infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt 7:00 - 22:00
Sb - Nd 8:00 - 20:00

Opony do samochodów Toyota

Toyota

Wybierz model Toyota

Toyota 4Runner
  • SUV I
Toyota Auris
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback II FL
  • Touring Sports II
  • Touring Sports II FL
Toyota Avensis
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Kombi I
  • Kombi II
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sedan III
  • Sedan III FL
  • Touring Sports III FL
  • Verso I
  • Wagon III
Toyota Aygo
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Toyota Camry
  • Sedan II
  • Sedan III
  • Sedan IV
  • Sedan V
Toyota Carina
  • Hatchback I
  • Kombi I
  • Sedan I
Toyota Celica
  • Cabrio IV
  • Cabrio V
  • Cabrio VI
  • Coupe IV
  • Coupe V
  • Coupe VI
  • Coupe VII
Toyota C-HR
  • Crossover I
Toyota Corolla
  • 3/4/5 drzwi IX
  • 3/4/5 drzwi VI
  • Compact VII
  • Compact VIII
  • Hatchback VIII
  • Kombi IX
  • Kombi VII
  • Kombi VIII
  • Liftback VII
  • Liftback VIII
  • Sedan VII
  • Sedan VIII
  • Sedan X
  • Sedan XI
  • Sedan XI FL
  • Verso IX
  • Verso X
Toyota GT86
  • Coupe I
  • Coupe I FL
Toyota Hiace
  • Dostawczy III
  • Dostawczy IV
  • Dostawczy V
Toyota Hilux
  • Pick-Up V
  • Pick-Up VI
  • Pick-Up VIII
Toyota IQ
  • Hatchback I
Toyota Land Cruiser
  • SUV J10
  • SUV J12
  • SUV J15
  • SUV J20
  • SUV J20 FL
  • SUV J7
  • SUV J8
  • SUV J9
Toyota Mirai
  • Sedan I
Toyota MR2
  • Cabrio III
  • Coupe II
Toyota Paseo
  • Cabrio I
  • Coupe I
Toyota Picnic
  • Van I
Toyota Previa
  • Van I
  • Van II
  • Van II FL
Toyota Prius
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Hatchback IV
Toyota Prius+
  • Kombi I
Toyota Proace
  • Van II
Toyota RAV4
  • SUV I
  • SUV II
  • SUV III
  • SUV IV
  • SUV IV FL
  • SUV Cabrio I
Toyota Starlet
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Toyota Urban Cruiser
  • SUV I
Toyota Verso
  • Van I
Toyota Verso-S
  • MPV I
Toyota Yaris
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Hatchback III FL
  • Verso I

Toyota

Historia Toyota Motor Company sięga 1918 roku. Powstała wtedy firma Toyoda Spinning and Weaving Co. Ltd. zajmująca się tkactwem. Przedsiębiorstwo było znane ze stosowania innowacyjnych rozwiązań w zakresie technologii i zarządzania.

W 1929 roku syn założyciela firmy Kiichiro Toyoda, po śmierci ojca, postanowił przebranżowić firmę w kierunku produkcji samochodów. Dzięki sprzyjającym warunkom, udało się już w 1933 roku otworzyć pierwszą linię montażową.

Pierwszym produktem motoryzacyjnym był zaprezentowany w 1933 roku sześciocylindrowy silnik. Dwa lata później powstał pierwszy pojazd – A1. W kolejnych latach firma skupiła się na produkcji ciężarówek. W 1937 roku przyjęto nową nazwę – Toyota Motor Corporation Ltd.

Początek lat 40. to dynamiczny rozwój segmentu samochodów użytkowych. Do 1945 roku Toyota wyprodukowała ponad 3 tys. ciężarówek. Powstały również nowe fabryki. W związku z końcem wojny i recesją na rynku motoryzacyjnym, firma była zmuszona ograniczyć produkcję i zwolnić wielu pracowników. Mimo rządowego zakazu produkcji aut osobowych, inżynierowie Toyoty pracowali nad nowym prototypem – modelem SA. Niestety, nawet mimo cofnięcia zakazu i rozpoczęciu produkcji nie udało się zniwelować wpływu kryzysu. Toyota została zmuszona do dalszych cięć. W 1950 r. doszło zmiany na stanowisku prezesa. Funkcję w stojącej na skraju bankructwa firmie objął Taizo Ishida.

W kolejnych latach gospodarka japońska powoli wstawała z kolan. Nie ominęło to rzecz jasna Toyoty. I tak w 1951 roku pojawił się prototyp Toyoty BJ, dającej początek serii terenowego Land Cruisera. Kolejnymi modelami dostępnymi w ofercie były Crown i Corona. Nowy zarząd postanowił wprowadzić markę na inne rynki kontynentalne. W 1964 r. firma otworzyła swoje pierwsze przedstawicielstwo w Europie.

Przełomem okazał się rok 1966, a dokładniej wprowadzenie modelu Corolla. Samochód okazał się prawdziwym hitem. W latach 70. Toyota koncentrowała się na rozwoju małolitrażowych samochodów. Popularność zdobywały takie auta, jak choćby Starlet czy Tercel. Nie brakowało debiutów sportowych aut - Supry (1978 roku) i Celicii.

W 1984 roku utworzono spółkę z General Motors - The United Motor Manufacturing Inc. (NUMMI). Pomysłem na jeszcze większe zaangażowanie w model amerykański było wprowadzenie modeli Camry (1983) oraz stworzenie luksusowej marki Lexus (1989 rok).

W 1997 roku firma postawiła na budowanie aut ekologicznych. Zaprezentowano model hybrydowego Priusa zasilanego współzależnie silnikiem spalinowym oraz elektrycznym. Toyota Prius otrzymała tytuł Samochodu Roku 2004.