Testy opon letnich Dayton D 110

Dayton
Producent Dayton
Model D 110
Sezon Opony letnie
Dayton D 110 -
ocena kierowców
5/6

Ilość opinii: 745

Opinie o oponie Dayton D 110

Champion

Bardzo dobre opony do tej klasy samochodu nie potrzeba lepszych, super się zachowują w czasie jazdy prawie ich nie słychać, dobrze prowadzi się auto, no i w miarę jest dobre hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, no i oczywiście rozsądna cena na nasze warunki płacowe w kraju. Ale zaznaczam moja opinia się sprawdzi jeżeli kierowca który ją kupi będzie przestrzegał podstawowych parametrów utrzymania samochodu i opon czyli nie będzie stosował pogiętych lub poobijanych felg, będzie dbał o wyważenie kół i sprawdzał zbieżność, no i utrzymywał odpowiednie ciśnienie w kołach, no i wbrew pozorom błacha rzecz ale ważna zwracać uwagę jak zakładają opony na wulkanizacjach czasami wysługują się uczniami którzy nie mają pojęcia co to jest opona i jakie mogą być skutki złego jej założenia na felgę. Jeżeli klient spełni te wymagania to gwarantuje że będzie zadowolony tak jak ja, pozdrawiam Champion.

Krzysiek

Oponki ogólnie OK - do spokojnej jazdy wystarczą w zupełności. Bardzo dobrze spisują się na suchym - kilka awaryjnych hamowań - i bardzo dobrze się zachowały. Gorzej jest na mokrym - zwłąszcza przy niższych temperaturach - na prostej zachowuje się dobrze, przy większych prędkościach w zakrętach - trzeba bardzo uważać bo napewno - zwłaszcza auto z lżejszym tyłem - poleci bokiem. Jeśli chodzi o ulewy - nie najlepiej - ABS cały czas pracuje i trzeba być bardzo ostrożnym. Gdyby jeszcze trwało lato - na pewno wyżej bym ocenił oponki - bo w lecie na pewno dobrze się spisują - i na pewno jak za tą cenę. Mimo to - są bardzo twarde - również odczuwam głośną pracę zawieszenia w dziurach - teraz na zimówkach - jest dużo lżej. Co do ścieralnośći - mało przejechałem żeby się konkretnie wypowiedzieć - ale po tych 4 tys. praktycznie nie widzę zużycia.

adderek

Oponki zakupiłem po przeczytaniu opinii o nich. Okazały się głośniejsze niż myślałem. Co dziwniejsze poziom hałasu jest raczej niezależny od prędkości (jadąc wolno są głośne, jadąc szybko wyjątkowo ciche). Wymieniałem je niedługo po wymianie łożysk przy zmianie z zimówek na letnie - ale możliwe że hałas pochodzi od felg które niedługo również planuję wymienić. Przyczepność na suchej i na mokrej nawierzchni bardzo dobra. Troszkę tracą przyczepność przy ostrym wejściu w zakręt oraz przy ostrym ruszaniu ale jak na tę klasę cenową jest perfekt. O zużyciu trudno mi coś powiedzieć jako że nie przejechałem wiele ale chyba będzie nieciekawie. Jeśli ktoś chce tanie dobre opony to te mogę jak na razie polecić. Jak ktoś chce dobre opony a nie liczy się tak z ceną (przy oponkach 165/70R13 ceny są i tak śmiesznie niskie) to kupi sportówki.

arcik

ścieralność jest na dobrym poziomie pomimo kilku awaryjnych hamowań, przejeżdżanie kałuż nawet tych głębszych bez utraty przyczepności hamowanie na mokrym ok z większych prędkości (100 km/h), ostrożnie można zablokować koła, z resztą nie spotkałem się z oponą która by miała te same właściwości co na suchym, na zakrętach też nieźle wychodzi, choć do większych prędkości na zakręty przydałaby się większa szerokość, ale bez sensu zwiększać opory toczenia, założone z nowymi felgami ładnie się wyważały 5 g na zewnątrz ,10 g od wewnątrz, jeżeli komuś się źle wyważają to niech sprawdzi sobie stopień całkowitego odkształcenia felgi (czuć drgania na kierownicy przy hamowaniu) no i na koniec w tej cenie osiągami lepsze od impulserów vivo i passio

Łukasz

Gorąco polecam wszystkim właścicielom małych aut. Opona DAYTON D110 to komfort i bezpieczeństwo jazdy za naprawdę rozsądną cenę. Spokojnie radzi sobie zarówno w normalnych jak i nieco ekstremalnych. W moim Matizku na komplecie zrobiłem co prawda tylko 2000km, bo przy pierwszych zeszłorocznych śniegach brat zawinął się nim o słup, ale że nie należę do kierowców, którzy jeżdżą maks. 70 km/h:) to udało mi się przetestować je w każdych warunkach przy naprawdę agresywnym stylu jazdy:) Nie wiem jak w większych autach, bo nie mam porównania, ale w moim Matizku nie zawiodły mnie ani razu! Naprawdę świetne opony!!! Jeśli chodzi o zużycie to po ty przebiegu nie ma żadnych śladów. Dodać muszę jednak, iż zdarzyło mi się kilka raazy za hamować awaryjne tak że dymek poszedł spod kół:)) Gorąco polecam!!

ttt

śmieć. Wyłącznie do taczki. Kupiłem bo były dobre opinie na tej stronie o niej, ale to chyba wpisująludzie którzy nigdy nie przekroczyli 80 km/h. Na suchym jeszcze ujdzie, ale hamowanie zaczynamy duuuuuuuużo wcześniej. Na m okrym TRAGEDIA TOTALNA. Po prostu łyżwy. Własności jezdne opony diagonalnej (kto to jeszcze pamięta). Przejechałem w życiu sporo kilometrów, ale takiego szajsu jeszcze nie miałem, a dębicy D120 była lepsza. ścieralność fatalna Przełożyłem je na tył drugiego samochodu bo ma wybite łożyska wahacza i i tak jeździ się nim tylko po mieście. Po 2 tys km nie było bieżnika po wewnętrznej stronie, choć poprzednio założone tam goodyery nie zużyły się tak bardzo. ZDECYDOWANIE NIE POLECAM, lepiej dołożyć te 100 czy 150 zł za komplet i mieć coś porządnego.

Jacek

Na wstępie zaznaczam że przejechany dystans to tylko 2000 km. Opony pod każdym względem dobre w swojej klasie cenowej. Auto pewnie się prowadzi na suchej jak i na mokrej nawierzchnii, jednak uprzedzam amatorów sportu, to nie jest opona sportowa której można zaufać w każdych warunkach, prawdopodobnie w tej cenie nie ma lepszych, auto prowadzi się pewnie na prostej drodze, na łukach także nie jest źle, jednak nie radzę na nich bawić się w sportowca (opona jest miękka i ma lekko opóźniony czas reakcji przy gwałtownym skręcie), odnoszę się do wcześniejszych Michelin MXT, które na suchej zaprzeczały prawom fizyki, ale na mokrym nie były już tak dobre. Opona jest rewelacyjnie cicha i dobrze wyważona. Nie mam zastrzeżeń, dla większości kierowców w zupełności wystarczy.

BARTUS

Opony ogólnie ok, denerwuje mnie jednak jedna zasadnicza sprawa - nadspodziewanie łatwo wpadają w poślizg na mokrej nawierzchni! Autentycznie podobny efekt hamowania mam w zimie na śniegu na oponach dębica frigo s30... Bardzo mnie to zaniepokoiło i nie wiem czy to wina opon, czy brak abs... ale jeżdżę od 9 lat różnymi autami na różnych oponach i nigdy nie spotkalem sie z tak fatalnych zachowaniem podczas hamowania na mokrym! Nie mogłem wyhamować szybko z predkosci 50 km/h ...leciałem jak na łyżwach:( Druga sprawa - bardzo łatwo piszczę oponami przy starce na suchym asfalcie - chyba nie możliwe żeby 64 km i 1100 kg masy tak latwo mielilo gumami o szer. 175... ale może tak ma byc...:)

jedrek

Głowna role przy wyborze tych "bucikow" grala cena. Tanie a i koncern nie byle jaki, produkowane przez Bridgestone/Firestone i to sie czuje podczas jazdy. Co do halasu to jest srednio, im samochod bardziej zaladowany to halas rosnie, ale nie przeszkadza mi to. Co do zachowania na wodzie to kaluze rozcina jak noz, ale gorzej z hamowaniem na mokrym, trzeba zachowac juz wiekszy odstep. Przyczepnosc na suchym bardzo dobra, sciaralnosci nie ocenialem bo po przejechaniu 7206 km (15.10.2006) nie widac sladu zuzycia. Wygladaja ladnie, zostawiaja ladny slad na piasku. Jak za ta cene (105zl sztuka) to rewelacja, ma sie wrazenie ze ma sie o kilka klas wyzsze opony.

voy

No cóż. Dużo opinii, w tym część negatywnych. W moim przypadku bez zarzutu. Miasto i trasa ok. Bardzo atrakcyjna cena na tę jakość. Niektórzy użytkownicy wymagają od tej opony niewiarygodnych osiągów zapominając o tym, że one są kompromisem, a ten kompromis to cena. Na temat ścieralności nic nie wiem, bo zbyt mało km. Na suchej nawierzchni zachowują się idealnie. Na mokrej nie zauważyłem żadnych nieoczekiwanych reakcji. Poziom hałasu więcej niż akceptowalny niezależnie od prędkości (wcześniej jeździłem na Continental Contact oraz Dunlop). Obie były zdecydowanie głośniejsze niż D110. Nie dajmy się zwariować; przy tej cenie, to idealny wybór.

tepe

Opony zakupiłem przypadkowo w serwisie - bo żona rozpruła na krawężniku Klebery. Przez pierwsze 7 - 8 tysięcy bez zarzutu. Po tym okresie pojawił się hałas przy prędkosciach autostradowych. Po 10 tysiącach huczenie było już bardzo uciążliwe chciałem zmieniać łozyska, amortyzatory itd. Przyszła zima załozyłem zimowki i wszystko ustało. Oponiarz stwierdził, że z opon zrobiły się balony. Na szczęcie miałem je tylko dwie. Trochę mnie zdziwiła ta sytuacja bo Daytony kupiłem do drugiego auta i są bez zarzutu. Może przeleżały swoje albo jakaś feralna seria. Auto ma znów Klebery i jest ok.

Marcin

Witam. Piszę tą opinię aby uchronić choć kilka osób od kupna tych opon. Na suchym i gładziutkim asfalcie jako tako, problem zaczyna się na choćby malutkich nierównościach, twarde i głośne jak chole.., zawieszenie nie wiem czy przetrwa ten sezon. Opory toczenia, no cóż zużycie paliwa wzrosło bez mała o litr. A to co dzieje się na mokrym dyskwalifikuje tą oponę, a wręcz powinno zostać zakazane ich używanie, gdyż w rękach mniej sprawnych kierowców bomba z opóźnionym zapłonem. Jeździłem na siedmioletnich continental i toyo, których zachowanie było lepsze na mokrym niż tego szajsu.

Janusz

Oponki jak na swoją cenę godne uwagi. Jednakże w moim przypadku był to samochodzik mały więc żadnych cudów nie było. Samochód przy 130 km/h na mokrej nawierzchni nie traci przyczepności. Przy dużej ulewie był odczuwalny aquaplaning (czy jak to się pisze ;), ale samochód dało się utrzymać niemalże we właściwym torze jazdy (mówię o łukach na trasie). środkowy rowek może powinien być szerszy. Na suchej nawierzchni super. Opona dość cicha i nie powodująca zbyt dużych oporów.

Jendrula65

Używam je II sezon. Przy ich zakupie kierowałem się komentarzami na internecie. Niestety na polskich drogach są dość głośne, dudnią na nierównościach a teraz po zimie jest to szczególnie uciążliwe. Niestety czasami podczas ruszania ślizgają się ale chyba to zależy od rodzaju nawierzchni asfaltowej, szczególnie wtedy gdy jest mokro. Latem ubiegłego roku jechałem podczas ulewy i zachowywały się poprawnie tj. b.dobrze odprowadzały wodę. Hałas powoduje słabszy komfort podczas jazdy, ale ogólnie oceniam opony na +4, cena w momencie zakupu była przystępna .

rafalg

Przed zakupem jakiejkowiek opony analizowalem glownie kwestie ceny, nie bralen pod uwage zadnej opony krajowej. Uwazem za ta opona to znakomity i wywazony kompromis pomiedzy wlasciwosciami i jakoscia a cena. Mysle ze za te kwote ciezko znalezc cos lepszego. Opona ma bardzo ciekawy wyglad bieznika jak rowniez boki. Generalnie bardzo polecam dla kogos kto potrzebuje w miare taniej gumy i o niezlych wlasciwosciach. Trzeba pamietac tylko o jednym ta opona nie nadaje sie do jazdy w stylu sportowym, nie jest przystosowana do dynamicznej jazdy.

Jarek

Bardzo dobre opony zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Krótka droga hamowania na suchej nawierzchni, troszeczkę dłuższa na mokrej (ogólnie ok ale mogło by być trochę lepiej). Trochę za głośna przy niskich prędkościach, jednak w miarę zwiększania prędkości jest coraz lepiej. Dużą zaletą tychże opon jest ich niska ścieralność (przejechane 30000 km) oraz świetny wygląd. Nieżle trzymają na zakrętach (także na mokrym). Jednak największą zaletą tych opon jest cena w stosunku do jakości. Za taką cenę(115zł za szt) lepszych nie znajdziecie.

Kaczy

Kupiłem je bo czieszyły się dobrą opinią. Możę opony o wiekszych rozmiarch są dobre bo moje o rozmiarze 155/65/13 sprawowały się tragicznie - GŁOśNE - NA MOKRYM PRAKTYCZNIE ZERO HAMOWANIA - nie raz bym siedział komus w kufrze zeby ni emoja rozwaga. Na suchej nawierzchni jeszcze jako tako da sie jeździć ale za to są głośnawe. Jeśli chodzi o opory toczenia to samochód palił o 1L wiencej niz teraz co jezdzę na Fuldach. Tak jak pisałem może większe rozmiary spisuję się dobrze bo 155 są tragiczne i juz nigdy bym ich nie kupił........

Mirosław W

Nie wiem skąd tyle pozytywnych komentarzy? Przejechałem niewiele bo około 500 km i wrażenia z jazdy tragiczne. Hałas jak na zimowych. Hamowanie na suchej jezdni przy 110 km/h bez pisku opon - po prostu tragedia... samochód rzucało na boki niczym starego, zaniedbanego grata. Auto serwisowane, hamulce sprawdzone - na Dębicy nie było tego kłopotu, choc było głosno. po wizycie u mechanika i wulkanizatora wina ewidentna - opona .Nigdy nie bedę żałował na drozszy zakup, a te oponki sa nieprzewidywalne, nieobliczalne - do 50 km/h i do hulajnogi!

Piotr Bydgoszcz

Z wielu firm jakie już testowałem ze sklepu opony.com.pl, DAYTON są zdecydowanie najlepsze. Jeżdżę już na nich 3 lata i naprawdę zbytnio ich nie zniszczyłem a w stosunku do np. krajowych produktów które również miałem, te są rewelacyjne. Trochę głośne lecz, da się wytrzymać, przyczepność super nawet jak się zdarzy rondo na pomarańczowym z prędk. 70 km/h opuszczać. A wygląd to już każdy sam już sobie dobiera, ale te oponki całkiem ładnie się prezentują z boku, jak dla mnie. W tej cenie opon zdecydowanie polecam.

marekj

Wszystko OK dopóki nie spadnie deszcz. Gdy droga staje się mokra nie sposób okiełznać mocy matiza. ślizgają się przy każdym ruszaniu. Przy nich to słynne Dębice Vivo są królowymi przyczepności. Jak były nowe to jeszcze jako tako, ale po pierwszym sezonie - dramat. Gdy sucho - wszystko OK ale tez nie ma się co czarować - Matiz nie jest w stanie wymusić czegokolwiek od opon na suchej drodze. Kumpel kupił je do Clio i ma identyczne odczucia - na mokrym masakra.

Marcin

Całkiem niezłe oponki. Bardzo ładnie zachowują się tak na suchym jak i na mokrym. Nie ma żadnego bicia. Przy tej cenie nie wiem czy sa lepsze. Nie bardzo mogę się wypowiadać co do ścieralności ponieważ przejechałem na nich dopiero 2000 km. Używałem kiedyś D100 i pod tym względem nie były najlepsze. Zobaczymy jakie te będą. Nie są zbyt ciche. Może w lżejszych autach pod tym względem są lepsze, ale jeżeli chodzi o hałas to klasa średnia. Ogólnie opony godne polecenia

vichren

Wcześniej używałem do tego auta opon firmy Dębica i przyznam, że znaczących róznic nie dostrzegłem. Mam wrażenie, że szybciej się ścierają jak również gorzej radzą sobie na śniegu... Wiem, że to letnia opona, lecz to auto nigdy nie miało zimówek, więc porównuję w kategorii "letnia opona na śnieg". Ponieważ jest to lekki samochód jak również opona ma wąski profil to niejednokrotnie lepiej sobie radzi w zimowych warunkach niż inne auta na zimowych innych rozmiarach.

mare

Opona stabilna i bezproblemowa, zarówno na nawierzchni suchej, jak i mokrej. Dobrze sprawdziła się też podczas długotrwałej jazdy na autostradzie (140km/h i żadnego hałasu) a także na górskich serpentynach. Zważywszy jazdę po kiepskiej nawierzchni, zużycie po roku nie jest duże. (Nie wiem, jak by było przy ostrzejszej jeździe.) Z odprowadzaniem wody nie miała problemów nawet przy tzw. "oberwaniu chmury". Nieźle reaguje na kałuże. Uważam, że godna polecenia.

Shym_ON

Wszystko pięknie i ładnie, tylko jedno zastrzeżenie jedno ale poważne - po założeniu na felgi i wyważeniu ich po przejechaniu ok 1000 km zaczęły dochodzić jakieś dziwne stuki z przedniego zawieszenia - podejrzenie - coś z półośką - rezultat - półośki są OK, łożyska OK, przeguby OK, sworznie OK, wszystko OK a jednak coś stuka - okazuje się że opony w jakiś podejrzany sposób się odkształcają i powodują wibracje a stuków nie sposób zlokalizować i usunąć.

Broda

Dobrze wyglądają i to chyba jedyny duży plus tych opon. Na suchym są w porządku... jednak dość głośne już przy umiarkowanych prędkościach... nawet tzw. prędkościach "toczenia". Na mokrym są koszmarne... napotkamy ostrzejszy zakręt przy prędkości nawet 20 km/h - serio można wylecieć... odrywają się od drogi, buksują. Na mokrym na prostej przy hamowaniu z 50-tki można wpaść w poślizg. Nie polecam... o tym rozmiarze... Fulda lub Yokohama.

Opinie użytkowników pochodzą z serwisu Oponeo.pl. Gromadzone są w wyniku ankiet posprzedażowych, przeprowadzanych wśród klientów sklepu internetowego. Opinie stanowią wyłączną własność grupy Oponeo.pl S.A.

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.