infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - Pt: 7 - 22
Sob - Ndz: 8 - 20

Opony do samochodów Aston Martin

Aston Martin

Wybierz model Aston Martin

Aston Martin Cygnet
  • Hatchback I
Aston Martin DB7
  • Coupe I
  • Volante I
Aston Martin DB9
  • Coupe I
  • Volante I
Aston Martin DBS
  • Coupe I
  • Volante I
Aston Martin Rapide
  • Sedan I
Aston Martin Rapide S
  • Sedan I
Aston Martin V12
  • Coupe I
  • Coupe II
  • Volante II
Aston Martin V8
  • Coupe I
  • Coupe II
  • Volante I

Aston Martin

Aston Martin to należący do koncernu Ford brytyjski producent ekskluzywnych i luksusowych samochodów o sportowym charakterze.

Przedsiębiorstwo Aston Martin zostało założone w 1914 roku przez Lionela Martina i Roberta Bamforda. Nie był to początek ich przygody z motoryzacją. Obydwaj przedsiębiorcy zajmowali się wcześniej sprzedażą aut Singer. Martin zajmował się ponadto wyścigami samochodowymi na wzgórzu Aston Hill nieopodal miasta Aston Clinton. Biznesmeni postanowili stworzyć samochód wyścigowy, który byłby lepszy jakościowo od Singerów. Swój pierwszy warsztat założyli w Londynie. Nazwa Aston Martin wzięła się od Aston Hill i nazwiska Martina. Pierwsze auto powstało w marcu 1915. Wybuch wojny pokrzyżował plany przedsiębiorców. Nastąpiła przerwa.

Po wojnie – dzięki funduszom księcia Louisa Zborowskiego – produkcję wznowiono. W 1922 roku samochód Aston Martin "Bunny" wziął udział w Grand Prix Francji.

Martin odszedł z firmy w 1925 roku. Przedsiębiorstwo zostało przejęte przez grupę bogatych inwestorów. Nazwę zmieniono na Aston Martin Motors. Produkcję przeniesiono do Feltham.

W 1933 zakłady przejął Sir Arthur Sutherland. Dwa lata później firma wypuściła tani i łatwy w prowadzeniu model 15/98. Było to auto o bardziej użytkowym charakterze. Z zamkniętym lub otwartym nadwoziem. Samochód cieszył się sporym powodzeniem.

W 1939 roku opracowano nowoczesny i zaawansowany technologicznie model Atom. Niestety, masową produkcję uniemożliwił wybuch wojny. Do czasu wybuchu światowego konfliktu, Aston Martin wyprodukował jedynie 671 samochodów.

W trakcie II WŚ firma zajmowała się produkcją sprzętu na zamówienia rządowe.

Po zakończeniu działań wojennych, w 1947 roku, przedsiębiorstwo zostało zakupione przez firmę David Brown Ltd. Firma była również właścicielem Lagodny. Obaj producenci zostali połączeni w Astron Martin Lagonda. Wyprodukowany w owym czasie model DB1 był początkiem słynnej serii Astron Martinów DB.

Wersja DB2 powstała w 1950 roku. Był to nowoczesny samochodów z 6-cylindrowym silnikiem Lagodny. Karoseria auta mierzyła się z najbardziej luksusowymi włoskimi wzorami. Aston Martin uzyskał tym samym status producenta luksusowych i drogich samochodów sportowych z nadwoziami coupe.

W 1954 David Brown przeniósł produkcję do nowo zakupionej fabryki w Newport Pagnell.

1958 rok przyniósł pojawienie się udanego modelu DB4. W 1964 roku z linii produkcyjnej zszedł słynny (dzięki m.in. filmom o Jamesie Bondzie) model DB5. Mimo wysokiej ceny, auta te cieszyły się powodzeniem. Zbudowano ich ponad 1000 sztuk. Najlepiej sprzedającym się modelem był powiększony DB6 z 1965 roku (1753 sztuki).

Dzięki kolejnym produktom z serii, firma ustabilizowała swój wizerunek jako producenta luksusowych aut sportowych. Chodzi rzecz jasna o modele DBS z 1967, DBS V8 z 1969 i V8 z 1972.

Pomimo wysokiego uznania dla marki, firma coraz to popadała w finansowe kłopoty, częściowo spowodowane kryzysem paliwowym z 1974. W 1972 została wykupiona przez konsorcjum inwestorów z Birmingham, a w 1975 przez Amerykanina Petera Sprague i Kanadyjczyka George Mindena. W 1980 opracowano prototypowy supersportowy Bulldog z silnikiem umieszczonym centralnie, który pozostał prototypem. W 1986 75% akcji firmy Aston Martin Lagonda wykupił Ford Motor Company.

W 1993 Ford wykupił całość firmy. W tym samym czasie zaprezentowano relatywnie mniejszy model DB7. Powrócono tym samym do klasycznych oznaczeń. Samochód był nieco mniejszy. Również cena była dość przystępna. Auto cieszyło się zatem dużym zainteresowaniem – ze względu na elegancki wygląd i niską (jak na Aston Martina) ceną.

W 1995, z linii produkcyjnych zeszła rekordowa ilość 700 samochodów. Do 2002 powstało ponad 6 tys. modeli DB7. Co przewyższyło produkcję wszystkich wcześniejszych aut z serii DB. W 1999 do serii DB7 dołączył DB7 Vantage z silnikiem V12. 2001 rok to z kolei bardziej sportowy model Vanquish.

W 2003 firma zaprezentowała nowy studyjny projekt AMV8 Vantage oraz model DB9, następcę DB7. W 2004 zaprezentowano wersję kabrio – DB9 Volante.