infolinia: 0801 11 43 43

Infolinia

0801 11 43 43

Doradzimy w wyborze opon i felg!

Godziny pracy infolinii:
Pon - PT 7:00 - 22:00
Sobota - nieczynne
Nd 8:00 - 20:00

Testy opon letnich ADAC 2010 w rozmiarze 185/65 R15

Jakie opony w rozmiarze 185/65 R15 wypadły najlepiej w teście letnich opon ADAC 2010? Przeczytaj tekst i się dowiedz!

Testy opon letnich ADAC 2010 w rozmiarze 185/65 R15

Jak zwykle przed sezonem letnim 2010 niemiecki automobilklub ADAC i fundacja Warentest przetestowały 19 modeli ogumienia typu 185/65 R15H. Bezkonkurencyjna okazała się opona Pirelli Cinturato P6. Uzyskała ona najlepszy wynik na mokrej nawierzchni, a jej bieżnik zużywa się stosunkowo wolno. To dość nietypowe - zwykle dobre rezultaty w wymienionych kategoriach nie idą w parze. Ponieważ w teście ogumienia 225/45 R17W/Y również zwyciężyła opona Cinturato (chociaż z oznaczeniem P7), można zaryzykować stwierdzenie, że włoska marka zastosowała najlepsze mieszanki gum na nadchodzący sezon. Pięć modeli opon otrzymało rekomendację szczególnie polecana. Poza wspomnianą Pirelli, uznanie testujących zyskały: Nokian H, Continental PremiumContact 2, Dunlop SP Sport Fast Response i Uniroyal Rainexpert. W grupie najlepszych znalazłaby się także Michelin Energy Saver, ale wyraźnie ustępowała najlepszym oponom na mokrej jezdni. Znalazła się ona w grupie modeli, które otrzymały adnotację polecana. Inne opony, które uzyskały to wyróżnienie, to: Bridgestone Turanza ER300 Ecopia, ESA-Tecar 3, Barum Brillantis 2, Semperit Comfort-Life, Firestone TZ 300a, Yokohama C.drive 2, Kumho Solus KH17 i Fulda Carat Progresso. Za godne zalecenia warunkowo polecana uznano opony: Goodyear DuraGrip, Ceat Tornado i Lassa Impetus REVO. Tylko dwa wyroby Interstate Touring IST-1 M+S i Goodride Radial S06 M+S określono jako niepolecane. Przesądziły o tym słabe właściwości jezdne, zwłaszcza na mokrej nawierzchni, gdzie ustępowały konkurentom o kilka klas. Można je pochwalić za małe zużycie paliwa i trwałość bieżnika.

Uwaga!

W testach ADAC niższa ocena punktowa oznacza lepszy wynik. Opony, które uzyskały najmniej punktów są najbardziej przez ADAC rekomendowane.

Test ADAC bazuje na ocenie łącznej, wyliczanej z ważonych ocen w poszczególnych kategoriach. Jeśli jednak opona wypada w jednej z najważniejszych dziedzin (jeździe na suchej i mokrej nawierzchni, większym zużyciu paliwa oraz zużyciu bieżnika i teście przyspieszonego zużycia) poniżej oceny łącznej, to następuje obniżenie zalecenia o jeden albo kilka poziomów. Progi oceniania podane są w tabeli, a noty, które obniżyły zalecenie ADAC zaznaczono w tabeli kolorem czerwonym. Kolorem zielonym wyróżniono najlepsze oceny w poszczególnych dziedzinach. Końcowa kolejność opon z tym samym zaleceniem nie jest przypadkowa - decyduje o niej wyższa ocena łączna. Wyniki testu w poszczególnych kategoriach oraz wartości progów oceniania dla poszczególnych zaleceń ADAC znajdują się w tabeli. Zgodnie z oryginalnymi notami, niższa wartość oznacza lepszy wynik.

Przed zakupem trzeba koniecznie porównywać oferty. Różnice w cenie tego samego produktu sięgają kilkudziesięciu procent. Nie należy przy tym szukać pozornych oszczędności. Różnica w cenie zakupu kompletu opon jest zawsze niższa niż koszty likwidacji szkody po ewentualnej kolizji drogowej. Pamiętajmy, że optymalna technika ekonomicznej jazdy pozwala uzyskać mniejsze zużycie paliwa niż ekonomiczny model ogumienia o słabych właściwościach jezdnych.

Test opon ADAC 2010
Test opon ADAC 2010 185/65 R15

Pirelli Cinturato P6

zalety: wszechstronna opona letnia z najlepszą oceną za jazdę na mokrej jezdni, stosunkowo małe zużycie bieżnika

wady: (brak)

Nokian H

Zalety: wszechstronna opona letnia z najlepszą notą za jazdę na suchej nawierzchni, dobra także na mokrej nawierzchni

Wady: (brak)

Continental PremiumContact 2

Zalety: wszechstronna opona letnia, szczególnie dobra na suchej jezdni, sprawdzająca się także na mokrej nawierzchni

Wady: (brak)

Dunlop SP Sport Fast Response

Zalety: wszechstronna opona letnia, szczególnie dobra na suchej nawierzchni, dobra także na mokrej jezdni

Wady: (brak)

Uniroyal Rainexpert

Zalety: wszechstronna opona letnia, dobra na suchej i na mokrej nawierzchni

Wady: (brak)

Michelin Energy Saver

Zalety: najmniejsze zużycie bieżnika, szczególnie dobra podczas jazdy na suchej jezdni oraz pod względem zużycia paliwa

Wady: gorsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło zalecenie ADAC

Bridgestone Turanza ER300 Ecopia

Zalety: dobra na suchej jezdni

Wady: większe zużycia paliwa

ESA-Tecar Spirit 3

Zalety: szczególnie dobra na mokrej nawierzchni, najmniej hałaśliwa w teście (przy prędkości 80 km/h)

Wady: stosunkowo słaba na suchej jezdni, większe zużycie bieżnika

Barum Brillantis 2

Zalety: szczególnie dobra pod względem zużycia paliwa, stosunkowo małe zużycie bieżnika

Wady: słabsza na mokrej jezdni

Semperit Comfort-Life

Zalety: szczególnie dobra pod względem zużycia paliwa

Wady: słabsza na suchej nawierzchni

Firestone TZ 300a

Zalety: dobra na suchej jezdni

Wady: stosunkowo duże zużycie paliwa, trochę większe zużycie bieżnika

Yokohama C.drive 2

Zalety: dobra na suchej nawierzchni

Wady: słabsza na mokrej jezdni

Kumho Solus KH17

Zalety: stosunkowo małe zużycie paliwa

Wady: duże zużycie bieżnika

Fulda Carat Progresso

Zalety: dobra na suchej nawierzchni

Wady: słabsza na mokrej jezdni, duże zużycie bieżnika

Goodyear DuraGrip

Zalety: dobra na suchej nawierzchni, małe zużycie bieżnika

Wady: słaba na mokrej jezdni, co wpłynęło za obniżenie zalecenia ADAC

Ceat Tornado

Zalety: małe zużycie bieżnika

Wady: słaba na mokrej nawierzchni, słaba na suchej jezdni, co obniżyło zalecenie ADAC

Lassa Impetus REVO

Zalety: szczególnie dobra pod względem zużycia paliwa

Wady: słaba na mokrej nawierzchni, co obniżyło zalecenie ADAC, słaba na suchej jezdni

Interstate Touring IST-1 (M+S)

Zalety: najmniejsze zużycie paliwa w teście, bardzo małe zużycie bieżnika

Wady: bardzo słaba na mokrej nawierzchni (hamowanie), słaba na suchej jezdni, co obniżyło zalecenie ADAC

Goodride Radial S06 (M+S)

Zalety: bardzo małe zużycie bieżnika

Wady: bardzo słaba na mokrej nawierzchni (przy próbie hamowania), bardzo słaba na suchej jezdni, najbardziej hałaśliwa opona w teście

Komentarze

Jacek 25 czerwca 2010

Uniroyal jest fajny w deszczu, lecz niestety przy sportowym stylu jazdy, opony się uginają na barkach i auto "pływa".

mariusz 27 lipca 2010

polecam michelin energy saver

Tomek 5 listopada 2012

Barum i Semperit nie zostały ocenione negatywnie jako wady za najwyższą hałaśliwość, zaraz za Goodride - dziwne te oceny podsumowujące.

Dodaj komentarz



Sklep

Wyszukiwarka

Opony do pojazdu