infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt 7:00 - 22:00
Sb - Nd 8:00 - 20:00

Opony do samochodów Dacia

Dacia

Wybierz model Dacia

Dacia 1310
  • Sedan I
Dacia 1410
  • Sedan I
Dacia Dokker
  • Kombivan I
  • Kombivan I Stepway
Dacia Duster
  • SUV I
  • SUV I FL
Dacia Lodgy
  • Van I
  • Van I Stepway
Dacia Logan
  • MCV I
  • MCV II
  • MCV II FL
  • Pick-up I
  • Sedan I
  • Sedan II
  • Sedan II FL
  • Van I
Dacia Nova
  • Sedan I
Dacia Sandero
  • Hatchback I
  • Hatchback II
  • Hatchback II FL
  • SUV I Stepway
  • SUV II FL Stepway
  • SUV II Stepway
Dacia Solenza
  • Sedan I
Dacia Supernova
  • Sedan I

Dacia

Dacia to marka rumuńskich aut osobowych. Firma postała w 1952 roku pod nazwą Uzina de Autoturisme Piteşti w mieście Mioveni. Nazwa wzięła się od proto-rumuńskiej nazwy państwa, później rzymskiej prowincji. Obecnie Dacia jest filią francuskiego Renault oraz największym rumuńskim eksporterem aut (10% udziału w rynku).

Historia marki wiąże się w powstaniem fabryki w Piteşti, gdzie od 1943 produkowano części do samolotów. Pierwszą fabrykę samochodów zbudowano w 1966 roku. Rumunii próbowali stworzyć własne auto pod nazwą Mioveni. W obliczu niepowodzeń, po dwóch latach, podpisano oficjalną umowę o współpracy z Renault.

Pierwszy samochód na licencji Renault 8 nosił nazwę Dacia 1100. W 1969 roku z linii produkcyjnych zeszły serie aut 1300/1210/1310/1410 bazujących na Renault 12. Oznaczenie nazwy modelu zależało od pojemności silnika.

Współpraca z Renault zakończyła się w 1976 roku. W latach 80. rząd Rumunii zadecydował o stworzeniu małolitrażowego, taniego auta - Dacii 500 Lăstun. Samochód produkowano do 1989 roku. Ze względu na niską jakość, samochód nie cieszył się szczególnym powodzeniem. W 1995 do produkcji wszedł nowy model – Dacia Nova. Auto opracowano z wykorzystaniem rozwiązań technologicznych Peugeota 309.

W 1999 roku Renault wykupił Dacię. Zamiarem francuskiego koncernu było utworzenie Rumuńskiego centrum rozwoju samochodów w Europie Środkowej i Wschodniej. Renault jest w posiadaniu ponad 99% akcji. Koncern całkowicie zreformował proces produkcji aut marki Dacia, inwestując ponad miliard euro w modernizację fabryki Piteşti oraz utworzenie Renault Technologie Roumanie i Renault Design Central Europe. Pierwszym modelem była Dacia SuperNova, zastąpiona w 2003 roku przez Dacię Solenze. Pierwsze auto, które cieszyło się dużym powodzeniem to Dacia Logan. Z uwagi na sukces, postanowiono rozszerzyć ofertę o kombi, vana i pick-upa. W 2000 stworzono ponadto luksusową wersję pod nazwą Dedicatie.

W następnej kolejności zajęto się stworzeniem mniejszego auta klasy kompaktowej – Dacia Sandero. W 2009 zaprezentowano lekko uterenowioną wersję Sandero - odmianę Stepway, która powstała na bazie brazylijskiej odmiany Dacii oferowanej na tamtejszym rynku pod nazwą Renault Sandero. Od zwykłej odmiana ta różni się podwyższonym nadwoziem oraz nakładkami mającymi nadać autu sportowy charakter.