, proponuje wam kupienie opon kierunkowych poniewaz asymetryczne sa znacznie slabsze a na firmie continental zawiodlem sie bardzo

TOMI

Ogólnie opona godna uwagi. Osoby czytające prasę motoryzacyjną, nie dajcie wiary w to co piszą. Ta opona nie jest zła, ale to co wypisują mija się z prawdą. Z podjazdem na wzniesienia mocno ośnieżone ma kłopoty, na lodzie pływa jak większość tu opisywanych opon, na sucej drodze nie zachwyca drogą hamowania, ścieralność dość duża. Opona dobra ale nie najlepsza, dlatego zmieniam firmę ale nie wiem na co?

kaczka

mieszkam na podbeskidziu i zimy tutaj sa raczej ostre i zawiodlem sie bardzo na tych oponach, nie polecam, poniewaz nie chca jechac na sniegu, duze trudnosci z ruszaniem nawet na plaskim terenie, a co dopiero w gorach! wczesniej jezdzilem na vredesteinach ice trak i rewelacja, bardzo polecam, continental ts 810 nadaje sie na autostrady ale bez sniegu pozdrawiam

olo

Witam wszystkich zainteresowanych zakupem opon ContiWinterContact TS810. Po przejechaniu 10kkm mogę zdecydowanie polecić te oponki każdemu. Szczerze przyznam, że jest to najlepsza opona zimowa na jakiej jeździłem. Na suchej i mokrej nawierzchni właściwości bardzo zbliżone do opony letniej. Natomiast na śniegu zachowuję się rewelacyjnie. Poza tym jest to bardzo komfortowa opona. Jak najbardziej POLECAM tą oponkę. Pozdrawiam

guzziec

Super zimówki w tym przedziale cenowym. Troszkę niepewne zachowanie przy wyższych prędkościach (> 130) na suchym w dodatnich temperaturach, a na lodzie tak jak każda inna bez kolców..........., ale na mokrym i śniegu nie ma sobie równych. Gorąco polecam, choć nie wiem czy ktoś je jeszcze kupi bo wyszedł nowszy model TS830 podobno jeszcze lepszy. Tak czy inaczej te oponki gorąco polecam !!!!!!!!!! PRZYCZEPNOśCI.

Stach

Zaskoczyło mnie bardzo słabe zachowanie na śniegu, jazda pod pod górkę jest wielce stresująca, bardzo szybko gubi przyczepność. Nawet przy lekkim hamowaniu na śniegu lub na brei włącza się ABS, a przy ruszaniu układ ASR. Opony zakupione przez internet , znajomi mówia że to może być pdróba, ale jak to sprawdzić??. Nadmieniam że od 10 lat jeżdzę na conti , ale czegoś takiego jeszcze nie miałem.

Maciek

Bardzo przyzwoite opony szczególnie na ostatnie pozbawione śniegu zimy, bardzo dobre zachowanie na asfalcie (suchy jak i mokry), błoto pośniegowe oraz cienka warstwa śniegu również nie jest problemem. Niestety przy głębokim śniegu (co dało się poznać przy wyjazdach na narty) opony pokazują pewne braki tak więc lepiej mieć łańcuchy w bagażniku. Ogólnie przy moim profilu jazd oceniam je na 5.

Woocash

Wszystkie parametry w normie. Największym mankamentem jest jednak ścieralność. Może to jednak wynikać z warunków pogodowych gdyż większa część jazdy miała miejsce po suchej lub mokrej a nie zaśnieżonej drodze. Być może jest to umiarkowany poziom zużycia jak na dwa sezony. Oceniam ich przydatność na 4 sezony w tym tempie więc może to normalka. Nie mam porównania do innych opon

Romek

Opona rewelacyjna, jedna z najlepszych jaka kiedykolwiek uzytkowalem. Super kierowalnosc, trakcja i hamowanie na mokrej i na suchej nawierzchni! Troche gorzej na sniegu i lodzie. Poza tym opona bardzo cicha. Ma troche problemow podczas gwaltownego skrecania na sliskich nawierzchniach, chce jechac na wprost! Pomaga dodanie gazu, ale jest to trudne w aucie z ESP+TC:-)

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.