infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Pon - Wt 7 - 22 Środa31.05 nieczynne Czw -Pt 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Opony do samochodów Lancia

Lancia

Wybierz model Lancia

Lancia Dedra
  • Kombi I
  • Sedan I
Lancia Delta
  • Hatchback II
  • Hatchback III
Lancia Kappa
  • Coupe I
  • Kombi I
  • Sedan I
Lancia Lybra
  • Kombi I
  • Sedan I
Lancia Musa
  • Van I
Lancia Phedra
  • Van I
Lancia Thema
  • Kombi I
  • Sedan I
  • Sedan II
Lancia Thesis
  • Sedan I
Lancia Voyager
  • Van I
Lancia Y
  • Hatchback I
Lancia Ypsilon
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback II FL
Lancia Zeta
  • Van I

Lancia

Marka Lancia powstała w 1906 roku. Założyli ją w Turynie Vincenzo Lancia, który pracował wcześniej jako kierowca testowy Fiata oraz Claudio Fogolini.

Pierwszy model Lancii (Alfa) powstał w 1907. Produkowano go do 1909 roku. Charakteryzował się nowoczesnymi rozwiązaniami. W 1913 roku pojawił się model Theta. Było to pierwsze auto, w którym pojawił się elektryczny podzespół. W 1922 roku pojawił się pierwszy model Lancii, który zyskał duże uznanie. Mowa o modelu Lambda. W 1931 r. pojawia się Astura, a wraz z nim elastyczne zawieszenie silnika, dzięki czemu jednostka mogła w pewnych granicach swobodnie przesuwać się nie przenosząc drgań na auto. W 1933 roku Lancia prezentuje model Augusta – pierwszy na świecie sedan z hydraulicznymi hamulcami.

W 1937 roku umiera Vincenzo Lancia. W tym samym roku firma prezentuje model Aprilia, który jako jeden z pierwszych na świecie był poddawany próbom aerodynamicznym. W latach 50. Lancia wraca do sportu motorowego. W 1951 roku cztery Lancie Aurelie B21 zajęły cztery pierwsze miejsca podczas wyścigu Giro di Sicilia. Lancia brała również udział w wyścigach Formuły 1. Model D50 zaczął odnosić sukcesy, jednak z związku z kłopotami finansowymi, cały dorobek został przekazany Ferrari.

W 1969 roku Lancia przechodzi do koncernu Fiat. Pierwszym autem będącym owocem współpracy jest Lancia Stratos. Pierwszym modelem opracowanym przy udziale Fiata jest z kolei Lancia Beta (1972 roku). Luksusowy model Thema (1984 rok) powstał na wspólnej płycie podłogowej dla Fiata Cromy, Alfy Romeo 164 i Saaba 9000.

Autem, które odniosło największy sukces rynkowy jest model Delta. Kompakt ten był produkowany w latach 1979-1999. W 1980 roku zdobył tytuł samochodu roku. W kolejnych latach pojawiły się inne wersje Delty - S4 (1985), HF 4WD (1986), HF Integrale 16V (1989) czy HF Turbo (1990). W 2008 roku, na wystawie w Genewie pojawiła się nowa generacja Lancii Delta.