infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Infolinia czynna jest w godzinach:
Poniedziałek - Piątek 7:00 - 22:00
Sobota - Niedziela 8.00 - 16.00
powiększ
Barum

Barum Bravuris 2

PRODUCENT Barum
MODEL Bravuris 2
ROZMIAR 205/65R15
SEZON letnie
POJAZD osobowe
INDEKS PRĘDKOŚCI H
INDEKS NOŚNOŚCI 94
PRODUKCJA Portugalia

Barum Bravuris 2 - ocena kierowców

5 / 6
ilość opinii: 518

cena brutto

239
dostawa gratis

ostatnia sztuka w tej cenie

Zakupy na raty w Opony.com.pl

Opona Barum Bravuris 2 to produkt opracowany pod kątem sezonu letniego. Oponę Barum Bravuris 2 zalicza się do klasy ekonomicznej. To pierwszy model ogumienia z asymetrycznym bieżnikiem Barum – marki należącej do znanego koncernu Continental. Starsza wersja opony Barum Bravuris 2 nie oferowała tak krótkiej drogi hamowania na suchej i mokrej drodze. Nowy model zapewnia również dobrą przyczepność i stabilność jazdy. Szybka jazda jest bezpieczna za sprawą asymetrycznego bieżnika.

Opona Barum Bravuris 2 jest nowoczesną oponą przygotowaną na sezon letni. Prezentuje wysokie parametry trakcyjne. Produkt posiada asymetryczny bieżnik składający się z dwóch części. Zewnętrzna krawędź opony ma szerokie bloki bieżnika. Obecność solidnych bloków przekłada się na imponującą przyczepność, zwłaszcza podczas trudnych zakrętów na suchej drodze. Zewnętrzna krawędź uzyskuje dobry kontakt z podłożem przez co reakcja na ruchy kierownicy jest natychmiastowa. Na wewnętrznej krawędzi opony można znaleźć szereg bloków ze specjalnymi nacięciami. Zaprojektowana w ten sposób rzeźba sprzyja efektywnemu usuwaniu wody spod powierzchni styku bieżnika z podłożem. W rezultacie, przyczepność opony Barum Bravuris 2 jest wciąż wysoka nawet mimo wody na drodze. Dodatkowo, ryzyko aquaplaningu jest oddalone. Centralna część bieżnika opony posiada trzy szerokie żebra obwodowe o różnych kształtach. Przyczyniają się one do komfortowej jazdy oraz stabilnego poruszania na wprost. Oprócz tego, opona Barum Bravuris 2 ma kontur, który skutecznie przylega do nawierzchni i jednocześnie zmniejsza drogę potrzebną do zahamowania. Dotyczy to podróżowania zarówno po suchej jak i mokrej drodze. Opona Barum Bravuris 2 powstała na bazie mieszanki gumowej z elementem krzemionki. Jej właściwości wpłynęły na redukcję oporów toczenia oraz ułatwiły jednolite rozłożenie nacisków na płaszczyznę bieżnika. Obok bezpieczeństwa głównym celem twórców ogumienia były względy ekonomiczne. Zastosowanie płaskiego konturu i twardej mieszanki gumowej pozwoliły wydłużyć okres użytkowania produktu. Opona Barum Bravuris 2 nadaje się do użytku przez 15% dłuższy okres czasu niż jej poprzedniczki.

Opona Barum Bravuris 2 to opona przygotowana na sezon letni. Sprawdza się szczególnie w autach średniej i wyższej klasy, które rozwijają duże prędkości. Jej zalety to parametry przystosowane do dynamicznej, sportowej jazdy oraz gwarancja bezpieczeństwa. Opona Barum Bravuris 2 zawiera asymetryczny bieżnik, dlatego twórcy umieścili na niej symbol inside/outside, wskazujący właściwy sposób montażu.

Etykieta na oponiezobacz etykietę
Od listopada 2012 UE wprowadziła obowiązek nowego oznakowania opon za pomocą tzw. etykiet. Informują one o poziomie: przyczepności na mokrej nawierzchni, hałasu zewnętrznego i oporów toczenia (zużycia paliwa – emisji spalin). Wyglądem przypominają te znane ze sprzętu AGD, np. najlepsza przyczepność to klasa A (jedynie poziom hałasu będzie określany za pomocą decybeli i symbolu fal). Etykiety ułatwiają porównanie opon różnych marek i rodzajów, co ma usprawnić podjęcie decyzji o zakupie danego modelu.

Continental, Uniroyal, Semperit, Barum

  1. Continental Opony Polska Sp. z o.o. gwarantuje że wszystkie nowe opony dostarczone i oznakowane nazwą firmy Continental lub innym chronionym znakiem należącym do koncernu Continental wraz z zakodowanym nr DOT i/lub nr seryjnym są wolne od wad w okresie gwarancyjnym, o którym mowa w pkt. 2 pkt .6 i mogą być użytkowane w celach do jakich są przeznaczone.
  2. Bieg okresu gwarancyjnego w każdym przypadku nie może zakończyć się później niż z upływem 60-ciu miesięcy od daty produkcji oznakowanej z boku opony w numerze DOT lub w numerze seryjnym.
  3. Ewentualne reklamacje winy być zgłaszane poprzez dostarczenie kwestionowanych opon do jednego z upoważnionych przez COP Punktów Obsługi Gwarancyjnej. Data postawienia opon do dyspozycji Punktu Obsługi Gwarancyjnej jest równoznaczna z datą rozpoczęcia procedury reklamacyjnej.
  4. Reklamacja będzie rozpatrzona w oparciu o wyniki badania kwestionowanej opony i przedstawionych dokumentów.
  5. COP załatwi reklamacje na wadliwe opony według własnego uznania tj.:
    • dostarczy opony bez wad lub udzieli odpowiedniej ulgi na zakup nowych opon
    • zwróci odpowiednią część ceny według obowiązującego w dniu przyjęcia reklamacji zalecanego cennika COP lub w uzasadnionych przypadkach całość ceny kupna.
  6. Okres gwarancji trwa od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu udokumentowanej odpowiednim dowodem zakupu do czasu gdy bieżnik w oponie stanie się płytszy niż 1,6 mm lub osiągnie miejsce oznaczone TWI Za wyjątkiem przypadków o których mowa poniżej w pkt.7, rekompensatę z tytułu gwarancji przyznaje się do wysokości ograniczonej poprzez odliczenie wartości zużycia reklamowanej opony przy czym zużycie to oblicza się według następującego wzoru:

    A = (1 - (B - 1,6mm(TW1) / C - 1,6mm(TW1))) * 100%

    A - procentowy wskaźnik zużycia opony który zaokrągla się do pięciu procent
    B - średnia głębokość bieżnika zmierzona w trzech punktach i wyrażona w milimetrach
    C - głębokość bieżnika nowej opony wyrażona w milimetrach
  7. Konsumentom w rozumieniu rozporządzenia Rady Ministrów z 30.05.1995r. w sprawie szczegółowych warunków zawierania l wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów (Dz.U. nr64 poz.328) przyznaje się w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu nowej opony lub nowego samochodu o ile nie upłynął jeszcze okres gwarancyjny ustalony według postanowień pkt.2 i pkt.6 - rekompensatę za wadliwą oponę w wysokości 100% ceny.
  8. Na wniosek reklamującego COP zrekompensuje kupno dętki i/lub ochraniacza, jeżeli ich uszkodzenie nastąpi w wyniku wady opony.
  9. COP nie odpowiada za uszkodzenia wynikające z:
    • nieprawidłowego przechowywania opon
    • założenia opony na obręcz o nieodpowiednim rozmiarze lub typie, bądź na obręcz, która jest uszkodzona i/lub skorodowana
    • użycia nieprawidłowego wymiaru dętki lub zaworu, używania opony niezgodnie z jej przeznaczeniem lub parametrami technicznymi
    • uszkodzenia opony w związku z nieprawidłowym montażem lub demontażem
    • przedwczesnego lub nieregularnego zużycia spowodowanego złym stanem technicznym pojazdu (niewyważenie, uszkodzone hamulce, zawieszenie itp.)
    • eksploatacji opon z nieodpowiednim ciśnieniem wewnętrznym w porównaniu ze specyfikacją podaną w instrukcji obsługi i/lub ze specyfikacją techniczną producenta opon
    • mechanicznego lub chemicznego uszkodzenia opon, sportowej eksploatacji opon (wyścigi, rajdy)
    • uszkodzenia opony w związku z wystąpieniem innych okoliczności (pożar, wypadek, przegrzanie, siła wyższa, itp.)
    • używania opon poniżej dopuszczalnej głębokości bieżnika
    • naprawiania opony (wulkanizacja) poza producentem
    • przeciążanie pojazdu
  10. COP nie pokrywa odszkodowania za straty czasu i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody będące następstwem wady opony.
  11. Nie podlega reklamacji opona, która nie posiada numeru DOT l/lub numeru seryjnego.