infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Środa 30.05 7 - 22 Czwartek 31.05 nieczynne Piątek 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Opony do samochodów Rover

Rover

Wybierz model Rover

Rover 211
  • Hatchback II
Rover 214
  • Cabrio I
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Rover 216
  • Cabrio I
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Rover 218
  • Hatchback II
Rover 220
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Rover 25
  • Hatchback I
Rover 414
  • 4/5 drzwi I
  • 4/5 drzwi II
Rover 416
  • 4/5 drzwi I
  • 4/5 drzwi II
Rover 420
  • 4/5 drzwi I
  • 4/5 drzwi II
Rover 45
  • 4/5 drzwi I
Rover 618
  • Sedan I
Rover 620
  • Sedan I
Rover 623
  • Sedan I
Rover 75
  • Kombi I
  • Kombi I FL
  • Sedan I
  • Sedan I FL
Rover Streetwise
  • Hatchback I

Rover

Rover to producent samochodów wytwarzanych w fabryce Longbridge w Birmingham od 1883 roku. Początkowo firma zajmowała się produkcja rowerów. Produkcja samochodów rozpoczęła się w 1901 roku. Pierwszym autem był dwuosobowy Rover 8.

W trakcie I wojny światowej producent zajmował się montowaniem motocykli, ciężarówek oraz samochodów osobowych projektowanych przez firmę Sunbeam. Wielki Kryzys zmusił Rovera do zakończenia produkcji rowerów i motocykli w 1925 roku.

Firma nie prosperowała najlepiej. Dopiero zmiana w zarządzie i obsadzenie stanowiska prezesa przez Spencera Wilksa pozwoliła firmie na podniesienie się z kolan. Willis rozpoczął reorganizację firmy, kierując swoją ofertę dla klientów, którzy chcieli posiadać cos bardziej ekskluzywnego niż Ford.

Pod koniec lat 30. brytyjski rząd rozpoczął program zbrojeń. Ważnym elementem planu było utrzymywanie tzw. "fabryk w cieniu". Były to obiekty utrzymywane przez państwo ale prowadzone przez prywatnych przedsiębiorców. Dwiema takimi fabrykami zajmował się Rover. Obydwa zakłady produkowały silniki oraz ramy do samolotów. Na początku lat 40. Rover zajmował się pracami rozwojowymi nad wdrożeniem do seryjnej produkcji silników odrzutowych. Testowy egzemplarz powstał już w 1941 roku. Nową technologię przejął w 1942 roku Rolls-Royce. W zamian Rover otrzymał zlecenie na budowę silników do czołgów.

W 1950 roku przedstawiono pierwszy samochód osobowy napędzany turbiną gazową. JET1 osiągał podczas testów prędkość niemal 150 km/h. Niemożliwe do przezwyciężenia problemy ze zużyciem paliwa ostatecznie przekreśliły masowe zastosowanie innowacyjnego silnika. Doświadczenie wykorzystano przy współpracy z BRM. Połączono siły i stworzono napędzane turbiną coupe, które w 1963 roku wzięło udział w 24-godzinnym wyścigu LeMans. Pojazd osiągał średnią prędkość 173 km/h oraz maksymalną 229 km/h.

W latach 50. i 60. miał miejsce szybki rozwój firmy. Głównie ze względu na sukces Land Roverów oraz modeli P5 i P6. W 1967 roku Rover stał się częścią Leyland Motor Corporation, który połączył się z British Motor Holdings. W konsekwencji przeistaczając się w British Leyland.

W 1970 roku powstał Range Rover – będący efektem doświadczenia zdobytego podczas produkcji limuzyn oraz samochodów terenowych. Mogący osiągać 160km/h na szosie oraz sprawdzający się podczas jazdy w trudnych warunkach Range Rover był w pierwotnej wersji produkowany przez 26 lat.

W 1982 roku powstała Austin Rover Group – firma-córka British Leyland. W latach 80-tych XX w. zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na wielu samochodach produkowanych wspólnie z Hondą, np. Rover 200, który bazował na Hondzie Ballade.

W 1994 roku grupa Rover (włączając marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph oraz Austin-Healey) została przejęta przez BMW. Co zaowocowało pracami nad modelem 75. W 2000 roku doszło do rozwodu firm. BMW dokonało podziału grupy. Land Rover trafił do grupy Forda, zaś pozostałe marki zostały zakupione za symboliczne 10 funtów przez Phoenix Consortium, które stworzyło firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover (oraz pozostałych marek – Mini, Triumph i Riley). Phoenix otrzymał tylko licencję na wykorzystywanie nazwy.

Konsorcjum Phoenix zostało stworzone specjalnie z myślą przejęcia upadającego przedsiębiorstwa. Jednak nowe projekty nie spotkały się z uznaniem. Np. produkowany wspólnie z indyjską fabryką Tata Motors model CityRover spotkał się z bardzo małym zainteresowaniem. W 2005 roku Rover ogłosił niewypłacalność i wstrzymał produkcję. Po trzyletnich perturbacjach (m.in. zakup przez chiński koncern NAC) prawa do używania nazwy Rover trafiły do indyjskiego koncernu Tata.