infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii: Pon - Wt 7 - 22 Środa31.05 nieczynne Czw -Pt 01.06 8 - 18 Sobota 02.06 8 - 18 Niedziela 03.06 nieczynne Poniedziałek 04.06 7 - 22 Wtorek 05.06 7 - 22

Opony do samochodów Jaguar

Jaguar

Wybierz model Jaguar

Jaguar E-Pace
  • SUV I
Jaguar F-Pace
  • SUV I
Jaguar F-Type
  • Convertible I
  • Coupe I
  • Coupe I FL
Jaguar I-Pace
  • SUV I
  • Test I
Jaguar S-Type
  • Sedan I
Jaguar XE
  • Sedan I
Jaguar XF
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sportbrake I
Jaguar XJ
  • Sedan X351
Jaguar XJ6
  • Sedan X300
  • Sedan X350
Jaguar XJ8
  • Sedan X308
  • Sedan X350
Jaguar XJR
  • Sedan X350
Jaguar XK
  • Convertible II
  • Coupe II
Jaguar XK8
  • Convertible I
  • Convertible I FL
  • Coupe I
  • Coupe I FL
Jaguar XKR
  • Convertible I
  • Convertible I FL
  • Convertible II
  • Coupe I
  • Coupe I FL
  • Coupe II
Jaguar X-Type
  • Estate I
  • Sedan I

Jaguar

Początki założonej przez Williama Lyonsa marki sięgają 1922 roku. W pierwszych latach założona przez niego firma Swallow Sidecar Company zajmowała się produkcją wózków bocznych do motocykli.

Związek z samochodami znalazł swój początek w 1927 roku, kiedy firma zaczęła produkować aluminiowe nadwozia, wykorzystywane potem w różnych autach (np. Austin Seven). W roku 1931 powstaje pierwsze auto wyprodukowane przez Swallow Sidecar – dwudrzwiowa limuzyna SS1. Dwa lata później firma zmienia nazwę na SS Cars Ltd.

Nazwa Jaguar pojawiła się w 1935 roku przy okazji z wypuszczeniem na rynek sportowego modelu SS100. Nazwa wydała się odpowiednia ze względu na aerodynamiczne kształty dostępne w ofercie firmy.

W trakcie II wojny światowej Jaguar wraca do produkcji bocznych wózków motocyklowych. Uczestniczy przy tym w produkcji na potrzeby brytyjskiego lotnictwa. Po wojnie firma musiała zmienić nazwę. Swallow Sidecar (SS) kojarzyła się bowiem z niemieckimi oddziałami SS. Od tego czasu firma nazywała się Jaguar Cars Ltd.

Pierwszym modelem wyprodukowanym po wojnie był Mark IV. Prawdziwą popularnością cieszył się natomiast sportowy Jaguar XK120 z silnikiem o mocy 160 KM. Jego następcami były XK140 i XK150. Kolejnym hitem stała się limuzyna Mark VII (1950).

W latach 50. Jaguar zaczyna brać udział w wyścigach samochodowych. W 1950 powstaje typowo sportowy XK120C. Rok później zwycięża w Le Mans. W tym samym czasie, Jaguar przy współpracy z Dunlopem, tworzy tarcze hamulcowe. Ich zastosowanie pozwoliło wygrać kolejny wyścig. Wyścigi Le Mans w latach 1955-57 zostały zdominowane przez Jaguara D-Type. Jaguary zwyciężały jeszcze w 1988 roku (XJR-9LM) i 1990 (XJR-12).

Jaguar przejął w 1960 roku markę Daimler. Od 1962 wszystkie luksusowe modele Jaguara są sygnowane nazwą Daimler. Tradycja trwa do 2002 roku, kiedy Jaguar zrezygnował z używania nazwy Daimler przy okazji wprowadzenia na rynek nowego Jaguara serii XJ. W 1961 roku w sprzedaży pojawia się Jaguar E-Type. W 1968 debiutuje XJ6.

W roku 1966 Jaguar wchodzi w skład British Motor Corporation, przemianowanej dwa lata później na British Leyland Motor Corporation. Mariaż trwa do 1985 roku. W 1989 roku Jaguar zostaje przejęty przez Forda. Inwestycje koncernu pozwoliły wprowadzić kolejne modele m.in. S-Type (1999), X-Type (2001) oraz XK (2006). W 2008 roku Jaguar został, wraz z Land Roverem, zakupiony za 2,3 miliarda dolarów przez indyjski koncern Tata Motors.