infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt: 7 - 22
Sob - Ndz: 8 - 20

Opony do samochodów Fiat

Fiat

Wybierz model Fiat

Fiat 124 Spider
  • Abarth I
  • Roadster I
Fiat 125p
  • Sedan I
Fiat 126
  • Hatchback I
Fiat 500
  • Abarth I
  • Hatchback I
  • Hatchback I FL
Fiat 500L
  • Living I
  • Trekking I
  • Van I
Fiat 500X
  • Crossover I
Fiat 600
  • Hatchback I
  • Van I
Fiat Albea
  • Sedan I
Fiat Barchetta
  • Cabrio I
Fiat Brava
  • Hatchback I
Fiat Bravo
  • Hatchback I
  • Hatchback II
Fiat Cinquecento
  • Hatchback I
Fiat Coupe
  • Coupe I
Fiat Croma
  • Kombi II
Fiat Doblo
  • Dostawczy I
  • Dostawczy I FL
  • Dostawczy II
  • Dostawczy II FL
  • Kombivan I
  • Kombivan I FL
  • Kombivan II
  • Kombivan II FL
Fiat Ducato
  • Dostawczy II
  • Dostawczy II FL
  • Dostawczy III
  • Dostawczy III FL
  • Van II
  • Van II FL
  • Van III
  • Van III FL
Fiat Fiorino
  • Dostawczy III
  • Dostawczy III FL
  • Kombivan III FL
  • Qubo III
Fiat Freemont
  • SUV I
Fiat Fullback
  • Pick-Up I
Fiat Grande Punto
  • Abarth I
  • Hatchback I
Fiat Idea
  • Van I
Fiat Linea
  • Sedan I
Fiat Marea
  • Sedan I
  • Weekend I
Fiat Multipla
  • Van I
  • Van II
Fiat Palio
  • Hatchback I
  • Weekend I
Fiat Panda
  • Cross II
  • Cross III
  • Cross III FL
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Hatchback III FL
Fiat Punto
  • Cabrio I
  • Dostawczy I
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback III
  • Van III
Fiat Punto Evo
  • Hatchback I
Fiat Qubo
  • Kombivan III FL
Fiat Scudo
  • Dostawczy I
  • Dostawczy II
  • Van I
  • Van II
Fiat Sedici
  • SUV I
Fiat Seicento
  • Hatchback I
  • Van I
Fiat Siena
  • Sedan I
Fiat Stilo
  • Hatchback I
  • Multi Wagon I
Fiat Strada
  • Pick-Up I
Fiat Talento
  • Dostawczy I
Fiat Tempra
  • Sedan I
  • Station Wagon I
Fiat Tipo
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Kombi II
  • Sedan II
Fiat Ulysse
  • Van I
  • Van II
Fiat Uno
  • Hatchback I

Fiat

Fiat powstał za sprawą hrabiego Roberto Biscaretti di Ruffia oraz porucznika Giovani Agnelli. W 1899 roku założyli oni firmę Fabbrica Italiana Automobili Torino (włoska fabryka samochodów w Turynie). W skrócie - F.I.A.T.

W pierwszym zarządzie zasiadło dziesięciu bardzo zamożnych członków. Dzięki temu, możliwe było otwarcie pierwszego zakładu w Corso Dante już rok później. Pierwszym produktem był lekki pojazd, który składaj się z powozu z brezentową budką nad tylnym siedzeniem. Pojazd był napędzany dwucylindrową jednostką o maksymalnej mocy 3,5 konia mechanicznego. W modelu tym zastosowano po raz pierwszy trąbkę z gumowa gruszką. Rozwiązanie wykorzystali potem wszyscy inni producenci samochodów.

5 lat później w ofercie firmy znajdowało się szesnaście modeli samochodów osobowych z silnikami o mocach od 3,5 do 100KM. Wszystkie były wyposażone w silniki czterocylindrowe. Wszystkie były wyposażone w reflektory.

Przed wybuchem pierwszej wojny światowej na rynku pojawił się Fiat Zero. Auto cieszyło się dużą popularnością. Władze firmy podejmują decyzję o budowie dwóch nowych fabryk. Pierwsza z nich powstaje Ligotto – mieści się na 5 kondygnacjach i rozciąga się na 2 kilometry. Na dachu posiada tor próbny o długości ponad kilometra. Druga fabryka w Mirafiori zostaje oddana do użytku dopiero w 1939 roku. W latach międzywojennych Fiat przeżywał bardzo dynamiczny rozwój.

Największym powodzeniem w okresie międzywojennym cieszył się model Topolino. Produkcja tego modelu rozpoczęła modę na mini samochody. Tuż przed drugą wojną światową, w maju 1939 roku, oddano do użytku w Turynie kolejny zakład.

Po zakończeniu wojny Fiat wprowadza na rynek sławne modele 500 i 600. Pierwszy z nich był potocznie nazywany Cinquecento. Był to protoplasta modelu 126. W 1966 roku Fiat podpisuje umowę na budowę zakładu VAZ w Togliatti. W tym samym roku prezesem zostaje wnuk założyciela spółki Giovanni Angelli. Włoch pełnił tę funkcję aż do 1996, kiedy zostaje wybrany honorowym prezesem.

W 1973 roku w Bielsku Białej rusza – na podstawie umowy z włoską centralą – produkcja modelu 126p. "Maluchy" produkowano również w Tychach od 1975 roku. W 1976 roku Fiat podpisuje z FSO ostatnio umowę – rozpoczyna się produkcja Poloneza.

W 1979 roku powstaje holding Fiat Auto w skład którego wchodzą marki: Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth i Ferrari. W 1984 roku w ręce Fiata wchodzi jeszcze Alfa Romeo i Maserati.

W 1980 roku pojawia się całkowicie nowy model Panda. Samochód cieszy się sporą popularnością. Dwa lata później pojawia się innowacyjny Fiat Uno. Kolejnym udanym modelem jest Tipo. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań pojazd zdobywa tytuł samochodu roku.

Produkcja Fiata 125p kończy się w 1991 roku. Do tego czasu wyprodukowano łącznie 1 445 700 egzemplarzy. Rok później rozpoczęto produkcję Fiata Cinquecento, który w 1998 roku zostaje zastąpiony przez Seicento. W 1994 roku rusza produkcja Uno, natomiast w 1997 Palio Weekend.

W 1997 roku firma przenosi się do Palazzina Fiat w Lingotto, przekształconego w teren Międzynarodowych Targów i Centrum Konferencyjne.

W 2000 roku zaprzestano produkcji Fiata 126p. Łącznie wyprodukowano 3 318 674 sztuk tego modelu. W 2003 roku do produkcji weszła nowoczesna Panda, która zdobywa w Europie bardzo dużą popularność.